ΕΥΘΕΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ALBERTO CONT.


6839d8b4ebab09f6bbea7df9 102x65cm. Velature 5 04 Crayons de couleur et aquarelle sue papier.2024

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ALBERTO CONT …?

Ο Alberto Conτ είναι σύγχρονος εικαστικός — ζωγράφος και γλύπτης — με σημαντική παρουσία στο χώρο των εικαστικών τεχνών.
Γεννήθηκε το 1956 στην  Ιταλία, εκπαιδεύτηκε στις σχολές Καλών Τεχνών  στην Ιταλία και στο Παρίσι και σήμερα ζει και εργάζεται ανάμεσα στην Ιταλία και τη Γαλλία.

 

 

9 2 300x300 1
ΕΡΓΟ ΤΟΥ A.CONT

ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

      IMG 20251007 123008323 MFNR    IMG 20251007 123012440 MFNR

 

 

ΟΙ ΕΥΘΕΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ  Α.CONT

 Ο Alberto Cont  δημιουργεί έργα στα οποία η γραμμή παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.Ο Cont δεν χρησιμοποιεί τις γραμμές του για να ζωγραφίσει συγκεκριμένα αντικείμενα. Αντίθετα, οι γραμμές του μοιάζουν να κινούνται,  πάνω στο χαρτί ή στο καμβά. Άλλες είναι έντονες και σταθερές ,άλλες είναι πιο απαλές και ελαφριές.Ο Cont χρησιμοποιεί πολλές φορές καθαρές, απλές, ευθείες γραμμές που περνούν μέσα από φωτεινά χρώματα ή απαλές αποχρώσεις .

ΕΡΓΟ ΤΟΥ A.CONT

    ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

        IMG 20251007 123229385 MFNR  IMG 20251007 123217407 MFNR

ΕΡΓΟ ΤΟΥ Α.CONT

2006 Crayons et gouache sur papier 47x32 5cm. 300x300 1

ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

             IMG 20251007 123504494 MFNR

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ….

Ο Alberto Cont μπορεί να αποτελεί μια γέφυρα ανάμεσα στη σύγχρονη τέχνη και τα παιδιά.Ο Cont μας δείχνει ότι η ζωγραφική δεν χρειάζεται να μοιάζει με φωτογραφία .Τα παιδιά είδαν εικόνες από πίνακες του Cont και συζητήσαμε τι χρώματα ξεχωρίζουν και τι τους θυμίζουν. Εστιάσαμε στο πώς ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τα χρώματα και τις ευθείες .Μια ευθεία γραμμή μπορείνα χωρίζει δύο χρώματα ,να ενώνει δύο σημεία , να δείχνει κατεύθυνση.Οι ευθείες αυτές μάς έδωσαν την ευκαιρία να εξερευνήσουμε τον τρόπο που η τέχνη μπορεί να υποστηρίξει την προγραφή.Η ευθεία γραμμή είναι από τα πρώτα γραφοκινητικά μοτίβα που τα παιδιά μαθαίνουν.

Τα παιδιά έφτιαξαν ευθείες που ξεκινούν και σταματούν σε συγκεκριμένα σημεία, όπως κάνουν και στις πρώτες ασκήσεις προγραφής.Προσανατολίσαμε ευθείες:οριζόντιες ,κάθετες,πλάγιες.
ακριβώς όπως αργότερα στα γράμματα.Εξάσκησαν  τον έλεγχο και την πίεση του χεριού και ανέπτυξαν την φαντασία και την δημιουργικοτητά τους.

ΚΟΛΑΖ ΜΕ ΕΥΘΕΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

IMG 20251007 122945689 MFNR                          IMG 20251007 123003359 MFNR                  IMG 20251007 122950888 MFNR

“Φ ” ‘Οπως ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

IMG 20251121 155103768 MFNR 1

 

Το φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο αποτελεί μια  ευκαιρία για τα παιδιά να εξερευνήσουν τον φυσικό κόσμο, να μάθουν μέσα από τις αλλαγές της φύσης και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους. Οι δραστηριότητες  μας ,  εστιάσαν σε όλες τις πτυχές αυτής της εποχής ( φρούτα , φύλλα ,χρώματα κ.α ) , της γνώσης και της δημιουργία

 Προφορικός & Γραπτός Λόγος

Τα παιδιά εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους με εποχιακές έννοιες , περιγράφουν εικόνες, εμπειρίες και φαινόμενα  και συμμετέχουν ενεργά σε συζήτησεις.

