Εσωτερική Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας

Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας 2023-2024



Λήψη αρχείου

Στα πλαίσια του 8ου  Άξονα Αξιολόγησης της Σχολικής μας Μονάδας, με θέμα την Ενδοσχολική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών, πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας οι εξής δράσεις:

30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα τη «Στοματική Υγιεινή». Η ομάδα συντονισμού συνεργάστηκε με το Κέντρο Υγείας Άρτας για να προσκαλέσει τις κοινοτικές νοσηλεύτριες Ελένη Βούδρη και Ειρήνη Σπήλιου να επισκεφτούν το σχολείο μας και να αναλάβουν την επιμόρφωση. Στη δράση συμμετείχαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, καθώς και ο Διευθυντής.

Οι υπεύθυνες παρουσίασαν τη σημασία της στοματικής υγιεινής στα παιδιά και τον τρόπο εκπαίδευσής τους πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Μέσα από την επιμόρφωση, οι εκπαιδευτικοί κατανόησαν τον σωστό τρόπο ενημέρωσης των μαθητών σχετικά με την υγιεινή διατροφή και τη σύνδεση της στοματικής υγιεινής με τη διατροφική πυραμίδα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συμβουλευτική των γονέων για τη διαχείριση παιδιών με προβλήματα στοματικής υγιεινής.

Στο τέλος της δράσης, οι εκπαιδευτικοί συζήτησαν ιδέες για δραστηριότητες που θα μπορούσαν να οργανωθούν για το θέμα, και οι κοινοτικές νοσηλεύτριες φρόντισαν να απαντήσουν σε κάθε απορία μας, παρέχοντας πολύτιμες συμβουλές και κατευθύνσεις.

εικόνα Viber 2023 12 07 19 59 21 927εικόνα Viber 2023 12 07 19 59 21 885

7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση με θέμα «Αντιμετώπιση μαθητών με εξαρτήσεις στη χρήση κινητών και ηλεκτρονικών παιχνιδιών». Η συγκεκριμένη δράση οργανώθηκε σε συνεργασία με το ΚΕΘΕΑ Πολυδύναμο Κέντρο Άρτας. Ο υπεύθυνος του Τομέα Πρόληψης και Έγκαιρης Παρέμβασης του ΚΕΘΕΑ στην Αθήνα, κύριος Αχιλλέας Ρούσσος, πραγματοποίησε την επιμόρφωση μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Zoom.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα πληροφορικής την προγραμματισμένη ημέρα και ώρα και συνδέθηκαν με τον κύριο Ρούσσο, με στόχο τη διεξαγωγή μιας εποικοδομητικής και ιδιαίτερα χρήσιμης συζήτησης. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης αποσαφηνίστηκαν οι όροι «εθισμός» και «εξάρτηση», παρουσιάστηκαν παραδείγματα και διευκρινίστηκε ο ρόλος των εκπαιδευτικών απέναντι σε μαθητές που αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις.

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν όλες τις απορίες τους επί του θέματος, με τον κύριο Ρούσσο να παρέχει πρόθυμα όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσε. Η δράση ολοκληρώθηκε με μια υποθετική μελέτη περίπτωσης, στην οποία οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να αναγνωρίσουν το πρόβλημα και να εξηγήσουν τον τρόπο με τον οποίο θα το διαχειρίζονταν.

εικόνα Viber 2023 12 07 13 51 50 109

1 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα “Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης”. Η κυρία Κωνσταντίνα Παναγιωτοπούλου, μία εκ των Ειδικών Παιδαγωγών του σχολείου μας, ανέλαβε την ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με τον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης και τις προβλέψεις της νομοθεσίας, ώστε να επιτυγχάνεται στον μέγιστο βαθμό η ομαλή συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής.

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, συζητήθηκαν εκτενώς ο ρόλος, τα καθήκοντα και τα δικαιώματα του εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης. Επιπλέον, επεξηγήθηκε ο όρος “συνδιδασκαλία”, καθώς αυτό αποτελεί το κύριο όραμα που αναδεικνύεται μέσα από τη λειτουργία του συγκεκριμένου θεσμού.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της επιμόρφωσης, οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί συζητούσαν, έθεταν απορίες και ανέλυαν παραδείγματα από την καθημερινή σχολική ζωή. Στο σχολείο μας εργάζονται δύο δασκάλες Παράλληλης Στήριξης, γεγονός που επέτρεψε τη συζήτηση πραγματικών περιστατικών και την ανταλλαγή εμπειριών.

