Following the historical paths of my homeland-Ακολουθώ τα ιστορικά μονοπάτια της πόλης μου

logo2

Οι μαθητές/τριες του Β2 τμήματος του σχολείου μας συμμετείχαν και συνεργάστηκαν με τους εταίρους τους στην υλοποίηση του σχεδίου eTwinning: “Following the historical paths of my homeland”.

Συγκεκριμένα συνεργάστηκαν διαδικτυακά με το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων,  το Instituto Comprensivo Anzio 3 της Ιταλίας και το Scuola Primaria e dell’Infanzia “Marco Polo” της Κωνσταντινούπολης  της Τουρκίας.

Τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας γνωρίζαμε πως το έργο μας ήταν δύσκολο. Έπρεπε με πρωταγωνιστές τους μικρούς μαθητές,  να κάνουμε ένα ταξίδι μέσα στο χρόνο, να περπατήσουμε ένα ιστορικό μονοπάτι, να βοηθήσουμε τα παιδιά με τα κατάλληλα ερεθίσματα, να παρατηρήσουν, να φωτογραφίσουν και  να ακούσουν την πόλη τους. Τα ονόματα των δρόμων, η θέση των μνημείων, τα κτίρια όλα έχουν κάτι να πουν………

Τα Στάδια του  Προγράμματος

  • Να γνωριστούν οι μαθητές μεταξύ τους μέσω skype.

8

  • Να παρουσιάσουν το σχολείο μας και να γνωρίσουν τα άλλα σχολεία.
  • Να ανακαλύψουν και να παρουσιάσουν τα ιστορικά μονοπάτια της πόλης μας.   Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα για να δείτε το video.

θεμα3

  • Να γιορτάσουν όλοι μαζί μαζί με τους εταίρους την Παγκόσμια Ημέρα της Ευρώπης (9-5-2017)
  • Να αναδείξουν τα κοινά ιστορικά μονοπάτια μέσα από τις παρουσιάσεις των σχολείων.
  • Να δημιουργηθεί κοινή αφίσα από όλα τα σχολεία με τα κοινά μονοπάτια.

Για τη συνεργασία αυτή προέκυψε η ετικέτα:pdflogo

Δημοσιεύθηκε στη E TWINNING | Σχολιάστε

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα Ε΄ τάξης

Στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης η Ε΄ τάξη του σχολείου μας υλοποίησε το πρόγραμμα με τίτλο” Θ΄ ανέβω και θα τραγουδήσω στο πιο ψηλότερο βουνό”.

Οι μαθητές δημιούργησαν μια παρουσίαση με τα κυριότερα θέματα που πραγματεύτηκαν. Κάντε κλικ εδώ για την παρουσίαση.

Επίσης κατασκεύασαν μακέτα δάσους.

Πήραν μέρος στη δεντροφύτευση που διοργάνωσε ο δήμος Πετρούπολης.

Τέλος επισκέφτηκαν τον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας και το ΚΠΕ Γρεβενών.

 

Δημοσιεύθηκε στη ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ | Σχολιάστε

Προετοιμασία μαθητών για συμμετοχή στο Πρόγραμμα ΠΕ του ΚΠΕ Ιθάκης

Στα πλαίσια υλοποίησης του Προγράμματος ΠΕ «Ομηρική Ιθάκη: το ταξίδι του Οδυσσέα” του ΚΠΕ Ιθάκης από τη ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας οι μαθητές, αφού συνδύασαν το προαναφερθέν θέμα με υλικό που προσέγγισαν διαθεματικά (μέσα από όλα τα γνωστικά αντικείμενα της τάξης), καλούνται προς εμπέδωση να συμπληρώσουν σχετικό διαδικτυακό Κριτήριο Αξιολόγησης. Το Κριτήριο αυτό δεν επέχει έννοια εξέτασης αλλά επαναληπτικής προσέγγισης του διδακτικού υλικού που επεξεργάστηκαν.

