Μουσική, 28 Μαΐου 2020

Ρυθμικά Μοτίβα

ποτηράκια…

Δ-Στ Δημοτικού

Καλημέρα παιδιά!

Λίγες μέρες μας έμειναν μέχρι να τα πούμε στο σχολείο. Όμως κάποια πράγματα θα είναι διαφορετικά, σε σχέση με το τελευταίο μάθημα που κάναμε στην σχολική τάξη. Το ένα αφορά το τραγούδι, το οποίο μόνο έξω στην αυλή θα μπορούμε να κάνουμε.Το δεύτερο αφορά τα μουσικά όργανα. Μία από τις οδηγίες για την αποφυγή διάδοσης του ιού, είναι να μην μοιραζόμαστε αντικείμενα. Τα μουσικά όργανα, όπως πολύ καλά θυμάστε, συχνά όταν παίζαμε με αυτά κάναμε αλλαγή και έτσι όλοι παίρναμε παραπάνω από ένα όργανο κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Τώρα λοιπόν αυτή η πρακτική μοιάζει απαγορευτική. Θέλω λοιπόν να σας ζητήσω το σαββατοκύριακο που έρχεται, μέσα στα υπόλοιπα που έχετε να κάνετε, είναι να κατασκευάσετε την δική σας αυτοσχέδια μαράκα. Πως; Πολύ απλά. Θα πάρετε ένα άδειο κουτάκι καφέ και θα το γεμίσετε με λίγο ρύζι ή φακές. Βάλτε κόλλα στο καπάκι και κλείστε καλά. Η κόλλα είναι για αποφυγή ατυχημάτων, να σας αδειάσει το περιεχόμενο στην τσάντα σας, για παράδειγμα. Κατόπιν μπορείτε να διακοσμήσετε κατά βούληση. Οπωσδήποτε θα γράψετε το όνομά σας με ανεξίτηλο μαρκαδόρο πάνω στην μαράκα σας. Και αυτή θα είναι το δικό σας προσωπικό όργανο για το μάθημα της μουσικής τις επόμενες βδομάδες. Το δεύτερο που θα ήθελα να σας ζητήσω είναι ένα ποτηράκι! Ιδανικά ένα πλαστικό όχι μιας χρήσης (πχ. τύπου ικέα). Ειδάλλως ένα χάρτινο ποτήρι από τον επόμενο ζεστό καφέ που θα πάρουν οι γονείς σας. Και σ’ αυτήν την περίπτωση ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ. Τα ποτηράκια θα μας χρειαστούν για τα επόμενα μαθήματα. Σας περιμένει ένα ολόφρεσκο ποτηράτο ρυθμικό σχήμα. Μην το ξεχάσετε λοιπόν. 

Στο διαδικτυακό βιβλιαράκι που θα βρείτε στον επόμενο σύνδεσμο, θα βρείτε μια σειρά από τραγούδια, όπου τα ποτήρια παίζουν σημαντικό ρόλο στην ρυθμική συνοδεία. Πάρτε λοιπόν ποτήρια και απολαύστε. Επίσης θα πειραματιστείτε με το κουταλόφωνο και άλλες ηχογόνες πηγές της δικής σας επιλογής. 

Καλές ακροάσεις!

Ελένη Μουσικός