εικόνα Viber 2024 02 01 14 50 09 171

13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Πραγματοποιήθηκε εσωτερική επιμόρφωση με θέμα “Πρώτες Βοήθειες – ΚΑΡΠΑ – Χρήση εξωτερικού αυτόματου απινιδωτή”. Συγκεκριμένα, παρευρέθηκαν στο σχολείο μας τρεις επαγγελματίες υγείας από το Κέντρο Υγείας Άρτας, οι κυρίες Αρετή Ζέρβα, Στέλλα Ραβανού και Ειρήνη Σπήλιου, οι οποίες είναι πιστοποιημένες στο ERC. Η επιμόρφωση αποτελούνταν από δύο σκέλη: το θεωρητικό και το πρακτικό.

Αναλύθηκαν τρόποι παροχής βοήθειας σε διάφορες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως καρδιακή ανακοπή, πνιγμονή από ξένο σώμα, πνιγμονή από νερό, επιληπτικό σοκ, και άλλα. Συζητήθηκαν τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία σχετικά με την παροχή πρώτων βοηθειών, εξετάστηκαν διαφορετικές μελέτες περίπτωσης και επιλύθηκαν οι απορίες όλων των παρευρισκόμενων εκπαιδευτικών.

Επιπρόσθετα, οι συμμετέχοντες προχώρησαν, με τη βοήθεια και καθοδήγηση των ειδικών, σε πρακτική εξάσκηση στην παροχή ΚΑΡΠΑ, στη χρήση ενός αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή και στην αντιμετώπιση πνιγμονής με τη λαβή Heimlich. Η επιμόρφωση στο σύνολό της ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και, φυσικά, απόλυτα χρήσιμη, καθώς όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι σωστά ενημερωμένοι και εκπαιδευμένοι, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν κρίσιμες καταστάσεις σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητο.

εικόνα Viber 2024 02 14 19 18 47 656εικόνα Viber 2024 02 14 19 18 47 700εικόνα Viber 2024 02 14 19 18 46 598εικόνα Viber 2024 02 14 19 18 45 862

18 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024

Πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με επιμορφώτριες μέλη του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών του Δήμου Αρταίων. Συγκεκριμένα, οι κυρίες Παναγιώτα Καραβασίλη (Κοινωνική Λειτουργός) και Βασιλική Μαρία Ντοκουμέ (Ψυχολόγος) ανέλαβαν την ενημέρωση των εκπαιδευτικών του σχολείου, με θέμα «Προσέγγιση παιδιών που υπάρχουν ενδείξεις ότι υφίστανται ενδοοικογενειακή βία».

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης έγινε επεξήγηση του όρου “κακοποίηση” και συζητήθηκαν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν έναν μαθητή που ζει σε βίαιο οικογενειακό περιβάλλον, όπως η ψυχολογική του επιβάρυνση, το άγχος, ο φόβος και οι ενοχές. Αφότου αναλύθηκαν οι επιπτώσεις της βίας στα παιδιά, οι υπεύθυνες της δράσης συμβούλευσαν τους συμμετέχοντες σχετικά με τους τρόπους που πρέπει να δράσουν σε περίπτωση που αντιληφθούν ότι ένας μαθητής βιώνει μια τέτοια κατάσταση. Οι συμβουλές περιελάμβαναν την κατανόηση, την αναζήτηση βοήθειας από ειδικούς φορείς/υπηρεσίες, τον τρόπο συζήτησης με τον μαθητή και την υποστήριξη.

Επιπλέον, αναφέρθηκαν οι υποχρεώσεις των επαγγελματιών του κλάδου, σύμφωνα με τον Ν.5090/2024 (άρθρο 130). Ακολούθησε εκτενής συζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτικών και των επιμορφωτριών, με σκοπό την επίλυση αποριών και την εξέταση υποθετικών περιπτώσεων.

εικόνα Viber 2024 04 18 14 16 40 502

 

22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024

Πραγματοποιήθηκε ενδοσχολικό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό πλαίσιο – Η σημασία της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας». Επιμορφωτές στη συγκεκριμένη δράση ήταν ο Ψυχολόγος κ. Βασίλης Γρίβας και η Κοινωνική Λειτουργός κ. Ελένη Κοκκινέλη, οι οποίοι είναι μέλη της ΕΔΥ του σχολείου μας.

