Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία: STEAM και η Γη γυρίζει…
Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2022
Εργαστήριο 1ο: Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις
Τοποθετήσαμε εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος και καθίσαμε στην ολομέλεια. Διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητήσαμε τι γνωρίζουν και τι θα ήθελαν να μάθουν για το διάστημα.
Είδαμε το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=xOUOZ_CY3VE&t=97s και μιλήσαμε για τον ήλιο και τους πλανήτες.
Εισάγουμε το επιδαπέδιο ρομπότ beebot. Το beebot μας βοηθάει να γνωρίσουμε τους πλανήτες.
Εργαστήριο 2ο:Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά.. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;
Πλανήτες από κοντά με την ψηφιακή εφαρμογή Artificial Intelligence της NASA https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview
Στη συνέχεια τέθηκαν οι ερωτήσεις : Πόσοι είναι οι πλανήτες; Τι σχήμα έχουν; Τι χρώμα έχουν; Σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν; Πώς κινούνται; Πού βρίσκεται ο ήλιος; Πού είναι ο δικός μας πλανήτης, η Γη; Ποιος είναι ο πιο κοντινός πλανήτης στο δικό μας; Ποιος είναι ο πιο μακρινός πλανήτης από το δικό μας; Υπάρχει ζωή στους άλλους πλανήτες;
Κυκλική τροχιά πλανητών με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποιώντας μπαλόνια και άλλα αντικείμενα.
Παρακολουθούμε το παραμύθι ο μικρός πρίγκιπας https://www.youtube.com/watch?v=_kQMNxR_RKI
Και ζωγραφίζουμε τον δικό μας πλανήτη.
Δημιουργία του ηλιακού συστήματος. Ανασύνθεση λέξεων πλανητών.
Φύλλα εργασίας
Εργαστήριο 3ο: Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας….
Βίντεο προσομοίωσης για τον ήλιο https://solarsystem.nasa.gov/solar-system/sun/overview
και ερωτήματα διερεύνησης στα παιδιά: Τι βλέπετε εδώ; Πώς κινείται ο ήλιος; Πώς
είναι η επιφάνεια του ήλιου; Με τι μοιάζει ο ήλιος;
Συζήτηση για το φως και τη θερμότητα του ήλιου και οφέλη και συνέπειες.
Ήλιος και Μυθολογία – Μύθος του Φαέθοντα https://www.youtube.com/watch?v=ZFhXWwMk1k0
Ζωγραφίσαμε τις εικόνες από το μύθο και φτιάξαμε βιβλίο – έντυπο και ψηφιακό
https://read.bookcreator.com/LVfsuXKzBgZ2dUIClVOLzzILWbj2/qf-NVuzVSje3y-lMreD9PQ
Εργαστήριο 4ο:Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;
Κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της μέσα από τοArtificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης της
NASA https://spaceplace.nasa.gov/all-about-earth/en/
Πείραμα με φακό και τη Γη για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.
Συζήτηση για το πώς περνάμε τη μέρα και τη νύχτα. Ζωγραφική των στιγμών.
Παίζουμε με τις σκιές του Ήλιου στα αντικείμενα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Καλούμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν τις σκιές από τον Ήλιο.
Ψηφιακό παιχνίδι με αντιστοίχιση εικόνων και σκιών πλανητών με το εργαλείο wardwall https://wordwall.net/play/16737/506/988
Εργαστήριο 5ο:Όμορφες κόρες του Χρόνου
Ποιες είναι οι εποχές του χρόνου; Παρακολούθηση σύντομου βίντεο προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον ήλιο και τις εποχές. https://www.youtube.com/watch?v=vDgUmTq4a2Q
Τι γνωρίζουν τα παιδιά για τις εποχές; Πώς τις ξεχωρίζουν;
Ψηφίζουμε την αγαπημένη μας εποχή και τη ζωγραφίζουμε.
Εργαστήριο 6ο Ταξίδι στη Σελήνη…
Πείραμα για την απόσταση ΓΗΣ και ΣΕΛΗΝΗΣ https://spaceplace.nasa.gov/moondistance/en/
Ας ταξιδέψουμε με έναν φανταστικό πύραυλο στη Σελήνη για να γνωρίσουμε τις φάσεις.
