Όλα είναι μάθηση !
Ας διδάξουμε σεβασμό …
Ο σεβασμός ξεκινά από το σπίτι και μπορούμε να τον διδάξουμε στα παιδιά
Αργά το βράδυ, κάποιος εστιάτορας ετοιμάζεται να κλείσει και να πάει στο σπίτι του. Εκείνη τη στιγμή καταφτάνουν δύο γυναίκες με ένα παιδί και δίνουν παραγγελία. Επειδή ο εστιάτορας είναι πολύ κουρασμένος, μπαίνει στον πειρασμό να τους πει ότι το εστιατόριο έκλεισε, αλλά θα τις εξυπηρετήσει μια και είναι περασμένη η ώρα και έχουν μαζί τους και το μικρό παιδί.
Ενόσω οι δύο γυναίκες συζητούν και τρώνε, το παιδί τρέχει πάνω κάτω μέσα στο εστιατόριο, ενώ συγχρόνως του πέφτουν στο πάτωμα μπισκότα τα οποία και πατάει. Αντί να συγκρατήσει το παιδί, η μητέρα χαμογελάει. Όταν οι πελάτισσες φεύγουν τελικά, ο εξουθενωμένος εστιάτορας είναι αναγκασμένος να καθαρίσει το χώρο.Όπως πιθανώς γνωρίζετε, η πραγματική αυτή περίπτωση καταδεικνύει ότι σε πολλές οικογένειες η εκπαίδευση των παιδιών πάσχει. Οι αιτίες ποικίλλουν. Μερικοί γονείς επιτρέπουν στα παιδιά τους με ανεκτικότητα να κάνουν ότι θέλουν, πιστεύοντας πως τα παιδιά πρέπει να ανατρέφονται με πνεύμα ελευθερίας.
Ή, λόγω του ότι η ζωή τους είναι εξαιρετικά πολυάσχολη, οι γονείς ίσως δεν αφιερώνουν τον απαραίτητο χρόνο για να δώσουν στα παιδιά τους ιδιαίτερη προσοχή και αναγκαία εκπαίδευση. Κάποιοι γονείς πιστεύουν ότι το πιο σημαντικό είναι η σχολική εκπαίδευση του παιδιού τους, γι’ αυτό και του παρέχουν απεριόριστη ελευθερία αρκεί να παίρνει καλούς βαθμούς και να μπει σε κάποιο ονομαστό πανεπιστήμιο.
Όπως υποστηρίζει η Μαρία Μοντεσσόρι «Πρώτα διαμορφώνεις έναν καλό χαρακτήρα και έπειτα προσθέτεις τη γνώση». Έτσι όμως οι περισσότεροι γονείς ξεχνούν καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά τους, να τους μάθουν να σέβονται τον εαυτό τους αλλά και τους γύρω τους.
Τι είναι όμως ο σεβασμός;
Σεβασμός μπορεί να είναι ακόμα και απλές καθημερινές λέξεις. Η λέξη σέβομαι στα λατινικά είναι respectare, που σημαίνει «κοιτάζω γύρω μου». Σημαίνει λοιπόν ότι σέβομαι κάποιον όταν κοιτάζω γύρω μου και δεν τον ενοχλώ σε αντίθεση με εκείνον που δε σέβεται. Συμπεριφέρομαι δηλαδή, έχοντας στο νου μου ότι δεν είμαι μόνος.
– Σεβασμός δεν σημαίνει υπακοή και πειθαρχία. Όμως όταν ένα παιδί σέβεται η υπακοή ακολουθεί, γιατί γνωρίζει ότι αυτό που του λέτε είναι για το δικό του καλό.
– Ο σεβασμός είναι στάση ζωής και όχι απλά καλή συμπεριφορά.
– Ο σεβασμός δεν είναι ο πληθυντικός στον λόγο, αλλά στην σκέψη, στην πράξη (συμπεριφορά), στο συναίσθημα, στον τρόπο που κοιτάμε και ακούμε κάποιον, στην αξιολόγηση ενός ανθρώπου.
– Σεβασμός είναι οι λέξεις ευχαριστώ, παρακαλώ, συγνώμη, ειλικρίνεια, αλήθεια.
