Τι ζητούσε μια φορά η αλεπού στη ρεματιά;
Τι ζητούσε μια φορά η αλεπού στη ρεματιά;
Μια ιστορία για μια από τις ευγενέστερες πράξεις του ανθρώπου: την εθελοντική αιμοδοσία που, χωρίς κόπο, χαρίζει τη ζωή σε όποιον κινδυνεύει…
Καλώς ήρθες φθινόπωρο (δραστηριότητες στο padlet).
– Ε, φθινόπωρο, τι φέρνεις ;
– Σάκα κι όμορφο βιβλίο,
τη βροχή, τους καστανάδες
και το πρώτο πρώτο κρύο!
Γ. Κρόκος
ΧΡΥΣΟ ΒΡΑΒΕΙΟ στα «EDUCATION LEADERS AWARDS» στην κατηγορία «Καινοτομία στη Διδασκαλία».
ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΒΡΑΒΕΙΟ στα «EDUCATION LEADERS AWARDS» στην κατηγορία «Καινοτομία στη Διδασκαλία» πήραν 7 Νηπιαγωγεία της Ελλάδας για το έργο eTwinning «Η τέχνη οδηγός μου στις μέρες του κόσμου – Art Project Day», που υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2018-2019 από 195 νήπια και 16 εκπαιδευτικούς:
Νηπιαγωγείο Λίμνης Ευβοίας,
32o Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης,
2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων,
6ο Νηπιαγωγείο Ζωγράφου,
3ο Νηπιαγωγείο Θρακομακεδόνων,
2ο Νηπιαγωγείο Ιτέας και
1ο Νηπιαγωγείο Λ. Αιδηψού.
https://www.educationleadersawards.gr/
(Φέτος λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών (covid-19) δεν θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη τελετή βράβευσης).
Με οδηγό, εργαλείο, αλλά και μέσο έκφρασης την Τέχνη και με έναυσμα 7 Παγκόσμιες Ημέρες που επιλέξαμε με γνώμονα τις δυνατότητες που προσφέρουν για διδακτική αξιοποίηση και χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας, επιδιώξαμε να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με γνώσεις, δεξιότητες, συναισθήματα, αξίες και στάσεις οι οποίες θα συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.
Όραμά μας υπήρξε η υλοποίηση ενός έργου όπου όλα τα σχολεία θα συμμετείχαν επί ίσοις όροις, τόσο στη στοχοθεσία όσο και στη διαμόρφωση των δράσεων, ώστε να λειτουργήσουμε ως μια κοινότητα μάθησης προς όφελος των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της παιδαγωγικής πράξης.
Ένα έργο που λάτρεψαν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς είχαν ενεργό συμμετοχή και που τα μηνύματά του διαχύθηκαν στην τοπική κοινωνία και ευρύτερη κοινότητα των συνεργαζόμενων σχολείων, μέσω των μηνιαίων Δελτίων Τύπου και αφισών στα τοπικά ΜΜΕ.
Ανεπανάληπτη εμπειρία, μοναδική συνεργασία, εξαιρετικό αποτέλεσμα!
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων!
Καλωσορίζουμε την Άνοιξη (δημιουργικές δραστηριότητες στο padlet).
Padlet με διασκεδαστικές και δημιουργικές ιδέες που έχουν θεματική την Άνοιξη.
Ένας ακόμη ψηφιακός πίνακας δραστηριοτήτων: κατασκευές, τραγούδια, τέχνη, ψηφιακά παιχνίδια, φύλλα εργασίας, ιστορίες, ντοκιμαντέρ κλπ, για να εμπλουτίσετε το καθημερινό σας πρόγραμμα με τα παιδάκια σας στο σπίτι…
Πάσχα στο σπίτι (δημιουργικές δραστηριότητες στο padlet).
Αγαπητοί μας γονείς και φίλοι, δημιουργήσαμε ένα padlet με διασκεδαστικές και δημιουργικές ιδέες που έχουν σαν θεματική το Πάσχα.
