Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, γνωρίσαμε και συζητήσαμε με τα παιδιά τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου 1973. Μέσα από φωτογραφικό υλικό και βίντεο, ταξιδέψαμε πίσω στον χρόνο για να γνωρίσουμε τους ανθρώπους και τα γεγονότα που σημάδεψαν εκείνη την εποχή.
Στον πίνακα της τάξης κρεμάσαμε, σχετικούς με το θέμα, πίνακες αναφοράς .
- Τα παιδιά παρακολούθησαν στον διαδραστικό πίνακα το βίντεο με τίτλο: «Η εξέγερση του Πολυτεχνείου-17 Νοεμβρίου 1973-Τι γιορτάζουμε;» μέσω της πλατφόρμας YouTube και στη συνέχεια συμμετείχαν ενεργά σε συζήτηση με βασικά ερωτήματα όπως:
Τι έγινε στο Πολυτεχνείο;
Γιατί φωνάζουν “ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ”, “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”, “ΟΛΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ”, “ΕΙΡΗΝΗ”;
Ποια είναι τα δικαιώματά μας;
- Σύνθεσαν και “διάβασαν” τα συνθήματα που έλεγαν οι φοιτητές του Πολυτεχνείου, δείχνοντας από αριστερά προς τα δεξιά (αναγνωστική καλλιέργεια)
- Ένωσαν τις κουκίδες και σχημάτισαν το σύνθημα “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” (Προγραφική άσκηση) και χρωμάτισαν τα παιδάκια που κρατούσαν το πανό.
- Κύκλωσαν το τανκ που ήταν κοντά στην πόρτα του Πολυτεχνείου και χρωμάτισαν το τανκ που ήταν μακριά από την πόρτα του Πολυτεχνείου (Προμαθηματική άσκηση)
- Διαβάσαμε το παραμύθι με τίτλο: “Η Κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, το οποίο διατίθεται και στο YouTube και συζητήσαμε σχετικά.
- ΣΔ: Ταξινόμησαν σχετικές εικόνες του παραμυθιού στην ομάδα της κυρά Δημοκρατίας και στην ομάδα της κυρά Δικτατορίας, εντοπίζοντας τα βασικά χαρακτηριστικά και διαφορές τους, δείχνοντας ότι μέσα από το παραμύθι μπόρεσαν να κατανοήσουν τις έννοιες «Δημοκρατία» και «Δικτατορία»
- Παρακολούθησαν στο διαδραστικό πίνακα, από το YouTube, το παραμύθι με τίτλο: “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου και συζητήσαμε σχετικά.
- Άκουσαν και τραγούδησαν: “Ο δρόμος“, “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο“, “Ένα το χελιδόνι“
- Διάβασαν το εικονόλεξο του τραγουδιού “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”, δείχνοντας από αριστερά στα δεξιά
- Χρωμάτισαν σχετικό φύλλο εργασίας με μαρκαδόρους και ξυλομπογιές
- Δημιούργησαν την παρακάτω κατασκευή με συμβολικό χαρακτήρα. Τα χέρια ενωμένα με μια καρδιά συμβολίζουν την αγάπη, τη συνεργασία και την ειρηνική δύναμη των ανθρώπων.
- Έφτιαξαν κάρτα χρωματίζοντας ένα γαρύφαλλο και έγραψαν το σύνθημα “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” (Προγραφική και γραφική άσκηση) την οποία πήραν μαζί τους μετά το τέλος των εκδηλώσεων για την επέτειο του Πολυτεχνείου.
Στο ολοήμερο
Η γιορτή μας
ΣΔ: Οι εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου περιλάμβαναν βίντεο, τραγούδια που είχαμε μάθει τις προηγούμενες μέρες και χορό.























Πρόσφατα σχόλια