– Ο σεβασμός συνεπάγεται επιτυχία. Το παιδί που σέβεται φαίνεται στο τρόπο που λειτουργεί με τα παιχνίδια και με ότι του ανήκει, έχει υπευθυνότητα για τα πράγματα της ηλικίας του και έχει καλές σχέσεις και με τους φίλους και τους συμμαθητές του.
Τρόποι για να διδάξεις τον σεβασμό στο μικρό σου…
Για να διδάξουμε σε ένα παιδί τον σεβασμό οφείλουμε αρχικά να του διδάξουμε την τέχνη να ακούει τους γύρω του. Αν τους ακούει, αν αφιερώνει χρόνο σε αυτούς τότε θα μάθει να σέβεται και τα συναισθήματα τους.Όπως και σε κάθε άλλη περίπτωση, έτσι και σε αυτήν οι γονείς είναι αυτοί που πρέπει να αποτελέσουν παράδειγμα μίμησης για τους μικρούς τους. Αν το παιδί μας ζει σε ένα περιβάλλον, όπου οι γύρω του σέβονται αυτά που νιώθει, τότε αναπόφευκτα θα μπει σε αυτήν την διαδικασία και το ίδιο.
Αν ο φίλος τους είναι στενοχωρημένος με κάτι που έγινε μεταξύ τους είναι πολύ ωραίο να τον προτρέψουμε να τον ακούσει και να σκεφτεί λίγο πως θα ένιωθε στην θέση του. Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσει εναλλακτική στην σκέψη, και θα μάθει να σέβεται αυτήν την εναλλακτική. Οι γονείς καλούνται να εξηγήσουν έννοιες που ακόμα και για αυτούς είναι μπερδεμένες.
Γαλουχούν την νέα γενιά παιδιών και οφείλουν να τους μεταδώσουν αυτές τις έννοιες στο έπακρο, ώστε να τις χρησιμοποιούν σωστά όταν μεγαλώσουν. Σημαντικό ωστόσο είναι να αφήσουν τις δικές τους προσωπικές εμπειρίες στην άκρη ώστε να μην σταθούν εμπόδιο σε αυτό το σημαντικό έργο. Και αν οι ερωτήσεις για τα αντικείμενα είναι εύκολο να απαντηθούν, τα συναισθήματα και οι αξίες έχουν μια δική τους γλώσσα για τα παιδιά, που πρέπει να την μάθουν οι γονείς. Χτίζοντας μια οικογένεια με αξίες, τότε το παιδί μας θα έχει αξίες.
Προσοχή όμως γονείς γιατί ο σεβασμός δεν είναι το ίδιο με την υπακοή, όπου τα παιδιά λαμβάνουν τις αποφάσεις και τις επιλογές, λόγω των συνεπειών που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν, ως αποτέλεσμα, ή επειδή έχουν μάθει ότι απλά πρέπει να ακολουθήσουν τους κανόνες. Επίσης σεβασμός δεν είναι μία κάθετη κατευθυντήρια γραμμή για την ανατροφή των παιδιών.
Πρόκειται για μια σειρά από αντιδράσεις και συμπεριφορές που πρέπει να αρχίσουμε να μεταδίδουμε στα παιδιά μας από τις πρώτες μέρες τους μαζί μας. Ο καλύτερος τρόπος για να διδάξουμε τα παιδιά πώς να σέβονται τους άλλους είναι να σεβόμαστε το παιδί μας και τους άλλους στη ζωή μας.
Αυτό ξεκινά όταν το παιδί μας είναι ακόμα βρέφος :
• Ο σεβασμός της ανάγκης για τροφή, ακόμα και στις 3 το πρωί, όταν νιώθουμε εξαντλημένοι από την κούραση.
Ο σεβασμός της ανάγκης για επικοινωνία, ακόμη και αν είναι μονόπλευρη και θέλει απλά να σας ακούει να τραγουδάτε ,αλλά και το να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες τους με σεβασμό, θέτουμε τα βασικά θεμέλια για να μάθουν την έννοια της προσφοράς προς τους άλλους. Καθώς το νήπιό μας μεγαλώνει και αναπτύσσεται μπορούμε να συνεχίσουμε να του δείχνουμε το σεβασμό μέσα από τις δικές μας πράξεις.
