2021/ 2022 Τάξη Ε1 Χριστοφορίδου Ελισάβετ Δούνας Ιωάννης
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία
Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα, Πάντα με Βλέμμα Θετικό..!!
Μέσα από τα επτά εργαστήρια το παραπάνω πρόγραμμα είναι προσανατολισμένο, μέσα από ομαδοσυνεργατικές-κατά βάση-δραστηριότητες (λεκτικές, καλλιτεχνικές, κινητικές κ.λπ.), στην καλλιέργεια και ενίσχυση του αλτρουισμού, της ενσυναίσθησης, της αισιοδοξίας, του χιούμορ, της δημιουργικότητας, της έκφρασης
συναισθήματος, της ανθεκτικότητας, της αυτοεκτίμησης, της αυτεπίγνωσης και της
υπευθυνότητας, ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές/τριες, να γίνουν ακόμη πιο δεκτικοί/ες, στη δυνατότητα κατανόησης, συνύπαρξης, συνεργασίας και φιλίας, με τον/την άλλο/η.
Ζωγραφίζουμε και κατασκευάζουμε παιχνίδια!
Θεματική 2.Φροντίζω για το περιβάλλον
Υποθεματική Κλιματική Αλλαγή-φυσικές καταστροφές-πολιτική προστασία
Τίτλος Αναλαμβάνουμε δράση για το κλίμα που αλλάζει
ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΦΥΣΗ
Η δράση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής συμβάλλει στην προστασία της φύσης γύρω μας και των φυσικών συστημάτων. Φροντίζοντας καλά το έδαφος, τα δάση και τα νερά , μπορούμε να αντιμετωπίσουμε καλύτερα την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειές της.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Τα πιο αποδοτικά κτίρια και συσκευές μπορούν να εξοικονομήσουν τεράστιες ποσότητες ενέργειας, εκπομπών και χρημάτων. Μεγάλη ποσότητα ενέργειας καταναλώνει η θέρμανση των σπιτιών. Τα παράθυρα με τριπλά τζάμια, η καλή μόνωση και οι στέγες που καλύπτονται με φυτά είναι μερικοί από τους τρόπους μείωσης του ανθρώπινου αποτυπώματος άνθρακα στα σπίτια, τα σχολεία και τα γραφεία. Υπάρχουν πολλοί τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας στο σπίτι, στο δρόμο ,στα αυτοκίνητα, στα εργοστάσια.
Θεματική 3 :ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική: Εθελοντισμός διαμεσολάβηση
Τίτλος: «Εγώ και η κοινωνία»
Σύνδεση με τη Βασική Θεματική: Εθελοντισμός Διαμεσολάβηση Ανθρώπινα Δικαιώματα
Στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη εποχή όπου η κοινωνία αλλάζει με τρομακτικά γρήγορους ρυθμούς βασικό ζητούμενο αποτελεί η αναγνώριση της σημασίας της ατομικής υπεύθυνης συμπεριφοράς και της ανάληψης δράσης στο πλαίσιο της ενεργού πολιτειότητας.
Κάθε πολίτης οφείλει να γνωρίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του και να πλαισιώνει με τη θέλησή του ομάδες επιδιώκοντας την επίλυση σημαντικών προβλημάτων. Το σύγχρονο σχολείο αποσκοπεί στην εξοικείωση των παιδιών με σημαντικές αξίες για τη ζωή τους, όπως η δημοκρατία, η ελευθερία, η δικαιοσύνη, η αλληλεγγύη. Βασικός σκοπός του προγράμματος αυτού η δημιουργία συνειδητοποιημένων και ενεργών πολιτών.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ4: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:1. STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: Δημιουργούμε κτήρια φιλικά στο περιβάλλον και στους ανθρώπους
Κτήρια στον χρόνο και τον τόπο
Οι μαθητές / μαθήτριες εργαζόμενοι σε ομάδες αναζητούν και επιλέγουν τις
καλύτερες λύσεις για το σχεδιασμό με βάση συγκεκριμένες απαιτήσεις που τίθενται
με μορφή προκλήσεων και διερευνούν τις δυνατότητες που τους δίνουν τα υλικά
που έχουν στη διάθεσή τους. Σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα μοντέλα τους,
προσδιορίζοντας τα ισχυρά τους σημεία αλλά και τις αδυναμίες του σχεδιασμού,
ενώ μέσα από την αλληλεπίδραση με τις άλλες ομάδες αναπροσαρμόζουν τους
σχεδιασμούς τους.
Τα σύγχρονα κτήρια ενσωματώνουν μηχανισμούς που συνδυάζουν
αισθητήρες και συστήματα αυτοματισμού που διευκολύνουν τη ζωή
των ανθρώπων σε αυτά, επιτρέπουν την ασφαλή λειτουργία τους αλλά
και την εξοικονόμηση ενέργειας.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2023- 2024