Περιβαλλοντικές αναμνήσεις: επίσκεψη στο ΚΠΕ Ομηρούπολης Χίου

Οι επιλογές μας για τις δηλώσεις συμμετοχής μας σε Προγράμματα των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης δεν υπαγορεύονταν ποτέ από κανενός είδους αναστολές. Έτσι και η αίτησή μας προς το ΚΠΕ Ομηρούπολης Χίου προσπέρασε ενστάσεις που διατυπώθηκαν σχετικά με την απόσταση και τη μετάβαση με πλοίο δικαιώθηκε στο έπακρον από την άριστη ποιότητα του προγράμματος «Το δέντρο που πληγώνουμε-Η μαστίχα» και την άψογη υλοποίησή του υπό την ευθύνη του Κ Σπυράκη, Υπεύθυνου του ΚΠΕ Ομηρούπολης Χίου.

Στη Μονή Αγίας Μαρκέλλας!

Στη Μονή Αγίας Μαρκέλλας!

Στόχοι του προγράμματος ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές το ρόλο που παίζει η θάλασσα στην ανάπτυξη των παράκτιων κοινωνιών αλλά φυσικά και στην οικολογική ισορροπία του πλανήτη μας, να συνειδητοποιήσουν την άρρηκτη σχέση της χώρας μας με τη θάλασσα που την περιβάλλει, να συνειδητοποιήσουν τη σχέση αλληλεξάρτησης και αλληλεπίδρασης ανθρώπου και θάλασσας αλλά και να αντιληφθούν τις δυνατότητες αξιοποίησης γεωμορφολογικών αλλά και κλιματικών ιδιαιτεροτήτων με στόχο την οικονομική ανάπτυξη των νησιών αλλά και του τόπου μας γενικότερα.

Στο Μουσείο Εσπεριδοειδών!

Στο Μουσείο Εσπεριδοειδών!

Στα μαστιχόδεντρα!

Στα μαστιχόδεντρα!

Πέρα από την ολιστική παρουσίαση του θέματος, τόσο όσον αφορούσε το μέρος της πρόσκτησης ακαδημαϊκών γνώσεων με θεωρητικές εισηγήσεις και πρακτική εξάσκηση στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ όσο και με το βιωματικό μέρος με τις ξεναγήσεις, η γενική αίσθηση των μαθητών μας με την επαφή τους με έναν τόπο στις εσχατιές της Ελλάδας προσέθεσε στην προσπάθειά μας εμπέδωσης στάσεων και συμπεριφορών που ενισχύουν πέρα από την περιβαλλοντική και την εθνική συνείδηση.

Λαογραφικό Μουσείο, στο υπόγειο ενός δημόσιου σχολείου!

Λαογραφικό Μουσείο, στο υπόγειο ενός δημόσιου σχολείου!

Η υλοποίηση του προγράμματος είχε και ένα στάδιο προετοιμασίας εκτός διδακτικού ωραρίου στο λεκανοπέδιο της Αττικής με παρουσιάσεις στο σχολείο υλικού σχετικού με το πρόγραμμα, ανάβαση στο όρος Ζαχαρίτσα αλλά και επίσκεψη σε οινοποιείο στα Μεσόγαια, με σκοπό την συγκριτική προσέγγιση δυνατοτήτων που προσφέρονται από την αξιοποίηση τοπικών προϊόντων (κλήματος και μαστιχόδεντρου).

"Αρχοντική" κατασκευή!

“Αρχοντική” κατασκευή!

Στο εργοστάσιο Μαστίχας!

Στο εργοστάσιο Μαστίχας!

Στη Βιβλιοθήκη "Αδαμάντιου Κοραή"!

Στη Βιβλιοθήκη “Αδαμάντιου Κοραή”!

Ώρα σεμιναρίου!

Ώρα σεμιναρίου!

Φυσικά, δεν απεμπολήσαμε τη συνήθειά μας να αξιοποιήσουμε τον ελεύθερο χρόνο μας με περιηγήσεις σε χώρους ιστορικού αλλά και ευρύτερου ενδιαφέροντος πλησίον του τόπου διαμονής μας!

Χωρίς επεξήγηση, το σήμα κατατεθέν της Χίου!

Χωρίς επεξήγηση, το σήμα κατατεθέν της Χίου!

Δημοσιεύθηκε στη ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Σχολιάστε

Περιβαλλοντικές αναμνήσεις: επίσκεψη στο ΚΠΕ Στυλίδας – Υπάτης Φθιώτιδας

Η Οίτη, υλοποιώντας με τους μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας πρόγραμμα σχετικό με το βουνό, καθώς είναι

  • τμήμα του ορεινού συγκροτήματος της Στερεάς που καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος της από ελατοδάση με αξιόλογα, σε χλωρίδα και πανίδα, διάκενα λιβαδικής βλάστησης.
  • αγαπημένο βουνό των φυσιολατρών για το πλήθος των πηγών της και την ποικιλία των λουλουδιών της.
  • Εθνικός Δρυμός, που η ιστορικότητά του χάνεται στα βάθη της μυθολογίας.

αποτελούσε για μας ιδανικό προορισμό.

Ώρα σεμιναρίου!

Ώρα σεμιναρίου!

Με εργασίες πεδίου (στο ελατοδάσος κοντά στο χωριό Καστανιά, με επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Οίτης και στην Ι. Μ. Αγάθωνος και άλλες ορεινές περιηγήσεις οι μαθητές μας συνδύασαν παρουσιάσεις στο σχολείο μας υλικού σχετικού με το πρόγραμμα αλλά και συγκριτικά στοιχεία που απεκόμισαν από την ανάβαση στο Ποικίλο όρος/κορυφή Ζαχαρίτσα με σκοπό την αναγνώριση ομοιοτήτων με το δασικό περιβάλλον της Οίτης.

Στο Ναό της Παναγίας στην Υπάτη!

Στο Ναό της Παναγίας στην Υπάτη!

Νυχτερινή επίσκεψη σε αξιοθέατα της Λαμίας!

Νυχτερινή επίσκεψη σε αξιοθέατα της Λαμίας!

στη γέφυρα του Γοργοπόταμου!

στη γέφυρα του Γοργοπόταμου!

Πεζοπορία με τα παιδιά μας στην Οίτη: αξία ανεκτίμητη...

Πεζοπορία με τα παιδιά μας στην Οίτη: αξία ανεκτίμητη…

Στην επιλογή μας αυτή αξιοποιήσαμε δυνατότητες του προγράμματος για να δώσουμε την ευκαιρία της συμμετοχής σε 45(!) μαθητές του σχολείου μας.

Στην κοίτη του ποταμού όπου έρεαν ιαματικά νερά!

Στην κοίτη του ποταμού όπου έρεαν ιαματικά νερά!

Για άλλη μια φορά αξιοποιήσουμε τον ελεύθερο χρόνο μας με περιηγήσεις σε χώρους ιστορικού αλλά και ευρύτερου ενδιαφέροντος πλησίον του τόπου διαμονής μας!

Στο Ιαματικό Κέντρο της Υπάτης!

Στο Ιαματικό Κέντρο της Υπάτης!

Δημοσιεύθηκε στη ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Σχολιάστε

Περιβαλλοντικές αναμνήσεις: επίσκεψη στο ΚΠΕ Μολάων Λακωνίας (10-11/5/2013)

Η Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση αποτελούσε για τις επιλογές μας το κυρίαρχο κριτήριο όταν υποβάλλαμε αιτήσεις έγκρισης επισκέψεων σε ΚΠΕ. Η επιλογή όμως από μέρους μας του προγράμματος «Μονεμβάσια: διαβαίνοντας στα καλντερίμια μιας καστροπολιτείας, από το Χθες στο Σήμερα» δικαιώθηκε όχι μόνο από την υψηλή ποιότητά του αλλά και από τη μεγαλοπρέπεια κι επιβλητικότητα του χώρου διαμονής μας.

Στο "φιορδ" του Γερακίου Λακωνίας.

Στο “φιορδ” του Γερακίου Λακωνίας.