Σεβασμός και Εφηβεία
Ενώ αυτά μπορεί να φαίνονται πράξεις που ήδη εφαρμόζουμε επιφανειακά, είναι πιθανό εμείς οι γονείς να μπορούμε να βελτιωθούμε τόσο σε αυτά όσο και στη ζωή μας. Καθώς τα παιδιά μας μεγαλώνουν, μπορεί να φαίνεται πιο δύσκολο να τους δείχνουμε σεβασμό όταν δε φέρονται σωστά. Εδώ βρίσκεται και η σημαντικότερη διαφορά.
Διαχωρίστε τις αντιδράσεις σας για το λάθος ή την ανάρμοστη συμπεριφορά τους και τον τρόπο με τον οποίο τα αντιμετωπίζετε ως άτομα. Ο σεβασμός είναι ένας ενεργός τρόπος αντιμετώπισης των άλλων, ενώ η πειθαρχία για κακή συμπεριφορά είναι μια αντίδραση με ελάχιστες επιλογές. Μπορείτε να χτίσετε μια αμοιβαία σχέση σεβασμού με το παιδί σας με διάφορους τρόπους.
Πιστέψτε στο παιδί σας και υποστηρίξτε τα όνειρά του. Αν θέλει να γίνει αστροναύτης, να τον βοηθήσετε να ψάξει και να μάθει. Διδάξτε στο παιδί σας στόχους δουλεύοντας κάποιους για τον εαυτό σας. Μοιραστείτε με το παιδί σας πώς σκοπεύετε να ολοκληρώσετε ένα έργο ή να επιτύχετε ένα στόχο σας. Ακόμη καλύτερα, βρείτε κοινούς στόχους για να μπορείτε να συνεργαστείτε
•Συζητήστε με το παιδί σας ανοιχτά όταν βλέπετε περιπτώσεις κακής συμπεριφοράς. Μερικές φορές ο ευκολότερος τρόπος για να μάθουν κάτι τα παιδιά είναι να δουν κάποιον να κάνει το αντίθετο. Η κριτική σκέψη θα το βοηθήσει να αναπτύξει σωστά τις συμπεριφορές του.
Για να διδάξουμε τον αμοιβαίο σεβασμό πρέπει να είμαστε σταθεροί χωρίς αυταρχικότητα και να τους δώσουμε το δικαίωμα επιλογής. Ας δούμε ένα παράδειγμα : o Νίκος και ο φίλος του παίζουν μπάλα στο σαλόνι. Η μητέρα σταματάει το παιχνίδι και λέει : “Λυπάμαι παιδιά αλλά η μπάλα μπορεί να σπάσει τίποτα . Μπορείτε να παίξετε με κάτι άλλο ή να βγείτε έξω στην αυλή να συνεχίσετε το παιχνίδι. Τι προτιμάτε;”
•Σεβαστείτε το μεγαλύτερο παιδί σας με κανόνες που κατανοεί. Για παράδειγμα, εάν έχετε θέσει κανόνα να μη χρησιμοποιεί το υπολογιστή μεταξύ 5:00 – 7:00μμ τις εργάσιμες ημέρες, βεβαιωθείτε ότι έχετε επίσης εξηγήσει ότι αυτό συμβαίνει επειδή αυτός είναι χρόνος για την οικογένεια και τα μαθήματά του, δύο σημαντικές αξίες στο σπίτι σας.
•Δώστε στο παιδί σας την ελευθερία να κάνει επιλογές και να δημιουργήσει τα δικά του μικρά βήματα προς την ανεξαρτησία. Με τον τρόπο αυτό του δείχνετε ότι πιστεύετε ότι μπορεί να κάνει αξιοπρεπείς και σωστές επιλογές. Μπορεί να μην είναι εύκολο να αφήσετε τον έλεγχο κάποιες φορές, όπως το να επιλέξει τη δική του ντουλάπα, το δικό του στυλ μαλλιών, ή τη διακόσμηση του δωματίου του, αλλά είναι καλύτερο να επιλέξει κάποιες μικρές αλλαγές που θα αποδεχθείτε με χαμόγελο από το να μαλώνετε συνέχεια μαζί του διαφωνώντας και προσπαθώντας να επιβάλετε τη γνώμη και το γούστο σας.
