https://calendar.myadvent.net/?id=9e3eb52aedf85903fb1a5fca07a97330
Ευχαριστίες
Το 3° Νηπιαγωγείο Παραμυθιάς εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς την επιχείρηση “The Tech Store” και τον κ. Αναστάσιο Ι. Μπίκα για την ευγενική και ανιδιοτελή προσφορά ειδών ένδυσης προς τους μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Η στήριξή σας αποτελεί σημαντικό παράδειγμα κοινωνικής ευθύνης και ενδυναμώνει ουσιαστικά το έργο του σχολείου μας.
Σας ευχαριστούμε
Οι μαθητές και το διδακτικό προσωπικό
του 3ου Νηπιαγωγείου Παραμυθιάς
Getting Ready for Christmas! – Ετοιμαζόμαστε για τα Χριστούγεννα!
Πλησιάζουν Χριστούγεννα και στο Νηπιαγωγείο μας μπαίνουμε σιγά-σιγά στο γιορτινό κλίμα! Στο μάθημα των Αγγλικών ξεκινήσαμε να προετοιμαζόμαστε για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, μαθαίνοντας το τραγούδι “Jingle Bells” αλλά και χορεύοντας με το χαρούμενο Christmas Exercise Dance. Τα παιδιά τραγούδησαν, κινήθηκαν, γέλασαν και διασκέδασαν μέσα από δραστηριότητες που ενώνουν τη γλώσσα με τη μουσική και τη ρυθμική.
Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τα αγγλικά χριστουγεννιάτικα έθιμα και δημιουργήσαμε τις όμορφες εργασίες που φαίνονται στις παρακάτω φωτογραφίες, με λέξεις, εικόνες και στοιχεία της γιορτής στην Αγγλία. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά έμαθαν νέες αγγλικές λέξεις, ανέπτυξαν τη δημιουργικότητά τους και μπήκαν ακόμα πιο βαθιά στη μαγεία των Χριστουγέννων.



Το ταξίδι μας στα Αγγλικά συνεχίζεται… με πολλή χαρά και γιορτινή διάθεση!
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου)
Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης. Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Τα άτομα με αναπηρία δεν είναι μόνο αποδέκτες φροντίδας, αλλά πρωταγωνιστές στις αποφάσεις που καθορίζουν τη ζωή τους. Έχουν τη γνώση, την εμπειρία και τη δύναμη να διαμορφώσουν έναν κόσμο που είναι πραγματικά προσβάσιμος και δίκαιος για όλους.
Βίντεο: Τι χρώμα έχει το σκοτάδι
Ιστορία για μικρά παιδιά: Το Μπλε Καροτσάκι και η Μαγεία της Συμπερίληψης
Εκδήλωση για τον σχολικό εκφοβισμό
ΕΔ: Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω-ΣΔ: Η μάθηση μέσα από το παιχνίδι
ΘΕ: Ζω καλύτερα-Ευ Ζην
Υποθεματική: Ασφάλεια και Πρόληψη
Σύνδεση με τη Βασική Θεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη.
Τίτλος: Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω.
1ο ΕΔ: Συνεργάζομαι και αλληλεπιδρώ
1η Δραστηριότητα
Κατά τη διάρκεια του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος, τα παιδιά γίνονται ζευγαράκια και διαλέγουν έναν φίλο που έχουν καιρό να παίξουν μαζί του. Το κάθε ζευγαράκι μοιράζετε ένα μεγάλο χαρτί κανσόν και ο καθένας ζωγράφισε τον φίλο του. Η αλληλεπίδραση αρχίζει όταν συνεργάζονται για να ζωγραφίσουν στο ίδιο χαρτί. Κόβουν τις φιγούρες και τις κολλάνε σε γλωσσοπίεστρα. Ζητάμε τα ζευγαράκια να βρουν ένα άλλο ζευγάρι, να γίνουν τετράδα. Βάζουν τις φιγούρες μέσα σε ένα στεφάνι και κάθε παιδί περιγράφει-συστήνει το φίλο του στην τετράδα. Στη συνέχεια περνάει η εκπαιδευτικός από όλους του κύκλους και γράψει σε ένα χαρτί τα πιο σημαντικά πράγματα που ακούστηκαν στη κάθε ομάδα.
Κατόπιν, η κάθε τετράδα βρίσκει ένα όνομα που της ταιριάζει, το γράφουμε σε ένα χαρτί και τους ζητάμε να μας παρουσιάσουν στην ολομέλεια γιατί επέλεξαν να δώσουν το όνομα αυτό στην ομάδα τους ή γιατί επέλεξαν το συγκεκριμένο φίλο ή ζευγάρι για να γίνουν αντίστοιχα δυάδα ή τετράδα.
Η παραπάνω δραστηριότητα επαναλήφθηκε και στο ολοήμερο τμήμα με μικρότερο χαρτί (Α4)
2η Δραστηριότητα
Στο πρωινό τμήμα, διερευνούμε τις προϋπάρχουσες αναπαραστάσεις σχετικά με το φαινόμενο της «βίας» ή «εκφοβισμού», με σκοπό να προσδιοριστούν πιθανές παρανοήσεις και να σχεδιαστούν κατάλληλες πρακτικές για το μετασχηματισμό τους. Με καταιγισμό ιδεών καταγράφουμε στον πίνακα ότι μας λένε τα παιδιά για τη λέξη «βία» ή «εκφοβισμός».
Χρησιμοποιούμε εποπτικό υλικό με εικόνες από τις τρεις μορφές της βίας (λεκτική, σωματική και κοινωνική απομόνωση, ηλεκτρονικός εκφοβισμός) και διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για το θέμα της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.
3η Δραστηριότητα
Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν για το αν υπάρχει στο σχολείο κάτι ανάλογο ή αν τους έχει συμβεί κάπου αλλού όπως στη γειτονιά τους ή στην παιδική χαρά, κλπ.. Τα ρωτάμε πως ένιωσαν, πως αντέδρασαν κ.ά..
2ο ΕΔ: Ο κύκλος των απόψεων και των προτάσεων
1η Δραστηριότητα
Στο ολοήμερο τμήμα παρακολουθούμε στο διαδραστικό πίνακα από το YouTube, το βίντεο “Ο νταής του σχολικό” της Μαρίας Ρουσάκη και το επεξεργαζόμαστε μέσα από την ρουτίνα του Κύκλου Διαφορετικών απόψεων.
- Ρωτάμε τα παιδιά “Τι σημαίνει νταής”;
- Γίνεται σχολιασμός της συμπεριφοράς του νταή.
- Συζητάμε για τα συναισθήματα που προκαλεί.
- Ποιος ή ποιοι το έχουν προκαλέσεις
- Ποιος έφταιγε και γιατί;
- Ποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα;
- Ποιος θα ωφεληθεί εάν δοθεί λύση;
2η Δραστηριότητα
Συνεχίζουμε με τη ρουτίνα Απόδοσης Δικαιοσύνης στο Παρόν, Μέλλον και Παρελθόν.
Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν πως θα μπορούσαμε να αλλάξουμε αυτή την κατάσταση, ώστε να αποδοθεί δικαιοσύνη στο παρόν ή στο μέλλον ή τι θα μπορούσε να αποφευχθεί ώστε να μην είχε συμβεί αυτή η κατάσταση και να είχε αποδοθεί δικαιοσύνη κατά το παρελθόν.
Γίνεται καταγραφή των ιδεών της κάθε ομάδας σχετικά με τα ερωτήματα που τους τέθηκαν όπως:
- Αποφυγή περιστατικού στο παρελθόν: Τι θα μπορούσε να είχε κάνει ο Αριστοτέλης για να αποφύγει αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση;
- Επίλυση του περιστατικού στο παρόν: Τι θα συμβουλεύαμε στον Αριστοτέλη να κάνει για να τον αντιμετωπίσει τον Άρη τον νταή;
- Δημιουργία συμβολαίου για την πρόληψη ανάλογων περιστατικών βίας στο μέλλον.
Στη συνέχεια ζωγραφίζουν την ιστορία.
Την επόμενη μέρα και κατά τη διάρκεια του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος, τα παιδιά με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού, δημιούργησαν ένα ψηφιακό βιβλίο με το διαδικτυακό εργαλείο: https://www.mystorybook.com/ κάνοντας χρήση τις ζωγραφιές που είχαν κάνει με την εκπαιδευτικό του ολοήμερου τμήματος, οι οποίες στηρίχτηκαν στο βίντεο “Ο νταής του σχολικό” της Μαρίας Ρουσάκη.
3ο ΕΔ: Μπαίνω στη θέση του άλλου
1η Δραστηριότητα
Στο πρωινό τμήμα διαβάζουμε σταδιακά το σενάριο “Μιμή η κουταλαυτού” και το προσεγγίζουμε μέσω του εκπαιδευτικού δράματος χρησιμοποιώντας της παρακάτω τεχνικές:
Η Μιμή είναι ένα κοριτσάκι 5 χρονών.
Σήμερα ξύπνησε πολύ χαρούμενη, πετάχτηκε από το κρεβάτι της και φώναξε: “Γιούπι!!! Σήμερα θα πάω για πρώτη φορά στο Νηπιαγωγείο!!!”.
Η μαμά της χαμογέλασε και της είπε ότι είναι σίγουρη ότι θα της αρέσει πολύ το νέο της σχολείο. Έφαγε πρωινό, ντύθηκε, πλύθηκε και φόρεσε το πιο φωτεινό χαμόγελο.
1) Χτίσιμο της “στάσης” του ρόλου:
Ένας από τους συμμετέχοντες στέκεται στο κέντρο και γίνεται μοντέλο, υποδυόμενος ένα ρόλο του δράματος. Οι υπόλοιποι δίνουν οδηγίες στο μοντέλο και αυτό παγώνει στην προτεινόμενη στάση. Η ομάδα αποφασίζει για την πιο κατάλληλη στάση.
Όταν έφτασαν στο σχολείο η μαμά της, την αποχαιρέτησε φιλώντας την και της είπε: “Καλή αρχή μικρό μου και να θυμάσαι είσαι όμορφη, πολύ όμορφη”. Η Μιμή μπήκε γεμάτη χαρά στην τάξη της.
Τα παιδιά γίνονται η Μιμή που πάει σχολείο χαρούμενη.
Γειά σας! Είμαι η Μιμή! Είμαι πολύ χαρούμενη που μεγάλωσα και φοιτώ πλέον στο Νηπιαγωγείο. Είμαι σίγουρη ότι θα αποκτήσω καινούριους φίλους που θα τους αγαπώ και θα με αγαπάνε”. Ξαφνικά η Μιμή άκουσε δυνατά γέλια. Μια ομάδα αρχίζει να γελά σαρκαστικά!!!
Χαχαχαχα!!! Τι αυτάρες είναι αυτές! Πως πετάγονται έτσι; Σαν παλιοκουτάλες είναι τα αυτιά σου! Χαχαχαχα! Μιμή η κουταλαυτού!
2) Δημιουργία ήχων:
Τα παιδιά παράγουν διάφορους ήχους που συνοδεύουν τη δράση.
Η μικρή μας Μιμή είχε κάτι διαφορετικό από τα άλλα παιδάκια. Τα δύο μεγάλα πεταχτά αυτιά της, την έκαναν ξεχωριστή. Η Μιμή στην αρχή δεν έδωσε καμία σημασία στο συμμαθητή της, τον Τζακ, ίσα ίσα που το διασκέδαζε κιόλας.
Όλα τα παιδιά είναι Μιμή και συνεχίζουν να είναι χαρούμενα …. Συνεχίζει με το γέλιο χαχαχα η ομάδα.
Με το πέρασμα του χρόνου όμως κατάλαβε ότι αυτό δεν ήταν αστείο. Ντρεπόταν για τα αυτιά της και ήταν πολύ στενοχωρημένη. Η Μιμή δεν ξυπνούσε πλέον με την ίδια όρεξη για να πάει στο σχολείο. Δεν της άρεσε καθόλου το σχολείο.
Ξυπνούσε κάθε πρωί και πονούσε η κοιλίτσα της. Εκείνη την ημέρα, ο Τζακ το είχε παρακάνει. Έλεγε και ξαναέλεγε για τα αυτιά της Μιμής. Η Μιμή ντρεπόταν πάρα πολύ. Έβλεπε το ρολόι και παρακαλούσε να τελειώσει γρήγορα η μέρα και να επιστρέψει στο σπίτι της. Φεύγοντας από το σχολείο κάθισε ολομόναχη σε ένα παγκάκι και έκλεγε ασταμάτητα. “Αχ! Πόσο θα ήθελα κι εγώ να έχω μικρά αυτιά”, έλεγε και ξαναέλεγε και τα δάκρυά της έτρεχαν σαν ποτάμι.
Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να γίνουν ζευγαράκια και ο ένας να κτίσει την εικόνα του άλλου με τα χαρακτηριστικά που άκουσαν στην αφήγηση.
3) Παγωμένη εικόνα:
Τα παιδιά χρησιμοποιούν τα σώματά τους για να αναπαραστήσουν μια στιγμή της δράσης
4) Ρόλος στον τοίχο:
Σε ένα μεγάλο χαρτί σχεδιάζουν το περίγραμμα της Μιμής. Καθώς εξελίσσεται το δράμα, τα παιδιά λένε και η εκπαιδευτικός γράφει, εντός του περιγράμματος, σκέψεις και συναισθήματα του ρόλου (εσωτερικά χαρακτηριστικά) και εκτός του περιγράμματος, σκέψεις και συναισθήματα δικά τους ή άλλων προσώπων του δράματος για το ρόλο (εξωτερικά χαρακτηριστικά).
Σε κύκλο πετάει ένα μπαλάκι ο ένας στον άλλον, χωρίς σειρά, όσο ακούγεται μια γρήγορη μουσική. Κάθε φορά που σταματά η μουσική, το παιδί που κρατά τη μπάλα λέει μια λέξη που πιστεύει ότι ταιριάζει με τη Μιμή. Η λέξη μπορεί να είναι κάποιο επίθετο (λυπημένη, θυμωμένη…), ένα χρώμα (πορτοκαλί, πράσινη ..), ένα ουσιαστικό (μπλούζα, παντελόνι…) …
Ο ρόλος στο χαρτί παραμένει κρεμασμένος καθ’ όλη τη διάρκεια του Εκπαιδευτικού δράματος για να μπορούν να ανατρέχουν τα παιδιά σε αυτόν.
Ξαφνικά άκουσε μια φωνή να της λέει: “Κι όμως τα μεγάλα αυτιά είναι υπέροχα, για δες τη μυτόγκα μου”! Η Μιμή γυρίζει και τι να δει; Ένα αγοράκι με μία τεράστια μύτη: Το λέγανε Μπένη. Ο Μπένης κάθισε στο παγκάκι και η Μιμή με δάκρυα στα μάτια του τα είπε όλα. Όλα όσα τη στενοχωρούσαν τον τελευταίο καιρό και όλα όσα τις κάνει ο Τζακ ο συμμαθητής της. Ο Μπένης της απάντησε: “το κάθε παιδί είναι διαφορετικό”.