Το κριτήριο αυτό θα το βρείτε στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe5WgWKmdVMdfg8JoCTxXWhYkswCXmHxXqvRZoJUSEa92RprQ/viewform?usp=sf_link

Για όσους μια πρόσβαση στις πηγές θα έκανε αποτελεσματικότερη την προσπάθειά τους παραθέτουμε τη σχετική ηλεκτρονική έκδοση από την οποία μπορείτε να αντλήσετε μέρος των πληροφοριών για την απάντηση των ερωτήσεων:

ΚΠΕ Ιθάκης

Η συμπλήρωση του Κριτηρίου είναι υποχρεωτική για τα μέλη της Περιβαλλοντικής Ομάδας της ΣΤ΄ τάξης.

Καλή επιτυχία!!!

Δημοσιεύθηκε στη ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ | Σχολιάστε

Τα παιδιά…

( Σημείωση: Το κείμενο είναι του Σάββα Σιδέρη, Συμβούλου Αρμονικών Σχέσεων και Life Couch στους κοινωνικούς φορείς ΑΝΘΡΩΠΟΣ και ΓΟΝ. ΙΣ., ο οποίος συνεργάζεται μαζί μας στα πλαίσια της προσπάθειάς μας να επιμορφώσουμε τους γονείς του σχολείου μας και να τους βοηθήσουμε να αναπτύξουν περαιτέρω δεξιότητες αυτοβελτίωσής των).

Τα παιδιά δεν είναι ιδιοκτησία μας. Τα φέρνουμε στον κόσμο για να πάρουν τις δικές τους εμπειρίες. Τα παιδιά χρειάζονται την φροντίδα μας, την στοργή μας, την προστασία μας.

Τα παιδιά μπορεί να μας κάνουν πιο υπεύθυνους ανθρώπους.

Ένας ηθοποιός σε μια συνέντευξή του μεταξύ άλλων μίλησε και για το πόσο υπεύθυνος έγινε σαν άνθρωπος και σαν πατέρας, όταν απέκτησε παιδιά. Είπε: “Ήθελα να μεγαλώσω σωστά τα παιδιά μου. Ήθελα να είναι ισορροπημένα και ευτυχισμένα. Όταν έχεις αυτούς τους στόχους, γίνεσαι υπεύθυνος, γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος, γίνεσαι καλύτερος πατέρας.

Παρ’ όλο που χωρίσαμε με τη σύζυγο μου, παραμείναμε φίλοι και βρήκαμε έναν τρόπο να τα μεγαλώνουμε μαζί”.

Σου προτείνω να αποφασίσεις συνειδητά ποια στάση θα κρατήσεις στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών σου.

Γι’ αυτό σκέψου και αποφάσισε:

  • Πώς αντιμετωπίζω τα παιδιά, σαν τα μικρά που δεν γνωρίζουν ή σαν τα φυτά που θα δώσουν στη ζωή περισσότερους καρπούς από μένα;
  • Δίνω χρόνο στα παιδιά μου να μου μιλήσουν για τους φόβους, τις λύπες, τις   χαρές τους;
  • Έχω σκεφτεί πως αν το παιδί μου το προσέχω μόνο όταν αρρωσταίνει, τότε   συνεχώς θα αρρωσταίνει για να μου τραβάει την προσοχή;

Αν δεν αγαπάς τον εαυτό σου ούτε τα παιδιά σου μπορείς ν’ αγαπήσεις. Αν δεν έχεις ηρεμία και ψυχραιμία, πώς θα μπορέσεις να έχεις τη διάκριση να τους δώσεις την κατάλληλη προσοχή που χρειάζεται το καθένα, την κατάλληλη λύση σε κάποιο πρόβλημα που έχουν, αλλά και σε κάποια τους διένεξη;

Μερικοί γονείς είναι υπέρ προστατευτικοί με τα παιδιά τους. Αν ανήκεις σ’ αυτή την κατηγορία των γονέων σκέψου:

  • Μήπως αν υπέρ προστατεύω τα παιδιά μου, τα κάνω ανίκανα να αντιμετωπίσουν την ζωή;

Μερικές φορές γινόμαστε υπερβολικά προστατευτικοί με τα παιδιά μας. Σκεφτόμαστε: “Αχ να σηκώσω την τσάντα του σχολείου του ή να μην σηκώσει μια σακούλα από τα ψώνια για να μην κουραστεί. Ή η κόρη μου δεν θέλω να κάνει δουλειές του σπιτιού, αλλά να ασχολείται με τα μαθήματα του σχολείου της”.

Αν σκέφτεσαι έτσι, πότε θα δώσεις την ευκαιρία στο παιδί σου να γίνει υπεύθυνο και να μάθει να προσφέρει άλλοτε με το να σηκώσει κάποιο βάρος ή να κάνει κάποιο θέλημα;

Σκέψου, λοιπόν:

  • Όταν εγώ δεν είμαι, ποιος θα του σηκώνει τα βάρη;

Σκέψου, επίσης:

  • Εμπνέω στα παιδιά μου να δίνουν χρόνο σε δημιουργικές ενασχολήσεις και   σε δραστηριότητες που τους δίνουν χαρά;
  • Τα παροτρύνω να παίρνουν αποφάσεις; Τα καθοδηγώ να μάθουν πώς να   στέκονται στα δικά τους πόδια;
  • Δίνω χρόνο να τα ακούω, όταν θέλουν να μου διηγηθούν κάποια γεγονότα ή   να μου εκμυστηρεύονται ένα μυστικό τους;

Αν δημιουργήσεις τη συνήθεια να ακούς τα παιδιά σου αλλά και το κάθε παιδί, τότε θα είσαι σε επαφή με το πνεύμα ανανέωσης που φέρνουν στη ζωή μας. Αν ακούς αυτά που σου λένε χωρίς να παίρνεις θέση, ούτε κρίνεις αυτά που σου λένε, ίσως να θέλουν πάλι να σου ανοίξουν την καρδιά τους.

Γι’ αυτό χρειάζεται, να σκεφτείς:

  • Τους κάνω αρνητική κριτική σ’ αυτά που μου λένε;
  • Αν μου πουν ή μου εκμυστηρευτούν κάτι τα αποπαίρνω με φράσεις όπως: «Τι χαζομάρες είναι αυτές που λες»;
  • Έχω κερδίσει την εμπιστοσύνη τους;
  • Τα ενθαρρύνω να εκδηλώσουν τα ταλέντα τους, τα ενθαρρύνω να μου πουν   αυτό που θέλουν;

Είναι χρήσιμο για μας να συνειδητοποιήσουμε ότι τα παιδιά, οι έφηβοι και οι νέοι, αυτό που χρειάζονται από μας είναι: Αγάπη και Ενθάρρυνση. Θέλουν να τους ανεβάσουμε την αυτοπεποίθησή τους, τονίζοντας τα καλά και δυνατά τους στοιχεία. Το παιδί, ο έφηβος και ο νέος είναι σαν στεγνά σφουγγάρια και απορροφούν ό,τι τους δίνουμε.

Πάρα πολλοί γονείς, όταν τα παιδιά τους δεν γράφουν καλά στα διαγωνίσματα ή στις εξετάσεις, χρησιμοποιούν λεκτική βία και καταρρακώνουν τα παιδιά τους με φράσεις όπως: “είσαι ανάξιος, είσαι τεμπέλης, ποτέ δεν θα καταφέρεις κάτι στη ζωή σου”.

Αυτές οι φράσεις χαράζονται στο νου του παιδιού και το προγραμματίζουν να γίνει ακριβώς έτσι όπως του λένε, για να έχουν τη χαρά να λένε ότι είχαν δίκιο.

Αγαπητέ γονέα αν επιβάλεις στο παιδί σου να ενεργεί σήμερα με τις δικές σου συμβουλές, αύριο, στην επανάστασή που θα κάνει για να σε ξεπεράσει σαν γονιό και να προχωρήσει στη δική του ζωή, θα ενεργεί με τις συμβουλές των φίλων του. Τότε θα είναι αργά, επειδή, δεν θα μπορείς να ελέγξεις τι είδους συμβουλές του δίνουν ούτε που θα τον οδηγήσουν, στην πρόοδο ή στην καταστροφή;

Η εποχή της εφηβείας τόσο στο αγόρι όσο και στο κορίτσι, είναι η εποχή της επανάστασης. Οι έφηβοι επαναστατούν, επειδή όλο τους το είναι επαναστατεί, για να προχωρήσουν μπροστά και να χαράξουν το δικό τους δρόμο. Γι’ αυτό εμείς οι γονείς, χρειάζεται να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούμε όταν μιλάμε στα παιδιά μας σε όλες τις ηλικίες, κυρίως, όμως, στην εφηβεία.

