Οικολογική συνείδηδη, Φιλοζωία.
Τίτλος: Αγαπώ και φροντίζω τα ζώα.
Εργαστήριο 1ο
Τα αδέσποτα ζώα της γειτονιάς
Ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν ποια ζώα βλέπουν στη διαδρομή που κάνουν από το σπίτι για το σχολείο. Ανέφεραν τα σκυλάκια και τα γατάκια που βλέπουν. Περιέγραψαν πως είναι τα ζώα που βλέπουν (βρώμικά, αδυνατισμένα, κλπ). Θέσαμε σα παιδιά ερωτήσεις προβληματισμού, όπως γιατί πιστεύουν ότι αυτά τα ζώα βρίσκονται στο δρόμο, κλπ. Είδαμε video στο youtube στη διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?v=oN9p3 8wQw0Q&T=2S
για έναν σκύλο που ζούσε σε σπίτι και ξαφνικά βρέθηκε να είναι αδέσποτος. Συζητήσαμε για τα συναισθήματα που είχε το σκυλάκι πριν και μετά. Συζητήσαμε για τα αδέσποτα ζώα.
Εργαστήριο 2ο
Σ’ αγαπώ και σε προσέχω, στο σπίτι μου σε έχω.
Είδαμε στην παρεούλα φωτογραφίες αλλά και εικόνες στον υπολογιστή από ζώα συντροφιάς και τα περιγράψαμε. Συζητήσαμε για το πως πιστεύουν ότι ζουν, ποιος και πως τα φροντίζει. Μιλήσαμε για τα ζώα που έχουμε σπίτι μας (όσοι έχουμε). Τα παιδιά που έχουν ζωάκι στο σπίτι τους, ανέφεραν το όνομά του, το περιέγραψαν και μας μίλησαν για τον τρόπο που το φροντίζουν και τις ανάγκες που έχει. Συζητήσαμε για τις διαφορές ανάμεσα στα αδέσποτα και τα δεσποζόμενα ζώα. Τα παιδιά ζωγράφισαν το ίδιο ζώο συντροφιάς σε αδέσποτο και δεσποζόμενο περιβάλλον.
Εργαστήριο 3ο
Ο Ράμπο στο νηπιαγωγείο μας
Το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε η κυρία Χριστίνα με το σκυλάκι της τον Ράμπο. Πριν έρθει η κυρία Χριστίνα έγινε καταγραφή των ερωτήσεων που ήθελαν τα παιδιά να θέσουν. Η κυρία Χριστίνα ενημέρωσε τα παιδιά πως υιοθέτησε τον Ράμπο και τους μίλησε για την περιποίησή του, την ιατρική του φροντίδα, την καθαριότητά του, την διατροφή του και τις υποχρεώσεις που έχει απέναντί του. Απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών και τα παιδιά χαρήκανε πολύ με αυτή την επίσκεψη.
Τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν την επίσκεψη του ζώου συντροφιάς στο νηπιαγωγείο.
Εργαστήριο 4ο
Από το σπίτι στο δρόμο
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ξουτ” των Σκαλίδη Ζωή, Τσαμπρά Φωτεινή. Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το παραμύθι.
Συζητήσαμε για τα συναισθήματα του Ξουτ. Ζωγραφίσαμε τι ήταν αυτό που έκανε τον Ξουτ χαρούμενο και τι ήταν αυτό που τον έκανε λυπημένο.
Εργαστήριο 5ο
Τα ζώα αγαπώ, ποτέ δεν τα χτυπώ
Διαβάσαμε το παραμύθι “Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε” της Ελίζαμπεθ Βέρντικ. Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το παραμύθι.
Διαβάσαμε, ενημερωθήκαμε και συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων μέσα από την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων.
Αποφασίσαμε και φτιάξαμε με μπουκάλια ταΐστρες για τα πουλάκια και αφού τις εφοδιάσαμε με τροφή τις κρεμάσαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας.