Κανονισμός Λειτουργίας

 

Εισαγωγή

Με στόχο την ομαλή και δημιουργική σχολική ζωή, την επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων, καθώς και τη δημιουργία και διατήρηση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, σας γνωστοποιούμε τους βασικούς κανόνες που διέπουν τη λειτουργία του σχολείου, όπως αυτοί απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία, τις παιδαγωγικές αρχές, την ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και του Σχολικού Συμβουλίου.

 

 

1.     Λειτουργία του Σχολείου

 

Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Α) Προσέλευση

  • Η προσέλευση των μαθητών/τριών  το πρωί γίνεται από ώρα 8:00 π.μ. έως  8:15π.μ.. Οι μαθητές/τριες εισέρχονται στην αυλή του σχολείου, χωρίς τη συνοδεία των γονέων/κηδεμόνων και παραμένουν στο προαύλιο. Η παραμονή τους μέσα στις αίθουσες επιτρέπεται μόνο σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
  • Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των μαθητών/τριών δεν παρευρίσκεται στο χώρο του σχολείου ουδείς άλλος εκτός των μαθητών/τριών και του προσωπικού του σχολείου.
  • Η έγκαιρη  προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και  είναι απαραίτητη για τη σωστή εκπαιδευτική διαδικασία και την ομαλή ροή του προγράμματος των μαθητών/τριών.
  • Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος, οι είσοδοι του Σχολείου κλείνουν στις 8:15. Σε περίπτωση που κάποιος/κάποια μαθητής/μαθήτρια καθυστερήσει δικαιολογημένα, ενημερώνεται η Διευθύντρια από τον γονέα-κηδεμόνα, παραλαμβάνεται ο/η μαθητής/μαθήτρια στην  είσοδο του Σχολείου και συνοδεύεται  στην τάξη του/της. Επιπλέον, σε περίπτωση κατά την οποία μαθητής/μαθήτρια κατ’  επανάληψη καθυστερεί, παρ’ όλες τις συστάσεις του/της υπεύθυνου/ης εκπαιδευτικού της τάξης και της Διευθύντριας του Σχολείου καλείται με επιστολή ο/η γονέας-κηδεμόνας στο  Σχολείο  προκειμένου να ενημερωθεί για την αργοπορία του/της μαθητή/μαθήτριας και τις συνέπειες που αυτή έχει  στην ανάπτυξη της συναισθηματικής ασφάλειας του/της μαθητή/μαθήτριας και στην καλλιέργεια της  υπευθυνότητας και της συνέπειας, χαρακτηριστικά ιδιαίτερα σημαντικά για την εκπαίδευση του/της μαθητή/μαθήτριας.

Β) Αποχώρηση

  • Κατά το σχόλασμα (13:15 για το πρωινό πρόγραμμα, 14:55 ή 15:50 για το Ολοήμερο), οι γονείς/ κηδεμόνες που παραλαμβάνουν οι ίδιοι τα παιδιά τους οφείλουν να βρίσκονται έξω από την πόρτα του σχολείου προκειμένου να παραλάβουν τα παιδιά τους και όχι σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο ή μέσα στο αυτοκίνητο. Σημειώνεται ότι οι μαθητές/τριες που αποχωρούν χωρίς συνοδεία γονέων/κηδεμόνων, έχουν απαραίτητα μαζί τους και επιδεικνύουν την κάρτα εξόδου, την οποία χορηγεί η Διεύθυνση του σχολείου κατόπιν κατάθεσης σχετικής υπεύθυνης δήλωσης των γονέων/ κηδεμόνων τους.
  • Παρακαλούμε να προσέρχεστε εγκαίρως για την παραλαβή των μαθητών/τριών, να ακολουθείτε τις υποδείξεις των εφημερευόντων εκπαιδευτικών και να μη συνωστίζεστε στην είσοδο του σχολείου, ώστε να μπορούν οι μαθητές/τριες να αποχωρούν με ασφάλεια.
  • Αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του/της (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων/κηδεμόνων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών/τριών με ευθύνη γονέων). Εάν το παιδί πρόκειται να παραληφθεί από άλλο άτομο πλην του γονέα/κηδεμόνα πρέπει αυτό να δηλώνεται μέσω email από τους γονείς (ΠΔ79/2017, άρθρο 12, παράγραφος 10).

      Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Διευθύντριας.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

 

2.     Ρύθμιση θεμάτων υγείας

 

  • Για την υγεία των ίδιων των παιδιών, καθώς και για την προστασία των υπόλοιπων μαθητών/τριών, θα πρέπει να ενημερώνεται το σχολείο σε περίπτωση που προκύψει οποιοδήποτε ζήτημα υγείας.
  • Είναι σημαντικό τα παιδιά να έρχονται στο σχολείο υγιή και έχοντας πλήρως αναρρώσει από τυχόν ασθένειες, ώστε και τα ίδια να παρακολουθούν το σχολικό τους πρόγραμμα, αλλά και να μην αποτελούν αιτίες μετάδοσης ασθενειών.
  • Για τους μαθητές των τάξεων Α΄ και Δ΄ απαιτείται η προσκόμιση Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή. Η παράλειψη προσκόμισής του μετά τις 14 Σεπτεμβρίου, συνεπάγεται μόνο φυσική παρουσία του/της μαθητή/τριας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής χωρίς την ενεργή συμμετοχή του/της.

 

3.     Σχολική και Κοινωνική Ζωή

             I.            Σχολική τσάντα

Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο καθημερινά με οργανωμένη τσάντα με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που τους έχει δοθεί από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης. Από το βράδυ την προηγούμενης μέρας οι μαθητές/τριες συμβουλεύονται το πρόγραμμά τους και τοποθετούν στην τσάντα τους τα απαιτούμενα σχολικά βιβλία, εργασίες, τετράδια, όπως επίσης την κασετίνα τους με 3 καλοξυσμένα μολύβια, γόμα και ξύστρα και αντισηπτικό. Τις ημέρες που στο πρόγραμμα υπάρχει το μάθημα της Φυσικής Αγωγής οι μαθητές/τριες πρέπει να είναι κατάλληλα ντυμένοι/ες με άνετα ρούχα, αθλητικά παπούτσια και να έχουν στην τσάντα τους καπέλο, ώστε εάν χρειαστούν να το χρησιμοποιήσουν.

 

          II.            Ρούχα – προσωπικά αντικείμενα

Τα ρούχα (με ιδιαίτερη έμφαση σε μπουφάν και ζακέτες) καθώς και όλα τα προσωπικά είδη των μαθητών/τριών (π.χ. τσάντα, μπολ φαγητού, παγούρι γραφική ύλη, βιβλία, τετράδια κλπ) πρέπει να φέρουν το ονοματεπώνυμό τους. Δεν επιτρέπεται τα παιδιά να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια ή άλλα προσωπικά αντικείμενα που δεν τους έχουν ζητηθεί από τους/τις εκπαιδευτικούς. Κάθε μαθητής/τρια είναι αποκλειστικά υπεύθυνος/η για τα προσωπικά τους αντικείμενα και οφείλει να τα αναζητεί εάν τα απωλέσει. Τα ήδη ρουχισμού που παραμένουν στο σχολείο χωρίς να αναζητηθούν, στο τέλος της χρονιάς παραδίδονται σε φιλανθρωπικά ιδρύματα.

 

  • Ολοήμερο Πρόγραμμα

Οι μαθητές/τριες που συμμετέχουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα φέρνουν καθημερινά φαγητό σε κατάλληλο σκεύος από το σπίτι τους που καταναλώνουν την ώρα της σίτισης, πετσετούλα για να στρώνουν επάνω στο θρανίο καθώς τρώνε, πιρούνι ή κουτάλι, χαρτομάντιλα, υγρά μαντιλάκια και αντισηπτικό. Επίσης, μελετούν τα μαθήματα που έχουν για το σπίτι, έχοντας τη δυνατότητα να συμβουλεύονται τους εκπαιδευτικούς που τους επιβλέπουν. Η δηλωθείσα ώρα αποχώρησης (14:55 ή 15:50) είναι δεσμευτική και συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου. Δύναται να τροποποιηθεί μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατόπιν επικοινωνίας με το Σχολείο.

 

 

 

 

4.     Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

 

            Ι. Συμπεριφορά μαθητών/τριών

 

Οι μαθητές/τριες:

  • Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται και προστατεύουν το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του, ενώ οποιαδήποτε φθορά προκαλούν θα αποκαθίσταται με δαπάνη του γονέα σύμφωνα με την παράγραφο 6 της υπ’ αριθμ. 13423/ΓΔ4/2021 (ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021) Υπουργικής Απόφασης.
  • Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια. Η χρήση και η κατοχή κινητών τηλεφώνων ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής επεξεργασίας ήχου και εικόνας, δεν επιτρέπεται για τους/τις μαθητές/τριες. Εάν βρεθεί από τους εκπαιδευτικούς ανάλογη συσκευή, θα κρατηθεί στο σχολείο και θα επιστραφεί στους γονείς/κηδεμόνες  μετά τη λήξη του ημερήσιου προγράμματος.