Εμείς ας είμαστε κοντά στα παιδιά μας, όχι για να τους δίνουμε συμβουλές ή να φρενάρουμε την ορμή τους, αλλά για να στηρίξουμε τις επιλογές τους. Επίσης για να τους δώσουμε ιδέες και παραμέτρους να σκεφτούν, πώς θα διοχετεύσουν αυτή τη μεγάλη δύναμη και ενέργεια που βράζει μέσα τους.

Αντί, λοιπόν, να δίνεις συμβουλές στο παιδί σου, θέσε του ερωτήματα. Οδήγησέ το στον τρόπο που χρειάζεται να σκέφτεται για να παίρνει τις δικές του αποφάσεις.

Αυτό θα το οδηγήσει να έχει τη δική του γνώμη και κρίση για το κάθε τι που το αφορά στη ζωή.

Αντί, λοιπόν, να πεις στο παιδί σου ότι δεν είναι καλός ο φίλος που κάνει παρέα, προτίμησε να του θέσεις κάποια ερωτήματα όπως:

  • Για ποιες ενέργειές του ή για ποια ταλέντα του θαυμάζεις τον φίλο σου;
  • Τι είναι αυτό που κάνει ο φίλος σου για να περνάτε καλά;
  • Εσύ μαθαίνεις πιο πολλά πράγματα απ’ αυτόν ή αυτός από σένα;
  • Ποιος είναι πιο ισχυρός χαρακτήρας ο φίλος σου ή εσύ;
  • Αισθάνεσαι πραγματικά καλά όταν είσαστε μαζί ή κάνεις παρέα μαζί του   επειδή δεν έχεις κάτι καλύτερο να κάνεις;
  • Όταν κάνετε παρέα πηγαίνετε μόνο όπου θέλει αυτός ή πηγαίνετε και σε   μέρη που προτείνεις εσύ;

Να θυμάσαι ότι τα παιδιά αντιδρούν στις συμβουλές. Το να τους λες: Πρέπει να κάνεις αυτό, πρέπει να κάνεις εκείνο, τους δημιουργείς αντίδραση. Αντί να τα συμβουλεύεις είναι καλύτερα να τα εμπνέεις με το παράδειγμά σου.

Επίσης να τα εμπνέεις:

  • Να σκέφτονται όλες τις παραμέτρους που χρειάζεται να λαμβάνουν υπ’ όψη,   προκειμένου να πάρουν μια απόφαση.
  • Να θέτουν ερωτήματα στον εαυτό τους για να ανακαλύπτουν τα πραγματικά   τους θέλω.
  • Να βάζουν στόχους και πώς να τους πραγματοποιούν.

Από μικρή αλλά και σε κάθε ηλικία, πρότεινε στο παιδί σου να έχει κάποια δημιουργική απασχόληση. Δείξε του τον τρόπο να βάζει στόχους, να έχει καθαρές εικόνες στο νου του και οράματα για το μέλλον του.

Πρότεινε του κάποιες δραστηριότητες όπως αθλητισμό, παραδοσιακούς χορούς ή οποιαδήποτε άλλη εξωσχολική δραστηριότητα θα του άρεσε και άσε το να διαλέξει αυτό που του ταιριάζει. Φρόντισε δηλαδή να είναι συνεχώς απασχολημένο με πράγματα που του αρέσουν, διότι μερικές φορές η πλήξη οδηγεί τα παιδιά σε συνήθειες που θα το βλάψουν.

