Στο πλαίσιο της καλής επικοινωνίας και συνεργασίας που υπάρχει ανάμεσά μας, σας γνωρίζουμε τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μας και παρακαλούμε για τη συμβολή σας, ώστε να τηρείται από όλα τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας, προκειμένου να πετύχουμε την βέλτιστη λειτουργία του σχολείου μας:

Φοίτηση των μαθητών

Το Σχολείο αποτελεί τον φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, καθώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής.  Γι’ αυτό η συμμετοχή των μαθητών πρέπει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει την πρόοδό τους.

  • Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.
  • Οι μαθητές τηρούν με συνέπεια το ωράριο του καθημερινού προγράμματος –ιδίως την ώρα έναρξης των μαθημάτων– όπως και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (εορταστικές εκδηλώσεις, εκδρομές, παρελάσεις κ.ά.).
  • Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνο όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).
  • Οι απουσίες των μαθητών για λόγους ασθενείας, όταν ξεπερνούν τις δύο (2) ημέρες, δικαιολογούνται με ιατρική βεβαίωση.
  • Όταν απουσιάζει μαθητής είναι σημαντικό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το σχολείο, επίσης, επικοινωνεί με την οικογένεια ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας του μαθητή.
  • Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί για σοβαρό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώνει εγκαίρως- την ίδια μέρα- τον εκπαιδευτικό της τάξης.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσική Αγωγής , καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση του Ατομικού Δελτίου Υγείας.

Άφιξη στο σχολείο

  • Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 7:55 ως τις  8:10 από την είσοδο του σχολείου.
  • Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών είναι ιδιαίτερα σημαντική για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Οι γονείς- κηδεμόνες των μαθητών έχουν την ευθύνη για την έγκαιρη προσέλευση των παιδιών τους στο σχολείο.
  • Παρακαλούνται οι γονείς αφού φέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο να αποχωρούν και να μην εισέρχονται στο κτίριο. Η διακοπή του μαθήματος από κάποιον γονέα που απασχολεί τους δασκάλους, είτε γιατί άργησε να φέρει το παιδί του, είτε γιατί κάτι θέλει να ρωτήσει, είτε για κάποιον άλλο λόγο, αποβαίνει σε βάρος όλων των μαθητών και της ομαλής ροής του μαθήματος. Αν κάποιος γονέας πρέπει να μιλήσει οπωσδήποτε με τον εκπαιδευτικό της τάξης θα πρέπει πρώτα να πάρει σχετική άδεια από τον διευθυντή του σχολείου.

Αποχώρηση από το σχολείο

  • Οι γονείς- κηδεμόνες έχουν την ευθύνη για την παραλαβή των παιδιών τους την ώρα που ολοκληρώνεται το πρόγραμμα του σχολείου. (ώρα 14.00’ για την πρωινή ζώνη και ώρα 15.30 ή 16.15 για το ολοήμερο).
  • Οι μαθητές δεν φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από την λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με Υπεύθυνη Δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης και ο Διευθυντής.
  • Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς – κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
  • Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους, δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει.
  • Αν το παιδί αποχωρεί από το σχολείο συνοδευόμενο από οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο πλην των γονέων, θα πρέπει οι γονείς να το δηλώσουν στο σχολείο με Υπεύθυνη Δήλωση. Επιπλέον, σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του, οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο.
  • Οι γονείς ή κηδεμόνες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αναχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Οποιαδήποτε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.
  • Οι μαθητές της Α΄τάξης αποχωρούν από την πίσω πόρτα του Σχολείου ενώ οι μαθητές των υπολοίπων τάξεων από την κεντρική είσοδο.

Διάλειμμα

  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο του σχολείου. Συγκεκριμένα οι μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων στο πάνω προαύλιο και αυτοί των Δ’, Ε’ και Στ’ στο κάτω.
  • Προκειμένου να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή εποπτεία εκ μέρους των εκπαιδευτικών, δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους την ώρα του διαλείμματος. Σε περίπτωση κακοκαιρίας, ορίζεται από τους εκπαιδευτικούς ο χώρος παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανέναν λόγο δεν επιτρέπεται να μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.
  • Το διάλειμμα δεν είναι μόνο χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά κυρίως χρόνος ξεκούρασης από την πνευματική κόπωση των μαθημάτων και χρόνος ικανοποίησης φυσικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Είναι σημαντικό να υπενθυμίζουμε συχνά στους μαθητές να ικανοποιούν τις ανάγκες τους στο διάλειμμα, ώστε να μην χάνουν τον πολύτιμο και περιορισμένο διδακτικό χρόνο των μαθημάτων.
  • Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μαθητές την ώρα του διαλείμματος, απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Παιδαγωγικές επισκέψεις- γιορτές

  • Όλες οι εκδηλώσεις του σχολείου (γιορτές, επισκέψεις κ.λ.π.) αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και συμβάλλουν στην πολύπλευρη υλοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές οφείλουν να τις παρακολουθούν με την ίδια συνέπεια που παρακολουθούν και τα μαθήματα.
  • Η συμπεριφορά των μαθητών στις εκδηλώσεις, όπως και οι υποχρεώσεις τους απαιτούν ανάλογη προσοχή με αυτή των σχολικών μαθημάτων.
  • Στις παιδαγωγικές επισκέψεις τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ στις σχολικές εορτές το ωράριο διαμορφώνεται ανάλογα. Για παράδειγμα στις εθνικές γιορτές το ωράριο προσαρμόζεται στη διάρκεια της γιορτής και δεν λειτουργεί το Ολοήμερο.