Στο πρώτο σκέλος της επιμόρφωσης, έγινε επεξήγηση των ορισμών του όρου «σύγκρουση» σύμφωνα με τη σχετική βιβλιογραφία. Στη συνέχεια, το θέμα επικεντρώθηκε στη «σύγκρουση στο σχολείο», η οποία μπορεί να λάβει διάφορες μορφές (μεταξύ μαθητών, μεταξύ εκπαιδευτικών, μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή, καθώς και μεταξύ εκπαιδευτικού και γονέα).

Για την καλύτερη δυνατή εμπέδωση του θέματος, οι υπεύθυνοι επιμορφωτές εξήγησαν στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς τα είδη και τα στάδια των συγκρούσεων, ανέλυσαν τις πηγές προέλευσης και παρουσίασαν τις επιπτώσεις, τα αποτελέσματα και τις συνέπειες που μπορεί να προκληθούν ύστερα από μία σύγκρουση. Επιπλέον, ο κ. Γρίβας, βασισμένος στην επαγγελματική του εμπειρία, πρότεινε τρόπους πρόληψης και διαχείρισης των συγκρούσεων από την πλευρά των εκπαιδευτικών.

Στο δεύτερο σκέλος της δράσης, η κ. Κοκκινέλη εξήγησε στους παρευρισκόμενους πως οι συγκρούσεις είναι ένα φυσικό και αναπόφευκτο φαινόμενο μεταξύ ατόμων, ομάδων και οργανισμών. Επιπλέον, ανέλυσε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, η οποία αποτελεί βασικό παράγοντα διατήρησης υγιών διαπροσωπικών σχέσεων.

Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με τη συζήτηση μεταξύ εκπαιδευτικών και επιμορφωτών και την επίλυση σχετικών αποριών.

εικόνα Viber 2024 04 23 20 13 55 588εικόνα Viber 2024 04 23 20 13 55 484

20 ΜΑΪΟΥ 2024

Πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα τις «Διαταραχές Άγχους λόγω Θανάτου και Απώλειας». Στη δράση αυτή, τον ρόλο της επιμορφώτριας ανέλαβε η Παιδοψυχολόγος, κυρία Ειρήνη Παπαγιάννη.

Κατά τη διάρκεια της εναρκτήριας φάσης της επιμόρφωσης, έγινε μία λεπτομερής αποσαφήνιση του φαινομένου του θρήνου, ενώ τονίστηκε η ατομική διαφοροποίηση της εμπειρίας πένθους, καθώς κάθε άτομο και κάθε παιδί αντιμετωπίζει την απώλεια με μοναδικό τρόπο. Επιπροσθέτως, η εστίαση της επιμόρφωσης κατευθύνθηκε στην εξειδικευμένη αντιμετώπιση μαθητών που βίωσαν τον θάνατο ενός οικογενειακού μέλους ή ενός μέλους της σχολικής κοινότητας.

Αναλύθηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν την αντίληψη του θανάτου, βασισμένοι στη θεωρία του Jean Piaget σχετικά με την γνωστική ανάπτυξη του παιδιού. Παράλληλα, συζητήθηκαν οι λέξεις και οι φράσεις που πρέπει να αποφεύγονται κατά τη διαπραγμάτευση του θέματος, καθώς και οι προσεγγίσεις που πρέπει να υιοθετούνται για την προστασία της ψυχικής ευημερίας του παιδιού Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, τονίστηκε ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των σχολικών ψυχολόγων στην υποστήριξη των μαθητών που βιώνουν πένθος, με έμφαση στην παροχή κατάλληλης ψυχολογικής υποστήριξης και κατανόησης.

Η επιμόρφωση έκλεισε με την ανάλυση μιας υποθετικής μελέτης περίπτωσης, κατά την οποία οι συμμετέχοντες εφάρμοσαν τις θεωρητικές γνώσεις σε πρακτικές καταστάσεις, συζητώντας τις ενδεδειγμένες αντιδράσεις και προσεγγίσεις.

εικόνα Viber 2024 05 20 14 37 37 375εικόνα Viber 2024 05 20 14 37 37 304

 

Μετά την ολοκλήρωση των επιμορφωτικών προγραμμάτων, η ομάδα δράσης διένειμε το ακόλουθο ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ στους εκπαιδευτικούς του σχολείου που συμμετείχαν στις επιμορφώσεις, με σκοπό την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και της χρησιμότητας των δράσεων.



Λήψη αρχείου

 

Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας 2022-2023



Λήψη αρχείου