Χρήσιμες συμβουλές
1. Κάντε τον σεβασμό τρόπο της δικής σας ζωής . Συνήθως τα παιδιά παίρνουν ως παράδειγμα τους γονείς τους και μαθαίνουν να ζουν όπως εκείνοι. ΕΣΕΙΣ οι γονείς είστε το παράδειγμα του παιδιού σου! «Κάνε ό,τι κάνω» με άλλα λόγια. Σέβεστε; Θα σέβεται. Δεν υπάρχει ο σεβασμός στην ζωή σας από τα πιό μικρά πράγματα της καθημερινότητας έως τα πιο σημαντικά με συνέπεια; Δεν θα αναγνωρίζει τον σεβασμό, παρά μόνο συνδυασμένος με τον φόβο. Φοβάμαι άρα και σέβομαι…δηλαδή….φοβάμαι άρα υπακούω και πειθαρχώ.
2. Αντιμετωπίστε το παιδί σας και δείξτε του σεβασμό. Ο σεβασμός δεν κάνει ηλικιακές διακρίσεις…. γιαγιά- παππούς…. μπαμπάς- μαμά…. κτλ. Ξεκινήστε με μια απλή λέξη «σε παρακαλώ» σε ό,τι του ζητάτε.
3. Επαινέστε την συμπεριφορά του παιδιού σας αλλά και επισημάνετε την συμπεριφορά άλλων που ενέχει σεβασμό.
4. Αποδοκιμάστε την έλλειψη σεβασμού του παιδιού σας αλλά και άλλων.
5. Μάθετε στο παιδί να ενδιαφέρεται για τους ανθρώπους, τα ζώα και το περιβάλλον.
6. Ακούμε το παιδί μας με προσοχή. Το κοιτάμε στα μάτια όταν μας μιλάει. διατηρώντας επαφή με τα μάτια και ανταποκρινόμαστε κατά περίπτωση.
7. Βεβαιωνόμαστε ότι λέμε καθαρά αυτό που εννοούμε και εννοούμε αυτό που λέμε, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία μας.
8. Ακούμε τις ανησυχίες και τα λόγια του παιδιού μας προτού πάρουμε μια απόφαση ή φθάσουμε σε ένα συμπέρασμα. Αποφεύγουμε τα βιαστικά συμπεράσματα.
9. Κρατάμε τις υποσχέσεις που τους δίνουμε. Εάν υποσχεθούμε κάποια αμοιβή να τους τη δίνουμε. Εάν υποσχόμαστε συνέπεια να την επιβάλλουμε.
10. Χτυπάμε την πόρτα πριν μπούμε στο δωμάτιο του παιδιού , ειδικά όταν είναι κλειστή (ιδιαίτερα όταν είναι στην τουαλέτα).
11. Ας αναλογιστούμε η γλώσσα που χρησιμοποιούμε, οι λέξεις και ο τόνος της φωνής είναι αυτά που θα αποδεχόμασταν αν και σε εμάς μιλούσε έτσι το παιδί μας;
12. Εκτιμάμε την ανάγκη του παιδιού μας για διασκέδαση και το χρόνο που περνάει με τους φίλους του.
13. Ζητάμε την άδεια του για να χρησιμοποιήσουμε ή να δανειστούμε κάτι δικό του.
Όταν διδάσκετε στο παιδί σας να σέβεται, δείχνοντάς του σεβασμό, κάνετε ένα από τα πιο πολύτιμα πράγματα που ένας γονέας μπορεί να κάνει. Βοηθάτε το παιδί σας να αναπτύξει αυτοσεβασμό, να αντιμετωπίζει τους άλλους σωστά αλλά και να είναι αρκετά δυνατό ώστε να αντιμετωπίσει τη ζωή ακόμη και όταν οι άλλοι δεν κάνουν το ίδιο σε αντάλλαγμα.
Γράφει η Βαρδέλλη Βαλασία, νηπιαγωγός
Πηγή: themamagers.gr
Guernica
28η Οκτωβρίου 2023 …
και για άλλη μια χρονιά, δεν θα μπορούσε να λείπει το πιο διάσημο έργο του Πικάσο, η Γκουέρνικα,
που θυμίζει τον βομβαρδισμό της ισπανικής πόλης το 1937 και έχει γίνει
σύμβολο ενάντια στις φρικαλεότητες όλων των πολέμων.
Τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν τη σκηνή που τους εντυπωσίασε περισσότερο από το έργο του Πικάσο και την αναπαρήγαγαν σε μαύρο φόντο με άσπρη ξυλομπογιά .