Παίξαμε με το γράμμα “Φ,φ “.Το φωνάξαμε , το ψιθυρίσαμε , το αναγνωρίσαμε οπτικά , το σχηματίσαμε  και βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν απο “Φ,φ ” όπως η λέξη φθινόπωρο .

 

20251009 121914

 

 

Φυσικές Επιστήμες – Περιβάλλον

Τα νήπια παρατηρούν και  περιγράφουν τις αλλάγες στο φυσικό περιβάλλον ,αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της εποχής (καιρός, φύλλα, καρποί).Γνωρίζουν τους φθινοπωρινούς καρπούς (σταφύλι, μήλο, κάστανο) ,παρατηρούν τα φύλλα και συλλέγουν  φθινοπωρινά υλικά

 

 

Μαθηματικά – Πρώτες Μαθηματικές Έννοιες

 Τα νήπια  ταξινομούν φύλλα και φρούτα ως προς το μέγεθος, σχήμα ή χρώμα , μετρούν, αναγνωρίζουν ποσότητες και να κάνουν απλές συγκρίσεις.

 

IMG 20251031 101257           IMG 20251031 095905

IMG ad1a5f22d1e03f300780c518d6469310 V                                                   20251029 114322

 

 

20251007 111144

 

Ζώα και Άνθρωπος

Τ α παιδιά  γνωρίζουν τις συνήθειες των ζώων το φθινόπωρο , συζήτουν για ζώα που μαζεύουν τροφή ή πέφτουν σε χειμερία νάρκη και έτσι κατανοήσουν την έννοια της προσαρμογής στο περιβάλλον.

 

 

        20251021 110944

 

Δημιουργία και Έκφραση 

Τα παιδιά χρησιμοποιούν ποικιλία φυσικών υλικών και δημιουργούν

 Καλλιεργούν τη λεπτή κινητικότητα και εκφράζονται μέσα από χρώματα, σχήματα και υφές

20251017 125325     20251020 133007     .

20251020 133125      IMG 20251013 151319847 MFNR

 

 

IMG 20251110 213428    IMG 20251020 123509

 

 

IMG 20251031 123318             IMG 20251107 101518

 

 

 

 

 

 

ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ.

image0
Στο νηπιαγωγείο, η εκμάθηση του πρώτου γράμματος δεν είναι μια μηχανιστική διαδικασία αποστήθισης, αλλά ένα συναρπαστικό ταξίδι στον αναδυόμενο γραμματισμό.
Μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργική απασχόληση, τα παιδιά ανακαλύπτουν τον κόσμο των γραμμάτων, ξεκινώντας συνήθως από το πιο σημαντικό γράμμα για το καθένα: το αρχικό γράμμα του ονόματός τους.
Ο  στόχος δεν είναι απλώς να μάθουν τα παιδιά να γράφουν το γράμμα, αλλά να αναπτύξουν τη φωνολογική επίγνωση (να αναγνωρίζουν τον ήχο του γράμματος) και την οπτική αναγνώριση (να αναγνωρίζουν τη μορφή του).
image5
1000033802
image3
Η διαδικασία αυτή ενισχύει την αυτοεκτίμηση και το κίνητρο μάθησης, καθώς το παιδί συνδέει άμεσα τη νέα γνώση με την ταυτότητά του.
Τα παιδιά σχηματίζουν το γράμμα χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά, όπως πλαστελίνη, χαρτοταινία, ή χρωματίζοντάς το με νερομπογιές, δίνοντας έμφαση στη χαρά της δημιουργίας και όχι στην τελειότητα της γραφής.
IMG 20251020 121004
IMG 20251020 121007
Και απο το πρώτο μας γράμμα στο ονομά μας !!
1000033804
 Πέρα από μια απλή ετικέτα αναγνώρισης, το όνομα αποτελεί ένα παιδαγωγικό εργαλείο,  πάνω στον οποίο χτίζεται ο αναδυόμενος γραμματισμός, η κοινωνική ανάπτυξη και η αυτοαντίληψη του νηπίου.
 Το όνομα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ύπαρξη και την ταυτότητα του παιδιού. Μαθαίνοντας να αναγνωρίζει και να γράφει το όνομά του, το νήπιο ενισχύει την αυτοεκτίμησή του και τη θέση του μέσα στην ομάδα της τάξης. Νιώθει αναγνωρισμένο και σημαντικό.

Είναι μια φυσική και οικεία γέφυρα προς τον αφηρημένο κόσμο των γραμμάτων. Το παιδί αντιλαμβάνεται ότι οι ήχοι που παράγει (προφορικός λόγος) μπορούν να αποτυπωθούν οπτικά με σύμβολα (γράμματα/γραπτός λόγος).

