12ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά»

 

Θέματα διαγωνισμού:

Την Παρασκευή 9 Μαρτίου 2018 και ώρα 8:00 π.μ.
θα αναρτηθούν τα θέματα.

Τα θέματα θα μπορούν να παραληφθούν απο τα σχολεία που συμμετέχουν.

Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και το περιοδικό «ο Μικρός Ευκλείδης»

΄΄Ο χρόνος είναι ένα παιδί που παίζει»

Tη Δευτέρα 22 Ιανουαρίου, οι  μαθητές της πρώτης και τετάρτης τάξης (Δ2) παρακολούθησαν στο Λαζαράκειο Δημοτικό Μέγαρο τη θεατρική παράσταση «Ο χρόνος είναι ένα παιδί που παίζει» σε σκηνοθεσία του Πατρινού ηθοποιού Μίλτου Νίκα. Πρόκειται για το ομώνυμο έργο του Λάκη Κουρετζή που έχει ανέβει σε σκηνοθεσία του Μίλτου Νίκα σαν μία περιπέτεια φαντασίας, η οποία ταξιδεύει μικρούς και μεγάλους στην έννοια του χρόνου.

Λίγα λόγια για το έργο

Ένα μικρό κορίτσι η Νίνα αρχίζει να αναρωτιέται τι είναι ο Χρόνος και ξεκινάει ένα μαγικό ταξίδι για να τον συναντήσει. Φανταστικοί ήρωες, ο Φύλακας του χρόνου, το αγόρι που το λένε Τικ-τακ, η Μνήμη, η Λήθη, ο Ύπνος, ο Παιχνιδοποιός την βοηθούν σε αυτή τη μεγάλη περιπέτεια, σ’αυτό το μοναδικό ταξίδι γνώσης.

Οι μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Ελίζα» του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Οι εκπαιδευτικοί του 4ου  Δημοτικού Σχολείου αναγνωρίζοντας ότι το θέατρο αναπτύσσει την  ενσυναίσθηση, την κριτική σκέψη, τη φαντασία, την πνευματική καλλιέργεια, την ανάπτυξη της προσοχής και τη δημιουργική περιέργεια  των μαθητών, διοργάνωσαν εκπαιδευτική εκδρομή στην Πάτρα την Τρίτη 10 Ιανουαρίου, με σκοπό να παρακολουθήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Σχολείου την παράσταση «Ελίζα» της Ξένιας Καλογεροπούλου σε σκηνοθεσία του Περικλή Βασιλόπουλου από τη παιδική σκηνή του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Πάτρας-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας στο θέατρο Απόλλων.

Μια άρτια καλλιτεχνικά παράσταση σε όλα τα επίπεδα με τους ηθοποιούς να δίνουν το καλύτερο τους εαυτό, τη σκηνοθεσία να αναδεικνύει κάθε λέξη του κείμενου και τη μουσική, τα σκηνικά και τα κουστούμια να κρατούν το ενδιαφέρον αμείωτο.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με τη συναρπαστική και γοητευτική ιστορία αγάπης, την γενναιότητα της Ελίζας που αγωνίζεται για τα πιστεύω της.

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας νιώθει την ανάγκη να ευχαριστήσει το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας διότι προσέφερε δωρεάν εισιτήρια στους μαθητές του Σχολείου για την παράσταση αποδεικνύοντας ότι δίνει ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές της περιφέρειας να έχουν πρόσβαση στη θεατρική εμπειρία.

«Τα όρια στη συμπεριφορά του παιδιού»

 

                                                                           

 

                    Αμαλιάδα, 9/12/2017

 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

Θέμα: Ενημερωτική συνάντηση: «Τα όρια στη συμπεριφορά του παιδιού» στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου στις 17.30

Στο πλαίσιο των δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινότητας, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας διοργανώνει ενημερωτική συνάντηση την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου στις 17.30 με θέμα  «Τα όρια στη συμπεριφορά του παιδιού».

Η οριοθέτηση της συμπεριφοράς των παιδιών συντελεί στην ομαλή ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Μέσα από τα όρια, τα παιδιά μαθαίνουν ότι μια συγκεκριμένη συμπεριφορά σε μία δεδομένη κατάσταση, έχει ένα προβλέψιμο αποτέλεσμα, μια συγκεκριμένη συνέπεια. Έτσι, ο κόσμος αρχίζει να γίνεται λιγότερο χαοτικός για εκείνα και περισσότερο προβλέψιμος και φυσικά ασφαλής. Σε μια οικογένεια που λειτουργεί σωστά, θεμελιώδη είναι τα όρια: πιο συγκεκριμένα, τα σαφή όρια είναι αυτά που βοηθούν το κάθε μέλος να διατηρεί την ατομικότητά του αλλά ταυτόχρονα διατηρεί την αίσθηση ότι ανήκει στο σύστημα της οικογένειας

