Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

Το Προαιρετικό Ολοήμερο Τμήμα του Νηπιαγωγείου  μας συμμετείχε με πολύ ενθουσιασμό στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού – EU CODE WEEK , μια πρωτοβουλία που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά  αυτής της ηλικίας να γνωρίσουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού  και μέσα από την ενεργητική τους συμμετοχή , να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και να συνεργαστούν  με διασκεδαστικό και παιγνιώδη τρόπο.

Η δραστηριότητά μας είχε τίτλο “Το τερατάκι των χρωμάτων προγραμματίζει!”

Η  συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι εμπνευσμένη από το παραμύθι «Το Τερατάκι των Χρωμάτων» της Anna LIenas και στοχεύει στην εισαγωγή των παιδιών της προσχολικής ηλικίας στις βασικές αρχές της υπολογιστικής  και της αλγοριθμικής σκέψης, μέσα από το παιχνίδι, τη φαντασία  και την αναγνώριση των συναισθημάτων.

Το παραμύθι αυτό μας ταξίδεψε στον μαγικό κόσμο των συναισθημάτων και των χρωμάτων, παρέα με έναν ξεχωριστό “ήρωα”: το Τερατάκι των Χρωμάτων! Στην αρχή  ήταν πολύ μπερδεμένο και δεν μπορούσε να  αναγνωρίσει τα συναισθήματά του,  όμως σιγά σιγά το βοηθήσαμε να τα βάλει  σε «τάξη».

Αρχικά, διαβάσαμε το παραμύθι, συζητήσαμε για τα συναισθήματα που νιώθει το τερατάκι αλλά και για  τα χρώματα που τα συμβολίζουν (χαρά – κίτρινο, λύπη – μπλε, θυμός – κόκκινο, φόβος – μαύρο, ηρεμία – πράσινο, αγάπη – ροζ) και οργανώσαμε πολλές και ευχάριστες δραστηριότητες.

paramythi terataki chromaton

  • Κάθε φορά που διαβάζουμε για ένα συγκεκριμένο  συναίσθημα και το χρώμα που το συμβολίζει βάζουμε κυκλάκια αυτού του χρώματος σε ένα διάφανο ποτήρι.

se kathe pothri bazo to chroma poy antistoichei sto synathsthhma

  • Λέμε το χρώμα, βάζουμε  τα κυκλάκια με το ίδιο χρώμα σε ένα διάφανο ποτήρι και εκφράζουμε το συναίσθημα που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο χρώμα.

paichnidi bazo to chroma kai ekfrazo synaisthhma paichnidi bazo to chroma kai ekfrazo synaisthhma4 paichnidi bazo to chroma kai ekfrazo synaisthhma5 paichnidi bazo to chroma kai ekfrazo synaisthhma6 paichnidi bazo to chroma kai ekfrazo synaisthhma7

  • Λέω το χρώμα και ακουμπάω το όνομα του συναισθήματος που συμβολίζει το συγκεκριμένο χρώμα.

paichnidi leo chroma kai akoympao onoma synaisthhmatos paichnidi leo chroma kai akoympao onoma synaisthhmatos1 paichnidi leo chroma kai akoympao onoma synaisthhmatos2 paichnidi leo chroma kai akoympao onoma synaisthhmatos3 paichnidi leo chroma kai akoympao onoma synaisthhmatos4

  • Αντιστοιχίζουμε κάθε χρώμα με το συναίσθημά του.

chroma synaisthhma chroma synaisthhma1 chroma synaisthhma2antistoichizo chroma me lexh synaisthhmatosantistoichizo chroma me lexh synaisthhmatos1antistoichizo chroma me lexh synaisthhmatos7antistoichizo chroma me lexh synaisthhmatos8

  • Περπατάμε σαν ρομπότ

perpatao san rompot perpatao san rompot1 perpatao san rompot2 perpatao san rompot3 perpatao san rompot4

  • Γινόμαστε  ζευγάρια, όπου με βιωματικό τρόπο το ένα παιδί είναι «ρομποτάκι» και το άλλο βοηθόςπρογραμματιστής!

paichnidi rompot programatisths paichnidi rompot programatisths1 paichnidi rompot programatisths2 paichnidi rompot programatisths3 paichnidi rompot programatisths4 paichnidi rompot programatisths5 paichnidi rompot programatisths6 paichnidi rompot programatisths7 paichnidi rompot programatisths8

