Φεβρουάριος ή Φλεβάρης, κουτσοφλέβαρος ή κουτσός……
Όπως και να τον πούμε είναι πολύ αγαπητός μήνας σε όλους, μικρούς και μεγάλους γιατί μας φέρνει τις Απόκριες, τους μασκαράδες, τις κολομπίνες και τους αρλεκίνους, τις μαγισσούλες και τις νεράιδες, τους πειρατές και τις πριγκίπισσες….
Φέρνει ακόμα γέλια, χορούς , τραγούδια, πειράγματα και πολύ χαρά!
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο :
https://www.youtube.com/watch?v=TSoWRSOItmc
Συζητήσαμε για τη σημασία της λέξης “ΑΠΟΚΡΙΑ” και για τα έθιμα που αναβιώνουν αυτές τις μέρες σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Είπαμε ακόμα για τα πιο γνωστά καρναβάλια που γίνονται στην Πάτρα, την Ξάνθη και το Ρέθυμνο.
Μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα , τα νηστίσιμα φαγητά ,το έθιμο του χαρταετού.
Γλωσσικά και άλλα παιχνίδια με ……διάθεση καρναβαλιού
Τα γραμματάκια της λέξης “ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ” κρύφτηκαν
Όσο ακούγεται η μουσική ψάχνουμε μέσα στην τάξη να τα βρούμε
Ένα παιδί κρατάει τη λέξη “ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ”
και όσα παιδιά βρήκαν τα κρυμμένα γράμματα, στέκονται το ένα δίπλα στο άλλο με τη σωστή σειρά ώστε να σχηματιστεί η λεξούλα μας.
- Η λέξη “Καρναβάλι” με τα πεζά
- Συνθέτουμε την παραπάνω λέξη με κεφαλαία
- ….και με πεζά
- Ποιο γραμματάκι λείπει;
- Αντίστοιχα ατομικά φύλλα εργασίας
- Μυστικός κώδικας
Παρακολουθήσαμε το πολύ όμορφο παραμύθι της Ζ.Σαρρή “Ο Αρλεκίνος” εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=lxcyCn3zxQw
….και ταξιδέψαμε μαζί με τη “φαντασία ” μέχρι τη Βενετία.
Είδαμε τα κανάλια, τις γόνδολες και τους γονδολιέρηδες ,τους πιερότους και τις κολομπίνες. Ενθουσιαστήκαμε με τη στολή του Αρλεκίνου.
Παρατηρήσαμε τα πολύχρωμα σχήματα πάνω της και μάθαμε το σχήμα του ρόμβου.
- Βάλαμε στη σωστή σειρά τις κάρτες και αναδιηγηθήκαμε την ιστορία του Αρλεκίνου
- Και σε ατομικό φύλλο εργασίας
Αποκριάτικες εικαστικές δημιουργίες
- Κλόουν με παλάμες
- Κλόουν με νερομπογιές και κολάζ
- Το Κ του Κλόουν
- Ο Αρλεκίνος μας
- Οι χαρταετοί μας με την τεχνική του βιτρώ
Ελεύθερη εικαστική έκφραση
- “Ζωγραφίζω το πιο αγαπημένο έθιμο της Αποκριάς”
- Ζωγραφίζω την αγαπημένη μου αποκριάτικη στολή
- Φτιάξαμε μάσκες και μεταμφιεστήκαμε
- Σε πουλί
- Σε γάτες και ποντικάκια
- Ποια ομάδα θα ταΐσει τον κλόουν με περισσότερα μπαλάκια;
- Με κλειστά μάτια βάζω τη μύτη του κλόουν στη σωστή θέση
- Μουσικές…..πατούσες
Με μουσική υπόκρουση κινούμαστε στο χώρο γύρω από τις σκόρπιες πατούσες. Στο σταμάτημα της μουσικής βρίσκω ένα ζευγάρι πατούσες για να σταθώ.
Κάθε φορά αφαιρείται ένα ζευγάρι από πατούσες όμως πρέπει να βρούμε τρόπο ώστε όλοι να πατάνε σε κάποια πατούσα
- Πως το τρίβουν το πιπέρι
με το γόνατο, με τη μύτη, με την πλάτη
- ” Τα κουκιά” αποκριάτικο Θεσσαλίας
- “Μια γριά μπαμπόγρια”
Διασκεδάσαμε με πολλά παιχνίδια ,μουσική, γαϊτανάκι και άλλα πολλά με τους “Χαχανούληδες”
- Το Γαϊτανάκι
Ήρθες και πάλι
τρελό καρναβάλι
παντού σκορπώντας
γέλια, χαρά………..















































































































