Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Σχολείου μας στα πλαίσια της διερεύνησης θεμάτων που άπτονται της οικολογικής ισορροπίας, συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικό με την ανακύκλωση και τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Η πραγματοποίηση, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της έρευνας πραγματοποιήθηκε από την περιβαλλοντική επιτροπή του σχολείου μας, με την ενεργή συμμετοχή όλων των παιδιών, κυρίως από το πενταμελές της ΣΤ΄ τάξης, ως μέλος της Περιβαλλοντικής Επιτροπής.
Πιο αναλυτικά, στην έρευνα συμμετείχαν όλα τα παιδιά του σχολείου, 52, 4% αγόρια και 47,6% κορίτσια, όπου το 54,3% ανήκει στην ηλικιακή βαθμίδα των 6-9 ετών και το 45,7% εντάσσεται στην ηλικιακή κατηγορία των 10-12 ετών.
Περίπου τα δύο τρίτα των μαθητών ( 71,4 %) απάντησαν ότι γνωρίζουν τι είναι απορρίμματα και σχεδόν όλοι ( 93,3% ) έχουν ενημέρωση για το τι είναι ανακύκλωση. Μέσα από τις απαντήσεις των παιδιών, κατανοούμε ότι η πλειοψηφία υιοθετεί μια συμπεριφορά φιλική προς την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση των προϊόντων, ενώ μόλις ένας/μια στους δέκα (10,9%) δεν προβαίνει σ’ αυτήν.
Αναφορικά με τα υλικά ανακύκλωσης, σχεδόν όλοι οι μαθητές/τριες ξέρουν τα υλικά που ανακυκλώνονται , έχοντας το πλαστικό και το χαρτί στο ψηλότερο βάθρο των πιο «διάσημων» υλικών προς επαναχρησιμοποίηση (περίπου το 90%) και την μπαταρία ως το λιγότερο γνωστό υλικό (οι μισοί περίπου μαθητές έχουν επίγνωση).
Επίσης, μέσα από το ερωτηματολόγιο φάνηκε η τάση των παιδιών να χρησιμοποιούν αντικείμενα πολλαπλών χρήσεων για την αποθήκευση του πρωινού τους και του νερού τους, αλλά και η πρόθεσή τους να πετούν τα σκουπίδια τους στον κάδο κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.
Μέσα από τις ερωτήσεις φάνηκε η έλλειψη κάδων ανακύκλωσης, χρώματος μπλε μέσα στον σχολικό χώρο, πράγμα το οποίο δυσχεραίνει την εφαρμογή ενός σχολικού σχεδίου δημιουργίας οικολογικής συνείδησης.
Συνοψίζοντας, μέσα από το ερωτηματολόγιο παρατηρείται η θετική στάση των μαθητών/τριών για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά ταυτόχρονα και η ανάγκη βελτίωσης της υπάρχουσας εικόνας του σχολείου μας.
Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της ΣT΄ τάξης, αναλύοντας τα αποτελέσματα της έρευνας συμπεραίνουν την ανάγκη τοποθέτησης κάδων ανακύκλωσης στον χώρο του σχολείου. Η έλλειψη αυτή οδήγησε τα παιδιά στο επόμενο βήμα του προγράμματος, δηλαδή δράσεις για την τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης στον χώρο του Σχολείου.