Το Προαιρετικό Ολοήμερο Τμήμα του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχε με πολύ ενθουσιασμό στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού – EU CODE WEEK , μια πρωτοβουλία που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά αυτής της ηλικίας να γνωρίσουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και μέσα από την ενεργητική τους συμμετοχή , να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και να συνεργαστούν με διασκεδαστικό και παιγνιώδη τρόπο.
Η δραστηριότητά μας είχε τίτλο “Το τερατάκι των χρωμάτων προγραμματίζει!”
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι εμπνευσμένη από το παραμύθι «Το Τερατάκι των Χρωμάτων» της Anna LIenas και στοχεύει στην εισαγωγή των παιδιών της προσχολικής ηλικίας στις βασικές αρχές της υπολογιστικής και της αλγοριθμικής σκέψης, μέσα από το παιχνίδι, τη φαντασία και την αναγνώριση των συναισθημάτων.
Το παραμύθι αυτό μας ταξίδεψε στον μαγικό κόσμο των συναισθημάτων και των χρωμάτων, παρέα με έναν ξεχωριστό “ήρωα”: το Τερατάκι των Χρωμάτων! Στην αρχή ήταν πολύ μπερδεμένο και δεν μπορούσε να αναγνωρίσει τα συναισθήματά του, όμως σιγά σιγά το βοηθήσαμε να τα βάλει σε «τάξη».
Αρχικά, διαβάσαμε το παραμύθι, συζητήσαμε για τα συναισθήματα που νιώθει το τερατάκι αλλά και για τα χρώματα που τα συμβολίζουν (χαρά – κίτρινο, λύπη – μπλε, θυμός – κόκκινο, φόβος – μαύρο, ηρεμία – πράσινο, αγάπη – ροζ) και οργανώσαμε πολλές και ευχάριστες δραστηριότητες.
- Κάθε φορά που διαβάζουμε για ένα συγκεκριμένο συναίσθημα και το χρώμα που το συμβολίζει βάζουμε κυκλάκια αυτού του χρώματος σε ένα διάφανο ποτήρι.
- Λέμε το χρώμα, βάζουμε τα κυκλάκια με το ίδιο χρώμα σε ένα διάφανο ποτήρι και εκφράζουμε το συναίσθημα που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο χρώμα.
- Λέω το χρώμα και ακουμπάω το όνομα του συναισθήματος που συμβολίζει το συγκεκριμένο χρώμα.
- Αντιστοιχίζουμε κάθε χρώμα με το συναίσθημά του.
- Περπατάμε σαν ρομπότ
- Γινόμαστε ζευγάρια, όπου με βιωματικό τρόπο το ένα παιδί είναι «ρομποτάκι» και το άλλο βοηθός– προγραμματιστής!
Κι έτσι καταφέραμε να φτάσουμε στο τερατάκι
- της λύπης
- του θυμού
- της ηρεμίας
- της αγάπης
- Στη συνέχεια σχεδιάσαμε ένα επιδαπέδιο πλέγμα και βοηθήσαμε το ¨μπερδεμένο¨ τερατάκι να φτάσει μα που αλλού;
στην ΑΓΑΠΗ
- Τώρα στο πλέγμα τοποθετήσαμε τα βαζάκια με τα χρώματα που συμβολίζουν το θυμό, το φόβο και τη λύπη. Αποστολή μας είναι να φτάσουμε στο τερατάκι της ΧΑΡΑΣ ή της ΑΓΑΠΗΣ χωρίς να περάσουμε από τα βαζάκια που αναφέραμε πριν.
Τα βελάκια κατεύθυνσης μας βοηθούν να βρούμε τη διαδρομή για να φτάσουμε στο αγαπημένο μας τερατάκι.
- Παρέα με τη beebot, την αγαπημένη μας μελισσούλα κάνουμε εξάσκηση σε βασικές έννοιες ακολουθίας και κωδικοποίησης.
Τελικός προορισμός; Η χαρά και η αγάπη. Εκεί που κάθε τερατάκι βρίσκει τη θέση του και κάθε παιδί αναγνωρίζει και αποδέχεται το πώς νιώθει.
- Τελειώνοντας τις δραστηριότητες μας ,σε χαρτί Α4 αποτύπωσαμε τη διαδρομή που διάλεξε ο καθένας για να φτάσει στη ΧΑΡΑ ή στην ΑΓΑΠΗ.
- Ζωγραφίζω το Αγαπημένο μου Τερατάκι ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθω.
Συνεχίζοντας τις δημιουργικές μας δράσεις, αυτή τη φορά εργαστήκαμε με το πρωινό τμήμα, συμπληρώνοντας τις δραστηριότητες που ήδη παρουσιάστηκαν.
Η δραστηριότητα μας είχε τίτλο: “Το μπερδεμένο τερατάκι ζωγραφίζει χρώματα!”
Σε ένα μεγάλο κομμάτι χαρτόνι σχεδιάσαμε το τερατάκι και μέσα του φτιάξαμε ένα πλέγμα με κουτάκια. Κάθε κουτάκι είχε έναν αριθμό από το 1 έως το 5. Αυτοί οι αριθμοί δεν ήταν απλώς αριθμοί: αντιστοιχούσαν σε χρώματα που έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε για να ζωγραφίσουμε το τερατάκι: 1 → κόκκινο, 2 → πράσινο, 3 → κίτρινο, 4 → μπλε, 5 → ροζ.
Τα παιδιά είχαν πολύ διασκέδαση ακολουθώντας τα νούμερα και γεμίζοντας το τερατάκι με χρώματα! Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, όχι μόνο γνωρίσαμε τα χρώματα, αλλά κάναμε και τα πρώτα μας βήματα στην ακολουθία εντολών και στην προγραμματιστική σκέψη με έναν παιχνιδιάρικο τρόπο.
Κάπου εδώ τελειώνει το ταξίδι μας με “Το τερατάκι των χρωμάτων “.
Περάσαμε υπέροχα! Συνεργαστήκαμε , παίξαμε , διασκεδάσαμε και παρέα με το φίλο μας το μικρό τερατάκι βάλαμε επιτέλους μια “τάξη” στα συναισθήματά μας!


































































































