4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ Με ασφάλεια κυκλοφορώ

Απρίλιος-Μάιος: Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Θέμα: Υγεία: Ασφάλεια στο δρόμο Τίτλος: Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ Με ασφάλεια κυκλοφορώ.  Δεξιότητες μάθησης, ζωής.

1ο Εργαστήριο

Συζητάμε με τα παιδιά για τον τρόπο που έρχονται στο σχολείο. ποιο μεταφορικό μέσο χρησιμοποιούν; Που κάθονται και τι φοράνε για την προστασία τους; Γίνονται ερωτήσεις ανοιχτού τύπου για να προβληματιστούν και να αποκτήσουν κριτική σκέψη. Στη συνέχεια τους δίνεται ελεύθερο φύλλο εργασίας, στο οποίο καλούνται να ζωγραφίσουν όσα συζητήσαμε.

unnamed file 19

2ο Εργαστήριο

Διαβάζουμε το παραμύθι «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ» (  https://pappanna.wordpress.com/wp-content/uploads/2013/04/kok.pdf) και συζητούμε για τα σήματα κυκλοφορίας που απεικονίζονται σε αυτό. Παίζουμε παιχνίδι ερωτήσεων και στη συνέχεια δίνεται στα παιδιά  σχετικό φύλλο εργασίας.

unnamed file 21

Μαθαίνουμε για τα φανάρια που αφορούν τους πεζούς, τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη. Παρατηρούμε τα χρώματά τους και τα ζωγραφίζουμε κι εμείς. Ακούμε από το διαδίκτυο το σχετικό τραγούδι και προσπαθούμε να το πούμε όλοι μαζί:

https://www.youtube.com/watch?v=wkbjA0M9T4Y

3ο Εργαστήριο

Γνωριμία με μια από τις σημαντικότερες πινακίδες του ΚΟΚ και σύνθεση του ονόματός της. Χρωματίζουμε την πινακίδα, κόβουμε και κολλάμε τα γράμματά της.

unnamed file 23

4ο Εργαστήριο

«Περνάμε απέναντι»

Συζητάμε για τους βασικούς κανόνες  ΣΤΑΜΑΤΩ-ΑΚΟΥΩ-ΒΛΕΠΩ-ΠΡΟΧΩΡΩ που πρέπει να ακολουθούμε για να περάσουμε έναν δρόμο. Εξηγούμε στα παιδιά τι είναι η διάβαση πεζών και παίζουμε παιχνίδι ρόλων. Γινόμαστε πεζοί και αναπαριστώντας τον χρυσό κανόνα περνάμε με ασφάλεια.

unnamed file 6

Σε ατομικό φύλλο εργασίας κόβουμε και κολλάμε τους κανόνες με τη σωστή σειρά. Ζητάμε από τα παιδιά να τούς επαναλάβουν λεκτικά.

unnamed file 25

Ζωγραφίζουμε το φανάρι για τους πεζούς και μαθαίνουμε για τα δυο σημαντικά ανθρωπάκια, τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη.

unnamed file 27

Μαθαίνουμε το παιδικό τραγούδι: «Ο Γρηγόρης και ο Σταμάτης»:

https://www.youtube.com/watch?v=wkbjA0M9T4Y

5ο Εργαστήριο

Παρακολουθούμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τα σήματα: https://www.youtube.com/watch?v=A8BsOIJZNMg

Κάθε παιδί ζωγραφίζει από μια πινακίδα στον διαδραστικό πίνακα και τα υπόλοιπα μαντεύουν τη σημασία της.

unnamed file 29

Στη συνέχεια σε ατομικό φύλλο εργασίας κατηγοριοποιούν τις πινακίδες ανάλογα με το σχήμα τους.

unnamed file 33

6ο Εργαστήριο

Διαβάζουμε το παραμύθι « ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας».

https://www.youtube.com/watch?v=5jWGlumX_JQ

Με αφορμή το παραμύθι θέτονται ερωτήματα για τον προβληματισμό των παιδιών όπως:

  • Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;
  • Πρέπει να «διαβάζουμε» τα σήματα όπως κάνουν οι οδηγοί αυτοκινήτων; Για ποιο λόγο πιστεύετε;
  • Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε όταν κυκλοφορούμε με το ποδήλατο;
  • Που μπορούμε να κυκλοφορούμε με το ποδήλατο;

Ζωγραφίζουμε το ποδήλατο

unnamed file 35

Με αντικείμενα που βρήκαμε στο σχολείο  κατασκευάζουμε το δικό μας ποδήλατο.

unnamed file 13

7ο Εργαστήριο

Με χαρτοκοπτική τα παιδιά κατασκευάζουν μακέτα οδικής κυκλοφορίας. Κόβουν δρόμους, κυκλικούς κόμβους, φωτεινούς σηματοδότες, πινακίδες και διάφορα κτίρια. Με παιχνίδια αυτοκινητάκια και με ανθρωπάκια παίζουν στη μακέτα, ακολουθώντας τους κανόνες του κυρίου ΚΟΚ.

unnamed file 16

Αξιολόγηση: «Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»