Στην ενημερωτική συνάντηση θα μιλήσουν:

  • Χάιδω Μενούνου, παιδοψυχίατρος
  • Γιώτα Τσαπαρδώνη, ψυχολόγος από το Κέντρο Πρόληψης «Παρεμβάσεις»
  • Ανδρέας Αλεξόπουλος, εκπαιδευτικός
  • Δρ. Παναγιώτης Φρεζάδος, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής Med
  • Αργύρης Σάκκος, διπλωματούχος προπονητής κολύμβησης, τεχνικός διευθυντής του Επειού Γ.Σ. Ήλιδας, πρώην κολυμβητής του Πανιωνίου Γ.Σ.Σ.

Συντονίζει ο  κοινωνικός λειτουργός του 4ου Δ. Σ. Αμαλιάδας, Λάμπρος Αραπάκος

Η συνάντηση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και γονείς και θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του  4ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας στην οδό Κουρογιαννοπούλου 41.

 

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην υποστήριξη των μαθητών που θρηνούν την απώλεια του αγαπημένου τους προσώπου

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας διοργανώνει Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών με θέμα: «Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην υποστήριξη των  μαθητών που θρηνούν την απώλεια του αγαπημένου τους προσώπου» την Τρίτη 28 Νοεμβρίου

 

 

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας σε συνεργασία με την σχολική σύμβουλο κ. Τουρκάκη, διοργανώνουν Επιμορφωτικό Σεμινάριο – workshop για εκπαιδευτικούς με τίτλο: «Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην υποστήριξη των  μαθητών που θρηνούν την απώλεια του αγαπημένου τους προσώπου» την Τρίτη 28 Νοεμβρίου, και ώρες 17.00 – 20.00, στο χώρο του Σχολείου (Διεύθυνση: Κουρογιανόπουλου 41).

Η επιμόρφωση αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα ψυχικής υγείας και ειδικά στο θέμα της διαχείρισης της απώλειας και του πένθους. Σκοπός είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Α΄θμιας εκπαίδευσης προκειμένου να  ανταποκρίνονται με ευαισθησία και επάρκεια στις ανάγκες των παιδιών που θρηνούν απώλειες,  συμβάλλοντας στην καλλιέργεια των ψυχικών τους αποθεμάτων και διευκολύνοντας την  προσαρμογή τους.

Αναλυτικά, η επιμόρφωση – workshop περιλαμβάνει τις παρακάτω επιμέρους θεματικές:

  • Διερεύνηση των σύγχρονων μοντέλων στην διεργασία του θρήνου
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού  στη στήριξη του μαθητή που θρηνεί
  • Τεχνικές υποστήριξης στη συμβουλευτική πένθους
  • Μελέτη περίπτωσης: Πένθος και συμβουλευτική σε μαθητές
  • Βιωματική άσκηση

 

Εισηγητής θα είναι ο κ. Λάμπρος Αραπάκος. Σπούδασε κοινωνικός λειτουργός στο ΤΕΙ Πάτρας, ολοκλήρωσε την μεταπτυχιακή του ειδίκευση στην Ψυχική Υγεία στο ΤΕΙ Θεσσαλίας. Έχει εκπαιδευτεί στη συμβουλευτική παιδιών, εφήβων και οικογενειών στη σοβαρή αρρώστια και το πένθος από την Εταιρία για τη Φροντίδα Παιδιών και Οικογενειών στην Αρρώστια και τον Θάνατο ΜΕΡΙΜΝΑ. Σήμερα εργάζεται ως κοινωνικός λειτουργός στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας.

Το Σεμινάριο μπορούν να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Η αυτοεκτίμηση των παιδιών σε πρώτο πλάνο: Πολύπλευρη προσέγγιση του θέματος στην εκδήλωση του 4ου Δημοτικού Αμαλιάδας

