
Ο Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας.
Κατά την τελετή του αγιασμού στο σχολείο μας ο Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας απηύθυνε σε εκπαιδευτικούς και μαθητές τα ακόλουθα μηνύματα, τα οποία δεν είχαν αναγνωστεί στις 11/9/2015 για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία όσων παραβρίσκονταν στην τελετή.
Προς τους εκπαιδευτικούς
“Αγαπητοί μου,
Ένας σύγχρονος φιλόσοφος υποστήριξε: «Για να μεταδώσουμε κάτι σωστά, πρέπει να το μεταπλάσουμε, αν όχι να το μεταμορφώσουμε» Πρόκειται για μια από τις κύριες πτυχές του έργου του Εκπαιδευτικού.
Στην εποχή μας, εποχή της κρίσης, που ο πολιτισμός μας ηττάται από την άτεγκτη κυριαρχία της οικονομίας, η οποία απαιτεί εκπαιδευμένους ιδιώτες, που να εντάσσονται αδιαμαρτύρητα στην αγορά εργασίας, καθίσταται αναγκαίο να αντισταθούμε δημιουργώντας ανθρώπους με κριτική ικανότητα οι οποίοι να είναι πολίτες που θα έχουν όραμα και θα μάχονται γι’ αυτό. Ανθρώπους που μπορούν να αγαπούν τους συνανθρώπους τους και να πορεύονται με το κοινοτικό όραμα του ελληνισμού που φθάνει στις μέρες μας τόσο με την αρχαιοελληνική του έκφραση όσο και με τη σύμμειξή του με τη χριστιανική εκδοχή της ζωής.
Ας συνεχίσει, λοιπόν, το χέρι σας να καθοδηγεί το χέρι των μαθητών σας, στήν προσπάθειά σας να δείχνετε την ουσία των εννοιών και όχι τα θλιβερά υποκατάστατα που προβάλλονται σήμερα διεθνώς με τη δύναμη του διαδικτύου. Ας συνεχίσετε να διδάσκετε με την ύπαρξή σας μεταμορφώνοντας το σχολείο ημέρα με την ημέρα σε τόπο παιδείας, όπως μας τον έμαθαν η κριτική και ερευνητική σκέψη και φιλοσοφική θεώρηση των αρχαιοελλήνων προγόνων μας και η ζωντάνια της αδούλωτης ρωμιοσύνης που γνωρίζει από επαναστάσεις ψυχής και καρδιάς”.
Προς τους μαθητές
“Αγαπητά μου παιδιά,
Πριν από μερικούς μήνες είδα μια άγνωστη για μένα λέξη γραμμένη στους τοίχους ενός σχολείου με μαύρο χρώμα: γιόλο (yolo: you only live once). Γιατί άραγε, σκέφθηκα, ένα παιδί να γράφει στον τοίχο «ζεις μόνο μια φορά;» Αναρωτήθηκα τι μπορεί να πιέζει τη νεανική ύπαρξη ή να είναι τόσο αφόρητο για την καθημερινότητά της, ώστε η προσπάθεια αντίστασης σε αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα να γράφεται στους τοίχους κραυγάζοντας για λύτρωση; Είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχει μια μόνο απάντηση σε αυτή τη θέση-άποψη, που ταλανίζει πολλές φορές όλους τους ανθρώπους κάθε ηλικίας.
Υπάρχει όμως μια πρόταση για σκέψη και εφαρμογή. Ανακαλύψτε ό,τι όμορφο υπάρχει στις σελίδες των βιβλίων σας. Δημιουργείστε γέφυρες διαλόγου με τους δασκάλους και τους συμμαθητές σας. Μιλήστε μαζί τους. Οργανώστε πράγματα που σας αρέσουν. Μάθετε να αναβαπτίζεσθε στο ελληνικό αξιακό σύστημα και το κοινοτικό πνεύμα, το οποίο καλλιέργησαν οι πρόγονοί μας από την αρχαιοελληνική πραγματικότητα και τους χρόνους της ρωμιοσύνης μέχρι τις ημέρες μας. Και στην αναζήτησή σας αυτή ας στρέψετε την καρδιά σας στο Φως του Χριστού και αυτό θα φωτίσει τη ζωή σας δίνοντας δημιουργική διέξοδο στα φτιαχτά αδιέξοδα της εποχής μας, που έντεχνα δημιουργεί η άκρατα καταναλωτική κοινωνία μας”.
“Καλή και ευλογημένη χρονιά!
Ο Μητροπολίτης
†Ο Ιλίου, Αχαρνών & Πετρουπόλεως
Αθηναγόρας”