Απρίλιος-Μάιος: Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Θέμα: Υγεία: Ασφάλεια στο δρόμο Τίτλος: Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ Με ασφάλεια κυκλοφορώ. Δεξιότητες μάθησης, ζωής.
1ο Εργαστήριο
Συζητάμε με τα παιδιά για τον τρόπο που έρχονται στο σχολείο. ποιο μεταφορικό μέσο χρησιμοποιούν; Που κάθονται και τι φοράνε για την προστασία τους; Γίνονται ερωτήσεις ανοιχτού τύπου για να προβληματιστούν και να αποκτήσουν κριτική σκέψη. Στη συνέχεια τους δίνεται ελεύθερο φύλλο εργασίας, στο οποίο καλούνται να ζωγραφίσουν όσα συζητήσαμε.
2ο Εργαστήριο
Διαβάζουμε το παραμύθι «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ» ( https://pappanna.wordpress.com/wp-content/uploads/2013/04/kok.pdf) και συζητούμε για τα σήματα κυκλοφορίας που απεικονίζονται σε αυτό. Παίζουμε παιχνίδι ερωτήσεων και στη συνέχεια δίνεται στα παιδιά σχετικό φύλλο εργασίας.
Μαθαίνουμε για τα φανάρια που αφορούν τους πεζούς, τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη. Παρατηρούμε τα χρώματά τους και τα ζωγραφίζουμε κι εμείς. Ακούμε από το διαδίκτυο το σχετικό τραγούδι και προσπαθούμε να το πούμε όλοι μαζί:
https://www.youtube.com/watch?v=wkbjA0M9T4Y
3ο Εργαστήριο
Γνωριμία με μια από τις σημαντικότερες πινακίδες του ΚΟΚ και σύνθεση του ονόματός της. Χρωματίζουμε την πινακίδα, κόβουμε και κολλάμε τα γράμματά της.
4ο Εργαστήριο
«Περνάμε απέναντι»
Συζητάμε για τους βασικούς κανόνες ΣΤΑΜΑΤΩ-ΑΚΟΥΩ-ΒΛΕΠΩ-ΠΡΟΧΩΡΩ που πρέπει να ακολουθούμε για να περάσουμε έναν δρόμο. Εξηγούμε στα παιδιά τι είναι η διάβαση πεζών και παίζουμε παιχνίδι ρόλων. Γινόμαστε πεζοί και αναπαριστώντας τον χρυσό κανόνα περνάμε με ασφάλεια.
Σε ατομικό φύλλο εργασίας κόβουμε και κολλάμε τους κανόνες με τη σωστή σειρά. Ζητάμε από τα παιδιά να τούς επαναλάβουν λεκτικά.
Ζωγραφίζουμε το φανάρι για τους πεζούς και μαθαίνουμε για τα δυο σημαντικά ανθρωπάκια, τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη.
Μαθαίνουμε το παιδικό τραγούδι: «Ο Γρηγόρης και ο Σταμάτης»:
https://www.youtube.com/watch?v=wkbjA0M9T4Y
5ο Εργαστήριο
Παρακολουθούμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τα σήματα: https://www.youtube.com/watch?v=A8BsOIJZNMg
Κάθε παιδί ζωγραφίζει από μια πινακίδα στον διαδραστικό πίνακα και τα υπόλοιπα μαντεύουν τη σημασία της.
Στη συνέχεια σε ατομικό φύλλο εργασίας κατηγοριοποιούν τις πινακίδες ανάλογα με το σχήμα τους.
6ο Εργαστήριο
Διαβάζουμε το παραμύθι « ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας».
https://www.youtube.com/watch?v=5jWGlumX_JQ
Με αφορμή το παραμύθι θέτονται ερωτήματα για τον προβληματισμό των παιδιών όπως:
- Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;
- Πρέπει να «διαβάζουμε» τα σήματα όπως κάνουν οι οδηγοί αυτοκινήτων; Για ποιο λόγο πιστεύετε;
- Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε όταν κυκλοφορούμε με το ποδήλατο;
- Που μπορούμε να κυκλοφορούμε με το ποδήλατο;
Ζωγραφίζουμε το ποδήλατο
Με αντικείμενα που βρήκαμε στο σχολείο κατασκευάζουμε το δικό μας ποδήλατο.
7ο Εργαστήριο
Με χαρτοκοπτική τα παιδιά κατασκευάζουν μακέτα οδικής κυκλοφορίας. Κόβουν δρόμους, κυκλικούς κόμβους, φωτεινούς σηματοδότες, πινακίδες και διάφορα κτίρια. Με παιχνίδια αυτοκινητάκια και με ανθρωπάκια παίζουν στη μακέτα, ακολουθώντας τους κανόνες του κυρίου ΚΟΚ.
Αξιολόγηση: «Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»