Αυτό είναι το μέγιστο που μπορείς να κάνεις για να μην παρασύρεται το παιδί σου από παρέες που θα το οδηγήσουν να γίνει θύμα των ναρκωτικών ουσιών και του αλκοολισμού με την απομόνωση του και πολύωρη ενασχόληση του με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Να θυμάσαι ότι οι νέοι καταφεύγουν στα ναρκωτικά και το αλκοόλ ή είναι κολλημένα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή επειδή δεν έχουν στόχους, οράματα, στοργή, προσοχή, φροντίδα, αλλά κυρίως επειδή δεν τους αγγίζει η ζεστασιά της Αγάπης.

Στο ποίημα του ο Χαλίλ Γκιμπράν για τα παιδιά λέει:

“Δεν είναι δικά σας τα παιδιά.

Είναι οι γιοι και οι θυγατέρες του πόθου της ζωής,

Γεννιόνται από σας, όμως δεν τα δημιουργείτε.

Ζούνε μαζί σας, αλλά δεν σας ανήκουν.

Μπορείτε να τους δώσετε την αγάπη σας

Όχι, όμως, τις ιδέες σας, διότι αυτά έχουν τις δικές τους ιδέες.

Μπορείτε να φιλοξενείτε το σώμα τους στον οίκο σας.

Όχι, όμως και το πνεύμα τους.

Διότι το πνεύμα τους τρέχει μέσα στο αύριο.

Αυτό το αύριο που εσείς δεν θα το δείτε ούτε στα όνειρα σας.

Μπορείτε να προσπαθήσετε να τους μοιάσετε.

Όμως, μην αξιώσετε να σας μοιάσουν.

Διότι η ζωή δεν επιστρέφει στο χτες.

Γονείς, είστε τα τόξα, που θα εκτινάξουν τα τέκνα σας σαν βέλη,

Να πάνε μπροστά και μακριά”.

 

Γονείς που φέρονται με λεκτική και σωματική βία στα παιδιά

Θα προτιμούσα αντί να κάνω κάποιο σχόλιο, να σε ρωτήσω κοιτώντας σε στα μάτια εσένα που χρησιμοποιείς λεκτική ή σωματική βία στο παιδί σου, θα ήθελες κάποιος με τη δικαιολογία της αγάπης, ή με όποια άλλη δικαιολογία να σου κάνει ακριβώς αυτό που κάνεις εσύ στο παιδί σου;

Κοίταξε λοιπόν τον εαυτό σου στον καθρέφτη, εστίασε το βλέμμα σου στα μάτια σου και απάντησε σ’ αυτή την ερώτηση:

  • Γιατί φέρομαι μ’ αυτό τον τρόπο στο παιδί μου;
  • Μου αρέσει όπως εγώ φέρομαι στο παιδί μου να μου φέρονται οι άλλοι;
Δημοσιεύθηκε στη ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ | Σχολιάστε

Επιλογή Β΄ Ξένης Γλώσσας για μαθητές της Δ΄ τάξης

Για τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας στην Ε’ τάξη των Δημοτικών Σχολείων θα πραγματοποιηθούν τα ακόλουθα:

 

  1. Οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων ενημερώνουν για την επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας τους/τις μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης, οι οποίοι θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2017-2018 στην Ε΄ τάξη, καθώς και τους γονείς και κηδεμόνες τους. Η ενημέρωση πραγματοποιείται με επίδοση επιστολής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και για τις δύο γλώσσες (ακολουθεί στο τέλος του κειμένου) που αφορά στην επιλογή, τη σημασία και τη χρησιμότητα της 2ης ξένης γλώσσας.
  2. Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2017-2018 στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου συμπληρώνουν δήλωση με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική) και την καταθέτουν στο Διευθυντή του Σχολείου τους ( παρακαλούμε να επιστραφούν έως 8 Μαΐου 2017).
  3. Οι μαθητές/τριες διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά-Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε΄ τάξη. Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών/τριών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους.
  4. Σε σχολεία με δύο ή περισσότερα τμήματα ανά τάξη, οι μαθητές/τριες δύναται να κατανεμηθούν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους σε μεικτά-παράλληλα τμήματα με δυο προϋποθέσεις:

α) Ο ελάχιστος αριθμός για τη δημιουργία τμήματος είναι οι 12 μαθητές/τριες

β) Ο αριθμός των παράλληλων τμημάτων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων γενικής παιδείας, π.χ. από 2 τμήματα γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 2 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας, από 3 τμήματα γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 3 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας κτλ.

