ΕΓΩ ΚΙ ΕΣΥ…..ΜΑΖΙ!

ΑΜΕΑ

Κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου τιμούμε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και έχουμε έτσι όλοι μας την ευκαιρία  να εστιάσουμε την προσοχή μας στα δικαιώματα αλλά και στις δυνατότητες των ανθρώπων αυτών. Η ημέρα αυτή λοιπόν αποτελεί μια πολύ καλή αφορμή ώστε  τα παιδιά να γνωρίσουν λίγο καλύτερα τα άτομα με ιδιαιτερότητες και τον τρόπο ζωής τους. Είναι σημαντικό  να καταλάβουν από πολύ νωρίς την αξία της μοναδικότητας και την ομορφιά της διαφορετικότητας στη ζωή είτε αυτή έχει σχέση με την καταγωγή, τη γλώσσα, τη θρησκεία , το χρώμα, είτε με τη σωματική και πνευματική κατάσταση.

Μέσα από πολλές  δράσεις και  δραστηριότητες  βιωματικού κυρίως χαρακτήρα   προβληματίστηκαν, ευαισθητοποιήθηκαν και κατανόησαν τις δυσκολίες  των παιδιών με ειδικές ανάγκες αλλά και την ανάγκη τους για σεβασμό , αλληλεγγύη, φιλία και κατανόηση.  Έμαθαν να αποδέχονται και να σέβονται τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα του καθενός και κατάλαβαν ότι η ομορφιά βρίσκεται στην ποικιλομορφία.

Με πολλές εικόνες και παραμύθια προσεγγίσαμε το συγκεκριμένο θέμα, μπήκαμε στη θέση αυτών των παιδιών    και μοιραστήκαμε σκέψεις αλλά και συναισθήματα…..

Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο το παραμύθι των  Τζιν Γουίλις και Τόνυ Ρος  “Η Αργυρώ γελάει” εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=8jCv5Xj3dS8

Συζητήσαμε τι μπορεί να κάνει η Αργυρώ , η ηρωίδα της ιστορίας μας.  Είπαμε πως η Αργυρώ μπορεί να γελάει, να παίζει, να κάνει σκανταλιές, να χορεύει , να τραγουδάει, να κάνει κούνια, να λυπάται, να χαίρεται…… γενικά να κάνει οτιδήποτε κάνει ένα οποιοδήποτε  παιδί της ηλικίας της. Εκφράσαμε την έκπληξη που νιώσαμε στο τέλος  της ιστορίας όταν διαπιστώσαμε  ότι η Αργυρώ κάθεται σε αναπηρικό αμαξίδιο. Αυτό μας έδωσε την αφορμή να συζητήσουμε και να καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως η Αργυρώ είναι ένα παιδί με ειδικές ανάγκες  όμως αυτό δεν την εμποδίζει να έχει τα ίδια δικαιώματα , τις ίδιες ανάγκες  και τα ίδια συναισθήματα όπως όλα τα παιδιά. Η Αργυρώ και κάθε παιδί σαν την Αργυρώ δεν χρειάζεται τη λύπησή μας αλλά την αποδοχή, το σεβασμό  και την αγάπη μας!

Μπαίνω στη θέση του άλλου

  • Περπατώ με κλειστά μάτια με τη βοήθεια  μίας ράβδου

περπαταω με βοηθεια τη ραβδο

  • Βρίσκω εμπόδια όμως συνεχίζω την προσπάθεια

πως θα περασω τα εμποδιαπως θα περασω τα εμποδια1

  • Τα κατάφερα!

τα καταφερα

  • Χορεύουμε χωρίς να βλέπουμε

χορευουμε χωρις να βλεπουμε χορευουμε χωρις να βλεπουμε1 χορευουμε χωρις να βλεπουμε2 χορευουμε χωρις να βλεπουμε3

  • Χωρίς να βλέπω μαντεύω το φρούτο που κρατώ

χωρις να βλεπω μαντευω το φρουτο

  • Τα χεράκια μου με βοηθούν να μαντέψω ποια αγαπημένη μου φίλη ήρθε κοντά μου

ψηλαφιζω χωρις να βλεπω

  • Επικοινωνώ με νοήματα – Μάντεψε τι κάνω

-Χαιρετώ

χαιρετω με νοηματα

-Πετάω σαν πεταλούδα

πεταω με νοηματα

– Σ αγαπώ

σαγαπω με νοηματα

  • Πως θα χορεύαμε χωρίς πόδια;

χορευω χωρις ποδια χορευω χωρις ποδια1 χορευω χωρις ποδια2 χορευω χωρις ποδια3

  • Ζωγραφική με το στόμα

ζωγραφικη με στομα

  • Μια μέρα με την Αργυρώ

 

μια μερα με την Αργυρω μια μερα με την Αργυρω1

  • Εικαστική έκφραση

κατασκευη εγω κι εσυ μαζι κατασκευη εγω κι εσυ μαζι1

Εγώ και Συ μπορούμε να είμαστε μαζί! Μπορούμε να ενώσουμε τις καρδιές μας πιο σφιχτά!