“My Colorful World;The Mysterious Adventure of the Butterfly” ονομάζεται το Etwinning πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχει το 3ο Τμήμα του Νηπιαγωγείου μας.
Στο έργο μας συμμετέχουν 20 συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί και 400 μαθητές προσχολικής ηλικίας 4-6 ετών. Πρόκειται για ένα έργο STEAM που θα υλοποιήσουμε με εταίρους από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Τουρκία, τη Μάλτα, τη Μολδαβία, και τη Ρουμανία. Θα βοηθήσουμε τους μαθητές να μάθουν για τα χρώματα, τους αριθμούς και τα σχήματα δημιουργώντας πεταλούδες. Θα ενσωματώσουμε αυτή τη μάθηση σε δραστηριότητες στην τάξη, όπως πειράματα, παιχνίδια, διαδραστικό παιχνίδι, τέχνη, μαθηματικά και αφήγηση ιστοριών.
Το πρόγραμμα υιοθετεί τη φιλοσοφία της ολιστικής και διερευνητικής μάθησης, της διεπιστημονικής προσέγγισης και της ενσωμάτωσης των Ψηφιακών Τεχνολογιών (ΤΠΕ), πλήρως εναρμονισμένο με τις Αρχές του eTwinning, τις δεξιότητες του 21ου αιώνα αλλά και με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (ΥΠΑΙΘ, 2023).
🔹 1. Πεδίο Μάθησης: «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφορία»
Στόχοι από το ΠΣ που καλύπτονται:
- Αναγνώριση και περιγραφή φαινομένων της φύσης (κύκλος ζωής της πεταλούδας).
- Ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης και σεβασμού για τους ζωντανούς οργανισμούς.
- Παρατήρηση, σύγκριση, ανάλυση και εξαγωγή συμπερασμάτων μέσω πειραμάτων.
Σύνδεση με το project:
Τα παιδιά παρατηρούν και καταγράφουν τα στάδια ανάπτυξης της πεταλούδας μέσα από εικονικό ή πραγματικό υλικό. Δημιουργούν πίνακες και ιστορίες για το ταξίδι της πεταλούδας, συνδέοντας τη φύση με το φαινόμενο του χρώματος.
🔹 2. Πεδίο Μάθησης: «Μαθηματικά»
Στόχοι από το ΠΣ:
- Αναγνώριση και χρήση αριθμών, σχημάτων και μεγεθών.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων σύγκρισης, ταξινόμησης και αντιστοίχισης.
Σύνδεση με το project:
Οι μαθητές ταξινομούν πεταλούδες ανά χρώμα ή μοτίβο, μετρούν φτερά, αριθμούν χρώματα, συγκρίνουν σχήματα και μεγέθη, ενισχύοντας τη μαθηματική σκέψη μέσω παιχνιδιού και πειράματος.
🔹 3. Πεδίο Μάθησης: «Γλώσσα και Γραμματισμός»
Στόχοι από το ΠΣ:
- Καλλιέργεια προφορικού και γραπτού λόγου.
- Εξοικείωση με διαφορετικά είδη λόγου (περιγραφικά, αφηγηματικά, πληροφοριακά).
- Ενίσχυση πρώιμων γραμματισμών μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες.
Σύνδεση με το project:
Τα παιδιά δημιουργούν το δικό τους «My Color Dictionary» και το «Let’s Get to Know Butterflies», αναπτύσσοντας λεξιλόγιο, κατανόηση, ανάγνωση και γραφή με νόημα και στόχο.
🔹 4. Πεδίο Μάθησης: «Τέχνη – Δημιουργία και Έκφραση»
Στόχοι από το ΠΣ:
- Πειραματισμός με υλικά, χρώματα, σχήματα και γραμμές.
- Έκφραση συναισθημάτων και εμπειριών μέσω τέχνης.
- Δημιουργία εικαστικών έργων ατομικά και ομαδικά.
Σύνδεση με το project:
Οι μαθητές συνθέτουν πεταλούδες με διάφορες τεχνικές (κολάζ, ζωγραφική, ψηφιακό σχέδιο), εξερευνούν την ανάμειξη χρωμάτων μέσα από πειραματισμό και δημιουργούν εικαστικά έργα με θέμα τη φύση και τα χρώματα.
🔹 5. Πεδίο Μάθησης: «Τεχνολογία – STEAM»
Στόχοι από το ΠΣ:
- Εξοικείωση με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή και ασφαλή χρήση διαδικτύου.
- Κατανόηση της τεχνολογίας ως εργαλείο δημιουργίας και επικοινωνίας.
Σύνδεση με το project:
Τα παιδιά χρησιμοποιούν Web 2.0 εργαλεία (π.χ. Canva, Padlet, WordArt) για συνεργατικές δημιουργίες, συμμετέχουν σε διαδικτυακές συναντήσεις με συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία και μαθαίνουν να μοιράζονται με ασφάλεια τις εργασίες τους στο eTwinning TwinSpace και το ιστολόγιο του σχολείου.
🔹 6. Πεδίο Μάθησης: «Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη»
Στόχοι από το ΠΣ:
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας και ομαδικότητας.
- Έκφραση συναισθημάτων και ενσυναίσθησης.
- Ανάπτυξη αίσθησης ταυτότητας και συμμετοχής.
Σύνδεση με το project:
Τα παιδιά συνεργάζονται σε μικρές ομάδες, δημιουργούν κοινές αφίσες και παιχνίδια, μαθαίνουν να ακούν, να μοιράζονται, να βοηθούν και να συνεισφέρουν στο κοινό αποτέλεσμα.
🔹 7. Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις
Το project αξιοποιεί:
- Μάθηση μέσω παιχνιδιού (Game-Based Learning)
- Μάθηση μέσω έργου (Project-Based Learning)
- Ανακαλυπτική μάθηση (Discovery Learning)
- Συνεργατική και Διερευνητική μάθηση
- Ενσωμάτωση ΤΠΕ και ψηφιακού γραμματισμού
🔹 8. Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Τα παιδιά αναγνωρίζουν τα βασικά και παράγωγα χρώματα.
- Κατανοούν τη διαδικασία ανάπτυξης των πεταλούδων.
- Αναπτύσσουν πρώιμες δεξιότητες γραμματισμού και μαθηματικής σκέψης.
- Καλλιεργούν οικολογική συνείδηση και ενδιαφέρον για το περιβάλλον.
- Αξιοποιούν με ασφάλεια και δημιουργικότητα τις νέες τεχνολογίες.
- Αναπτύσσουν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες συνεργασίας.
🔹 9. Διάχυση & Αξιολόγηση
- Δημοσίευση στο TwinSpace και στο ιστολόγιο του σχολείου και του προγράμματος
- Παρουσίαση σε γονείς και την ευρύτερη σχολική κοινότητα.
- Συμμετοχή στη δράση eTwinning Day (9 Μαΐου).
- Δημιουργία έντυπων και ψηφιακών βιβλίων (π.χ. “My Color Dictionary”).
- Αξιολόγηση μέσα από παρατήρηση, portfolio, ομαδικές συζητήσεις και αυτοαξιολόγηση των παιδιών.