Κι έτσι καταφέραμε να φτάσουμε στο τερατάκι

  • της λύπης

ftasame sto terataki ths lyphs

  • του θυμού

ftasame sto terataki toy thymoy

  • της ηρεμίας

ftasame sto terataki ths hremias

  • της αγάπης

ftasame sto terataki ths agaphs

  • Στη συνέχεια σχεδιάσαμε ένα  επιδαπέδιο πλέγμα και βοηθήσαμε το ¨μπερδεμένο¨ τερατάκι να φτάσει μα που αλλού;

στην ΑΓΑΠΗ

plegma bohtho to polychromo terataki na ftasei sthn agapharchiko plegma bohtho to polychromo terataki na ftasei sthn agapharchiko1plegma bohtho to polychromo terataki na ftasei sthn agaph

  • Τώρα στο πλέγμα τοποθετήσαμε τα βαζάκια  με τα χρώματα που συμβολίζουν το θυμό, το φόβο και τη λύπη. Αποστολή μας είναι να φτάσουμε στο τερατάκι της ΧΑΡΑΣ ή της ΑΓΑΠΗΣ  χωρίς να περάσουμε από τα βαζάκια  που αναφέραμε πριν.

plegma agaph archiko plegma me baza synaisthhmaton ftano sth charaarchiko1plegma me baza synaisthhmaton ftano sth charaarchikoplegma me baza synaisthhmaton ftano sth charaplegma me baza synaisthhmaton ftano sth chara1plegma diadromh na ftaso agaphplegma diadromh na ftaso agapharchikoplegma eftasa agaphplegma eftasa agaph1plegma eftasa agaph2

Τα βελάκια κατεύθυνσης μας βοηθούν να βρούμε τη διαδρομή για να φτάσουμε στο αγαπημένο μας τερατάκι.

akoloytho belh gia na ftaso to agaphmeno moy terataki akoloytho belh gia na ftaso to agaphmeno moy terataki.archiko akoloytho belh gia na ftaso to agaphmeno moy terataki1 akoloytho belh ftano agaph archiko akoloytho belh ftano agaph akoloytho belh ftano agaph1 akoloytho belh ftano agaph2

  • Παρέα  με τη beebot,  την αγαπημένη μας μελισσούλα κάνουμε  εξάσκηση σε βασικές έννοιες ακολουθίας και κωδικοποίησης.

Τελικός προορισμός; Η χαρά και η αγάπη. Εκεί που κάθε τερατάκι βρίσκει τη θέση του και κάθε παιδί αναγνωρίζει και αποδέχεται το πώς νιώθει.

programmatizo melisoyla programmatizo melisoyla1 programmatizv th beebot h melisoyla xekinhse h beebot paei na synanthsei thn agaph h beebot paei na synanthsei thn agapharxiko h beebot sthn agaphh beebot eftase agaph

  • Τελειώνοντας τις δραστηριότητες μας ,σε χαρτί Α4 αποτύπωσαμε  τη διαδρομή που διάλεξε ο καθένας για να φτάσει στη ΧΑΡΑ ή στην ΑΓΑΠΗ.

se a4 diadromh schediazo gia agaphmeno moy synaisthhma se a4 diadromh schediazo gia agaphmeno moy synaisthhma.2 se a4 diadromh schediazo gia agaphmeno moy synaisthhma.1jpg

  • Ζωγραφίζω το Αγαπημένο μου Τερατάκι ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθω.

zografizo terataki analoga me synaisthhma moy zografizo terataki analoga me synaisthhma moy1

Συνεχίζοντας τις δημιουργικές μας δράσεις, αυτή τη φορά εργαστήκαμε με το πρωινό τμήμα, συμπληρώνοντας τις δραστηριότητες που ήδη παρουσιάστηκαν.

Η δραστηριότητα μας είχε τίτλο: “Το μπερδεμένο τερατάκι ζωγραφίζει χρώματα!”

