Ο σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθούν οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών της σχολικής μονάδας.
Διαπιστώνεται ότι η σχολική μονάδα:
- Καλλιεργεί κλίμα ομόνοιας, σύμπνοιας και συνεργασίας, διότι οι μαθητές πάντα συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους στην ομάδα, πάντα συνεργάζονται με τους αλλοδαπούς μαθητές, πάντα βοηθούν τους συμμαθητές τους εάν χρειαστούν βοήθεια και επιπλέον μερικές φορές βοηθούν τα παιδιά των υπολοίπων τάξεων εάν χρειαστούν βοήθεια.
- Μειώνει σταδιακά τις συγκρούσεις και τις βίαιες συμπεριφορές, διότι οι μαθητές σπάνια πειράζουν και κάνουν πλάκες στους συμμαθητές τους κατά την ώρα του διαλείμματος, μερικές φορές νιώθουν ότι οι συμμαθητές τους τους πειράζουν, σπάνια μαλώνουν και χρησιμοποιούν άσχημες εκφράσεις προς τους συμμαθητές τους και σπάνια μαλώνουν και χτυπούν τους συμμαθητές τους. Επιπλέον, οι μαθητές μερικές φορές περνάνε όμορφα στη σχολική αυτή μονάδα.
- Καλλιεργεί κλίμα συνεργασίας, διότι οι μαθητές πάντα σέβονται τους κανόνες του παιχνιδιού, ενώ μερικές φορές σέβονται τους κανόνες της σχολικής τάξης. Επίσης το συνεργατικό κλίμα διαπιστώνεται από το γεγονός ότι οι μαθητές της σχολικής μονάδας μερικές φορές λύνουν μόνοι τους τις διαφωνίες τους με τους συμμαθητές τους και μερικές φορές ζητούν βοήθεια από το δάσκαλο για την επίλυση των διαφωνιών τους με τους συμμαθητές τους.
- Είναι μία σχολική μονάδα συνεργασίας και ομόνοιας, διότι οι μαθητές πάντα νιώθουν τυχεροί που φοιτούν σε αυτή τη σχολική μονάδα, ενώ μερικές φορές περνούν όμορφα σε αυτήν.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Η σχολική μονάδα ευνοεί και καλλιεργεί τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών (συνεργασία, αλληλοβοήθεια) και σταδιακά μειώνει τις ανεπιθύμητες και βίαιες συμπεριφορές και τις τυχόν συγκρούσεις. Επιπλέον παρέχει κλίμα ασφάλειας στους μαθητές.