Άνοιξη

Σε δύο μέρες τελειώνει ο δεύτερος μήνας της Άνοιξης! Ήδη η φύση έχει φορέσει την πολύχρωμη φορεσιά της και τ’αρώματα από τ’ανθισμένα λουλούδια και δέντρα μας κατακλύζουν!!!

Η άνοιξη μέσα από 12 υπέροχους πίνακες του Vincent van Gogh

Την τιμητική τους λοιπόν έχουν όλα τα λουλούδια.Μπορεί να έχουν διαφορετικά χρώματα,διαφορετικά πέταλα στο άνθος τους,διαφορετικό ύψος,διαφορετικά σχήματα στα φύλλα τους.Όμως όλα έχουν κοινά στοιχεία:1)Ξεκίνησαν όλα από ένα σποράκι,2)Τα λουλούδια στηρίζονται στις  ρίζες τους,3)Έχουν μίσχο(ή κοτσάνι ή βλαστό),4)Έχουν φύλλα,5)Έχουν άνθος με πέταλα(το γνωστό μας λουλούδι).

Πάμε να θυμηθούμε την ιστορία τους:

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3552

Παίξε κι ένα παιχνιδάκι ταύτισης με τα μέρη του φυτού:

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3491

1η Δραστηριότητα:

Γινόμαστε μικροί κατάσκοποι και βγαίνουμε στο μπαλκόνι μας, στην αυλή μας και παρατηρούμε και αναγνωρίζουμε τα φυτά που έχουμε. Ζωγραφίζουμε σε ένα χαρτί τα λουλούδια γράφουμε τον αριθμό και με την βοήθεια κάποιου μεγάλου γράφουμε τα ονόματα των λουλουδιών

2η Δραστηριότητα 

Ώρα να φυτέψουμε δικούς μας σπόρους:

Υλικά

Ένα πλαστικό κεσεδάκι από γιαούρτι ή ένα πήλινο, βαμβάκι, φακές ή φασόλια, νερό και καθημερινή φροντίδα.

Οδηγίες

Παίρνουμε ένα κεσεδάκι από γιαούρτι και κόβουμε τόσο βαμβάκι ώστε να καλύψει τον πάτο του κεσεδιού. Αφού πατήσουμε καλά με το χέρι μας το βαμβάκι, έτσι ώστε να κάτσει λίγο, το βρέχουμε με λίγο νερό.Παίρνουμε μερικές φακές και τις διασκορπίζουμε πάνω στο βρεγμένο βαμβάκι.Ύστερα ξαναποτίζουμε ώστε το βαμβάκι να έχει αρκετό νερό, αλλά να μην καλύπτει τις φακές (κοινώς να μην γίνει μπλουμ μπλουμ! ???? ). Γράφουμε σε ένα χαρτί τι χρειάζεται το φυτό μας για να μεγαλώσει.

3η Δραστηριότητα

Ακούμε το παραμύθι και όπως κάθε φορά θα ζωγραφίσεις ότι σ’εντυπωσίασε από την ιστορία,θα γράψεις τ’όνομά σου και τον τίτλο του βιβλίου-ταινία.

4η Δραστηριότητα

Όλα τα λιβάδια είναι μοναδικά;Άλλα αποτελούνται από ένα είδος λουλουδιού,άλλα από δύο ή τρία και άλλα είναι πολύχρωμα. Εσύ ποιο επιλέγεις να μας παρουσιάσεις;Ζωγράφισε το,δημιούργησε το με την τεχνική του κολλάζ,κολλάζ και ζωγραφική,κολλάζ με υλικά φύσης και υλικά που έχεις στο σπίτι .Υπάρχουν άπειρες ιδέες.Βάλε τη φαντασία σου και ξεκίνα.

5η Δραστηριότητα

Ώρα να θυμηθούμε το Γράμμα Λ από το λουλούδι, λιβάδι.  Γίνετε μικροί εξερευνητές , ψάξτε καλά σε όλο το σπίτι αντικείμενα που αρχίζουν από Λ. Φωτογραφίστε τα , μετρήστε τα και ζωγραφίστε τα. Γράψτε τον αριθμό που βρήκατε και το Λ, λ.

6η Δραστηριότητα

Ώρα για τραγούδια:

Άσκηση παρατηρητικότητας: πόσα λουλούδια ακούς στο τραγούδι

Ώρα για παιχνίδι: στο τραγούδι αναφέρει το παιχνίδι ΠΕΝΤΟΒΟΛΑ σας δίνω τις οδηγίες για να παίξετε.

Τα πεντόβολα ήταν πέντε πετραδάκια λεία, πέντε βόλοι. Τα έπιανε ένα από τα παιδιά της ομάδας και τα πετούσε στο έδαφος. Κατόπιν διάλεγε ένα και το έπαιρνε στο χέρι του. Αυτό ήταν η μάνα. Κατόπιν πέταγε τη μάνα στον αέρα και με το άλλο χέρι έπιανε από κάτω ένα ένα τα πετραδάκια, ύστερα δυο δυο και ύστερα όλα μαζί. Αν έχανε συνέχιζε άλλο παιδί της ομάδας κ.ο.κ.