Στη συνέχεια δημιούργησαν ένα κολλάζ εμπνευσμένο από τη Γκουέρνικα επιλέγοντας και πάλι μία σκηνή – σχέδιο από το έργο, το επικόλλησαν σε ασπρόμαυρο φόντο από εφημερίδες, τόνισαν τα περιγράμματα με κάρβουνο, πρόσθεσαν μαύρες σκιές στο φόντο και ολοκλήρωσαν το κολλάζ χρωματίζοντας μια μικρή λεπτομέρεια με ένα από τα βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε ) δίνοντας μια χρωματική πινελιά στην εικόνα .
Φθινόπωρο σημαίνει ….
Φθινόπωρο σημαίνει …
να θυμάσαι τις βουτιές σου, στο μπλε της θάλασσας το καλοκαίρι !



Φθινόπωρο σημαίνει …
και εσύ να τις αποτυπώνεις με Τέχνη !!! 







Φθινόπωρο σημαίνει …
φρούτα φθινοπωρινά 


και γευστικά παιχνίδια με φθινοπωρινή φρουτοσαλάτα !!!


Φθινόπωρο σημαίνει ….
Κολοκύθες και σκιάχτρα που γίνονται φίλοι με τα πουλιά ….




Φθινόπωρο σημαίνει …
να βλέπεις στα σύννεφα δράκους, σκίουρους, καπέλα, πουλάκια, χιονάνθρωπους ! Ευκαιρία για φαντασία και Τέχνη !



Φθινόπωρο σημαίνει …
να πλατσουρίζεις στα νερά της βροχής 
και να εμπνέεσαι από τις “ομπρέλες της Θεσσαλονίκης” και το Ζογγολόπουλο,
για να δημιουργήσεις τις δικές σου !
Φθινόπωρο σημαίνει ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ …
Φθινόπωρο σημαίνει …
να κάνεις όμορφα πράγματα με την οικογένειά σου και με τους φίλους σου !!!
Εγγραφές σχολικού έτους 2023 – 2024
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023 – 2024
Oι εγγραφές στα νηπιαγωγεία της χώρας θα πραγματοποιηθούν από 01/03/2023 έως και 20/03/2023.
Μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.
Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 .
Για να γίνει εγγραφή ο γονέας καλείται να κάνει ηλεκτρονική αίτηση που θα την υποβάλλει, αφού συνδεθεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση : ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ .
( Θα ενεργοποιηθεί την 1η Μαρτίου 2023 )
Συγκεκριμένα για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
- Είσοδος στη σελίδατης εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας:Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Σας προτείνουμε να συμπληρώσετε το email σας, παρά την προαιρετικότητα του πεδίου, γιατί θα το χρειαστούμε σε όλη τη διάρκεια της επόμενης σχολικής χρονιάς.
- Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή . Τα στοιχεία του παιδιού αναζητούνται από την εφαρμογή και σας εμφανίζονται αυτόματα. Αν δεν εμφανιστεί το όνομα του παιδιού σας, τότε μπορείτε να συμπληρώσετε τα στοιχεία τους εσείς, με την διαφορά ότι θα πρέπει να ανεβάσετε στην εφαρμογή αποδεικτικό στοιχείο της σχέσης σας με το παιδί ( πχ ληξιαρχική πράξη γέννησης ή δικαστική απόφαση επιμέλειας ή ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης της επιμέλειας )
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που τυχόν φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη Δήλωση.
Τα δικαιολογητικά που θα χρειαστεί να καταθέσετε με την φυσική παρουσία σας στο νηπιαγωγείο, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, είναι:
| Βιβλιάριο Υγείας | Φωτοτυπία των σελίδων εμβολιασμού του μαθητή ή άλλο στοιχείο από το οποίο προκύπτει πως έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια | |
| Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή ( ΑΔΥΜ ) | Θα σας το δώσουμε εμείς, διαφορετικά μπορείτε να το βρείτε και να το εκτυπώσετε από το διαδίκτυο πληκτρολογώντας “ΑΔΥΜ”. Το ΑΔΥΜ συμπληρώνεται και υπογράφεται από τον παιδίατρο του παιδιού. | |
| Εγγραφή στο Ολοήμερο Πρόγραμμα | Η εγγραφή είναι προαιρετική και δεν απαιτείται κανένα δικαιολογητικό παρά μόνο την ενυπόγραφη δήλωσή σας σε έντυπο του σχολείου.