Μέσω του ονόματος, τα παιδιά εξοικειώνονται με  τον ήχο του, τη μορφή των γραμμάτων (κεφαλαίο/πεζό), καθώς και με τη βασική λογική της γραφής: την αριστερή προς δεξιά φορά.

 

 

IMG 20251110 213252

 

image2

Το όνομα του παιδίου έχει διαρκή παρουσία σε διάφορες δραστηριότητες  καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας , από το πρωινό καλωσόρισμα και το παρουσιολόγιο (όπου τα παιδιά βρίσκουν και τοποθετούν το όνομά τους), μέχρι την οργάνωση του χώρου (θέσεις, συρτάρια, κρεμάστρες), το όνομα είναι πανταχού παρόν, προσφέροντας συνεχείς ευκαιρίες αναγνώρισης

IMG 20251006 112318

IMG 20251006 112326

Στο νηπιαγωγείο, το όνομα είναι κάτι περισσότερο από μια απλή σειρά γραμμάτων. Είναι το προσωπικό σήμα κατατεθέν του παιδιού, το πρώτο του “διάβασμα”, η πρώτη του “γραφή”. Μέσα από το όνομά του, το νήπιο ξεκινά το ταξίδι προς την ανακάλυψη της γλώσσας και του κόσμου, με αυτοπεποίθηση και χαρά.

28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940-Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΟΧΙ .

IMG 20251027 081341

Κάθε χρόνο , τέτοια εποχή γιοτρτάζουμε την 28η Οκτωβρίου 1940.

Οι δραστηριότητες εστιάζουν στην εξήγηση των ιστορικών γεγονότων με απλό, κατανοητό και βιωματικό τρόπο, προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών. 

Μέσα από απλές αφηγήσεις, παραμύθια και εκπαιδευτικά βίντεο, τα παιδιά έμαθαν για το «μεγάλο ΟΧΙ» των Ελλήνων, τη σημασία της Ειρήνης  και της Ελευθερίας στη ζωή μας.

Έφτιαξαν ελληνικές σημαιές  και τα αλεξίπτωτα του ” ΟΧΙ “

 

20251024 091313

20251024 122950

 

Βάλανε χρώματα στην Ειρήνη και στον Πόλεμο

 

IMG 20251023 114454      IMG 20251024 112602

 

 

 

 

IMG 20251027 074414

IMG 20251027 074409

 

Μάθανε την ιστορία της Άννα Φρανκ και της έφτιαξαν ένα δωμάτιο και τα δικά τους ζωγραφικά ημερολόγια.

 

IMG 20251024 124400237 MFNR    IMG 20251024 124310410 MFNR IMG 20251024 124303726 MFNR

 

IMG 20251024 125021358 MFNR

 

Μάθανε τραγούδια  σχετικά με την 28η Οκτωβρίου που τα τραγούδησν στην γιότρη του σχολείου.

IMG 20251110 212802

ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΩ ΣΤΟ ΕΜΕΙΣ

IMG 20251007 123924066 MFNRΗ συνεργασία στο νηπιαγωγείο είναι βασικός παιδαγωγικός στόχος και βασικό συστατικό για τη υγιή λειτουργία της τάξης. Σκοπός της είναι η ενίσχυση της γνωστικής, κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών, δημιουργώντας ένα θετικό μαθησιακό περιβάλλον. Μέσω της συνεργασίας, τα παιδιά μαθαίνουν βασικές κοινωνικές δεξιότητες που θα τους φανούν χρήσιμες σε όλη τους τη ζωή. Η κατάκτηση της έννοιας του “ΜΑΖΙ ”  πραγματοποιείται μέσα από την μη βίαιη επικοινωνία {διάλογος , κατανόηση , ενσυναίσθηση, ενεργή ακρόαση κ.α )  και προάγει την διαφορετικότητα .Οι κανόνες που θέτονται από την ομάδα είναι  σημαντικοί για τη επίτευξη του συνεργατικού στόχου. Στο νηπιαγωγείο η συνεργασία είναι πολύκλωνη. Αγκαλιάζει την γνώση , το παιχνίδι  ,τη δημιουργία. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να συνεργάζονται τόσο σε οργανωμένες όσο και σε ελεύθερες δραστηριότητες. Μαθαίνουν να επικοινωνούν, να αποδέχονται, να λύνουν τις διαφορές τους και να μοιράζονται την ευθύνη για τη νίκη ,αλλά και για την ήττα. Βρίσκουν τα χαρίσματά τους και τα χρησιμοποιούν για το καλό της ομάδας.

