Την προηγούμενη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το Χειμώνα, τον καιρό, τα ρούχα του χειμώνα και τα μέσα θέρμανσης και φτιάξαμε ομορφα χειμερινά τοπία στο χιόνι. ![]()
![]()
ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΜΑ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ!!
Συντάκτης: 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΥΤΕΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΣυνοπτική Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου του 3ου Νηπιαγωγείου Βουτών το σχ. Έτος 2020-21.
Συντάκτης: 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΥΤΕΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΑ. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2020-21
Η ταυτότητα, η ιστορία και το όραμα ενός σχολείου είναι σημαντικές παράμετροι του κλίματος και της κουλτούρας ενός σχολείου.
Το Νηπιαγωγείο λειτουργεί από το 1999 στο Λόφο Λειβάδας, 8 περίπου χιλιόμετρα από την πόλη του Ηρακλείου, σε μια περιοχή αραιοκατοικημένη, έχοντας στην περιφέρεια του το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Ι.Τ.Ε. και το
Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου (ΠΑ.Γ.Ν.Η.).
Οι μαθητές -τριες του νηπιαγωγείου προέρχονται από τους κάτοικους της περιοχής αλλά και από τα παιδιά των εργαζόμενων στα παραπάνω εργασιακά πλαίσια.
Το μορφωτικό και κοινωνικό επίπεδο των κατοίκων και των εργαζόμενων της περιοχής είναι από μεσαίο ως ανώτερο- ανώτατο.
Το νηπιαγωγείο είναι διθέσιο και αποτελείται από δύο τμήματα: ένα «κλασικό»- πρωινό ,(8:15-13:00) που περιέχει και Τμήμα Ένταξης(3-4 παιδιών) και ένα ολοήμερο τμήμα(8:15π.μ.-16:00μ.μ.)με πρόωρη Υποδοχή (7:45-
8:30 π.μ.
Το τμήμα Ένταξης έχει 3- 4 παιδιά κάθε σχ. Έτος, με μαθησιακές δυσκολίες και αναπτυξιακές διαταραχές και είναι πλήρως ενσωματωμένο στο πρωινό τμήμα 1. Εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέχεται μέσα στα πλαίσια της συμπερίληψης στην τάξη του τμήματος.
Το όραμα των εκπαιδευτικών του σχολείου είναι να διαπλάθουν υγιείς προσωπικότητες , να δημιουργούν ποικίλες εκπαιδευτικές και βιωματικές εμπειρίες, να προάγουν την συνεργασία και την αλληλεγγύη και να αναδείξουν με τις δράσεις, και πρωτοβουλίες τους, αξίες στάσεις και συμπεριφορές στους μαθητές-τριες, με στόχο την ενδυνάμωση του εαυτού, την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό των άλλων, την αποδοχή στη
διαφορετικότητα του κάθε παιδιού, την ανάπτυξη υγιών σχέσεων φιλίας, και την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων στους μαθητές- τριες του νηπιαγωγείου.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά
Εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών .Δημιουργία πρωτότυπης μαθητικής ταινίας με τίτλο «Ασυνόδευτο» με πρωταγωνιστές τα νήπια και προνηπια του τμήματος 2- ολοήμερου τη σχ. Χρονιά 2020-21 . Ανέβηκε στο You Tube στο κανάλι του νηπιαγωγείου και στη σελίδα του νηπιαγωγείου μας. Η διεύθυνση της είναι :
https://www.youtube.com/watch?v=XYtkApy5-S0
Η ταινία πήρε τρία 3 βραβεία ως καινοτόμος προσέγγιση στον πανελλήνιο Διαγωνισμό Βravo Schools και ένα
για την αφίσα της ταινίας από τον 11ο Διεθνή Διαγωνισμό «Σινεμά διάβασες;» . Ανέβηκε στο Φωτόδεντρο.
Υποστήριξη ένταξης ευάλωτων ομάδων μαθητών/-τριών και μαθητών/-τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παιδιών του τμήματος Ένταξης και παιδιών με δυσκολίες στο λόγο ή στην λεπτή κινητικότητα. Συμπερίληψη τους σε όλες τις δράσεις και δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.
Αντιμετώπιση των επιδράσεων της πανδημίας στη σχολική ζωή, με προσαρμογή των δραστηριοτήτων, με συνεχή καθοδήγηση των νηπίων, κατανόηση και ενσυναίσθηση των υπαρχόντων δυσκολιών, λόγω της μικρής ηλικίας των μαθητών και μαθητριών μας.
Οργάνωση και λειτουργία της τηλεκπαίδευσης. Όλοι οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω κλεισίματος των σχολείων κατά τις δύο σχολικές περιόδους: α)16/11/20 -23/12/21 και β) 4/03/21- 23/04/21.