Στις περιπτώσεις που δεν πληρούνται οι προαναφερθείσες (α΄ και β΄) προϋποθέσεις, η β΄ ξένη γλώσσα διδάσκεται στο υφιστάμενο τμήμα γενικής Παιδείας σύμφωνα με την επιλογή της πλειοψηφίας των μαθητών/τριών σε επίπεδο τμήματος.

  1. Στην περίπτωση κατά την οποία μέχρι την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε σύμφωνα με τις προβλέψεις των παραπάνω παραγράφων 3 & 4, τότε με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι μαθητές/τριες διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Ι Ν Σ Τ Ι Τ Ο Υ Τ Ο   Ε Κ Π Α Ι Δ Ε Υ Τ Ι Κ Η Σ   Π Ο Λ Ι Τ Ι Κ Η Σ

Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Ο Ν Ι Κ Η    Ε Π Ι Τ Ρ Ο Π Η  Ξ Ε Ν Ω Ν Γ Λ Ω Σ Σ Ω Ν

 

26 Μαΐου 2016

Αγαπητοί Γονείς-Κηδεμόνες,

Η Ελληνική Πολιτεία, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα της γλωσσομάθειας στον παγκοσμιοποιημένο χώρο της γνώσης και ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της κοινωνίας, εφαρμόζει τη γλωσσική πολιτική που έχουν υιοθετήσει όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκινώντας από μια σημαντική προσπάθεια αναβάθμισης της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο με νέα προγράμματα σπουδών, έντυπο και ψηφιακό μαθησιακό υλικό, επιμορφωτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς και συνεργασία με ξένα μορφωτικά-πολιτιστικά ιδρύματα.

Η δυνατότητα να μάθουν στο σχολείο τα παιδιά να επικοινωνούν σε τουλάχιστον δύο γλώσσες πλην της μητρικής τους αποτελεί δικαίωμα του κάθε Ευρωπαίου πολίτη δεδομένου ότι αυξάνει τις ευκαιρίες για σπουδές και εργασία και διευρύνει τους ορίζοντες του, όπως μας θυμίζει η ρήση του Κάρολου Α’ της Ισπανίας: «Ο άνθρωπος είναι τόσες φορές άνθρωπος όσος και ο αριθμός των γλωσσών που έχει μάθει». Παράλληλα, είναι και υποχρέωση του κάθε κράτους μέλους αφού η σύγχρονη διεθνής και ελληνική βιβλιογραφία παρουσιάζει τα αποτελέσματα πλήθους μελετών εντός και εκτός Ευρώπης που πιστοποιούν ότι η εκμάθηση ξένων γλωσσών, και μάλιστα από μικρή ηλικία, έχει θετικό αντίκτυπο στη γνωσιακή και κοινωνική ανάπτυξη του μαθητή, μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση των επιδόσεών του και στα άλλα μαθήματα ενώ αναμφίβολα βοηθά στην ενσυνείδητη γνώση της μητρικής του γλώσσας. Αυτό δηλώνει και η ρήση του Γερμανού ποιητή και φιλόσοφου Βόλφγκανγκ Γκαίτε: «Όταν μαθαίνει κανείς μια ξένη γλώσσα, έχει την ευκαιρία να μάθει καλύτερα τη μητρική του».

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, εισήγαγε στο Δημοτικό σχολείο τα Αγγλικά, ως πρώτη και υποχρεωτική ξένη γλώσσα από την Α’ Δημοτικού με μια παιγνιώδη μεθοδολογική προσέγγιση, όπως συμβαίνει και στο μεγάλο ποσοστό των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών. Από την Γ’ Δημοτικού η διδασκαλία της Αγγλικής γίνεται με συστηματικότερο τρόπο.