Στο σχολείο μας , η συνεργασία έφτιαξε καρδιές , δέντρα φιλίας με πολύχρωμα φύλλα , χέρια που πετάνε χρώματα, κήπους γεμάτους καλοσύνη και έμαθε να δίνει τη αγάπη!!

IMG 20251007 123026451 MFNR        IMG 20251007 123038676 MFNR

 

image4        

 

IMG 20250926 092930                IMG 20250929 085603

ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ

Όπως κάθε χρόνο, και σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου, πραγματοποιούνται στα νηπιαγωγεία ασκήσεις  σεισμού. Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά στη χώρα μας. Η απόκτηση γνώσεων για τη σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού, σε μία χώρα με  σεισμική δραστηριότητα όπως η Ελλάδα, πρέπει να ξεκινά από τα πρώτα σχολικά χρόνια.

 Κάποιες φορές νοιώθουμε τη γη να κουνιέται….. Τότε γίνεται σεισμός…. Ο σεισμός γίνεται ξαφνικά και τελειώνει γρήγορα… Τα παιδιά ενημερώθηκαν για το τί είναι ο σεισμός, ποια μέτρα προστασίας πρέπει να λάβουμε πριν από το σεισμό, τι κάνουμε κατά την διάρκεια του σεισμού.

Ακολούθησε άσκηση σεισμού.

Κατά τη διάρκεια του ” σεισμού  “τα παιδιά, ακολουθώντας τις οδηγίες των νηπιαγωγών τους, “σκύβουν και καλύπτονται” κάτω από τα θρανία τους μέχρι να δοθεί το σήμα για την εκκένωση.
Αφού τελειώσει η ” δόνηση “τα παιδιά, σχηματίζοντας τρενάκι, βγαίνουν με ηρεμία και τάξη προς τον προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης στον προαύλιο χώρο του σχολείου .
Οι ασκήσεις αυτές ενθαρρύνουν την ψυχραιμία και την συνεργασία των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα τα βοηθούν να κατανοήσουν πρακτικά τί πρέπει να κάνουν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. 

ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

IMG 20250929 160813
Η  Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού για το 2025 πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας. Τα σχολεία διοργάνωσαν αθλητικές δραστηριότητες με κοινό σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ».
Τα νήπια συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες ,για να κατανοήσουν τα οφέλη του αθλητισμού, της σωματικής άσκησης και των αξιών, όπως η ομαδικότητα και η συνεργασία.
Ο στόχος ήταν η κατανόηση της σημασίας της φυσικής δραστηριότητας για την υγεία, την ποιότητα ζωής και την καλλιέργεια αξιών όπως η συνεργασία, η επιμονή και η ευγενής άμιλλα. 

ΠΡΩΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ !!!

PROTO KOYDOYNI

Αγαπητοί γονείς ,

σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός θα γίνει την Πέμπτη 11/9 2025 και ώρα 9:00 στην αυλή του Δημοτικού σχολείου.

Θα ακολουθήσει ενημέρωση στο χώρο του νηπιαγωγείου.

Καλή μας αρχή !!!

ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΑ.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ????

Αναρωτήθηκαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου και μαζί τους και εμείς.

Η απάντηση δόθηκε στην γιορτή του σχολείου για την λήξη της σχολικής χρονιάς  !!

Τα παιδιά  αναζήτησαν το νόημα της ζωής  μέσα σε συρτάρια , βιβλία, παζλ , παιχνίδια , τουβλάκια  …

Η αναζήτηση τους , οι σκέψεις τους ο προβληματισμός τους αποτυπώθηκαν σε μια 20λεπτη ταινία που προβλήθηκε στη γιορτή μας.

Στο τέλος καταλήξαμε ομόφωνα οτι το νόημα της ζωής είναι να είμαστε κοντά στα όνειρα μας !!!

Μετά την προβολή της ταινίας ακολούθησαν παιχνίδια στην αυλή με την συμμετοχή μικρών και μεγάλων !!

                        ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ  !!!!!

 

 

 

 

 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ.

Λίγες μέρες πρίν το τελευταίο κουδούνι , δοξαριές γέμισαν τις τάξεις μας !!

Ο κύριος Μιχάλης Βρέττας επιστέφτηκε το σχολείο μας και μας ταξίδεψε με τους ήχους του βιολιού του στον μαγικό κόσμο της μουσικής. 

Τα παιδία είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να παρατηρήσουν , να πειραματιστούν  με το μουσικό όργανο , να δοκιμάσουν να παίξουν και να τραγουδήσουν με τη συνοδεία βιολιού. 

Τον ευχαριστούμε πολύ!!!