Γονείς- κηδεμόνες

  • Οι γονείς ή κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και τη συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης. Ο εκπαιδευτικός της τάξης ορίζει σε μηνιαία βάση τακτική ημέρα επικοινωνίας με τους γονείς. Επιπλέον, είναι στη διάθεση των γονέων για κάθε έκτακτη ανάγκη επικοινωνίας, μετά από τηλεφωνική συνεννόηση.
  • Οι γονείς ή κηδεμόνες οφείλουν να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις του σχολείου που μεταφέρουν οι μαθητές και να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
  • Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στον δάσκαλο της τάξης και στον διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή, προκειμένου να συντονίζονται οι προσπάθειές μας για την καλύτερη δυνατή υποστήριξή του.
  • Κανένας γονέας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει, να νουθετεί ή να τιμωρεί άλλο παιδί στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει μεταξύ των παιδιών, οφείλει να ενημερώσει τον εκπαιδευτικό της τάξης και τον διευθυντή, οι οποίοι θα διευθετήσουν το θέμα.

Γενικά

  • Φροντίζουμε επιμελώς την υγιεινή των παιδιών (σχολαστική καθαριότητα και ντύσιμο των μαθητών ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες).
  • Παρακολουθούμε με συνέπεια, ώστε οι μαθητές να μην φέρνουν στο σχολείο μεγάλα χρηματικά ποσά, πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα και παιχνίδια. Επιπλέον, επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν επιτρέπεται για τους μαθητές η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων.
  • Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του μας αφορά όλους και είναι ευθύνη όλων μας.
  • Η λογική χρήση στο ηλεκτρικό ρεύμα, στο νερό, στο σαπούνι, στο χαρτί συνιστά στάση ζωής που αποκτά ο μαθητής τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι. Έτσι μαθαίνει να υιοθετεί βασικές αρχές οικονομίας αλλά και προστασίας του περιβάλλοντος.
  • Η διατήρηση της καθαριότητας των σχολικών χώρων αντανακλά την ατομική μας ευθύνη απέναντι στον εαυτό μας και τον σεβασμό μας απέναντι στους άλλους. Το σχολείο είναι χώρος κοινωνικής διαβίωσης και συμπεριφερόμαστε σ’ αυτό ανάλογα με το σπίτι μας (διατηρούμε καθαρά τα θρανία, τις καρέκλες τους τοίχους, χρησιμοποιούμε τους κάδους απορριμμάτων και είμαστε αυστηρά προσεκτικοί στις τουαλέτες, ώστε να διατηρούνται καθαρές, κυρίως για την προστασία της υγείας όλων μας).

Τα τηλέφωνα του Σχολείου (210 6021780 & 210 6020809), είναι στη διάθεση των γονέων για οποιαδήποτε ενημέρωση.

Παρακαλούμε τους γονείς να βεβαιωθούν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν στη διάθεσή τους τα σωστά στοιχεία επικοινωνίας μαζί τους.

Ακολουθώντας τον κανονισμό του σχολείου μπορούμε να συμβάλλουμε όλοι στη δημιουργία μιας υγιούς, δημιουργικής και ασφαλούς σχολικής κοινότητας. Πιστεύουμε ότι, η επένδυση στον αλληλοσεβασμό και την αλληλοκατανόηση, αποτελεί βασικό στοιχείο της αγωγής των παιδιών μας, καθώς έτσι αναπτύσσονται οι ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες για τη ζωή.

Στο πλαίσιο αυτό, παραθέτουμε έναν μικρό οδηγό συμβουλών για τη σχέση των γονέων τόσο με το παιδί όσο και με τον δάσκαλό του, προκειμένου να συντονίσουμε την προσπάθειά μας για την καλύτερη δυνατή αγωγή των παιδιών μας.

Ο δεκάλογος του γονέα

  1. Μιλώ ειλικρινά και με εμπιστοσύνη στον δάσκαλο του παιδιού μου.
  2. Αναφέρω στοιχεία για το παιδί μου, που είναι χρήσιμο να γνωρίζει ο δάσκαλος για την καλύτερη επικοινωνία μαζί του και την υποστήριξή του.
  3. Δεν διαπληκτίζομαι με τον δάσκαλο μπροστά στο παιδί μου.
  4. Συζητώ κατ’ ιδίαν και άμεσα με τον δάσκαλο για οποιοδήποτε θέμα με προβληματίζει.
  5. Εμπιστεύομαι τον δάσκαλο, ζητώ να ενημερωθώ για τον τρόπο της δουλειάς του και δεν του κάνω διδακτικές υποδείξεις.
  6. Αποφεύγω τις συγκρίσεις με άλλες τάξεις, γιατί κάθε τάξη είναι διαφορετική, με διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις.
  7. Αποφεύγω τις συγκρίσεις με τις δικές μου σχολικές αναμνήσεις, καθώς αφορούν άλλη εποχή και άλλες κοινωνικές συγκυρίες.
  8. Εκτιμώ ότι το παιδί μου είναι σκληρά εργαζόμενο. Δεν ξεχνώ ότι χρειάζεται φροντίδα, ξεκούραση και παιχνίδι.
  9. Εξασφαλίζω στο παιδί μου συγκεκριμένο χώρο και χρόνο για το διάβασμα και δεν ταυτίζω το σχολείο με ολόκληρη τη ζωή του.
  10. Εμπιστεύομαι το παιδί μου, του δίνω πρωτοβουλίες και αποφεύγω να κάνω όσα μπορεί να κάνει μόνο του.

Καλή σχολική χρονιά.