Σκοπός του προγράμματος ήταν η διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση του χώρου, η καλλιέργεια αξιών, στάσεων και συμπεριφορών των μαθητών απέναντι σ’ ένα ανθρωπογενές περιβάλλον όπως αυτό του κάστρου της Μονεμβασιάς με έμφαση στη θετική παρέμβαση του ανθρώπου στη φύση.

Από την περιήγησή μας στο Κέντρο της Αθήνας: Γκάζι!

Από την περιήγησή μας στο Κέντρο της Αθήνας: Γκάζι!

Η υλοποίηση του προγράμματος είχε και ένα στάδιο προετοιμασίας εκτός διδακτικού ωραρίου στο λεκανοπέδιο της Αττικής με παρουσιάσεις στο σχολείο υλικού σχετικού με το πρόγραμμα, ανάβαση στο όρος Ζαχαρίτσα κι επόπτευση του ορατού δομημένου χώρου της Αττικής και περίπατο στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας και αναγνώριση και σύγκριση κλασικών και σύγχρονων αρχιτεκτονημάτων

Με φόντο τα ερείπια του βράχου της Μονεμβασιάς!

Με φόντο τα ερείπια του βράχου της Μονεμβασιάς!

Από την περιήγησή μας στο Κέντρο της Αθήνας: Παλιά Βουλή- άγαλμα Κολοκοτρώνη!

Από την περιήγησή μας στο Κέντρο της Αθήνας: Παλιά Βουλή- άγαλμα Κολοκοτρώνη!

Κάστρο στη Μάνη!

Κάστρο στη Μάνη!

Φυσικά, δεν απεμπολήσαμε τη συνήθειά μας να αξιοποιήσουμε τον ελεύθερο χρόνο μας με περιηγήσεις σε χώρους ιστορικού αλλά και ευρύτερου ενδιαφέροντος πλησίον του τόπου διαμονής μας!

Με θέα το βράχο της Μονεμβασιάς!

Με θέα το βράχο της Μονεμβασιάς!

Στα στενοσόκακα της Μάνης...

Στα στενοσόκακα της Μάνης…

Στο Μουσείο Ελιάς στη Σπάρτη!

Στο Μουσείο Ελιάς στη Σπάρτη!

Δημοσιεύθηκε στη ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Σχολιάστε

Εορτασμός της επετείου της Εθνικής Αντίστασης και του Πολυτεχνείου από τους μαθητές μας!

Απαγγελία-αφήγηση με φόντο ιστορική παρουσίαση.

Απαγγελία-αφήγηση με φόντο ιστορική παρουσίαση.

kolaz

Κολλάζ με εικόνες των γεγονότων του Πολυτεχνείου και της Εθνικής Αντίστασης.

ειρηνη μιχαελα

Απαγγελία με περηφάνεια και …αντιστασιακή διάθεση!

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 17 Νοεμβρίου στο Πνευματικό Κέντρο Πετρούπολης εορτασμός της επετείου της Εθνικής Αντίστασης και του Πολυτεχνείου από τους μαθητές της Πέμπτης τάξης του σχολείου μας.

Όπως έχουμε επισημάνει και άλλες φορές οι εκδηλώσεις αυτές αποτελούν ξεχωριστό μάθημα για τους μαθητές μας πέρα από την ανάγκη απόδοσης τιμής στους προγόνους μας για τις ηρωικές πράξεις και τα κατορθώματά τους. Η ιστορία μας διδάσκει με τα παραδείγματα της δείχνοντας το δρόμο στις επόμενες γενιές.

Η διάρθρωση και το υλικό της παρουσίασης από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς ήταν τέτοια ώστε έδωσε τη δυνατότητα σε όλους συγκεντρωμένους γονείς πρώτα απ όλα να παρακολουθήσουν προσηλωμένοι, να θαυμάσουν την υποκριτική απόδοση των παιδιών τους, να τα καμαρώσουν για την ανάδειξή των ξεχωριστών ταλέντων τους αλλά με αφορμή και τις ιστορικές αναφορές να προβληματιστούν ίσως συγκρίνοντας ιστορικά δεδομένα του παρελθόντος και του παρόντος.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στούς μαθητές που παρότι προετοιμάστηκαν στο χώρο του Πνευματικού Κέντρου με μόνο μια πρόβα απέδωσαν τα μέγιστα ικανοποιώντας και τους εκπαιδευτικούς τους στούς οποίους επίσης αξίζουν πολλά συγχαρητήρια: στους/στις κκ Μελίδη Αναστασία, Κρικέλη Ιφιγένεια, Σερέπετση Μιχάλη, Καραγεωργίου Παναγιώτη και Θεοδωράκη Γιάννη.

Ευχαριστούμε θερμά την Αντιδήμαρχο και Πρόεδρο του Πολιτιστικού Κέντρου κ Πουλογιαννόπουλου που με την υποστήριξη της ξεπεράστηκαν τα προβλήματα εξαιτίας της πρώτης φάσης επαναλειτουργίας του χώρου του Πνευματικού Κέντρου, ενός ιδανικού χώρου για την παρουσίαση σχολικών γιορτών, ενός κοσμήματος για την πόλη μας.

Δημοσιεύθηκε στη ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Σχολιάστε

Παρουσίαση μαθητών μας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού

Παρουσίαση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού

Παρουσίαση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των δικαιωμάτων του Παιδιού οι μαθητές της Τρίτης τάξης του σχολείου μας στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης και με την καθοδήγηση της δασκάλας τους κυρίας Χριστίνας Βιτάνου προετοίμασαν και μας παρουσίασαν μια εργασία με μηνύματα σχετικά με αυτή.

Χρησιμοποιώντας τα γράμματα της αλφαβήτου ως αφόρμηση όλοι οι μαθητές πρότειναν μια λέξη η οποία ξεκινούσε από το γράμμα που είχε επιλέξει ο καθένας και που απέδιδε το συναίσθημα τους, αυτό που ένιωσαν δηλαδή κατά τη συζήτηση μέσα στην τάξη αναφερόμενοι στο θέμα. Ακούστηκαν λέξεις όπως “αγάπη”, “βοήθεια”, “ισότητα”, “τρυφερότητα”, “ειρήνη”, “συντροφιά”, “φροντίδα” κλπ. Λέξεις που προέκυψαν από την αυθόρμητη συμμετοχή τους στη συνεργατική διαδικασία αυτής της δράσης και που σίγουρα απεικονίζουν το συναισθηματικό κόσμο των παιδιών μας. Έναν κόσμο που δεν έχει καμία σχέση με τα ταπεινά συναισθήματα που στη σημερινή εποχή έχουν δημιουργήσει αποστάσεις στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, έχουν προκαλέσει αντικοινωνικά ανακλαστικά, έχουν οδηγήσει την κοινωνία μας σε μια νοοτροπία άρνησης όλων όσων δεν ικανοποιούν ατομικές απαιτήσεις…

Αυτή πρωτοβουλία της δασκάλας και των παιδιών, η θέρμη και τα κίνητρα με τα οποία την επένδυσαν, μας γεμίζει αισιοδοξία για το μέλλον καλλιεργώντας μας προσδοκίες αλλαγής αυτού του κόσμου μας προς το καλύτερο!

Δημοσιεύθηκε στη ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Σχολιάστε

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας για την Παγκόσμια Ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού.

Στις 20 Νοεμβρίου 1989, η Γενική Συνέλευση του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησε τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και δεσμεύτηκε ότι θα κάνει οτιδήποτε δυνατόν για την προστασία και την επέκταση των δικαιωμάτων των παιδιών σε όλο τον πλανήτη. Δικαιώματα που αφορούν την επιβίωση, τη μόρφωση και την ευημερία τους, τη δυνατότητα να ακούγεται η φωνή τους και να μπορούν να αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητές τους ως ανθρώπινα όντα και αυριανοί πολίτες του κόσμου.

Ωστόσο, 26 χρόνια μετά και παρά την όποια πρόοδο που αφορά τομείς όπως η παιδική θνησιμότητα και η ένταξη στο σχολείο, τα προβλήματα παραμένουν, αν δεν επιδεινώνονται κιόλας. Σύμφωνα με την UNICEF, κάθε χρόνο, εκατομμύρια παιδιά γίνονται θύματα ανείπωτης βίας και έρχονται αντιμέτωπα με διάφορες μορφές κακοποίησης, παραμέλησης και εκμετάλλευσης.

Θλιβερή επαλήθευση αυτής της πραγματικότητας τα εκατοντάδες παιδιά-θύματα της εξαναγκασμένης προσφυγικής ροής, στο πέρασμά τους προς τα ελληνικά νησιά και την Ευρώπη γενικότερα. Και ακόμη, τα παιδιά- θύματα της κρίσης στη χώρα μας, που σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις στερούνται ακόμη και τα στοιχειώδη.

Χρέος και άμεση προτεραιότητα της πολιτείας και, αυτονόητα, του υπουργείου Παιδείας είναι η αντιμετώπιση αυτής της απαράδεκτης για μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή χώρα, κατάστασης. Γιατί κάθε παιδί έχει το δικαίωμα στην ευζωία, στη μόρφωση και στην προσωπική του ανάπτυξη, μακριά από την όποια βία και κακομεταχείριση.

Αυτό είναι το μήνυμα που οφείλουμε, ως κοινωνία και ως Πολιτεία, να στείλουμε για την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, στα παιδιά όλης της Γης, στα παιδιά της χώρας μας, στα παιδιά της ελπίδας για έναν πιο δίκαιο, πιο δημοκρατικό, πιο ανθρώπινο κόσμο.

Ένα κόσμο όπου τα παιδιά θα είναι ταυτόχρονα και κληρονόμοι του και δημιουργοί του μέλλοντός τους.

Δημοσιεύθηκε στη ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Σχολιάστε

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας για την επέτειο της 17 Νοέμβρη

 

 

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας για την επέτειο του Πολυτεχνείου

 

 

Συμπληρώνονται εφέτος 42 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου, που οδήγησε στην τελική πτώση της αιματοβαμμένης δικτατορίας των συνταγματαρχών και στην αποκατάσταση της δημοκρατίας.

Τα συνθήματα της εξέγερσης του Νοέμβρη του 1973, που εξέφραζαν τα αιτήματα του ελληνικού λαού εκείνη τη σκοτεινή περίοδο, μιλούσαν για ψωμί, παιδεία, ελευθερία, ανεξαρτησία και κοινωνική δικαιοσύνη.

Τα αιτήματα αυτά παραμένουν επίκαιρα, ιδιαίτερα σήμερα στη δύσκολη για τη χώρα μας οικονομική και κοινωνική συγκυρία. Η πραγμάτωσή τους απαιτεί συνεχή προσπάθεια και αγώνα της νέας γενιάς για μόρφωση, πολιτισμό και εργασία.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα, η ίδια η δημοκρατία, αποτελούν σταθερά τη μόνη εγγύηση μιας πορείας προς την ανάπτυξη και την ευημερία.

Το μήνυμα που στέλνει ο Νοέμβρης του 1973 στη σημερινή νέα γενιά είναι πως μόνο με την ενεργητική συμμετοχή της μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για να αλλάξουν οι συνθήκες ζωής και να χαραχθεί ένα ανθρώπινο και ελπιδοφόρο μέλλον.

Ο εθνικός διάλογος για την παιδεία, για την πραγματοποίηση του οποίου έχουμε ήδη δεσμευτεί, αποτελεί το πρώτο βήμα για την ουσιαστική συμμετοχή των νέων, όπως και όλων των άλλων μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, στα εκπαιδευτικά δρώμενα.

Καλούμε τη νέα γενιά να πρωτοστατήσει στην προσπάθεια για μια μεγάλη πολιτιστική και κοινωνική αναγέννηση, που αποτελεί κυρίαρχο αίτημα της εποχής μας.

Την καλούμε να διεκδικήσει, μέσα από τη ρήξη και την ανατροπή του χρεωκοπημένου χθες, μία άλλη πορεία, που θα οδηγήσει τη χώρα σε πολυδιάστατη ανάπτυξη και ευημερία, για να πραγματώσουμε το όραμα μιας κοινωνίας της ισότητας, της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης, της αλληλεγγύης και των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

Ο Υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων

Νίκος Φίλης

Δημοσιεύθηκε στη ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Σχολιάστε