        ΙΙ. Παιδαγωγικός Έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα ακολουθήσουν. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία  και επιβεβλημένη.

 

5.     Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

 

Αναφορικά με τη διαχείριση και αντιμετώπιση περιστατικών βίας είναι σημαντική η έγκαιρη διαπίστωση τους, ώστε να είναι δυνατή μια παιδαγωγική παρέμβαση και να αποτρέπεται η κλιμάκωση του φαινομένου.

Κάθε μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός ή επισκέπτης του σχολείου οφείλει να σέβεται τους γύρω του, τους όρους ισότιμης συμμετοχής στην καθημερινή σχολική ζωή, τη σχολική περιουσία και να τηρεί τους κανόνες, όπως ταιριάζει σε κάθε δημοκρατική κοινωνία. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να ενοχλεί με οποιονδήποτε τρόπο τους άλλους, να εκφοβίζει, να μην αποδέχεται τη διαφορετικότητα, να μη συνεργάζεται.

Θεωρείται αυτονόητο ότι στο πλαίσιο του Σχολείου όλοι:

  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
  • Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν/τήν που έχουν διαφορά.
  • Απευθύνονται στον/ην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό του τμήματος.
  • Απευθύνονται στον Υποδ/ντή ή/και στη Διευθύντρια του Σχολείου.
  • Επιπλέον, τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους (ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021).

 

6.     Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

 

Το Σχολείο οργανώνει μία σειρά εκδηλώσεων/ δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη σύνδεση της σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/ μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά θέματα. Η συμμετοχή σε σχολικές επισκέψεις/δράσεις είναι προαιρετική και όποιος δεν επιθυμεί να καταβάλει ενδεχόμενο αντίτιμο συμμετοχής, δε θα συμμετέχει. Οι σχολικές δράσεις αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η συμμετοχή σε αυτές προϋποθέτει την έγγραφη συναίνεση συμμετοχής από τους γονείς/ κηδεμόνες. Οι μαθητές/τριες που δεν παίρνουν μέρος στις δραστηριότητες στις οποίες απαιτείται μετακίνηση αποχωρούν από το σχολείο με συνοδεία των γονέων τους, σύμφωνα με την παράγραφο 11 του άρθρου 16 του ΠΔ 79/2017.

 

7.     Συνεργασία Σχολείου –Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

 

Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/τρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

Οι συναντήσεις των γονέων και κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς για θέματα που αφορούν την πρόοδο και την αγωγή των μαθητών προγραμματίζονται από τον/την εκπαιδευτικό σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις.

 

8.     Ποιότητα σχολικού χώρου

 

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Η φροντίδα να διατηρούνται οι χώροι καθαροί, ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό, αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Οι μαθητές/τριες ενδιαφέρονται και προστατεύουν το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του, ενώ οποιαδήποτε φθορά προκαλούν θα αποκαθίσταται με δαπάνη του γονέα σύμφωνα με την με αριθμ.: (13423/ΓΔ4/ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021) Υ.Α., παράγραφος 6, του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

 

9.     Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχτηκε, με την εισήγηση της Διευθύντριας του σχολείου, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία (Υ.Α.13423/ΓΔ4/ΦΕΚ 491, Β΄/9-2-2021), τις Σύγχρονες Παιδαγωγικές και Διδακτικές αρχές και αξίες και με τη συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου, εκπροσώπου των Γονέων & Κηδεμόνων και εκπροσώπου του Δήμου).

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό), με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης αρμόδια για την επιστημονική και παιδαγωγική υποστήριξη του σχολείου μας, σύμφωνα με τις αρχές της Παιδαγωγικής Επιστήμης και την Εκπαιδευτική Νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Κανονισμός αναρτάται στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με αυτόν.

 

 

 

Παλλήνη, 10 Νοεμβρίου 2023

 

Η  Διευθύντρια

Λυμέρη Ι. Ευδοξία

 

 

Εγκρίνεται
Από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης

(η οποία έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου)

 

 

Αρ. Πρωτ.: 1257 , 08-12-2023

Από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης

 

 

 

 

Αρ. Πρωτ.:Φ.12.1/39497, 22-1-2024