Ο ρόλος του σχολείου στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των παιδιών, ήταν το θέμα το οποίο αναδείχθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες στο 4ο δημοτικό σχολείο Αμαλιάδας.
Το 4ο δημοτικό σχολείο και οι εκπαιδευτικοί του είναι άκρως ευαισθητοποιημένοι σε θέματα που αφορούν τα παιδιά και δεν περιορίζονται μόνο στο έργο της διδασκαλίας των μαθημάτων αλλά επιδιώκουν την πολύπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών, σε συνεργασία και με τους γονείς.
Γι’ αυτό και χθες πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική εκδήλωση με τίτλο: «Ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση των παιδιών», που απευθυνόταν σε γονείς και εκπαιδευτικούς.
Οι ομιλητές
Ομιλητές ήταν ο εκπαιδευτικός MSc και διευθυντής του 4ου δημοτικού κ. Πέτρος Κοκκόσης, η σχολική ψυχολόγος κα Ειρήνη Κοκκόρη, ο κοινωνικός λειτουργός MSc κ. Λάμπρος Αραπάκος και η εικαστικός κα Δώρα Γιαννοπούλου, ενώ τον συντονισμό είχε ο εκπαιδευτικός κ. Σωτήρης Κολοβός.
Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης έγινε ιδιαίτερη αναφορά στους παράγοντες που προάγουν την  υψηλή αυτοεκτίμηση του παιδιού στο περιβάλλον της οικογένειας και του σχολείου, καθώς τονίστηκε ότι τα παιδιά αντιλαμβάνονται πολλά πράγματα για τον εαυτό τους και αξιολογούν τις ιδιότητες που έχουν, πολλές φορές ίσως και με πολύπλοκο τρόπο. Επισημάνθηκε ότι τα παιδιά που έχουν υψηλή αυτοεκτίμηση αναγνωρίζουν τα δυνατά τους σημεία, μπορούν να παραδεχτούν τις αδυναμίες τους και ελπίζουν ότι θα τις ξεπεράσουν, ενώ αντίθετα τα παιδιά που έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση δείχνουν πιο συχνά βάρος στις αδυναμίες τους αντί για τα δυνατά τους σημεία.
Αναδείχθηκε ο καθοριστικός ρόλος που παίζουν οι γονείς στην διαμόρφωση της αυτοεκτίμησης του παιδιού, καθώς και ο ρόλος που πρέπει να έχει το σχολείο έτσι ώστε να βοηθήσει στην αυτοεκτίμηση των παιδιών. Εάν τα παιδιά είναι ικανοποιημένα με το σχολείο, εάν είναι ενδιαφέροντα τα μαθήματα και οι δάσκαλοι νοιάζονται γι’ αυτά, τότε επηρεάζονται θετικά. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είτε πρόκειται για τους γονείς, είτε για το σχολείο, αυτό που προέχει πάνω από όλα, και επισημάνθηκε ιδιαίτερα από τον κ. Κοκκόση, είναι η αγάπη που πρέπει να λαμβάνουν τα παιδιά.

ΠΗΓΗ:  http://www.patrisnews.com/aftoektimisi-ton-pedion-se-proto-plano-polyplevri-prosengisi-tou-thematos-stin-ekdilosi-tou-4ou-dimotikou-amaliadas/

Ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού

 

                                                                           

 

                    Αμαλιάδα, 6/11/2017

 

Afisa. AytoektimisiΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

Θέμα:  9/11. Ενημερωτική συνάντηση: «Ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση των παιδιών» στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας

 

 

«Η αυτοεκτίμηση είναι το αποτέλεσμα της εικόνας που φέρει ένα άτομο για τον εαυτό του: της γνώμης που έχει για την εξωτερική του εμφάνιση, τις ικανότητες του, τις επαγγελματικές και προσωπικές του επιτυχίες, τον πλούτο της συναισθηματικής του ζωής. Η επιτυχία σε έναν ή σε περισσότερους από αυτούς τους τομείς δεν εγγυάται την αυτοεκτίμηση, καθώς η αυτοεκτίμηση είναι το αποτέλεσμα μιας ισορροπίας ανάμεσα σε αυτές τις διαφορετικές παραμέτρους. Είναι μια αξία  ευμετάβλητη κα εύθραυστη που ενισχύεται όσο ζούμε σεβόμενοι τις δικές μας αξίες και εξασθενεί κάθε φορά που η συμπεριφορά μας δεν είναι συνεπής με αυτές (Polleti, Dobbs, 2009)».  .

Όσον αφορά τα παιδιά, παρατηρούμε ότι όχι μόνο καταλαβαίνουν όλο και περισσότερα πράγματα για τον εαυτό τους και δημιουργούν ένα όλο και πιο πολυπλοκότερο πορτρέτο του εαυτού τους, αλλά και αρχίζουν και να αξιολογούν τις ιδιότητες που αντιλαμβάνονται πως έχουν. Τα παιδιά που έχουν υψηλή αυτοεκτίμηση αναγνωρίζουν τα δυνατά τους σημεία, μπορούν να παραδεχτούν τις αδυναμίες ελπίζοντας συνήθως ότι θα τις ξεπεράσουν. Αντίθετα, τα παιδιά που έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση δείχνουν πιο συχνά βάρος στις αδυναμίες τους, παρά στα δυνατά τους σημεία (Shaffer, 2004).