Αποτελεσματική προσαρμογή της διδασκαλίας και του εκπαιδευτικού υλικού για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης. Υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών ώστε να ανταποκριθούν κατά τον καλύτερο δυνατό
τρόπο.
Παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών μας. Δεν υπήρχε σχολική διαρροή ή σποραδική φοίτηση. Όλα τα παιδιά παρακολούθησαν επαρκώς τόσο τα δια ζώσης μαθήματα όσο και τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης.
Κανένας μαθητής δεν έχει εγκαταλείψει το σχολείο. Η φοίτηση των μαθητών στο σχολείο μας χαρακτηρίζεται συνεπής και συστηματική. Η φοίτηση τους μπορεί να διακοπεί για λίγες μέρες, για λόγους υγείας.
Υπήρξε ικανοποιητική μέριμνα για τη μετάβαση των νηπίων στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα με επικοινωνία με παιδιά Α΄ τάξης, αποφοίτους μας , από το όμορο δημοτικό και με κατάλληλη προετοιμασία των νηπίων μας για το πέρασμα στην Α΄ τάξη του δημοτικού.
Υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/-τριών ,δημιουργία ευκαιριών ομαδικού παιχνιδιού, ανταλλαγής απόψεων και συνεργατικών τεχνικών .
Διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και σεβασμού της διαφορετικότητας μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων, ομαδοσυνεργατικής προσέγγισης, ομαδικών δράσεων, θεατρικού παιχνιδιού, εφαρμογή
προγραμμάτων ευαισθητοποίησης παιδιών, μαθητών, γονέων και κοινού με την δημιουργία μαθητικής ταινίας με πρωταγωνιστές τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος.
Πρόληψη της σχολικής βίας και εκφοβισμού μέσω πολλών προγραμμάτων που εφαρμόσαμε, με δράσεις για «Το χαμόγελο του παιδιού», -«Μίλα τώρα»- ,ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό. Δημιουργία δυο βίντεο με πρωταγωνιστές τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2 και τις εργασίες τους, ενάντια στη σχολική βία . To νηπιαγωγείο μας έλαβε βραβείο από τα «5α Υου Smile Awards» από «Το Χαμόγελο του παιδιού».
Καλλιέργεια κλίματος σεβασμού, οικειότητας και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών μέσα από τις καθημερινές ρουτίνες .
Οι καλές σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών διαμορφώνουν συνθήκες εμπιστοσύνης και σεβασμού, ελαχιστοποιούν τις συγκρούσεις και εξασφαλίζουν τη βελτίωση του σχολικού κλίματος και την
αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας.
Ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας, υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας.
Οι γονείς ήταν πολύ υποστηρικτικοί κατά την διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, στο να μπουν στην ώρα τους στο τηλεμάθημα και συμμετείχαν ενεργά από το σπίτι βοηθώντας τα παιδιά να εκτελέσουν τις εργασίες που ήθελαν συνεργατικότητα και καθοδήγηση από ενήλικα .
Επικοινωνία με γονείς για διάφορα θέματα που αφορούσαν τη δια ζώσης λειτουργία του σχολείου.
Επίσης κατά την διάρκεια της δημιουργίας μαθητικής ταινίας, αλλά και καθόλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, είχαμε την αμέριστη υποστήριξη , συμπαράσταση , εθελοντική προσφορά και συνεργασία των γονέων των μαθητών -τριων του νηπιαγωγείου μας.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεργάζεται συχνά με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων για τη διενέργεια πολιτιστικών εκδηλώσεων στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος, που αφορούν στον σχεδιασμό και την προσφορά υλικών πόρων (εγκαταστάσεις, εποπτικά υλικά, καλλιτεχνικές υπηρεσίες).
Για την ψυχολογική υποστήριξη των οικογενειών και των μαθητών την περίοδο του του lock down: Επικοινωνία με τους γονείς υπήρξε μέσω της πλατφόρμας cisco webex και μέσω e-mail, Viber, Facebook και Messenger του Νηπιαγωγείου, και μέσω e-mail, κλήσεων και προσωπικών μηνυμάτων στο Messenger με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Σημεία προς βελτίωση
Ανάγκη έγκαιρης αποστολής εξοπλισμού για την τηλεκπαίδευση, από το Υπουργείο και την Περιφέρεια Κρήτης. Κάποιοι γονείς και εκπαιδευτικοί είχαν δυσκολίες εύρεσης καταλλήλου εξοπλισμού για την τηλεκπαίδευση λόγω της ύπαρξης πολλών μαθητών στην οικογένεια τους ή τηλεργασίας τους, ενώ άλλοι είχαν δυσκολίες συνδεσιμότητας.