Η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας εισάγεται από την Ε΄ Δημοτικού, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, αλλά διευρύνεται πλέον στα 4/θέσια Δημοτικά σχολεία. Η δεύτερη ξένη γλώσσα στην Ε΄ και την ΣΤ΄ τάξη μπορεί να είναι είτε η Γαλλική είτε η Γερμανική και εξαρτάται τόσο από τον αριθμό των μαθητών που θα επιλέξουν τη μια ή την άλλη γλώσσα όσο και από τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής. Ως εκ τούτου, η δήλωση επιλογής γλώσσας που καλείστε να υποβάλετε για τα παιδιά σας θα δώσει τη δυνατότητα στο Υπουργείο Παιδείας να προγραμματίσει έγκαιρα τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό και να ανταποκριθεί όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται στην επιλογή σας.

Και οι δυο γλώσσες από τις οποίες καλείστε να επιλέξετε τη μία είναι αδιαμφισβήτητα χρήσιμες για διεθνή επικοινωνία και για τη διαπαιδαγώγηση του μαθητή ως αυριανού πολίτη. Ποια από τις δύο θα επιλέξετε είναι απόφαση που θα πάρετε αφού συζητήσετε με το παιδί σας και με άλλα άτομα του περιβάλλοντός σας. Ωστόσο, το πιο σημαντικό είναι ότι από την επόμενη σχολική χρονιά οι μαθητές της Ε’ τάξης θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν έναν καινούριο κόσμο, αφού είναι γνωστό πως «Όταν μιλάμε μια άλλη γλώσσα, αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο διαφορετικά», όπως επεσήμανε και ο σημαντικός Αυστριακός φιλόσοφος και γλωσσολόγος Λούντβιγκ Βιτκενστάιν. Την ίδια σκέψη διατύπωσαν με διαφορετικό τρόπο και ο μεγάλος Ιταλός σκηνοθέτης Φρεντερίκο Φελίνι λέγοντας πως «Κάθε γλώσσα βλέπει τον κόσμο με διαφορετικό τρόπο», αλλά και ο σπουδαίος Γαλλορουμάνος φιλόσοφος Εμίλ Μ. Σιοράν τονίζοντας πως «Δεν κατοικούμε μια χώρα αλλά μια γλώσσα».

Η Επιτροπή Ξένων Γλωσσών του ΙΕΠ στο εξής, σκοπεύει να βρίσκεται κοντά στους μαθητές της ξένης γλώσσας και τους γονείς τους επειδή πιστεύει πως η αναβάθμιση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο θα ενισχύσει την καλλιέργεια της διαπολιτισμικής συνείδησης των μαθητών, θα τους βοηθήσει να αποδέχονται ευκολότερα τη διαφορετικότητα και θα συμβάλει στη διαμόρφωση πολιτών μιας ανοικτής, πολύγλωσσης, πολιτισμικής και δημοκρατικής κοινωνίας.

Εκ μέρους της Επιστημονικής Επιτροπής Ξένων Γλωσσών του ΙΕΠ

Βασιλική Δενδρινού

Ομότιμη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών

Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κοινωνίας των Πολιτών για την Πολυγλωσσία

Δημοσιεύθηκε στη ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Σχολιάστε

Προετοιμασία μαθητών για συμμετοχή στο Πρόγραμμα ΠΕ του ΚΠΕ Γρεβενών

Στα πλαίσια υλοποίησης του Προγράμματος ΠΕ “Όρλιακας, το δάσος των χρωμάτων” του ΚΠΕ Γρεβενών από την Ε΄ τάξη του σχολείου μας οι μαθητές, αφού χωρίστηκαν σε Ομάδες Εργασίας και παρουσίασαν σχετικό υλικό, καλούνται προς εμπέδωση να συμπληρώσουν σχετικό διαδικτυακό Κριτήριο Αξιολόγησης. Το Κριτήριο αυτό δεν επέχει έννοια εξέτασης αλλά επαναληπτικής προσέγγισης του διδακτικού υλικού που επεξεργάστηκαν.

