Γονείς στα θρανία 2023-24

Από τα αποτελέσματα της συστηματικής διερεύνησης διαπιστώθηκε ότι η εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας χρήζει διεύρυνσης. Με ενίσχυση της συνεργασίας, μέσω της ανάδειξης της επιστημονικής, πολιτισμικής και κοινωνικής διάστασης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία με σύγχρονα εργαλεία και μέσα επικοινωνίας. Είναι αναγκαίο οι γονείς να εμπλακούν, να νιώσουν συμμέτοχοι ώστε να υπάρξει συνέχεια σχολείου – οικογένειας.

Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης ήταν η βελτίωση της αμφίδρομης, ουσιαστικής επικοινωνίας εκπαιδευτικών – γονέων ώστε να ελαχιστοποιούνται οι παρανοήσεις και οι συγκρούσεις, να αναπτύσσονται σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ τους με απώτερο σκοπό, μέσω της ενεργητικής συμμετοχής των γονέων στις δραστηριότητες του σχολείου, να λειτουργήσει η σχολική μονάδα όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά για τον μαθητή.

Επιπλέον να συμβάλλει θετικά στην οργάνωση της σχολικής ζωής και να βελτιώσει την εικόνα του Νηπιαγωγείου, ακόμα περισσότερο, στην ευρύτερη τοπική και μη κοινωνία.

Ειδικότερα: Ικανότητα επικοινωνίας και αποτελεσματικής συνεργασίας. Ενίσχυση κοινωνικών/γνωστικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων μάθησης.

Επιμέρους στόχοι: Βελτίωση και προαγωγή της παρεχόμενης ενημέρωσης και μάθησης.

Αναβάθμιση της σχολικής μονάδας.

Διεύρυνση των οριζόντων των μελών της σχολικής κοινότητας και η προσαρμογή στις απαιτήσεις της σύγχρονης διεθνιστικής κοινωνίας.

Διαμόρφωση ενός σταθερού πλαισίου άτυπων και τυπικών μορφών συνεργασίας μεταξύ σχολείου και γονέων.

Ενίσχυση των σχέσεων συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων…

411176480 7114306611959615 5916074779814345926 n 1 3 2

20240520 195303 20240520 195608 20240520 195258 20240520 195123

Οι συναντήσεις που προγραμματίστηκαν, για παροχή ενημέρωσης, καθοδήγησης και βοήθειας προς τις οικογένειες και είχαν θέματα όπως: α) Γονεϊκότητα, ψυχική ανθεκτικότητα του γονέα, η σημασία της σχέσης του ζευγαριού μέσα στην οικογένεια, συντροφικότητα. Β) Όρια: Από την τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση. Γ) Αυτοεκτίμηση, αυτονομία και πρωτοβουλίες, ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών. Δ) Στάδια, σημαντικά ορόσημα και δυσκολίες κατά την ανάπτυξη των παιδιών. Ε) Συνεργασία Σχολείου και Οικογένειας για την ενίσχυση της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης των νηπίων.

Ειδικότερα συζητήθηκαν θέματα όπως: Σημαντικά αναπτυξιακά ορόσημα, Δυσκολίες κατά την ανάπτυξη των  παιδιών, Γονεϊκή εξουθένωση, Συντροφικότητα του ζευγαριού και συνεργασία, Στερεότυπα σε σχέση με τον  ρόλο των δύο φύλων στην  οικογένεια, Ανακάλυψη της σεξουαλικότητας των παιδιών και στάση γονέων, Ο ρόλος των άλλων φροντιστών, Η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των παιδιών, Αυτονομία, πρωτοβουλίες και κανόνες, Ποιες είναι οι φράσεις που οφείλω να λέω στο παιδί μου; Ψυχική ανθεκτικότητα, Διαχείριση ενδοοικογενειακών κρίσεων, Αυτονομία και οριοθέτηση (σύμφωνα με τα στάδια ανάπτυξης), Τιμωρία και συνέπειες, Συνέπεια γονεϊκού ρόλου, Διαχείριση συναισθημάτων (γονέων/παιδιών), Υγιείς συγκρούσεις και επίλυση, ο γονεϊκός ρόλος για τη μετάβαση στην επόμενη σχολική βαθμίδα κλπ.

Τέλος, τα ποιοτικά κριτήρια επιτυχίας μπορούν να αποτιμηθούν με τη μεγάλη συμμετοχή των συναντήσεων μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων και λοιπών φορέων καθώς και τη διάδραση των αποτελεσμάτων στη χρήση και την αξιοποίηση, της όποιας επιμόρφωσης, στις σχολικές και προσωπικές πρακτικές.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή!