Πολιτιστικά Προγράμματα 2024-2025

 

Πρακτική εφαρμογή δραματοποίησης παραμυθιών: Ανατροπή του μύθου και των στερεοτύπων

Εκπαιδευτικοί: Βλαχογιάννη Ζωή (ΠΕ70), Αλεξοπούλου Αικατερίνη (ΠΕ25), Παναγοπούλου Μαρία (ΠΕ86)

Η πολιτιστική δράση εστίασε στην ανατροπή των στερεοτύπων και συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε το παραμύθι “Ο λύκος και τα 3 γουρουνάκια”. Το παραμύθι ξαναγράφτηκε με τίτλο ¨Ο λύκος και το γουρουνάκι” και δόθηκε έμφαση στην αποδοχή της διαφορετικότητας, στη φιλία και στη συνεργασία. Οι μαθητές συμμετείχαν στη δραματοποίηση του νέου παραμυθιού και το χάρηκαν πολύ!

Ο λύκος και το γουρουνάκι

Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα ήσυχο δάσος, ζούσε ένα μικρό γουρουνάκι που του άρεσε να ζωγραφίζει λουλούδια. Όλοι το αγαπούσαν, εκτός από τον λύκο, που είχε τη φήμη του τρομερού και φοβιστικού.

Μια μέρα, ο λύκος πλησίασε το σπιτάκι του γουρουνιού. Το γουρουνάκι τρόμαξε και κρύφτηκε. «Μη με φας!» φώναξε. Ο λύκος όμως είπε: «Δεν ήρθα να σε φάω… ήρθα να σου ζητήσω κάτι». Το γουρουνάκι κοίταξε διστακτικά.

«Μπορείς να μου μάθεις να ζωγραφίζω; Δεν έχω κανέναν φίλο και πάντα με φοβούνται», είπε ο λύκος χαμηλόφωνα. Το γουρουνάκι τον κοίταξε έκπληκτο.

«Θες να γίνουμε φίλοι;» τον ρώτησε. Ο λύκος κούνησε το κεφάλι. Από εκείνη τη μέρα, ζωγράφιζαν μαζί κάθε πρωί.

Ο λύκος έμαθε να χαμογελά και να παίζει χωρίς να τρομάζει κανέναν. Τα άλλα ζώα άρχισαν σιγά σιγά να τον πλησιάζουν.

Το γουρουνάκι και ο λύκος έγιναν οι πιο καλοί φίλοι. Και κανείς πια δεν φοβόταν στο δάσος, γιατί έμαθαν πως και ο πιο «τρομερός» μπορεί να έχει μια καλή καρδιά.


“Η φύση και οι εποχές μέσα από τα μάτια των παιδιών”

Εκπαιδευτικοί: Κασταμονίτη Δήμητρα (ΠΕ21), Μαλανδράκη Χρύσα-Φραντζέσκα (ΠΕ23), Αλεξοπούλου Αικατερίνη (ΠΕ25)

Η πολιτιστική δράση εστίασε στη φωτογραφία ως μέσο έκφρασης και πρόληψης της βίας. Οι μαθητές φωτογράφισαν τη φύση σε διαφορετικές εποχές, αναπτύσσοντας τη δημιουργικότητά τους, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Η δράση περιελάμβανε βιωματικές επισκέψεις σε πάρκα και έκθεση φωτογραφιών με μηνύματα κατά της βίας.


“Τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία: ´Έχω δικαιώματα κι εγώ”

Εκπαιδευτικοί: Αλεξοπούλου Αικατερίνη (ΠΕ25), Μαλανδράκη Χρύσα-Φραντζέσκα (ΠΕ23),  Κασταμονίτη Δήμητρα (ΠΕ21)

Η πολιτιστική δράση είχε στόχο να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού σχετικά με τα δικαιώματά τους, μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων, μουσικοκινητικού παιχνιδιού, εκπαιδευτικών καρτών και κοινωνικών ιστοριών. Περιελάμβανε επίσκεψη σε πάρκο, δημιουργία αφίσας και λευκώματος με στόχο την ενίσχυση της έκφρασης, της επικοινωνίας και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Διάρκεια: Ιανουάριος – Μάιος 2025.


“Είναι που ονειρεύομαι σαν τον Καραγκιόζη”

Εκπαιδευτικοί: Μαλανδράκη Χρύσα-Φραντζέσκα (ΠΕ23), Κασταμονίτη Δήμητρα (ΠΕ21), Κούκουρα Τζένη-Όλγα (ΠΕ30)

Μέσα από την επαφή με το Θέατρο Σκιών οι μαθητές/τριές μας είχαν την ευκαιρία μεταξύ άλλων να γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο κάποια από τα πιο σημαντικά καλλιτεχνικά  επιτεύγματα της λαϊκής μας παράδοσης, να καλλιεργήσουν τις κοινωνικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες, να δημιουργήσουν τις δικές τους φιγούρες, να διασκεδάσουν, να ψυχαγωγηθούν και να έρθουν σε επαφή με την ευρύτερη κοινότητα.


“Η τέχνη της εικόνας στη ζωή των παιδιών” 

Εκπαιδευτικοί: Κούκουρα Τζένη-Όλγα (ΠΕ30), Ζαφείρη Μοσχούλα (ΠΕ70 ΕΑΕ), Παπαδημητρίου Χρυσούλα (ΠΕ70 ΕΑΕ)

Το πολιτιστικό πρόγραμμα είχε στόχο να βοηθήσει μαθητές με αυτισμό να εκφράσουν και να κατανοήσουν τα συναισθήματά τους μέσω φωτογραφίας και βίντεο. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, επισκέψεις και χρήση τεχνολογίας, ενισχύθηκαν η δημιουργικότητα και οι κοινωνικές δεξιότητες. Η δράση ολοκληρώθηκε με δημιουργία φωτογραφικού κολάζ και παρουσίαση στο blog του σχολείου.