Με αυτό τον τρόπο πιστεύουμε πως θα εμπλουτίσετε το καθημερινό σας πρόγραμμα με τα παιδάκια σας στο σπίτι…
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ και οι τρόποι που τα παιδιά θα το αγαπήσουν…
Στο νηπιαγωγείο μαζί µε τις δραστηριότητες που στόχο έχουν την ολοκληρωμένη κατανόηση και αφομοίωση του μηχανισμού της προφορικής ομιλίας, αρχίζει ταυτόχρονα και η εισαγωγή στη γραπτή γλώσσα μέσα από τις αναγνώσεις βιβλίων.
Το βιβλίο είναι ένα πλούσιο αντικείμενο: κουβαλάει ιστορίες, παραμένει αμετάβλητο, µε τους τυπογραφικούς χαρακτήρες του που τρέχουν στις σελίδες του, και µε τα χαρακτηριστικά του (το εξώφυλλο, την εικονογράφηση) που σου επιτρέπουν να το βρίσκεις και να το ξαναβρίσκεις. Τι ανακούφιση, μέσα σ’ έναν κόσμο σε συνεχή αλλαγή που τρέχει πολύ γρήγορα… Στο νηπιαγωγείο το παιδί κάνει την πρώτη γνωριμία του µε την κοινότητα των αναγνωστών μέσα από τα βιβλία.
Τα βιβλία σαν αντικείμενα απαιτούν την κατάκτηση κάποιων δεξιοτήτων όπως το γύρισμα των σελίδων ή την ικανότητα να συνδυάζεις τις εικόνες τους µε το κείμενο που ακούς. Οι ιστορίες τους προσφέρουν τη δυνατότητα στα μικρά παιδιά να επικοινωνήσουν με τις λέξεις, να μπουν στη θέση των ηρώων και να προσέξουν κάθε μικρή λεπτομέρεια στην εικονογράφησή τους. Σ’ αυτή την ηλικία τα παιδιά αναπτύσσουν τις προτιμήσεις τους και ξεχωρίζουν αγαπημένους ήρωες και εικονογραφήσεις.
Ιδέες για ένα αξέχαστο δημιουργικό καλοκαίρι …
Τα σχολεία κλείνουν και τα παιδάκια μας θα είναι όλη μέρα στο σπίτι. Ο ενθουσιασμός που έχουν, επειδή δε θα υπάρχει πια το πρωινό ξύπνημα και η κούραση του σχολείου, γρήγορα ξεφουσκώνει. Αρχίζει η βαρεμάρα και η γκρίνια. Φυσικά η λύση δεν είναι η «ηλεκτρονική νταντά» αλλά η, όσο μπορούμε, δημιουργική απασχόλησή τους… Ας δούμε λοιπόν δημιουργικούς τρόπους απασχόλησής τους αυτό το καλοκαίρι, μέσα και έξω από το σπίτι…
Δραστηριότητες:
Προβληματισμοί για τη συμβολή των γονέων στην ανάπτυξη των παιδιών τους.
Α. Καλλιέργεια της γλώσσας και της σκέψης:
- Ακούω προσεκτικά το παιδί μου;
- Δείχνω ενδιαφέρον σε ό,τι μου λέει;
- Απαντώ σε ερωτήσεις του παιδιού μου;
- Συζητώ με το παιδί μου ή απαντώ μόνο σε εντολές;
- Απαντώ με ολοκληρωμένες προτάσεις ή θεωρώ πολλά πράγματα αυτονόητα;
- Δημιουργώ συνθήκες ομιλίας;
- Συζητώ με το παιδί μου όσα βλέπει στην τηλεόραση;
- Συζητώ με το παιδί μου πάνω στις εμπειρίες και στα συναισθήματα που κουβαλά από το σχολείο;
- Διαβάζω ιστορίες και παραμύθια στο παιδί μου;
- Δίνω στο παιδί μου την ευκαιρία να με βλέπει να διαβάζω;
- Αγοράζω βιβλία με το παιδί μου γι’ αυτό το ίδιο;
- Μαθαίνω στο παιδί μου να φροντίζει τα βιβλία;
- Εξηγώ στο παιδί μου γιατί πρέπει να γίνει κάτι έτσι ή αλλιώς, ώστε να συνδέει την αιτία με το αποτέλεσμα και να γίνει ικανό στους συλλογισμούς;
- Υποστηρίζω το παιδί μου να ενδιαφέρεται και να υπηρετεί κοινές ευθύνες και όχι μόνο ό,τι αφορά τον εαυτό του;
Β. Καλλιέργεια της λογικομαθηματικής σκέψης:
- Παίρνω το παιδί μου μαζί στα ψώνια, ώστε να γίνεται η πρώτη εφαρμογή των μαθηματικών στη ζωή;
- Δίνω ευκαιρίες στο παιδί μου να ταξινομεί πράγματα κατά ομάδες;
- Δημιουργώ καταστάσεις προβληματισμού που να καλλιεργούν τη μαθηματική σκέψη;
- Διδάσκω στο παιδί μου τη σοφία της οικονομίας με το να τεκμηριώνω γιατί πρέπει να αγοράσω αυτό το προϊόν και όχι κάποιο άλλο;
Γ. Συναισθηματική ανάπτυξη:
- Χαμογελώ συχνά μέσα στο σπίτι;
- Επαινώ το παιδί μου για όλες τις προσπάθειες που αποβλέπουν σε θετικές πράξεις;
- Αποφεύγω να το συγκρίνω με τα άλλα παιδιά;
- Υποστηρίζω το παιδί μου να γίνει υπεύθυνο;
- Ενθαρρύνω το παιδί μου να δοκιμάσει νέα πράγματα;
- Προσέχω ώστε να επικρίνω την πράξη και όχι το ίδιο το παιδί;
- Συζητώ με το παιδί μου για τα συναισθήματά μου;
- Δείχνω ενδιαφέρον για τα δικά του συναισθήματα;
Γενικότερα:
- Στέλνω το παιδί μου καθημερινά στο σχολείο και στην ώρα του;
- Βάζω το παιδί μου στο κρεβάτι σε μια λογική ώρα;
- Εκφράζω θετική στάση για το σχολείο και το δάσκαλο ή τη δασκάλα;
- Επικοινωνώ τακτικά με τον εκπαιδευτικό; Σ.Τ.
Προετοιμάζοντας το παιδί για τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο.
Τι αναμένει η δασκάλα της Α’ τάξης από τα «πρωτάκια» της:
1) Να πειθαρχούν σε βασικούς κανόνες συμπεριφοράς μέσα και έξω από την τάξη. 2)Να κοινωνικοποιούνται χωρίς δυσκολίες με τα άλλα παιδιά της ηλικίας τους. 3)Να ακολουθούν προφορικές οδηγίες ενός ή δύο σκελών. 4)Να εκφράζονται χρησιμοποιώντας ολοκληρωμένες προτάσεις. 5)Να μπορούν να αιτιολογήσουν την άποψή τους. 6)Να μπορούν να αναλύουν φωνολογικά μια λέξη (π.χ. από ποια φωνή ξεκινά, με ποια φωνή τελειώνει, αν μέσα της έχει μια συγκεκριμένη φωνή, κλπ). 7)Να αναγνωρίζουν το όνομά τους γραμμένο κάπου. 8)Να μετρούν μέχρι το δέκα. 9)Να σειροθετούν και να συγκρίνουν τους αριθμούς 0-10. 10)Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν τα βασικά σχήματα (κύκλος, τετράγωνο, ορθογώνιο, τρίγωνο). 11)Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν σε περιγραφές και συγκρίσεις αντικειμένων, τις προμαθηματικές έννοιες (πλατύ-στενό, μακρύ-κοντό, ψηλό-χαμηλό, κλπ). 12)Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν τα χρώματα. 13)Να κρατούν με λειτουργική λαβή το μολύβι. 14)Να χρωματίζουν, χωρίς να βγαίνουν έξω από τις γραμμές του περιγράμματος. 15)Να κάθονται σωστά στην καρέκλα.
Όλα τα πιο πάνω είναι οι σημαντικότεροι στόχοι της προσχολικής εκπαίδευσης. Άρα, το νηπιαγωγείο θα προσφέρει στο παιδί σας πολλές ευκαιρίες, μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, να καλλιεργήσει τις πιο πάνω δεξιότητες. Παράλληλα με το νηπιαγωγείο, όμως, θα πρέπει κι εσείς να αφιερώνετε χρόνο στο παιδί σας, βοηθώντας το κι εσείς να αναπτύξει τις απαραίτητες δεξιότητες.