Ακούμε την Ιστορία Φεγγαροσκεπαστής του ΠΙΜΠΑΡΕ ΕΡΙΚ https://youtu.be/COSzCNona4Q ζωγραφίζουμε το παραμύθι.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εργαστήριο 1
Δημιουργούμε το συμβόλαιο της ομάδας μας
1 η Δραστηριότητα
Δημιουργούνται ομάδες των τεσσάρων ατόμων μέσα από ένα παιχνίδι κίνησης και ρυθμού. Τα παιδιά κρατάνε καρτέλες με ζωάκια και ψάχνουν να βρουν τα παιδιά που θα έχουν την ίδια κάρτα με εκείνα.
2 η δραστηριότητα
η κάθε ομάδα αποφασίζει τους κανόνες, τους καταγράφει με όποιον τρόπο μπορεί , π.χ. τους ζωγραφίζει, τους «γράφει». και ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα αναλαμβάνει να τους παρουσιάσει στην ολομέλεια της τάξης.
3 η δραστηριότητα
Οι μαθητές/τριες συνθέτουν τα έργα τους σε ένα μεγάλο χαρτί δημιουργώντας έτσι την αφίσα με τους κανόνες της ομάδας.
Εργαστήριο 2
Άνθρωποι και ζώα-μία σχέση αλληλεξάρτησης
1 η Δραστηριότητα
Διαμοιράζονται στις ομάδες εικόνες με τα προϊόντα των ζώων . Η κάθε ομάδα διερευνά μετά από προσεκτική παρατήρηση με ποια ζώα σχετίζονται οι εικόνες.
2 η δραστηριότητα
Η κάθε ομάδα καλείται να επιλέξει ένα ζώο που προσφέρει στον άνθρωπο και να ζωγραφίσουν τα προϊόντα που προσφέρει το ζώο.
3 η δραστηριότητα
Φύλλο εργασίας
Εργαστήριο 3
Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων
1 η Δραστηριότητα
Τα παιδιά παρατηρούν τον πίνακα ζωγραφικής του Σαγκάλ « Εγώ και το χωριό».
2 η δραστηριότητα
Ζωγραφίζω το μήνυμα που νομίζω ότι θέλει να στείλει ο Σαγκάλ
Εργαστήριο 4
«Σέβομαι τα ζώα-Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι»
1 η Δραστηριότητα
Η/Ο εκπαιδευτικός τοποθετεί στο πάτωμα εικόνες ανά ζεύγη που απεικονίζουν ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και ζώα σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής
2 η δραστηριότητα
Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν ένα ολιγόλεπτο βίντεο που προβάλλει ο/η εκπαιδευτικός. σχετικά με την εκτροφή των ζώων σε βιομηχανικές μονάδες και τις συνθήκες που επικρατούν σ’ αυτές.
https://www.youtube.com/watch?v=DrGQTyrIFLA
3 η δραστηριότητα
Φύλλο εργασίας
Εργαστήριο 5
Και τα ζώα έχουν δικαιώματα
1 η Δραστηριότητα
παρουσίαση της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων,
2 η δραστηριότητα
Ο κάθε μαθητής/τρια καλείται να απεικονίσει με μια ζωγραφιά κάποιο δικαίωμα και δημιουργούμε το ebook με τα δικαιώματα των ζώων.
https://read.bookcreator.com/LVfsuXKzBgZ2dUIClVOLzzILWbj2/9sNN5sEzRLi_74WsV-YY9Q
Εργαστήριο 6
Αναλαμβάνουμε δράση
1 η Δραστηριότητα
Δημιουργούν μια αφίσα για να την αναρτήσουν στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, να τη διαμοιράσουν στους γονείς τους,
2 η δραστηριότητα
Τα παιδιά αποφασίζουν να μαζέψουν τρόφιμα για την φιλοζωική οργάνωση κακοποιημένων ζώων της Λάρισας.