Δυσκολίες εύρεσης κοινού χρόνου για παιδαγωγικές συναντήσεις και για συνεδριάσεις του Σ. Δ. ( κατά τη διάρκεια της δια ζώσης λειτουργίας).
Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στο σχολείο καλό είναι να γίνονται έγκαιρα. Η συνεδρίαση για την επικαιροποίηση των κανόνων λειτουργίας του σχολείου και της ανάθεσης εξωδιδακτικών εργασιών πρέπει να πραγματοποιείται πριν την έναρξη της σχολ. χρονιάς.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Το νηπιαγωγείο μας λειτουργεί με βάση συγκεκριμένους στόχους σε σχέση με την αποστολή, το εκπαιδευτικό και το κοινωνικοποιητικό του έργο . Στοχοθεσία και υλοποίηση των συγκεκριμένων στόχων, πραγματοποιείται από την αρχή της χρονιάς.
Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, των ταλέντων, των δεξιοτήτων και των ενδιαφερόντων τους με ανάληψη σχολικών προγραμμάτων σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες τους λαμβάνοντας υπόψη και τις μορφωτικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.
Λειτουργία Συλλόγου Διδασκόντων στο νέο πλαίσιο εργασίας του κατά τη διάρκεια του lock down μέσω webex για τις συνεδριάσεις του Συλλόγου.
Προμήθεια από την Διεύθυνση του σχολείου 4 τάμπλετ, με πίστωση από την Σχολική Επιτροπή, τα οποία και διατέθηκαν σε παιδιά του νηπιαγωγείου μας κατά τις 2 περιόδους τηλεκπαίδευσης και τα οποία στην συνέχεια επιστράφηκαν στο σχολείο.
Δημιουργία Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του νηπιαγωγείου. Αποστολή εσωτερικού κανονισμού στους γονείς με μέιλ ( λόγω τηλεκπαίδευσης).
Συστηματική ενημέρωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και των αρμόδιων αρχών σχετικά με την ανάγκη βελτίωσης της κτηριακής υποδομής. Γίνονται συνεχώς προσπάθειες για την αναβάθμιση της
υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου.
Συνεργασία με γονείς μαθητών μας για θέματα που τους αφορούν με στόχο την καλύτερη λειτουργία του νηπιαγωγείου.
Δημιουργία αναρτήσεων στο Facebook του νηπιαγωγείου, μετά από την γραπτή συναίνεση των γονέων και κηδεμόνων των νηπίων, για ανάδειξη των δράσεων, των προγραμμάτων, δραστηριοτήτων και έργων των
μαθητών- τριων μας.
Σημεία προς βελτίωση
Κρίνεται απαραίτητη η διαμόρφωση ενός συμμετοχικού, συλλογικού και συνεργατικού πλαισίου εργασίας όλων των εκπροσώπων της σχολικής ζωής.
-Απαραίτητη κρίνεται η πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού και ειδικού – βοηθητικού προσωπικού στο
νηπιαγωγείο. Κάθε χρόνο υπάρχουν άλλοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι μένουν συνήθως για ένα χρόνο.
Η έλλειψη σταθερού και μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού σε συνάρτηση με τον αυξημένο αριθμό αναπληρωτών εκπαιδευτικών μεταβάλλουν κάθε χρόνο τη σύνθεση του συλλόγου διδασκόντων. Αυτό δυσκολεύει την ύπαρξη κοινών αξιών, στόχων και οράματος μεταξύ των διαφορετικών εκπαιδευτικών κάθε σχολική χρονιά. Δυσκολία εύρεσης κατάλληλου χρόνου για συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων –
εκπαιδευτικών της πρωινής και απογευματινής βάρδιας.
Τα τελευταία χρόνια ο φόρτος εργασίας των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων έχει αυξηθεί κι εμπλουτιστεί με νέα καθήκοντα (υπεύθυνος σχολικής βίας, υπεύθυνος covid, έλεγχος δηλώσεων,
self-test, θυρίδες edu.pass διαδικασίες προσλήψεων αναπληρωτών –παρουσιολόγια επιβεβαιώσεις-
επικαιροποίηση στοιχείων στο καταγραφικό σύστημα Myschool, μεταφορές μαθητών, κλπ) και πολλαπλές
ευθύνες .
Προτεινόμενες ενέργειες:
- Σαφέστερη και έγκαιρη καταγραφή αρμοδιοτήτων του προσωπικού, κατανομή και αποδοχή των εξωδιδακτικών εργασιών από την αρχή της σχολικής χρονιάς από όλα τα μέλη του Συλλόγου, χωρίς εξαιρέσεις σε καθορισμένο χρόνο, εντός εργασιακού ωραρίου.
- Η πρόσληψη διοικητικού προσωπικού για την διοικητική- γραμματειακή
υποστήριξη των νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων σχολείων.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Καλλιέργεια κλίματος σεβασμού, οικειότητας και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών .
Υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών.
Σκοπός του σχολείου είναι η διαμόρφωση ενός κλίματος εμπιστοσύνης, συνεργασίας και υποστήριξης όπου κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας επικοινωνεί τις σκέψεις και τους προβληματισμούς.
Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας μέσα στην τάξη και εύρεση, εφαρμογή και αξιοποίηση εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού κατά την διάρκεια της τηλεκπαίδευσης.
Αποτελεσματική προσαρμογή της διδασκαλίας και του εκπαιδευτικού υλικού για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.
Ανταπόκριση του σχολείου στις ανάγκες των εκπαιδευτικών για ενημέρωση και υποστήριξη του έργου τους κατά την τηλεκπαίδευση.
Ενημέρωση σχετικά με θέματα τηλεκπαίδευσης και επικαιροποιημένου ψηφιακού υλικού, από την προϊσταμένη προς τους εκπαιδευτικούς και ενημέρωση τους σχετικά με διαθέσιμες πηγές και υλικό
Η Προϊσταμένη καθόλη την διάρκεια της χρονιάς ενημέρωνε τις εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς όταν χρειαζόταν, τόσο προφορικά όσο και με μέιλ για όλες τις επιμορφωτικές συναντήσεις και δράσεις στέλνοντας τους πληροφορίες στο προσωπικό τους μέιλ.
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά προγράμματα, πανελλήνιους και διεθνείς Διαγωνισμούς. Βράβευση των προγραμμάτων μας από Πανελλήνιους Οργανισμούς («Bravo schools», « Το Χαμόγελο του παιδιού» κ.α.).
Σημεία προς βελτίωση
Είναι πολύ σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να συνεργάζονται με άλλους εκπαιδευτικούς από διάφορα μέρη του κόσμου και να ανταλλάσσουν ιδέες, εμπειρίες και καλές πρακτικές. Τα σχολεία στην Ελλάδα πρέπει να αποκτήσουν την κατάλληλη υποδομή (π.χ. γραμματειακή στήριξη, τεχνικές υποδομές, χρηματοδότηση κ.λπ.) για να στηρίξουν τέτοιες πρωτοβουλίες.
Η πρόσληψη επαρκούς μόνιμου προσωπικού με καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας θα βοηθούσε στη συμμετοχή του νηπιαγωγείου σε προγράμματα Erasmus , e-twinning.
Η αύξηση του φόρτου εργασίας των διευθυντών- προϊσταμένων των νηπιαγωγείων χωρίς την ύπαρξη
γραμματειακής- διοικητικής υποστήριξης περιορίζει τις δυνατότητες αποτελεσματικού συντονισμού διαφορετικών, όμορων σχολικών μονάδων, την επικοινωνία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Λόγω του ότι τα σχολεία τη σχολική χρονιά 2020-21, ήταν 5 μήνες κλειστά δεν μπορέσαμε/προλάβαμε να υλοποιήσουμε επιμορφωτικές δράσεις με άλλα όμορα σχολεία όπως τα προηγούμενα χρόνια.
Ο αυξημένος φόρτος εργασιών των εκπαιδευτικών, τόσο στη δια ζώσης εκπαίδευση όσο και στη τηλεκπαίδευση και η έλλειψη κινήτρων, από την πλευρά της πολιτείας δεν συμβάλλει στην ενεργοποίηση για προαιρετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, εκτός ωραρίου( απογευματινές τηλεδιασκέψεις- επιμορφώσεις ).
17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ : ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
Συντάκτης: 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΥΤΕΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία31 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης.
Συντάκτης: 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΥΤΕΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΣΕΙΣΜΟΣ…ΜΗΝ ΣΕ ΠΙΑΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ!!
Συντάκτης: 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΥΤΕΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΣτα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων αλλά και λόγω των συνεχόμενων σεισμικών δονήσεων που γίνονται αισθητοί τον τελευταίο καιρό στον τόπο μας, ενημερωθήκαμε για τις φυσικές καταστροφές . Μάθαμε για το εσωτερικό της Γης και για ποιο λόγο γίνονται οι σεισμοί και τα τσουνάμι. Ακόμη, μάθαμε πως είναι το εσωτερικό ενός ηφαιστείου και πως μας προειδοποιούν τα ηφαίστεια πριν εκραγούν. Τώρα, γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε για να προετοιμαστούμε, αλλά και πως να συμπεριφερθούμε σε μια περίπτωση έκτακτης ανάγκης.










































































