Κατάθεση και Παρέλαση

Με τη σημαία μας μπροστά οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης συμμετείχαν στις 27 Οκτωβρίου στην εκδήλωση κατάθεσης στεφάνου στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη στην πλατεία Μακεδονομάχων, όπου συγκεντρώνονται αντιπροσωπευτικά σε κάθε εθνική επέτειο όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης της Καστοριάς.

Την επομένη, 28 Οκτωβρίου 2022 η σημαία με τους παραστάτες παραβρέθηκε στο μητροπολιτικό ναό για την καθιερωμένη δοξολογία, όπου η δασκάλα του σχολείου μας κ. Αλίκη Καζταρίδου εκφώνησε τον πανηγυρικό της ημέρας. Στη συνέχεια η σημαία ενώθηκε επί της Μ. Αλεξάνδρου με το τμήμα της παρέλασης, που αποτελούνταν από τους μαθητές των Στ, Ε και Δ΄τάξεων και με την καθοδήγηση της δασκάλας Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Σπυριδούλας Νταρντάνη παρέλασαν. Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας για την πολύ ωραία τους εμφάνιση στην παρέλαση. Να έχουν πρόοδο και πάντα να τιμούν την πατρίδα μας!

IMG 00ba0424a1252799d13ca28d5db484ed V1 IMG 7316a1158cbf06b86a450d2f0d76f6ae V IMG 6db95f4a4951ea1aa43d9e63d2f457f1 V IMG adae9d951fa6b4a6e640d8430db44abf V IMG 4ded33c0c81d68ad132a5105e15a5fc9 V

Γιορτή 28ης Οκτωβρίου 2022

Επιτέλους μετά από 3 χρόνια περιορισμού λόγω πανδημίας, το αμφιθέατρο του σχολείου μας ξαναγέμισε από μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου. Τη γιορτή πραγματοποίησαν οι Γ, Δ και Στ τάξεις που συγκίνησαν το κοινό με τα ποιήματα, τα τραγούδια και τα πολύ ωραία θεατρικά σκετς που έπαιξαν. Ιδιαίτερη η παρουσία των παιδιών της Στ΄τάξης με τη θεατρική απόδοση σκηνών από το βιβλίο «Τα μεγάλα μάτια της Αλ» που αναφέρεται στα γεγονότα του ’40 της συγγραφέα κ. Σοφίας Γραμμόζη-Σωπίκη. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την ωραία γιορτή!

Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940! Χρόνια πολλά στην Ελλάδα!

IMG 4b66ab831930c2ea03f5d7f75101dfbc V IMG 8e7bd22dac714a4cecbd413cdfc011df V IMG d0f684d28cd92623c8768c9e55a2f731 V IMG c610cf83913383f2f39ea28973fc2925 V IMG aa419822e2160f77c7896accf3360810 V IMG a67e89268241938121041d70df025efe V

Επίσκεψη στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ ΣΤ Τάξη

Την Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2022, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης, στο πλαίσιο του εορτασμού του Μακεδονικού Αγώνα, επισκέφθηκαν το αρχοντικό Πηχεών στην πλατεία αδελφών Εμμανουήλ, το οποίο στεγάζει το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα προκειμένου να συμμετάσχουνν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Πιο συγκεκριμένα παρακολούθησαν ομιλία από τη δασκάλα, συγγραφέα και μέλος του Δ.Σ του Μουσείου την κ. Σόνια Ευθυμιάδου- Παπασταύρου για τη ζωή και τη δράση του δεσπότη Καστορ3ιάς Γερμανού Καραβαγγέλη στα δύσκολα χρόνια του Μακεδονικού Αγώνα. Η γλαφυρή και ζωντανή αφήγηση της κ. Σόνιας συνοδευόμενη από πλούσιο φωτογραφικό υλικό καθήλωσε τα παιδιά, τα οποία παρακολουθούσαν με αμείωτη προσοχή και πολλές ερωτήσεις φανερώνοντας την αγάπη και τα ενδιαφέρον τους για την τοπική μας ιστορία.

Στη συνέχεια τα παιδιά επισκέφθηκαν στην αυλή του μητροπολιτικού μεγάρου το ταφικό μνημείο του Γερμανού Καραβαγγέλη, το οποίο στολίζει ένα υπέροχο ψηφιδωτό με τις μορφές του Δεσπότη και του Παύλου Μελά. Το αφιέρωμά μας στο Μακεδονικό Αγώνα ολοκληρώθηκε με κατάθεση στεφάνου και απαγγελία δημοτικού ποιήματος στον ανδριάντα του Μακεδονομάχου Τσόντου Βάρδα, στο αλσύλλιο που βρίσκεται στη γειτονιά του σχολείου μας, στην αρχή της οδού Τσόντου Βάρδα.

IMG b00a0c6feacf3e47f39869a8d463d323 V IMG dc398198ea70da09769a058406f591e2 V IMG 623de9266e345ee0d9f9602bcbe6095f V IMG 36f00958cf43e99418acb7241926bd45 V IMG 38acd335d646e55d57e933d8ad4da24b V

Αγιασμός

Αγαπητά μας Παιδιά κι Αγαπητοί μας Γονείς,

σάς ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 12-09-2022 και ώρα 10.00 π. μ.

Σάς ευχόμαστε Καλή σχολική Χρονιά με Υγεία, Ευλογία και Πρόοδο.

‘Η ζωή μέσα από τα ερείπια – Η επιστροφή των καρφιών’

Την έκθεση σιδηροτεχνίας «Η ζωή μέσα από τα ερείπια-Η Επιστροφή των καρφιών» του συμπολίτη μας Φίλιππου Σαμανόπουλου επισκέφθηκαν την Τρίτη 24/5 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄τάξης στο εξαιρετικό αρχοντικό Μπασάρα.

Πρωτότυπα έργα τέχνης φτιαγμένα από καρφιά που συγκέντρωνε ο καλλιτέχνης από τα ερείπια αρχοντικών, ξαναγύρισαν κι έδωσαν ζωή στο ανακαινισμένο αρχοντικό θυμίζοντάς μας κάτι από το χθες και προβληματίζοντάς μας για τις σημερινές συνθήκες ζωής.

Είχαμε την χαρά να ακούσουμε αληθινές ιστορίες που διαδραματίστηκαν σε αυτή την πόλη με τον ξεχωριστό τρόπο του δημιουργού που πραγματικά μαγνήτισε τα παιδιά και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους.

Κ. Φίλιππε, σας ευχαριστούμε θερμά για την ωραιότατη ξενάγηση!

 

Επίσκεψη σε βυζαντινά μνημεία της πόλης μας

Στις 20/5 η Ε΄τάξη επισκέφθηκε το βυζαντινό μουσείο της πόλης μας και στη συνέχεια τις βυζαντινές εκκλησίες Παναγία Κουμπελίδικη, Άγιο Νικόλαο Κασνίτζη, Άγιο Αθανάσιο Μουζάκη.

Μια ενδιαφέρουσα γνωριμία με τον πολιτισμό του τόπου μας, τον οποίο αξίζει να γνωρίζουμε και να προστατεύουμε. Ας κρατήσουμε στη μνήμη μας τα λόγια του βυζαντινολόγου Ανρί Γκρεγκουάρ ο οποίος είπε: «Κι αν ποτέ χαθεί η βυζαντινή παράδοση, η πόλη της Καστοριάς είναι αρκετή για να γίνει η ανάκτησή της».

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Όλγα Ηλιοπούλου, συντηρήτρια τέχνης, η οποία είχε την καλοσύνη να μας ενημερώσει για τη διαδικασία συντήρησης των εικόνων όπως και τον κ. Θωμά, υπεύθυνο για την περιήγηση και τις χρήσιμες πληροφορίες για τις βυζαντινές εκκλησίες.

 

Δημιουργική Γραφή-Εθελοντισμός:«Καμπούμ… και φύγαμε- Superstring Theory»

Με πολλή χαρά κρατάμε στα χέρια μας το βιβλίο «Καμπούμ… και φύγαμε- Superstring Theory», ένα πρωτότυπο βιβλίο, αποτέλεσμα συνεργασίας πολλών διαφορετικών συγγραφικών σχολικών ομάδων.

16 παιδιά από τις Ε’ και Στ2 τάξεις του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς αποτέλεσαν μία από τις συγγραφικές ομάδες των 23 σχολείων που συμμετείχαν τη σχολική χρονιά 2021-2022 στο εθελοντικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΜΙΚΡΑ ΜΟΛΥΒΙΑ-ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΜΟΙ»,  ένα πρόγραμμα που δίνει κάθε χρόνο τη δυνατότητα σε μαθητές και μαθήτριες διαφορετικών δημοτικών σχολείων να συνεργάζονται για τη συγγραφή ενός λογοτεχνικού βιβλίου.

Μέσα από μια πολύ δημιουργική διαδικασία και με τη βοήθεια ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας για το συντονισμό του προγράμματος, τα παιδιά ανακάλυψαν τα μυστικά της συγγραφής ενός βιβλίου, συνεργάστηκαν σε ομάδα και περισσότερο επικοινώνησαν μεταξύ τους, αντάλλαξαν ιδέες, σκέψεις, συναισθήματα.

Λίγα λόγια για το περιεχόμενο του βιβλίου…

«‘Ενας διάσημος επιστήμονας ο κ. Απιθανόπουλος διαπιστώνει με χαρά ότι η θεωρία του για τα παράλληλα σύμπαντα όχι μόνο ευσταθεί αλλά και ότι ο ίδιος έχει τη δυνατότητα να… ζήσει από κοντά όσα ποτέ του δεν είχε φανταστεί.»

Τη συνέχεια της ιστορίας μπορείτε να τη διαβάσετε στο βιβλίο, που μάλιστα αφιερώνεται στον μεγάλο Έλληνα αστροφυσικό Δημήτριο Νανόπουλο. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «ΕΥΦΥΕΣ» με απίθανη εικονογράφηση της Μάρθας Αποστολίδου. Μέρος των εσόδων του διατίθεται στο σύλλογο γονιών παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια «ΦΛΟΓΑ».

Αξίζουν πολλά πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν με πολλή διάθεση στην πολύ όμορφη και δημιουργική παραπάνω δράση.

Επίσκεψη οφθαλμίατρου

Την Τετάρτη 18 Μαΐου επισκέφτηκε την τάξη μας ο οφθαλμίατρος κ. Ευάγγελος Χατζηζήσης. Με επιστημονικό αλλά ταυτόχρονα απλό, κατανοητό και πολύ φιλικό τρόπο μάς περιέγραψε και μάς εξήγησε τα μέρη, τη λειτουργία και τις διάφορες παθήσεις των ματιών. Ακολούθησε συζήτηση και με μεγάλη προθυμία απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις και τις απορίες των μαθητών, οι οποίοι τον παρακολούθησαν καθ΄ όλη τη διάρκεια της παρουσίασης με μεγάλο ενδιαφέρον, σοβαρότητα και προσοχή. Τον ευχαριστούμε θερμά που άμεσα με προθυμία και καλοσύνη ανταποκρίθηκε στην πρότασή μας να επισκεφτεί την τάξη μας (ΣΤ΄2).