Φροντίζω το περιβάλλον

Οικολογική συνείδηδη, Φιλοζωία.

Τίτλος: Αγαπώ και φροντίζω τα ζώα.

Εργαστήριο 1ο

Τα αδέσποτα ζώα της γειτονιάς

Ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν ποια ζώα βλέπουν στη διαδρομή που κάνουν από το σπίτι για το σχολείο. Ανέφεραν τα σκυλάκια και τα γατάκια που βλέπουν. Περιέγραψαν πως είναι τα ζώα που βλέπουν (βρώμικά, αδυνατισμένα, κλπ). Θέσαμε σα παιδιά ερωτήσεις προβληματισμού, όπως γιατί πιστεύουν ότι αυτά τα ζώα βρίσκονται στο δρόμο, κλπ. Είδαμε video στο youtube στη διεύθυνση  https://www.youtube.com/watch?v=oN9p3 8wQw0Q&T=2S 

για έναν σκύλο που ζούσε σε  σπίτι και ξαφνικά βρέθηκε να είναι αδέσποτος. Συζητήσαμε για τα συναισθήματα που είχε το σκυλάκι πριν και μετά. Συζητήσαμε για τα αδέσποτα ζώα.

Εργαστήριο 2ο

Σ’ αγαπώ και σε προσέχω, στο σπίτι μου σε έχω.

Είδαμε στην παρεούλα φωτογραφίες αλλά και εικόνες στον υπολογιστή από ζώα συντροφιάς και τα περιγράψαμε. Συζητήσαμε για το πως πιστεύουν ότι ζουν, ποιος και πως τα φροντίζει. Μιλήσαμε για τα ζώα που έχουμε σπίτι μας (όσοι έχουμε). Τα παιδιά που έχουν ζωάκι στο σπίτι τους, ανέφεραν το όνομά του, το περιέγραψαν και μας μίλησαν για τον τρόπο που το φροντίζουν και τις ανάγκες που έχει. Συζητήσαμε για τις διαφορές ανάμεσα στα αδέσποτα και τα δεσποζόμενα ζώα. Τα παιδιά ζωγράφισαν το ίδιο ζώο συντροφιάς σε αδέσποτο και δεσποζόμενο περιβάλλον.

ΖΩΑ 1ΖΩΑ 2ΖΩΑ 3ΖΩΑ 4ΖΩΑ 5ΖΩΑ 8ΖΩΑ 9ΖΩΑ 10ΖΩΑ 12ΖΩΑ 13

Εργαστήριο 3ο

Ο Ράμπο στο νηπιαγωγείο μας

Το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε η κυρία Χριστίνα με το σκυλάκι της τον Ράμπο. Πριν έρθει η κυρία Χριστίνα έγινε καταγραφή των ερωτήσεων που ήθελαν τα παιδιά να θέσουν. Η κυρία Χριστίνα ενημέρωσε τα παιδιά πως υιοθέτησε τον Ράμπο και τους μίλησε για την περιποίησή του, την ιατρική του φροντίδα, την καθαριότητά του, την διατροφή του και τις υποχρεώσεις που έχει απέναντί του. Απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών και τα παιδιά χαρήκανε πολύ με αυτή την επίσκεψη.

Ράμπο 6Ράμπο 5Ράμπο 4Ράμπο 3Ράμπο 2Ράμπο 1Ράμπο 1

Τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν την επίσκεψη του ζώου συντροφιάς στο νηπιαγωγείο.

Ζώο συντροφιάς 2Ζώο συντροφιάς 1Ζώο συντροφιάς 3Ζώο συντροφιάς 4Ζώο συντροφιάς 5Ζώο συντροφιάς 6

Εργαστήριο 4ο

Από το σπίτι στο δρόμο

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ξουτ” των Σκαλίδη Ζωή, Τσαμπρά Φωτεινή.  Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το παραμύθι.

Ξουτ 1Ξουτ 2Ξουτ 3Ξουτ 4

 

Συζητήσαμε για τα συναισθήματα του Ξουτ. Ζωγραφίσαμε τι ήταν αυτό που έκανε τον Ξουτ χαρούμενο και τι ήταν αυτό που τον έκανε λυπημένο.

χαρούμενος και λυπημένος Ξουτ 2

χαρούμενος και λυπημένος Ξουτ 3

χαρούμενος και λυπημένος Ξουτ 4χαρούμενος και λυπημένος Ξουτ 5χαρούμενος και λυπημένος Ξουτ 6χαρούμενος και λυπημένος Ξουτ 7

 

Εργαστήριο 5ο

Τα ζώα αγαπώ, ποτέ δεν τα χτυπώ

Διαβάσαμε το παραμύθι “Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε” της Ελίζαμπεθ Βέρντικ. Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το παραμύθι.

Ουρές 1Ουρές 2Ουρές 3Ουρές 4Ουρές 6Ουρές 5

Διαβάσαμε, ενημερωθήκαμε και συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων μέσα από την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων.

Διακήρυξη

Αποφασίσαμε και φτιάξαμε με μπουκάλια ταΐστρες για τα πουλάκια και αφού τις εφοδιάσαμε με τροφή τις κρεμάσαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας.

Ταΐστρες 1Ταΐστρες 2Ταΐστρες 4Ταΐστρες 3Ταΐστρες 5