2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία

Δεκέμβριος-Ιανουάριος

Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη Θέμα: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα Τίτλος: Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία, Δεξιότητες μάθησης, ζωής, διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης.

1ο Εργαστήριο

Παιχνίδι ενεργοποίησης: Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και κρατούν μια μπάλα. Μόλις σταματήσει η μουσική, το παιδί που έχει την μπάλα απαντά σε ερωτήσεις όπως το αγαπημένο μου χρώμα, το αγαπημένο μου φαγητό, παιχνίδι, ο καλύτερος μου φίλος…

IMG 20250120 095558 2

Τα παιδιά φτιάχνουν ένα λουλούδι και γράφουν το όνομά τους στο κέντρο. Στα πέταλα του λουλουδιού ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους παιχνίδι, χρώμα, φαγητό, ζώο, τον καλύτερό τους φίλο και δημιουργούμε έναν όμορφο κήπο με λουλούδια.

111 15IMG 20250120 112302

 

2ο Εργαστήριο: Όλοι μπορούμε να θυμώσουμε

Ανάγνωση παραμυθιού (κοινωνική ιστορία) <<Με πειράζουν>>. Ο Χάρης, ο ήρωας του παραμυθιού προσπαθεί να διαχειριστεί το θυμό του όταν άλλα παιδιά της γειτονιάς τον ενοχλούν και τον κοροϊδεύουν.  Ο χάρης ζητά από τα παιδιά να προτείνουν λύσεις.

IMG 20250121 102847 1

 

Σε φύλλο χαρτιού τα παιδιά ζωγραφίζουν σε δυο στήλες. Στην 1η ζωγραφίζουν κάτι που τους προκαλεί θυμό και στη 2η έναν τρόπο που τα βοηθά να ηρεμήσουν.

111 17

Γνωρίζω τα συναισθήματα και τα φτιάχνω με πλαστελίνη

111 18Synaisthhmata FE stoma me plastelhnh 1

Γίνεται παρουσίαση  κοινωνικής ιστορίας για τη διαχείριση των συναισθημάτων. Τι κάνω για να νιώσω καλά;

images 1archeio lhpshς 1 1archeio lhpshς 2archeio lhpshς 1 2archeio lhpshς 2 2images 1

Δημιουργία πίνακα διπλής εισόδου.  Τα παιδιά επιλέγουν τρόπους επίλυσης διάφορων καθημερινών καταστάσεων

111 20

 

3ο Εργαστήριο: “Εσύ και εγώ μαζί”

Διαβάζουμε το παραμύθι «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια», το επεξεργαζόμαστε, χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και δίνουν τη δική τους συνέχεια στο παραμύθι.

111 21 111 22 111 23

Στη συνέχεια δημιουργούμε πύργο με τα τουβλάκια του που υπάρχουν στο σχολείο, στα οποία έχουμε κολλήσεις τα αρχικά του ονόματός τους και ζητάμε από κάθε παιδί να αφαιρέσει ένα τουβλάκι χωρίς να ρίξει τα υπόλοιπα. Πηγή έμπνευσης:  https://litsagaziotou.blogspot.com/2023/12/blog-post_30.html?m=1.

Δημιουργούμε τη δική μας μουσική ομάδα και παίζουμε με τα μουσικά όργανα.

111 24111 25

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4-5

Τα παιδιά κατάλαβαν ότι ο καθένας από μας είναι ξεχωριστός και μοναδικός και πως όλοι μαζί αποτελούμε μια ομάδα όπως τα κομμάτια ενός παζλ που όταν ενώνονται ζωντανεύουν μια ωραία εικόνα. Φτιάξουμε την ομάδας μας και κάθε παιδί χρωματίζει το δικό του κομμάτι και γράφει το όνομά του. Το σύνθημά μας είναι «Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί».

IMG 20250120 112302 3

Φτιάχνουμε τη δική μας αφίσα με τίτλο « Οι άλλοι είναι φίλοι μας», με χάρτινα κομμάτια σε σχήμα παζλ.

IMG 20250120 112302 4

Παρακολούθηση παραμυθιού με τίτλο: «Η εχθρόπιτα» και σχετική συζήτηση. Τα παιδιά κάνουν τις δικές τους προτάσεις για το πως πρέπει να επιλύουν τις διαφορές τους και η εκπαιδευτικός τις καταγράφει.

IMG 20250120 112302 5

Στη συνέχεια χωρίσουμε τα παιδιά σε 2 ομάδες και τους ζητάμε να συζητήσουν και να αποφασίσουν για τα υλικά που θα χρειαστούν για να φτιάξουν την “πίτα της φιλίας”

IMG 20250120 112302 6

Εργαστήριο 6ο

“Η ταυτότητά μου”

Τα παιδιά παρακολουθούν την αφήγηση του παραμυθιού με τίτλο:«Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας» και συζητούν σχετικά. Χωρίζονται σε ζευγάρια και ζωγραφίζουν από ένα κομμάτι του παζλ ελέφαντα ο καθένας.

CHromata FE Paramythi Elmer o pardaloς Zografizo ton Elmer me polla chromata kai grafo to onoma moy 2

“Όλοι είμαστε διαφορετικοί”

Παρατηρούμε φωτογραφίες ανθρώπων διαφορετικής ηλικίας, φύλου, ενδυμασίας, εθνικότητας, εξωτερικής εμφάνισης και τις ομαδοποιούμε αναλόγως. Βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές…

IMG 20250120 112302 7IMG 20250120 112302 8

“Ταυτότητες”

Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο για τα στοιχεία που αναγράφονται στις ταυτότητες και έπειτα φτιάχνουν τις δικές τους ταυτότητες.

IMG 20250120 112302 9

Εργαστήριο 7ο

“Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι”

“Ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους, αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο. Έχει μύτη ποντικιού, χαίτη λιονταριού και σώμα καγκουρό. Εσείς πώς το φαντάζεστε; Μπορείτε να το ζωγραφίσετε;” Πηγή: https://litsagaziotou.blogspot.com/2023/12/blog-post_30.html?m=1

Αξιολόγηση: «Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»