Παρέα με τη Λία και τις τελείες της…

Το βιβλίο «Η τελεία» του Πίτερ Ρέινολντς είναι μια τρυφερή ιστορία που ενθαρρύνει τα παιδιά να πιστέψουν στον εαυτό τους και στη δημιουργική τους δύναμη. Μέσα από την απλή αλλά βαθιά συμβολική πράξη του να σχεδιάσει μια τελεία, το παιδί-ηρωίδα ανακαλύπτει τις δυνατότητές του και κατανοεί ότι κάθε προσπάθεια έχει αξία. Στο νηπιαγωγείο, η χρήση του βιβλίου αυτού έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς προσφέρει αφορμή για συζήτηση γύρω από την αυτοπεποίθηση, τη φαντασία και τη χαρά της δημιουργίας. Παράλληλα, μέσα από δραστηριότητες εμπνευσμένες από την ιστορία, τα παιδιά εκφράζονται εικαστικά, μαθαίνουν να εκτιμούν τη μοναδικότητα του καθενός και να τολμούν να «αφήσουν το σημάδι τους» στον κόσμο με θάρρος και δημιουργικότητα.

Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείο μας πολλές και ξεχωριστές, όπως και οι τελείες που δημιουργήσαμε με ποικίλους τρόπους!

Teleia 1 Teleia 2

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο Νηπιαγωγείο

Στο σχολείο μας προσκαλέσαμε το  Σωματείο μας «Δ.Ε.Κ.Α.» («Δράσεις, Εκπ/σης, Καινοτομίας, Ανάπτυξης Ηρακλείου Αττικής- TEN FOR ALL » με αφορμή την αθλητική ημέρα για το σχολικό έτος 2025-2026 (Εγκύκλιος αρ. 111770/Δ5/15-9-2025), για να πραγματοποιήσουν τη δράση «ΠΑΙΖΩ, ΧΟΡΕΥΩ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΝΙΚΗ ΛΙΓΟ ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ»!

Η Αθλητική Ημέρα στα σχολεία αποτελεί μια ξεχωριστή γιορτή που προάγει τη χαρά της συμμετοχής, της συνεργασίας και της υγιούς άμιλλας. Είναι μια ημέρα αφιερωμένη στην άσκηση, το παιχνίδι και την ομαδικότητα, όπου τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από βιωματικές δραστηριότητες τη σημασία της σωματικής δραστηριότητας και της ισορροπημένης ζωής. Στο νηπιαγωγείο, η Αθλητική Ημέρα βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν βασικές κινητικές δεξιότητες, να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από την κίνηση και να βιώσουν τη χαρά της συμμετοχής, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα. Παράλληλα, καλλιεργούνται αξίες όπως ο σεβασμός, η συνεργασία και η αποδοχή, που αποτελούν θεμέλια για μια υγιή και κοινωνικά υπεύθυνη στάση ζωής.

Διασκέδαση και άθληση χωρίς τέλος!

Hmera Athlhtismoy 2 Hmera AthlhtismoyAthlhtikh hmera 3 1

Φυτεύοντας με τη We4all

Η προστασία του δάσους αποτελεί θεμέλιο για τη διατήρηση της ζωής και της ισορροπίας στη φύση, καθώς τα δάση προσφέρουν καθαρό αέρα, τροφή και καταφύγιο σε αμέτρητους οργανισμούς. Στο νηπιαγωγείο, η εξοικείωση των παιδιών με την έννοια του φυτέματος έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, όπως η φύτευση και η φροντίδα φυτών, τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν και να σέβονται το περιβάλλον. Μέσα από αυτή τη διαδικασία καλλιεργούνται η υπευθυνότητα, η υπομονή και η ενσυναίσθηση απέναντι στη φύση, ενώ παράλληλα τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη δύναμη της συνεργασίας και τη σημασία των μικρών πράξεων για τη διατήρηση ενός υγιούς πλανήτη.