Ομαδική ζωγραφική
Οι συμμετέχοντες δημιουργούν από κοινού μια ζωγραφιά με τους χώρους και τα πρόσωπα του δράματος. Με την τεχνική αυτή, δίνουν συγκεκριμένη μορφή σε πρόσωπα ή χώρους που έχουν συλλάβει με τη φαντασία τους. “Μοιάζουμε ίδιοι αλλά είμαστε διαφορετικοί”. Κι ο Τζακ θα έχει κάτι διαφορετικό από σένα αλλά και κάτι το ίδιο, όπως και τα υπόλοιπα παιδιά. “Ναι”! φώναξε η Μιμή”. Ο Τζακ έχει το ίδιο ύψος με μένα αλλά έχει γουρλωτά μάτια”. Είναι καιρός ο Τζακ να καταλάβει ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό και ότι κάπου διαφέρουμε και κάπου μοιάζουμε.
Επίσης αξιοποιούμε τις παρακάτω τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος:
1) Ανακριτική καρέκλα:
Αρχικά στη θέση του Τζακ μπαίνει η Νηπιαγωγός για να μην επιβαρυνθούν συναισθηματικά τα παιδιά και στη συνέχεια στη θέση του Τζακ μπαίνουν με τη σειρά όλα τα παιδιά.
Ο Τζακ κάθεται στην ανακριτική καρέκλα και δέχεται ερωτήσεις από τα παιδιά που είναι στο ρόλο του Μπένη και της Μιμής και τοποθετούν τα σώματά τους ασφυκτικά πάνω στον Τζακ.
Κάνουν ερωτήσεις που θα προβληματίσουν τον Τζακ. “Ας πάμε να του εξηγήσουμε. Θα μας βοηθήσουν και τα παιδιά. Έτσι δεν είναι παιδιά”;
Στη Μιμή γράφουν κάτι για να την δυναμώσουν συναισθηματικά.
2) Η αρματωσιά των συναισθημάτων και των αξιών:
Οι συμμετέχοντες λένε στην εκπαιδευτικό κι εκείνη γράφει σε αυτοκόλλητα χαρτάκια, λέξεις που θα τονώσουν το ηθικό της Μιμής και που δεν θα νιώθει μόνη της. Τα σημειώματα αυτά τα κολλούν σε μία κάπα που φοράει το παιδί που υποδύεται τη Μιμή και τα οποία θα αποτελέσουν την αρματωσιά του ρόλου για να αντιμετωπίσει μία δύσκολη κατάσταση. Η τεχνική εστιάζεται στη χρήση ενός αντικειμένου-συμβόλου.
3) Διάδρομος συνείδησης:
Ο Τζακ μπαίνει στο κέντρο και οι ομάδες χωρίζονται σε Μιμή και Μπένη και κάθε μια ομάδα περνάει μπροστά του και του λέει ότι θέλει να αλλάξει γνώμη ή να προβληματιστεί.
4) Λύση-Αναστοχασμός
Αφήγηση: Το βράδυ, ο Μπένη, ο Τζακ, η Μιμή πήγαν στο σπίτι τους για να κοιμηθούν. Τότε, άρχισαν να σκέφτονται την ιστορία που συνέβη.
5) Σύνταξη κειμένου: Τα παιδιά μοιράζονται σε ομάδες και καλούνται να γράψουν μία επιστολή ο ένας στον άλλον. [ΕΙΜΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΝΙΩΘΩ ΟΤΙ ΜΕ ΑΓΑΠΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ, ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ, ΜΟΙΑΖΟΥΜΕ ΙΔΙΟΙ ΑΛΛΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ]
6) Τελετουργία:
Το παιδί στο ρόλο του Μπένη, η ομάδα της Μιμής και του Τζακ στήνουν ένα γλέντι με χορό και τραγούδι για να γιορτάσουν τη συμφιλίωσή τους και στη συνέχεια ακούμε το τραγούδι με τίτλο: Όπου υπάρχει αγάπη.
4ο ΕΔ: Τα μαγικά καπέλα εν δράση
1η Δραστηριότητα
Τα παιδιά, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού επεξεργάζονται τον πίνακα του Matt Mahurin με τίτλο: “Bullying” χρησιμοποιώντας τη ρουτίνα του έντεχνου συλλογισμού “Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι” .
Το έργο τεμαχίζεται σε 3 επιμέρους λεπτομέρειες με τρόπο που επιτρέπει την απομόνωση των 3 βασικών ρόλων, του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών και προσφέρεται για δραματοποίηση.
Στο τέλος, δόθηκε σχετικό φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά θα έπρεπε να ζωγραφίσουν τι πιστεύουν ότι έγινε πριν και τι μετά , εάν το έργο τέχνης είναι η μέση της ιστορίας.
Εμβαθύνουμε περισσότερο με τη μεθοδολογία των 6 καπέλων σκέψης.
ΜΠΛΕ ΚΑΠΕΛΟ (ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ)
- Γιατί είμαστε εδώ;
- Ποιο είναι το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε;
- Ποιο είναι το πρόβλημα; (Ορισμός της κατάστασης ή του προβλήματος)
- Τι θέλουμε να πετύχουμε;
- Που θέλουμε να καταλήξουμε;
ΑΣΠΡΟ ΚΑΠΕΛΟ
- Τι συμβαίνει σ’ αυτό το παιδί;
- Με ποιες λέξεις θα μπορούσες να το περιγράψεις;
- Του λείπει άραγε κάτι;
- Τι;
ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΑΠΕΛΟ
- Τι νιώθεις όταν βλέπεις ένα παιδί έτσι;
- Μπορείς να περιγράψεις πως αισθάνεται;
- Μήπως νιώθουν κι’ άλλοι συμμαθητές σου όπως κι αυτό το παιδί;
ΚΙΤΡΙΝΟ ΚΑΠΕΛΟ
- Τι λύσεις μπορούμε να βρούμε για να βοηθήσουμε αυτό το παιδί;
- Με ποιον τρόπο μπορούμε να το βοηθήσουμε;
- Τι θα αλλάξει εάν βρούμε λύση για το πρόβλημά του;
ΜΑΥΡΟ ΚΑΠΕΛΟ
Διαβάζουμε τις καταγραφές του προηγούμενου καπέλου και τα ξανακαλούμε να σκεφτούν πάνω στις ακόλουθες ερωτήσεις:
- Μπορείτε να πραγματοποιήσετε όλες τις ιδέες σας;
- Ποιες δυσκολίες έχετε;
- Μήπως κάποια από τις ιδέες σας δεν είναι χρήσιμη σ’ αυτό το παιδί;
ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΑΠΕΛΟ
- Είναι βέβαιο ότι μπορείτε να τα καταφέρετε.
- Μπορείτε να σκεφτείτε καινούριες ιδέες.
- Προσπαθήστε να βρείτε λύσεις που μπορείτε να τις πραγματοποιήσετε.
ΜΠΛΕ ΚΑΠΕΛΟ (ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ)
- Στην ολομέλεια τα παιδιά καλούνται να αξιολογήσουν τα ακόλουθα:
- Μπόρεσα τελικά να βοηθήσω;
- Λύθηκε το πρόβλημα;
- Αισθάνομαι ότι μπορώ να αντιμετωπίσω ένα παρόμοιο πρόβλημα;
5ο ΕΔ: Τα δικά μας μηνύματα
1η Δραστηριότητα
Μαζί με τα παιδιά “ξεφυλλίζουμε” όλα όσα έχουμε διερευνήσει και καταγράψει, σαν ημερολόγιο, φρεσκάροντας βασικές έννοιες και τα συμπεράσματα της κάθε συνάντησης.
Αποφασίζουμε να δημιουργήσουμε μία αφίσα και να την ανεβάσουμε στο ιστολόγιο του σχολείου, κοινοποιώντας την και στους γονείς και κηδεμόνες.
Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες. Τα παιδιά της πρώτης ομάδας ψάχνουν στο διαδίκτυο, με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού, να βρουν σύμβολα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και η δεύτερη ομάδα συνεδριάζει για να αποφασίσουν στο τι θα γράψουν στην αφίσα. Στην ολομέλεια της τάξης, και οι δύο ομάδες παρουσιάζουν τα αποτελέσματα των ενεργειών τους. Αποφασίζεται η δημιουργία αφίσας με το ψηφιακό εργαλείο canva.
2η Δραστηριότητα
Παρακολούθηση βίντεο-συζήτηση-τρόποι αντιμετώπισης κατά της βίας
Παρακολουθούμε σε βίντεο «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε», της Μαρτίν Αγκάσι.
Ακολουθεί σχετική συζήτηση για ανάλογες συμπεριφορές και συναισθήματα που έχουν βιώσει τα ίδια ή οι φίλοι τους, καθώς και για τους τρόπους που μπορεί να ξεσπάσει κάποιος όταν έχει διοχετεύσει μέσα του πολύ θυμό και τον εκδηλώνει με διάφορες μορφές βίας (π.χ. να ζωγραφίσει, να “γράψει” πως νιώθει, να παίξει ρυθμικά με κάποιο μουσικό όργανο, να ζουλήξει ένα στυλό να σπρώξει τον τοίχο με όλη τη δύναμή του, να χοροπηδήσει, να ακούσει μουσική, να δώσει μπουνιές σ’ ένα μαξιλάρι, να σκάψει το χαλίκι έξω στην αυλή, να το συζητήσει με την κυρία, ή τη μαμά κ.ά).
6ο ΕΔ: Δημιουργικές λύσεις
1η Δραστηριότητα
Ακούμε το τραγούδι των Locomondo “Χέρια σαν κι αυτά” από τη χορωδία του ωδείου Νικόπολις και ζωγραφίζουν θετικές συμπεριφορές που μπορούν να κάνουν με τα χέρια.
2η Δραστηριότητα
Τα παιδιά επιλέγουν ένα παιδί και μιλάνε όμορφα για κείνο. Τα ωραία τους λόγια τα καταγράφουμε και κάθε παιδί αναλαμβάνει να κάνει μία ζωγραφιά και να τη χαρίσει στον/στην φίλο/η του.
3η Δραστηριότητα
Φτιάχνουμε ένα κατάλογο με τα βήματα που ακολουθούμε στην αντιμετώπιση της βίας και συνοψίζουμε τα όσα έχουμε μάθει.
- 1,2,3 … Το λέω στην κυρία!
- Δε φοβάμαι
- Ακούω συζητώ
- Στοπ-Σταμάτα σε παρακαλώ
- Μιλάω σε κάποιον και βοήθεια ζητώ
Στη συνέχεια ζωγραφίζουν και φτιάχνουν ένα e-βιβλίο με τις ζωγραφιές τους και το ανεβάζουμε στο ιστολόγιο του σχολείου.
7ο ΕΔ: Οι δικές μας φωνές
1η Δραστηριότητα
Κοινοποιούμε στους γονείς τη Δημόσια έκθεση του Χαμόγελου του Παιδιού, για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό, το σύνδεσμο που έχουμε αναρτήσει στο ιστολόγιο του σχολείου με το υλικό για γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές που αφορά το bulling και τον τρόπο διαχείρισης και αποφυγής τέτοιων περιστατικών: https://blogs.sch.gr/3nipparam/stop-bullying-yliko-gia-goneis/.
2η Δραστηριότητα
Φτιάχνουμε το δικό μας σύμβολο κατά της βίας (συννεφόλεξο ) και το αναρτούμε στο ιστολόγιο του σχολείου.
3η Δραστηριότητα: Τα μπαλόνια της φιλίας
Γράφουμε σε γλωσσοπίεστρα τις λέξεις ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΑΓΑΠΗ, ΑΓΚΑΛΙΑ, ΕΥΤΥΧΙΑ, ΦΙΛΙΑ, ΧΑΡΑ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ, ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ και τις τοποθετούμε περιμετρικά του ήλιου. Τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν τη ζητούμενη λέξη κάθε φορά με βάση το αρχικό γράμμα της. Στη συνέχεια, στην ολομέλεια, αποφασίζουν να διακοσμήσουν τα μπαλόνια τους με τις λέξεις ΑΓΑΠΗ, ΦΙΛΙΑ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
4η Δραστηριότητα
Φουσκώνουμε μπαλόνια και με μαρκαδόρου ζωγραφίζουμε καρδούλες, το σήμα της ειρήνης, ανάλογες λέξεις και και τα μοιράζουμε στους φίλους μας
Αξιολόγηση: Ακολουθεί συζήτηση και e-αξιολόγηση τους προγράμματος από όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία και απονομή επαίνου σε κάθε μαθητή/ήτρια για τη συμμετοχή τους στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με τίτλο: «Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω».
Learning About Thanksgiving Through Play and English-Μαθαίνουμε για την Ημέρα των Ευχαριστιών μέσα από το παιχνίδι και τα Αγγλικά
Στο σημερινό μάθημα Αγγλικών, τα παιδιά γνώρισαν την Ημέρα των Ευχαριστιών μέσα από μια δημιουργική και διασκεδαστική δραστηριότητα. Μιλήσαμε για το τι σημαίνει “Thanksgiving-Ημέρα των Ευχαριστιών” και για το πόσο σημαντικό είναι να νιώθουμε ευγνωμοσύνη για όσα έχουμε γύρω μας.
Με τη βοήθεια ενός όμορφου φύλλου εργασίας, τα παιδιά χρωμάτισαν διάφορα αντικείμενα και εικόνες που αντιπροσωπεύουν πράγματα για τα οποία μπορούμε να είμαστε thankful-ευγνώμων: από παιχνίδια και φαγητά μέχρι ανθρώπους, ζώα και στοιχεία της φύσης. Καθώς δούλευαν, εξασκήσαμε και το σχετικό λεξιλόγιο στα Αγγλικά, συνδέοντας τη γλώσσα με πραγματικές εμπειρίες και συναισθήματα.
Ήταν μια ευκαιρία να μιλήσουμε για την ευγνωμοσύνη, να μοιραστούμε ιδέες και να θυμηθούμε όλα τα μικρά και μεγάλα πράγματα που κάνουν την καθημερινότητά μας όμορφη. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και δημιούργησαν πολύχρωμες και χαρούμενες εργασίες!
The four seasons- Οι τέσσερις εποχές μέσα από τα αγγλικά
Στο πλαίσιο των ρουτινών του νηπιαγωγείου μας και του μαθήματος των Αγγλικών ασχοληθήκαμε με τη θεματική ενότητα « The four seasons- Οι τέσσερις εποχές». Τα παιδιά γνώρισαν βασικές αγγλικές λέξεις και εκφράσεις για τις 4 εποχές, όπως winter, spring, summer, fall, μέσα από βιωματικές, ευχάριστες δραστηριότητες.
ΣΔ: Tραγουδήσαμε το χαρούμενο παιδικό τραγούδι ”Seasons Song for Children”, κάνοντας παράλληλα και τις κινήσεις που αντιστοιχούν σε κάθε είδος καιρού. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά συνδύασαν τη μουσική, την κίνηση και τη γλώσσα, κατανοώντας με φυσικό τρόπο τις νέες λέξεις.
Στη συνέχεια, συμπλήρωσαν τα σχετικά φύλλα εργασίας, λέγοντας κάθε φορά την αντίστοιχη λέξη στα αγγλικά.
Γνωρίζουμε την ελιά
Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Η Ελιά», γνωρίσαμε μαζί με τα παιδιά αυτό το πολύτιμο δέντρο που αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ελληνικής παράδοσης, της διατροφής και του φυσικού μας περιβάλλοντος. Μέσα από βιωματικές και γλωσσικές δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν τα μέρη της ελιάς, τα προϊόντα που προέρχονται από αυτήν, αλλά και να επεξεργάζονται σχετικές λέξεις αναπτύσσοντας τον προφορικό και γραπτό τους λόγο.
ΣΔ: Γλωσσικό παιχνίδι με καρτέλες
Υλικό: εικονόλεξα, λέξεις και γράμματα
Τοποθετούμε ην καρτέλα/εικονόλεξο στη μέση του τραπεζιού, στη μία πλευρά του εικονόλεξου τοποθετούμε τις λέξεις που είναι γραμμένες με κεφαλαία, ενώ στην άλλη με πεζά.
Κάθε παιδί:
-
Εντόπιζε τη λέξη που αντιστοιχούσε στην εικόνα.
-
Ταίριαζε την ίδια λέξη σε κεφαλαία και πεζά γράμματα.
-
Συνέθετε τη λέξη με κινητές καρτέλες γραμμάτων.
-
Χώριζε τη λέξη σε φωνούλες και τις μετρούσε με τα δάχτυλά του.
Το παιχνίδι αυτό επαναλήφθηκε για όλες τις λέξεις, βοηθώντας τα παιδιά να εξασκήσουν τόσο τη φωνολογική τους επίγνωση όσο και την οπτικο-γραφική αναγνώριση.
Φύλλα εργασίας
Στη συνέχεια, τα παιδιά εργάστηκαν ατομικά σε φύλλα εργασίας:
Αντιγραφή λέξεων:
-
-
ΕΛΙΑ, ΚΛΑΔΙ, ΚΟΡΜΟΣ, ΡΙΖΕΣ
-
- ΕΛΙΕΣ, ελιές
- ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ, λιομάζωμα
Ποσοτικές έννοιες – παρατηρώ και μετράω:
Σε μια εικόνα με ελαιόδεντρο μέτρησαν:
-
4 ελιές πάνω στο δέντρο
-
8 ελιές κάτω από το δέντρο
Έπειτα έγραψαν τον αριθμό 4 στο κουτάκι δίπλα στο βέλος που έδειχνε προς τα πάνω, και τον αριθμό 8 στο κουτάκι δίπλα στο βέλος που έδειχνε προς τα κάτω.
Μέτρηση, αναγνώριση και γραφή αριθμού
Με αυτόν τον τρόπο συνδύασαν γλώσσα, μαθηματικά και παρατήρηση μέσα από ένα ευχάριστο και παιγνιώδες πλαίσιο.
Κατασκευή
Χρωμάτισαν την εικόνα, τη χαρτοέκοψαν περιμετρικά του πλαισίου, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού τη σύρραψαν και τέλος ”διάβασαν” τον τίτλο της εικόνας δείχνοντας από αριστερά προς τα δεξιά.
Μαθαίνοντας για το Πολυτεχνείο: Από τη Δικτατορία στη Δημοκρατία
Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, γνωρίσαμε και συζητήσαμε με τα παιδιά τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου 1973. Μέσα από φωτογραφικό υλικό και βίντεο, ταξιδέψαμε πίσω στον χρόνο για να γνωρίσουμε τους ανθρώπους και τα γεγονότα που σημάδεψαν εκείνη την εποχή.
Στον πίνακα της τάξης κρεμάσαμε, σχετικούς με το θέμα, πίνακες αναφοράς .
- Τα παιδιά παρακολούθησαν στον διαδραστικό πίνακα το βίντεο με τίτλο: «Η εξέγερση του Πολυτεχνείου-17 Νοεμβρίου 1973-Τι γιορτάζουμε;» μέσω της πλατφόρμας YouTube και στη συνέχεια συμμετείχαν ενεργά σε συζήτηση με βασικά ερωτήματα όπως:
Τι έγινε στο Πολυτεχνείο;
Γιατί φωνάζουν “ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ”, “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”, “ΟΛΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ”, “ΕΙΡΗΝΗ”;
Ποια είναι τα δικαιώματά μας;
- Σύνθεσαν και “διάβασαν” τα συνθήματα που έλεγαν οι φοιτητές του Πολυτεχνείου, δείχνοντας από αριστερά προς τα δεξιά (αναγνωστική καλλιέργεια)
- Ένωσαν τις κουκίδες και σχημάτισαν το σύνθημα “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” (Προγραφική άσκηση) και χρωμάτισαν τα παιδάκια που κρατούσαν το πανό.