Οι γονείς παίζουν έναν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της αυτοεκτίμησης του παιδιού. Tα παιδιά που έχουν υψηλή αυτοεκτίμηση έχουν συνήθως γονείς που τους προσφέρουν ζεστασιά και υποστήριξη, τους δίνουν σαφή πρότυπα και τους επιτρέπουν να εκφράζουν τη γνώμη τους κατά τη λήψη των αποφάσεων που τους αφορούν προσωπικά (Lamborn, 1991, όπως αναφέρεται στον Shaffer, 20014), Το σχολείο μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αυτοεκτίμηση των παιδιών. Συγκεριμένα, η ικανοποίηση των μαθητών για το σχολείο, η αίσθησή τους ότι τα μαθήματα είναι ενδιαφέροντα και ότι οι δάσκαλοι νοιάζονται γι’ αυτούς, οι μέθοδοί βαθμολόγησης, οι αξιολογήσεις, μπορούν να επηρεάσουν θετικά τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές βλέπουν τον εαυτό τους (Woolfolk, 2007).

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας αναγνωρίζοντας το ρόλο του σχολείου στην διαμόρφωση της αυτοεκτίμησης του παιδιού, διοργανώνει την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου και ώρα 17.30 ενημερωτική συνάντηση με θέμα: «Ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση των παιδιών».

Θα μιλήσουν:

  • Πέτρος Κοκκόσης, εκπαιδευτικός MSc, διευθυντής 4ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας
  • Ειρήνη Κοκκόρη, σχολική ψυχολόγος
  • Λάμπρος Αραπάκος, κοινωνικός λειτουργός MSc
  • Δώρα Γιαννοπούλου, εικαστικός

Συντονίζει ο  εκπαιδευτικός  Σωτήρης Κολοβός

 

 

Η συνάντηση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και γονείς και θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του  4ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας στην οδό Κουρογιαννοπούλου 41.

 

Βιβλιογραφία

Polleti R., Dobbs B. (2013) Για να ενισχύσετε την αυτοεκτίμηση σας, Μτφ. Σωτηροπούλου Μ., Επιμ. Αρματάς Α., Εκδ. Πατάκη, Αθήνα.

Shaffer D. (2004) Εξελικτική Ψυχολογία, Μτφ. Αντωνοπούλου Μ., Επιμ. Μακρή- Μπότσαρη Ε.,  Εκδ. Έλλην, Αθήνα.

Woolfolk A. (2007) Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Μτφ. Μπαρμπάτση Μ., Επιμ. Μακρή- Μπότσαρη Ε., Εκδ. Έλλην, Αθήνα.

 

 

 

 

 

 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

18__fisΠανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού: «Αθλούμαι – ΧαράΖΩ το μέλλον»

Την Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017  και για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, γιορτάστηκε φέτος στο σχολείο μας η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, αντικαθιστώντας τα μαθήματα με δράσεις και αθλητικές δραστηριότητες σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας ,Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Με το σύνθημα «Αθλούμαι – ΧαράΖΩ το μέλλον», η 4η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετέχουν σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις και δραστηριότητες, καθώς επίσης και την ευκαιρία να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση, συνηθίζοντας σ’ έναν τρόπο ζωής και άσκησης που, ιδανικά, θα συνεχίσουν και στην ενήλικη ζωή τους.

 

Τα παιδιά συμμετείχαν σε αθλητικά  παιχνίδια όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ και βόλεϊ στους εξωτερικούς χώρους του σχολείου, σε ομαδικά παιχνίδια οργανωμένα σε «σταθμούς» που ενθαρρύνουν τον συντονισμό ,την ισορροπία και την αλληλεγγύη  (παιχνίδια με «κώνους», «δακτυλίδια», «ρακέτες», «μπάλες» κ.α) καθώς και σε άλλες παιγνιώδεις δράσεις.1-e1412623599464

Επιπλέον τα παιδιά εκφράστηκαν μέσω καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων και παρακολούθησαν  προβολές με τους εκπαιδευτικούς στο Εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου.

 

Καλό καλοκαίρι

Kalokairi

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

Οι μαθητές του Ε’ 1 τμήματος οργάνωσαν την παρακάτω έρευνα σχετικά με τις τηλεοπτικές συνήθειες των μαθητών των Δ’, Ε’, ΣΤ’, τάξεων του σχολείου μας, στα πλαίσια της ενότητας «Τηλεόραση» του μαθήματος της Γλώσσας. Η έρυνα έγινε με το συντονισμό του δασκάλου Σωτήρη Κολοβού και τηςδασκάλας Πληροφορικής Ασημίνας Καρυτινού.

για να δείτε τη γραφική αναπαράσταση των ερευνητικών δεδομένων, πατήστε εδώ

Copyright © 4ο 12/Θ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top