Το νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε η We4all, ένας Περιβαλλοντικός & Ανθρωπιστικός Οργανισμός με αποστολή να βοηθήσει τη Γη να θεραπευτεί και να θυμίσει στους ανθρώπους ότι αυτός ο πλανήτης είναι το σπίτι μας, και μαζί φυτέψαμε αρωματικά φυτά.

Τους ευχαριστούμε πολύ πολύ!

we4all fytema

 

 

Εβδομάδα Κώδικα – Ταξίδι στη Μουντζουροχώρα!

         Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δουλέψαμε το βιβλίο  «Η μικρή μουντζούρα» της Φωτεινής Τίκκου. Μια τρυφερή και συμβολική ιστορία για τη διαφορετικότητα, την αυτοαποδοχή και τη μοναδική θέση που κατέχει ο καθένας μας στον κόσμο. Η πρωταγωνίστρια, μια μικρή μουντζούρα, ζει σε μια πολύχρωμη και φωτεινή πόλη, ανάμεσα σε πλάσματα γεμάτα λάμψη και χρώματα. Σε αντίθεση με τους άλλους, εκείνη νιώθει πως δεν ανήκει – είναι σκοτεινή, ακαθόριστη, «μουτζουρωμένη». Παρά τις προσπάθειές της να γίνει σαν τους υπόλοιπους, δεν καταφέρνει να αλλάξει. Όταν όμως εμφανίζεται ένα εντυπωσιακό ουράνιο τόξο που πλημμυρίζει την πόλη με εκτυφλωτικό φως, η μικρή μουντζούρα αποσύρεται στο σπίτι της, νιώθοντας ακόμη πιο ξένη. Τότε όμως γίνεται φανερό πόσο απαραίτητη είναι η παρουσία της: χωρίς αυτήν, η πόλη χάνει την ισορροπία της. Μέσα από αυτή την ανατροπή, η ηρωίδα ανακαλύπτει πως η αξία της δεν εξαρτάται από το πώς φαίνεται, αλλά από το ποια είναι — και πως όλοι, με το φως και τη σκιά τους, συμβάλλουν στην ομορφιά του κόσμου.

         Η ιστορία της «μικρής μουντζούρας» έκανε νόημα στους μικρούς μαθητές που και εκείνοι, εκείνη την περίοδο διένυαν την φάση της προσαρμογής τους στο νηπιαγωγείο, οπότε πολύ δούλεψαν με τη μουντζούρες τους με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.

         Αρχικά ο καθένας ζωγράφισε τη δική του μουντζούρα και μετά με τη βοήθεια της bee bot η μια μουντζούρα συναντούσε την άλλη σε μια παραλλαγή της άσκησης με το νήμα, γνωστής και ως «ιστός της αράχνης». Μια απλή αλλά ουσιαστική δραστηριότητα για το δέσιμο και την ενδυνάμωση της ομάδας. Η bee botλειτούργησε ως  κουβάρι νήματος και δημιουργήθηκε ένας αόρατος «ιστός» που συμβολίζει τη σύνδεση, την εμπιστοσύνη και την αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών της ομάδας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ενισχύεται η αίσθηση του «ανήκειν», ενώ παράλληλα καλλιεργούνται ο σεβασμός, η ακρόαση και η συνεργασία, στοιχεία θεμελιώδη για τη δημιουργία ενός θετικού και υποστηρικτικού κλίματος. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα συναντήθηκε η τέχνη, η ψυχολογίας και ο προγραμματισμός με αβίαστο, ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.

1

         Στη συνέχεια ήρθε η ώρα να κατασκευάσουμε τρισδιάστατες μουντζούρες με ποικίλα υλικά! Κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του μουντζούρα και επαναλάβαμε το παιχνίδι με τον αόρατο ιστό με τη bee bot!

2

         Η ενασχόληση με της μουντζούρες συνεχίστηκε με την κατασκευή της Μουντζουρόπολης! Η ενασχόληση με τη μηχανική στο νηπιαγωγείο μπορεί να πάρει μια ιδιαίτερα δημιουργική μορφή μέσα από το χτίσιμο μιας μακέτας πόλης. Τα παιδιά συνεργάζονται για να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν κτίρια, δρόμους και πάρκα, χρησιμοποιώντας απλά υλικά όπως χαρτόνι, τουβλάκια, κουτιά και φυσικά αντικείμενα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, αναπτύσσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, σχεδιασμού και χωρικής σκέψης, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργούν τη φαντασία και τη συνεργατικότητα. Η μακέτα της πόλης προσφέρει αφορμές για συζητήσεις σχετικά με τη λειτουργία μιας κοινότητας, τη σημασία των υποδομών και την αρμονική συνύπαρξη ανθρώπου και περιβάλλοντος. Έτσι, η μηχανική γίνεται μια ζωντανή εμπειρία μάθησης που συνδέει τη γνώση με τη δημιουργία και την κοινωνική ευαισθητοποίηση.

         Αφού σκεφτήκαμε τι θα έχει η Μουντζουρόπολη ασχοληθήκαμε με την κατασκευή της πόλης βήμα –βήμα. Οραματισμός – σχεδιασμός – υλοποίηση!

3

         Η πόλη μας ετοιμάστηκε οπότε ήρθε και η ώρα να την εξερευνήσουμε με τα ρομποτάκια μας!

Η κωδικοποίηση με ρομποτάκια, όπως η μέλισσα και το ποντίκι, στο νηπιαγωγείο εισάγει τα παιδιά με διασκεδαστικό και βιωματικό τρόπο στον κόσμο του προγραμματισμού. Μέσα από το παιχνίδι με τη ρομποτική μέλισσα και τον ποντικό, τα παιδιά μαθαίνουν να δίνουν απλές εντολές, να προβλέπουν αποτελέσματα και να διορθώνουν τα λάθη τους, αναπτύσσοντας έτσι λογική σκέψη, προγραμματιστική σκέψη και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Η κωδικοποίηση με τα ρομποτάκια ενισχύει επίσης τη συνεργασία και την επικοινωνία, καθώς τα παιδιά συζητούν, πειραματίζονται και σχεδιάζουν διαδρομές μαζί.

Η μέλισσα και το ρομπότ περιγιήθηκαν στην πόλη και τα παιδιά διασκέδασαν και έμαθαν κωδικοποιώντας!

4

Μικροί βοηθοί! Είμαι εδώ για σένα!

Φέτος στο σχολείο μας εισάγουμε ένα σύστημα αλληλοϋποστήριξης των μαθητών μας αντλώντας από το θεωρητικό πλαίσιο του Peer Support (Συμβουλευτική Ομοτίμων) για μαθητές.

Τα παιδιά λοιπόν που φοιτούν στο σχολείο από την περσινή χρόνια αναλαμβάνουν υποστηρικτικό ρόλο για τους καινούριους μαθητές.

Αφού καθίσαμε όλοι μαζί και σκεφτήκαμε με την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών σε τι θα μπορούσαν να είναι βοηθητικοί για τους συμμαθητές τους, ετοιμάσαμε τα σήματα τους, την αφίσα της υπηρεσίας τα οποία και παρουσιάσαμε στις τάξεις.

Οι Μικροί Βοηθοί ήδη διαπρέπουν!

Ενεργοί πολίτες σε δράση…

Eimai edo gia SenaMikroi BohthoiAfisa mikroi bohthoi

Ένα φιλάκι στο χέρι!

Για άλλη μια χρονιά μας έκανε παρέα ο Chester τι πρώτες μέρες του σχολείου και γέμισαν οι τάξεις μας φιλάκια και ευχές!

Σας ευχαριστούμε γονείς!

Chester photo

“Όταν νιώθεις μοναξιά και σου λείπει το σπίτι σου, ακούμπησε το χέρι στο μάγουλο και σκέψου: “η μαμά σ’αγαπάει … η μαμά σε αγαπάει”.