Στα πλαίσια της αθλητικής ημέρας με θέμα:«όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι», πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας κάποιες δράσεις.
Στόχος των δράσεων ήταν η ανάδειξη του μηνύματος της ημέρας, όπως η αποδοχή της διαφορετικότητας και της σωματικής αναπηρίας, η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε αυτές τις έννοιες και η καλλιέργεια του πνεύματος της συνεργασίας και της συλλογικότητας.
Δημιουργήθηκε πολύπλευρο κυλιόμενο πρόγραμμα με στόχο όλα τα παιδιά να συμμετάσχουν σε όλες τις δράσεις.
Πραγματοποιήθηκαν τα ακόλουθα:
Προβολή ταινιών
Α΄ΤΑΞΗ: «Τα παιδιά του Παραδείσου»
Β΄ΤΑΞΗ: «Dolfhin’s tale»
Γ΄ΤΑΞΗ: « Ο λαθρεπιβάτης» – «Όταν το βλέπεις, μικραίνει»
Δ΄ΤΑΞΗ: «Τα παιδιά της χορωδίας»
Ε΄και ΣΤ΄ ΤΑΞΕΙΣ: « Μπίλι Έλιοτ»
Κινητικές δραστηριότητες
Α΄ τάξη – 3 τμήματα
Σκυταλοδρομία μικτών ομάδων. Στόχος: η ανάδειξη της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της ευγενούς άμιλλας ανεξάρτητα από ατομικές διαφορές ή ιδιαιτερότητες.
Β τάξη -2 τμήματα
Δρομική άσκηση δύο ομάδων σε ζευγάρια: κάθε ζευγάρι διέτρεχε ορισμένη απόσταση μέσα σε ένα στεφάνι. Στόχος:συνεργασία σε επίπεδο ζευγαριού και μεγαλύτερης ομάδας
Γ τάξη – 2 τμήματα
Σκυταλοδρομία βασικών αγαθών: τα παιδιά αντί σκυτάλης μετέφεραν υλικά (πλαστικές τροφές ,είδη φαρμακείου, βιβλία) που αντιπροσώπευαν τα τρία βασικά αγαθά :τροφή ,υγεία ,παιδεία. η μια ομάδα με εμπόδια, η άλλη χωρίς και με αλλαγή ρόλων στη συνέχεια. Στόχος: κατανόηση κοινωνικών δικαιωμάτων για όλους , έννοια κοινωνικού αποκλεισμού.
Δ τάξη – 2 τμήματα
Παιχνίδι-«γνωρίζω τους συμμαθητές μου?»
Δρομικό παιχνίδι:οι μαθητές της κάθε ομάδας με τη σειρά τρέχουν σε σημείο όπου είναι ανακατεμένα χαρτάκια με πληροφορίες για κάθε συμμαθητή τους (χώρα/πόλη γέννησης, χόμπι, σωματικό χαρακτηριστικό) και προσπαθούν να βρουν ποιος είναι.
Στόχος; Συνειδητοποιώ πόσο καλά γνωρίζω το διπλανό μου, αποδοχή ανεξάρτητα διαφορών.
Ε τάξη-3 τμήματα
Ναρκοπέδιο: τα παιδιά σε τρεις ομάδες ζευγαριών. στο κάθε ζευγάρι ο ένας με δεμένα μάτια. με τη βοήθεια του ζευγαριού πρέπει να περάσουν το ναρκοπέδιο (χώρος διάσπαρτος με εμπόδια).Αλλαγή ρόλων. Στόχος: ευαισθητοποίηση και αποδοχή ατόμων με αναπηρία, εμπιστοσύνη.
ΣΤ τάξη-3 τμήματα
Αγώνας βόλεϊ: Καθιστό βόλεϊ και μετά ΄Όρθιο Βόλεϊ.
Στόχος: ευαισθητοποίηση και αποδοχή ατόμων με αναπηρίες, μπαίνοντας για λίγο στη θέση τους.
Συζήτηση- αναστοχασμός
Στην τάξη ακολούθησε συζήτησημε για τις εντυπώσεις των παιδιών από όσα έκαναν ή παρακολούθησαν κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων.