Κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου τιμούμε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και έχουμε έτσι όλοι μας την ευκαιρία να εστιάσουμε την προσοχή μας στα δικαιώματα αλλά και στις δυνατότητες των ανθρώπων αυτών. Η ημέρα αυτή λοιπόν αποτελεί μια πολύ καλή αφορμή ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν λίγο καλύτερα τα άτομα με ιδιαιτερότητες και τον τρόπο ζωής τους. Είναι σημαντικό να καταλάβουν από πολύ νωρίς την αξία της μοναδικότητας και την ομορφιά της διαφορετικότητας στη ζωή είτε αυτή έχει σχέση με την καταγωγή, τη γλώσσα, τη θρησκεία , το χρώμα, είτε με τη σωματική και πνευματική κατάσταση.
Μέσα από πολλές δράσεις και δραστηριότητες βιωματικού κυρίως χαρακτήρα προβληματίστηκαν, ευαισθητοποιήθηκαν και κατανόησαν τις δυσκολίες των παιδιών με ειδικές ανάγκες αλλά και την ανάγκη τους για σεβασμό , αλληλεγγύη, φιλία και κατανόηση. Έμαθαν να αποδέχονται και να σέβονται τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα του καθενός και κατάλαβαν ότι η ομορφιά βρίσκεται στην ποικιλομορφία.
Με πολλές εικόνες και παραμύθια προσεγγίσαμε το συγκεκριμένο θέμα, μπήκαμε στη θέση αυτών των παιδιών και μοιραστήκαμε σκέψεις αλλά και συναισθήματα…..
Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο το παραμύθι των Τζιν Γουίλις και Τόνυ Ρος “Η Αργυρώ γελάει” εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=8jCv5Xj3dS8
Συζητήσαμε τι μπορεί να κάνει η Αργυρώ , η ηρωίδα της ιστορίας μας. Είπαμε πως η Αργυρώ μπορεί να γελάει, να παίζει, να κάνει σκανταλιές, να χορεύει , να τραγουδάει, να κάνει κούνια, να λυπάται, να χαίρεται…… γενικά να κάνει οτιδήποτε κάνει ένα οποιοδήποτε παιδί της ηλικίας της. Εκφράσαμε την έκπληξη που νιώσαμε στο τέλος της ιστορίας όταν διαπιστώσαμε ότι η Αργυρώ κάθεται σε αναπηρικό αμαξίδιο. Αυτό μας έδωσε την αφορμή να συζητήσουμε και να καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως η Αργυρώ είναι ένα παιδί με ειδικές ανάγκες όμως αυτό δεν την εμποδίζει να έχει τα ίδια δικαιώματα , τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια συναισθήματα όπως όλα τα παιδιά. Η Αργυρώ και κάθε παιδί σαν την Αργυρώ δεν χρειάζεται τη λύπησή μας αλλά την αποδοχή, το σεβασμό και την αγάπη μας!
Μπαίνω στη θέση του άλλου
- Περπατώ με κλειστά μάτια με τη βοήθεια μίας ράβδου
- Βρίσκω εμπόδια όμως συνεχίζω την προσπάθεια
- Τα κατάφερα!
- Χορεύουμε χωρίς να βλέπουμε
- Χωρίς να βλέπω μαντεύω το φρούτο που κρατώ
- Τα χεράκια μου με βοηθούν να μαντέψω ποια αγαπημένη μου φίλη ήρθε κοντά μου
- Επικοινωνώ με νοήματα – Μάντεψε τι κάνω
-Χαιρετώ
-Πετάω σαν πεταλούδα
– Σ αγαπώ
- Πως θα χορεύαμε χωρίς πόδια;
- Ζωγραφική με το στόμα
- Μια μέρα με την Αργυρώ
- Εικαστική έκφραση
Εγώ και Συ μπορούμε να είμαστε μαζί! Μπορούμε να ενώσουμε τις καρδιές μας πιο σφιχτά!






