Το κριτήριο αυτό θα το βρείτε στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScmtKoOElu3Xrb67KVBqkH5f3GtXohfxr6HkXsKH9RyZTFERQ/viewform?usp=sf_link

Για όσους μια επανάληψη θα έκανε αποτελεσματικότερη την προσπάθειά τους παραθέτουμε τη σχετική ηλεκτρονική έκδοση από την οποία μπορείτε να αντλήσετε πληροφορίες για την απάντηση των ερωτήσεων:

http://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/2018/2/2018_%ce%a7%ce%bb%cf%89%cf%81%ce%af%ce%b4%ce%b1%20%ce%8c%cf%81%ce%bb%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%b1%cf%82.pdf

Η συμπλήρωση του Κριτηρίου είναι υποχρεωτική για τα μέλη της Περιβαλλοντικής Ομάδας της Ε΄ τάξης.

Καλή επιτυχία!!!

Δημοσιεύθηκε στη ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ | Σχολιάστε

Εγγραφές στην Πρώτη (Α΄) τάξη

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ      

Γ΄ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε.  ΑΘΗΝΑΣ

 

4o  ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ «ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ»                                   

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:  Χρυσοστόμου Σμύρνης 7       

ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ:  13231               

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Χρ. Κυριάκος                                              

ΤΗΛ. – FAX.: 2105015408 

Ε-MAIL:mail@4dimpetroup.att.sch.gr

 

    ΘΕΜΑ: Εγγραφές στην Πρώτη (Α΄) τάξη  

 

1.- Οι εγγραφές μαθητών στην Πρώτη (Α΄) τάξη Δημοτικού γίνονται  από 2 ως 19 Μαΐου 2017 με την κατάθεση σχετικής Αίτησης στο σχολείο. [Προτιμώμενες ώρες από 8 ως 9 πμ και 1 ως 2 μμ..]

Στην Πρώτη (Α΄) τάξη Δημοτικού εγγράφονται παιδιά που γεννήθηκαν από το έτος 2011 και πριν.

Δικαιολογητικά εγγραφής  είναι αυτά που προβλέπονται από το Π.Δ.  201/98 άρθρ. 7  παρ.3:

α)  Βεβαίωση φοίτησης νηπίων από το νηπιαγωγείο που αποφοιτούν ( θα παραληφθούν από εμάς από τα δημόσια νηπιαγωγεία, από τα ιδιωτικά πρέπει να προσκομιστούν από τους γονείς).

β) Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου, το οποίο θα αναζητηθεί αυτεπάγγελτα από το σχολείο, για την  εγγραφή  του μαθητή στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια. Όσα παιδιά δεν διαθέτουν πιστοποιητικό γέννησης θα εγγράφονται κανονικά με τη ληξιαρχική πράξη γέννησης και με βάση την παρ.10 και 11 του άρθρου 7 του Π.Δ. 201/1998.

γ) Επίδειξη του βιβλιαρίου Υγείας  ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται  ότι έγιναν  τα προβλεπόμενα  εμβόλια, ως τις 11/9/2017..

δ) Αποδεικτικό στοιχείο μόνιμης κατοικίας στα όρια της σχολικής περιφέρειας, όπως εκκαθαριστικό εφορίας, συμβόλαιο αγοράς κατοικίας, μισθωτήριο συμβόλαιο θεωρημένο από την εφορία, λογαριασμό ΔΕΚΟ (ΔΕΗ – ΟΤΕ – ΕΥΔΑΠ), από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου. Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων έχουμε εντολή να ελέγχουμε με ιδιαίτερη προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο, ώστε οι μαθητές να εγγράφονται αποκλειστικά και μόνο στα όρια της σχολικής τους περιφέρειας

ε) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.), ως τις 11/9/2017.

2.- Δεν εγγράφονται μαθητές εκτός σχολικής περιφέρειας, χωρίς έγκριση του  Διευθυντή Εκπαίδευσης.

 

                                                                                          Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 

                                                                                      ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

 

  • Για διευκόλυνσή σας θα παραδώσουμε Αιτήσεις Εγγραφής, Α.Δ.Υ.Μ και Αιτήσεις Εγγραφής στο Ολοήμερο Πρόγραμμα (για όσους το επιθυμούν) στις Προϊστάμενες των Νηπιαγωγείων ώστε να μην καθυστερείτε κατά τη συμπλήρωσή τους στο σχολείο μας.
Δημοσιεύθηκε στη ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Σχολιάστε