Έργο Erasmus ProW: Προώθηση θετικής συμπεριφοράς

Το Νηπιαγωγείο μας την φετινή σχ. χρονιά συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus με το έργο ProW«Προωθώντας την ευημερία των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης θετικής συμπεριφοράς στην αγωγή πρώιμης παιδικής ηλικίας», το οποίο αφορά ένα Σχέδιο Παρέμβασης όπου στοχεύει στην ενίσχυση της Θετικής Συμπεριφοράς και στην βελτίωση του σχολικού κλίματος γενικότερα.

Screenshot 1

Το όραμα του νηπιαγωγείου μας είναι να δημιουργήσουμε ένα σχολικό περιβάλλον, το οποίο θα υποστηρίζει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, βοηθητικό προσωπικό) ώστε να αναπτύξουν στάσεις, δεξιότητες και αξίες που καθορίζουν και ορίζουν το προφίλ του/της ενεργού πολίτη/ισσας της δημοκρατικής κοινωνίας, στην οποία όλοι είναι αποδεκτοί, χωρίς αποκλεισμούς. «Στο σχολείο μας θέλουμε τα παιδιά μας να εκφράζονται και να νοιώθουν ελεύθερα για να βελτιώνουν τον εαυτό τους».

Θέσαμε ως προτεραιότητα την καλλιέργεια των εξής αξιών: της συνεργασίας  και της ευγένειας. .png

Με βάση  τις δύο αξίες, «Συνεργασία και Ευγένεια», οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας έχουμε αναπτύξει σχέδια μαθήματος, μέσω των οποίων τα παιδιά διδάσκονται συγκεκριμένες κοινωνικές δεξιότητες. Στόχος μας, όλοι οι εκπαιδευτικοί και όλα τα παιδιά να μιλούν μια κοινή γλώσσα όσο αφορά στην επιθυμητή συμπεριφορά και για αυτό τον σκοπό είναι σημαντικό και εσείς οι γονείς να είστε συμμέτοχοι σε αυτή την προσπάθεια.

ΚΟΙΝΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ

Μέσω του Προγράμματος δίνουμε επίσης έμφαση στην πρόληψη και την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς στοχεύοντας

• στην αύξηση της θετικής συμπεριφοράς

• στη βελτίωση και ενδυνάμωση των ανθρώπινων σχέσεων στο πλαίσιο του σχολείου

• στη μείωση των αρνητικών συμπεριφορών

• στην ενίσχυση των κινήτρων και της εμπλοκής των μαθητών/τριων στη μάθηση

• στη βελτίωση της συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης και

• στη δημιουργία ασφαλέστερου και θετικότερου σχολικού κλίματος.

Στην περίπτωση επαναλαμβανόμενης ανεπιθύμητης συμπεριφοράς παιδιού ή συμπεριφοράς η οποία προκαλεί σοβαρή ενόχληση στο χώρο του σχολείου ακολουθούνται οι πιο κάτω τρόποι διαχείρισης:

• Επαναφορά παιδιού (π.χ. με βλέμμα ή νόημα)

• Επαναδιδασκαλία συμπεριφοράς

• Παιδαγωγικός διάλογος με το παιδί και όλη την ομάδα.

• Επικοινωνία και συνεργασία σχολείου με γονείς/κηδεμόνες.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ

Στο σχολείο μας επικεντρωνόμαστε στο να αναγνωρίζουμε τις θετικές συμπεριφορές, δίνοντας έτσι έμφαση στη δημιουργία θετικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και παιδιών. Έχουμε αναπτύξει ένα Σύστημα Επιβραβεύσεων, το οποίο διακρίνεται στα εξής:

1. ΑΤΟΜΙΚΗ ΘΕΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ

Το κάθε παιδί έχει τη δική του ατομική καρτέλα. Όταν δείχνει την επιθυμητή συμπεριφορά τότε η εκπαιδευτικός συμπληρώνει ένα κουτάκι. Όταν συμπληρωθεί η κάρτα ανταλλάζεται με μια ατομική επιβράβευση (πχ μετάλλιο).

2. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΛΕΚΤΙΚΟΣ ΕΠΑΙΝΟΣ

Όταν ένα παιδί επιδεικνύει θετική συμπεριφορά, ιδιαίτερα στις δεξιότητες που διδάσκονται και είναι υπό έμφαση, η εκπαιδευτικός του απευθύνει συγκεκριμένο λεκτικό έπαινο π.χ. «Μπράβο που ακολουθείς οδηγίες κι αυτό δηλώνει ευγένεια».

3. ΟΜΑΔΙΚΗ ΘΕΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ

Για κάθε θετική συμπεριφορά των παιδιών της τάξης, κερδίζουν μια επιβράβευση. (πχ το αγαπημένο τους παιχνίδι).

 

 

Κατηγορίες: Ευρωπαϊκό πρόγραμμα PROW. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.