Σε ένα μεγάλο κομμάτι χαρτόνι σχεδιάσαμε το τερατάκι και μέσα του φτιάξαμε ένα πλέγμα με κουτάκια. Κάθε κουτάκι είχε έναν αριθμό από το 1 έως το 5. Αυτοί οι αριθμοί δεν ήταν απλώς αριθμοί: αντιστοιχούσαν σε χρώματα που έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε για να ζωγραφίσουμε το τερατάκι: 1 → κόκκινο, 2 → πράσινο, 3 → κίτρινο, 4 → μπλε, 5 → ροζ.

Τα παιδιά είχαν πολύ διασκέδαση ακολουθώντας τα νούμερα και γεμίζοντας το τερατάκι με χρώματα! Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, όχι μόνο γνωρίσαμε τα χρώματα, αλλά κάναμε και τα πρώτα μας βήματα στην ακολουθία εντολών και στην προγραμματιστική σκέψη με έναν παιχνιδιάρικο τρόπο.

87190bdb ca4a 49cd b788 98bdde409a1c 5cd92b79 20dd 4137 a46d c5623783aad8 2759bcfe d7bc 440b 85ba 84ffbc692a14 380fdb1b 3605 4aae 9a46 c2408132b5e0 7950ee6a 5686 4ecb 95f2 416951c22fab c545c5bd f522 44c3 a0e5 15d54ede5a24 d9c7859f 4044 4f6f ae6f 91fb02c46113 33da3416 57b3 4c24 96ad a296a9250ad4119c9b32 4cb3 41d2 9957 23d2f780785e 

Συνεχίζοντας τις δημιουργικές μας δράσεις με τα τερατάκια, αυτή τη φορά ασχοληθήκαμε με το Τερατάκι της Αγάπης.
38a29109 cc3d 4841 83cf 3067411cd247 67142695 b523 4102 9c4f 5824bac49a5e d4a12386 05d6 437a 877a 4f634bd4b03e e2d1a816 8223 4ddd 93b6 acc7fa0625fe 823a87b1 da42 4bf4 8f49 efd159ba110b 648ab9ca 410e 40e7 bcfc 0754d7cdb933 0878f083 305f 40d3 8673 e93f8829ad8f 17668c55 2739 47e3 89b2 8c4c0a0ee72a 7b39b64b b0b1 4a41 b1b3 a1776950c53d 3a599b30 bbc0 440e bee0 061f8ec1315b db0e7be4 5972 4a1d b05a ea55084526b5  811a3931 05c4 4a98 9049 37711d6cc114 fb4039ca 206a 4f05 8ff3 014e7f7d43b6 8bd0a06a 7b02 49f6 853c 4d23429f1e02
Η δραστηριότητα μας είχε τίτλο: “Ο Τροχός των Συναισθημάτων!”
Σε μια ακόμη δημιουργική δραστηριότητα φτιάξαμε τον Τροχό των Συναισθημάτων! Κόψαμε ένα στρογγυλό κομμάτι χαρτόνι και κάναμε ένα άνοιγμα σε μορφή γωνίας. Στην πίσω μεριά κολλήσαμε ένα ακόμα στρογγυλό χαρτόνι και ζωγραφίσαμε όλα τα συναισθήματα που μάθαμε στην τάξη. Τα παιδιά γυρνούσαν τον τροχό και επέλεγαν το συναίσθημα που νιώθουν και θέλουν να φαίνεται. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο γνωρίσαμε και αναγνωρίσαμε τα συναισθήματά μας, αλλά εξασκήσαμε και τη λεπτή κινητικότητα και τη δημιουργικότητα τους.
2807d387 d81e 4db1 94d4 697f85800656 7ef04f02 41b3 457a a787 58f48f810d40 e4cfc181 8bc5 4fde a507 0a9efd9c07c3 b64ef8aa 04a4 4ecd 996c fb7a45c141fd e134cdae d78c 4ca6 bc41 42cbbb6e19bc 7c21e2f9 9124 4938 abad 2d282dcb8aae 21cd447f ec4c 4747 8b7a ff3ab00d07a7

Κάπου εδώ τελειώνει το ταξίδι μας με “Το τερατάκι των χρωμάτων “.

Περάσαμε υπέροχα!  Συνεργαστήκαμε , παίξαμε , διασκεδάσαμε και παρέα με το φίλο μας το μικρό τερατάκι βάλαμε επιτέλους  μια “τάξη”  στα συναισθήματά μας!