- Κύκλωσαν το τανκ που ήταν κοντά στην πόρτα του Πολυτεχνείου και χρωμάτισαν το τανκ που ήταν μακριά από την πόρτα του Πολυτεχνείου (Προμαθηματική άσκηση)
- Διαβάσαμε το παραμύθι με τίτλο: “Η Κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, το οποίο διατίθεται και στο YouTube και συζητήσαμε σχετικά.
- ΣΔ: Ταξινόμησαν σχετικές εικόνες του παραμυθιού στην ομάδα της κυρά Δημοκρατίας και στην ομάδα της κυρά Δικτατορίας, εντοπίζοντας τα βασικά χαρακτηριστικά και διαφορές τους, δείχνοντας ότι μέσα από το παραμύθι μπόρεσαν να κατανοήσουν τις έννοιες «Δημοκρατία» και «Δικτατορία»
- Παρακολούθησαν στο διαδραστικό πίνακα, από το YouTube, το παραμύθι με τίτλο: “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου και συζητήσαμε σχετικά.
- Άκουσαν και τραγούδησαν: “Ο δρόμος“, “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο“, “Ένα το χελιδόνι“
- Διάβασαν το εικονόλεξο του τραγουδιού “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”, δείχνοντας από αριστερά στα δεξιά
- Χρωμάτισαν σχετικό φύλλο εργασίας με μαρκαδόρους και ξυλομπογιές
- Δημιούργησαν την παρακάτω κατασκευή με συμβολικό χαρακτήρα. Τα χέρια ενωμένα με μια καρδιά συμβολίζουν την αγάπη, τη συνεργασία και την ειρηνική δύναμη των ανθρώπων.
- Έφτιαξαν κάρτα χρωματίζοντας ένα γαρύφαλλο και έγραψαν το σύνθημα “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” (Προγραφική και γραφική άσκηση) την οποία πήραν μαζί τους μετά το τέλος των εκδηλώσεων για την επέτειο του Πολυτεχνείου.
Στο ολοήμερο
Η γιορτή μας
ΣΔ: Οι εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου περιλάμβαναν βίντεο, τραγούδια που είχαμε μάθει τις προηγούμενες μέρες και χορό.
- Αρχική
- – Απουσίες μαθητών και άδειες μόνιμων εκπαιδευτικών
- – Διδακτικό προσωπικό
- – Επικοινωνία
- Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου
- Συνεργασία Νηπιαγωγείου-Οικογένειας
- Padlet Εκπαιδευτικών
- Μαθητικοί λογαριασμοί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.)-Δημιουργία-Έντυπο συναίνεσης
- – Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
- – Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΕΔ)
- Διαχείριση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς των παιδιών
- Υλικό ψυχαγωγικού-παιδαγωγικού περιεχομένου για τους μικρούς μας μαθητές
- stop-bullying: Υλικό για γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, Επιμορφωτικές ημερίδες
- Ρώτα το χαμόγελο-Βίντεο με ψυχολόγους από το Χαμόγελο του Παιδιού
- e-Βιβλιοθήκη Παραμυθιών
- – Ολοήμερο Νηπιαγωγείο
- – Αναλυτικά Προγράμματα Νηπιαγωγείου
- Μικρά μυστικά για μια χαρούμενη σχολική χρονιά
- Έντυπο γονικής συναίνεσης για ανάρτηση φωτογραφίας ή βίντεο σε σχολική ιστοσελίδα
- – Εγγραφές & Μεταγραφές για το σχολικό έτος 2025-26, (οδηγίες-δικαιολογητικά)
- – Νομοθεσία για τη λειτουργία σχολικών μονάδων, Συλλόγων Διδασκόντων, αρμοδιότητες και καθήκοντα κ.ά.
- Έρευνες για τις σχολικές ιστοσελίδες
- Καλές πρακτικές σχολείων
- – Μεταφορά Μαθητών & Μαθητριών για το σχολικό έτος 2025-26
- Επιμορφώσεις, διαδικτυακές επιστημονικές εκδηλώσεις, σεμινάρια, κ.ά. (Δ.Ο.Ε., Δ.Π.Ε Θεσπρωτίας, ΠΔΕ Ηπείρου, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε., ΙΕΠ, Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. κλπ.)
- Υποστηρίζοντας τη διδασκαλία με μαθητές Ρομά στην τάξη



























































































Πρόσφατα σχόλια