Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δουλέψαμε το βιβλίο «Η μικρή μουντζούρα» της Φωτεινής Τίκκου. Μια τρυφερή και συμβολική ιστορία για τη διαφορετικότητα, την αυτοαποδοχή και τη μοναδική θέση που κατέχει ο καθένας μας στον κόσμο. Η πρωταγωνίστρια, μια μικρή μουντζούρα, ζει σε μια πολύχρωμη και φωτεινή πόλη, ανάμεσα σε πλάσματα γεμάτα λάμψη και χρώματα. Σε αντίθεση με τους άλλους, εκείνη νιώθει πως δεν ανήκει – είναι σκοτεινή, ακαθόριστη, «μουτζουρωμένη». Παρά τις προσπάθειές της να γίνει σαν τους υπόλοιπους, δεν καταφέρνει να αλλάξει. Όταν όμως εμφανίζεται ένα εντυπωσιακό ουράνιο τόξο που πλημμυρίζει την πόλη με εκτυφλωτικό φως, η μικρή μουντζούρα αποσύρεται στο σπίτι της, νιώθοντας ακόμη πιο ξένη. Τότε όμως γίνεται φανερό πόσο απαραίτητη είναι η παρουσία της: χωρίς αυτήν, η πόλη χάνει την ισορροπία της. Μέσα από αυτή την ανατροπή, η ηρωίδα ανακαλύπτει πως η αξία της δεν εξαρτάται από το πώς φαίνεται, αλλά από το ποια είναι — και πως όλοι, με το φως και τη σκιά τους, συμβάλλουν στην ομορφιά του κόσμου.
Η ιστορία της «μικρής μουντζούρας» έκανε νόημα στους μικρούς μαθητές που και εκείνοι, εκείνη την περίοδο διένυαν την φάση της προσαρμογής τους στο νηπιαγωγείο, οπότε πολύ δούλεψαν με τη μουντζούρες τους με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.
Αρχικά ο καθένας ζωγράφισε τη δική του μουντζούρα και μετά με τη βοήθεια της bee bot η μια μουντζούρα συναντούσε την άλλη σε μια παραλλαγή της άσκησης με το νήμα, γνωστής και ως «ιστός της αράχνης». Μια απλή αλλά ουσιαστική δραστηριότητα για το δέσιμο και την ενδυνάμωση της ομάδας. Η bee botλειτούργησε ως κουβάρι νήματος και δημιουργήθηκε ένας αόρατος «ιστός» που συμβολίζει τη σύνδεση, την εμπιστοσύνη και την αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών της ομάδας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ενισχύεται η αίσθηση του «ανήκειν», ενώ παράλληλα καλλιεργούνται ο σεβασμός, η ακρόαση και η συνεργασία, στοιχεία θεμελιώδη για τη δημιουργία ενός θετικού και υποστηρικτικού κλίματος. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα συναντήθηκε η τέχνη, η ψυχολογίας και ο προγραμματισμός με αβίαστο, ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.

Στη συνέχεια ήρθε η ώρα να κατασκευάσουμε τρισδιάστατες μουντζούρες με ποικίλα υλικά! Κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του μουντζούρα και επαναλάβαμε το παιχνίδι με τον αόρατο ιστό με τη bee bot!

Η ενασχόληση με της μουντζούρες συνεχίστηκε με την κατασκευή της Μουντζουρόπολης! Η ενασχόληση με τη μηχανική στο νηπιαγωγείο μπορεί να πάρει μια ιδιαίτερα δημιουργική μορφή μέσα από το χτίσιμο μιας μακέτας πόλης. Τα παιδιά συνεργάζονται για να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν κτίρια, δρόμους και πάρκα, χρησιμοποιώντας απλά υλικά όπως χαρτόνι, τουβλάκια, κουτιά και φυσικά αντικείμενα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, αναπτύσσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, σχεδιασμού και χωρικής σκέψης, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργούν τη φαντασία και τη συνεργατικότητα. Η μακέτα της πόλης προσφέρει αφορμές για συζητήσεις σχετικά με τη λειτουργία μιας κοινότητας, τη σημασία των υποδομών και την αρμονική συνύπαρξη ανθρώπου και περιβάλλοντος. Έτσι, η μηχανική γίνεται μια ζωντανή εμπειρία μάθησης που συνδέει τη γνώση με τη δημιουργία και την κοινωνική ευαισθητοποίηση.
Αφού σκεφτήκαμε τι θα έχει η Μουντζουρόπολη ασχοληθήκαμε με την κατασκευή της πόλης βήμα –βήμα. Οραματισμός – σχεδιασμός – υλοποίηση!

Η πόλη μας ετοιμάστηκε οπότε ήρθε και η ώρα να την εξερευνήσουμε με τα ρομποτάκια μας!
Η κωδικοποίηση με ρομποτάκια, όπως η μέλισσα και το ποντίκι, στο νηπιαγωγείο εισάγει τα παιδιά με διασκεδαστικό και βιωματικό τρόπο στον κόσμο του προγραμματισμού. Μέσα από το παιχνίδι με τη ρομποτική μέλισσα και τον ποντικό, τα παιδιά μαθαίνουν να δίνουν απλές εντολές, να προβλέπουν αποτελέσματα και να διορθώνουν τα λάθη τους, αναπτύσσοντας έτσι λογική σκέψη, προγραμματιστική σκέψη και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Η κωδικοποίηση με τα ρομποτάκια ενισχύει επίσης τη συνεργασία και την επικοινωνία, καθώς τα παιδιά συζητούν, πειραματίζονται και σχεδιάζουν διαδρομές μαζί.
Η μέλισσα και το ρομπότ περιγιήθηκαν στην πόλη και τα παιδιά διασκέδασαν και έμαθαν κωδικοποιώντας!