Πρωινή Ζώνη ( άφιξη : 07:45 – 08:00 ) έχουν δικαίωμα εγγραφής μόνο τα παιδιά που είναι εγγεγραμμένα στο ολοήμερο πρόγραμμα και απαιτούνται τουλάχιστον 5 αιτήσεις για να λειτουργήσει το τμήμα. |
|
| Εάν το παιδί πάσχει από χρόνια ασθένεια, σχετική ιατρική γνωμάτευση | ||
| Σε περίπτωση μαθητών-τριων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη δημόσια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής. | ||
| Δικαστική Απόφαση ή Ιδιωτικό Συμφωνητικό Επιμέλειας (σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης) | ||
Η προσέλευσή σας στο νηπιαγωγείο θα γίνει αφού έχετε ολοκληρώσει την ηλεκτρονική αίτηση και κατόπιν ραντεβού .
Ώρες επικοινωνίας καθημερινά κατά τις ώρες 12:00 – 13:00 στο τηλέφωνο : 2104132034 και στο mail του σχολείου mail@47nip–peiraia.att.sch.gr .
Τα δικαιολογητικά που θα χρειαστείτε κατεβάστε τα από εδώ :
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΕΤΕΡΟΥ ΚΗΔΕΜΟΝΑ:
ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ:
Οι ιστορίες είναι φτερά …
Στις 2 Απριλίου γιορτάζεται η Παγκόσμια μέρα Παιδικού βιβλίου. Διάλεξαν την ημερομηνία αυτή γιατί τότε γεννήθηκε ένας μεγάλος παραμυθάς ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Κάθε χρόνο μια διαφορετική χώρα αναλαμβάνει να δημιουργεί μια αφίσα και ένα μήνυμα που μεταφράζεται σε όλες τις χώρες. Για 2022 η χώρα αυτή είναι ο Καναδάς. Το μήνυμα γράφτηκε από τον πολυβραβευμένο συγγραφέα Richard Van Camp .
“Οι ιστορίες είναι φτερά που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα”
Η ανάγνωση είναι ελευθερία.
Η ανάγνωση είναι ανάσα.
Η ανάγνωση σ΄ αφήνει να βλέπεις τον κόσμο με τρόπο διαφορετικό και σε καλεί σε κόσμους που δεν θα θέλεις ποτέ να τους αποχωριστείς.
Η ανάγνωση επιτρέπει στο πνεύμα σου να ονειρεύεται.
Λένε ότι τα βιβλία είναι φίλοι για όλη μας τη ζωή και συμφωνώ.
Το ιδανικό δικό σου σύμπαν πλαταίνει όταν διαβάζεις.
Οι ιστορίες είναι φτερά που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα, βρες λοιπόν τα βιβλία που μιλούν στο πνεύμα σου, στην καρδιά σου, στο μυαλό σου.
Τα βιβλία είναι γιατρικά.
Θεραπεύουν.
Καθησυχάζουν.
Εμπνέουν.
Διδάσκουν.
Ας ευγνωμονούμε τους παραμυθάδες, τους αναγνώστες και τους ακροατές.
Ας ευγνωμονούμε τα βιβλία.
Είναι φάρμακα για έναν καλύτερο, φωτεινότερο κόσμο.
Ευχαριστώ πολύ!
(Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου)
Εγγραφές σχολικού έτους 2022 – 2023
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2022 – 2023
Oι εγγραφές στα νηπιαγωγεία της χώρας θα πραγματοποιηθούν από 01/03/2022 έως και 20/03/2022.
Μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.
Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2018 .
Για να γίνει εγγραφή ο γονέας καλείται να κάνει ηλεκτρονική αίτηση που θα την υποβάλλει, αφού συνδεθεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση : ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ .
( Θα ενεργοποιηθεί την 1η Μαρτίου 2021 )
Συγκεκριμένα για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
Είσοδος στη σελίδατης εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας:Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Σας προτείνουμε να συμπληρώσετε το email σας, παρά την προαιρετικότητα του πεδίου, γιατί θα το χρειαστούμε σε όλη τη διάρκεια της επόμενης σχολικής χρονιάς.
- Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή . Τα στοιχεία του παιδιού αναζητούνται από την εφαρμογή και σας εμφανίζονται αυτόματα. Αν δεν εμφανιστεί το όνομα του παιδιού σας, τότε μπορείτε να συμπληρώσετε τα στοιχεία τους εσείς, με την διαφορά ότι θα πρέπει να ανεβάσετε στην εφαρμογή αποδεικτικό στοιχείο της σχέσης σας με το παιδί ( πχ ληξιαρχική πράξη γέννησης ή δικαστική απόφαση επιμέλειας ή ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης της επιμέλειας )
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που τυχόν φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη Δήλωση.
Τα δικαιολογητικά που θα χρειαστεί να καταθέσετε με την φυσική παρουσία σας στο νηπιαγωγείο, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, είναι:
| Βιβλιάριο Υγείας | Φωτοτυπία των σελίδων εμβολιασμού του μαθητή ή άλλο στοιχείο από το οποίο προκύπτει πως έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια | |
| Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή ( ΑΔΥΜ ) | Έντυπο από το σχολείο, διαφορετικά μπορείτε να το βρείτε και να το εκτυπώσετε από το διαδίκτυο πληκτρολογώντας “ΑΔΥΜ”. Το ΑΔΥΜ συμπληρώνεται και υπογράφεται από τον παιδίατρο του παιδιού. | |
| Εγγραφή στο Ολοήμερο Πρόγραμμα | Η εγγραφή είναι προαιρετική και δεν απαιτείται κανένα δικαιολογητικό παρά μόνο την ενυπόγραφη δήλωσή σας σε έντυπο του σχολείου.
Πρωινή Ζώνη ( άφιξη : 07:45 – 08:00 ) έχουν δικαίωμα εγγραφής μόνο τα παιδιά που είναι εγγεγραμμένα στο ολοήμερο πρόγραμμα και απαιτούνται τουλάχιστον 5 αιτήσεις για να λειτουργήσει το τμήμα. |
|
| Εάν το παιδί πάσχει από χρόνια ασθένεια, σχετική ιατρική γνωμάτευση | ||
| Σε περίπτωση μαθητών-τριων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη δημόσια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής. | ||
| Δικαστική Απόφαση ή Ιδιωτικό Συμφωνητικό Επιμέλειας (σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης) | ||
Η προσέλευσή σας στο νηπιαγωγείο θα γίνει αφού έχετε ολοκληρώσει την ηλεκτρονική αίτηση και κατόπιν ραντεβού, τηρώντας τα απαιτούμενα μέτρα για την αποφυγή διασποράς του κορονοϊού .
Ώρες επικοινωνίας καθημερινά κατά τις ώρες 12:00 – 13:00 στο τηλέφωνο : 2104132034 και στο mail του σχολείου mail@47nip–peiraia.att.sch.gr .
Η προϊσταμένη
17 Νοέμβρη 1973
Κάποια χρόνια πριν στην Ελλάδα οι Έλληνες πορεύτηκαν με ένα δικτάτορα για εφτά 7 ολόκληρα χρόνια .
Εκείνος έδινε διαταγές και εκείνοι φοβισμένοι έκαναν ό,τι τους έλεγε ! Είχαν τα μάτια κλειστά για να μη βλέπουν και τα στόματα κλειστά για να μη μιλούν ! Δεν ήταν ελεύθεροι να ζήσουν τη ζωή που ήθελαν ! Ήταν δυστυχισμένοι …
Έτσι περνούσε ο καιρός και μια μέρα μέσα στο Πολυτεχνείο, τα μάτια άνοιξαν και είδαν την ασχήμια του δικτάτορα, τα στόματα άνοιξαν και φώναξαν δυνατά :
ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ήταν 17 Νοεμβρίου 1973
Ένα καπέλο “φέρνει” το δικτάτορα στη τάξη μας !!!
-Μίλησέ του ! Τι θέλεις να του πεις ;
-Είσαι κακός !
-Να φύγεις !
-Θα κάνω ό,τι θέλω εγώ !
Κόκκινο γαρύφαλλο για τα παιδιά του Πολυτεχνείου .
Μια ταινία που μας συγκίνησε … 12410 και 1 τριαντάφυλλα










































































