Σχέδιο Δράσης ‘Αξονες 5 και 6

Το σχολείο μας φέτος  θα εκπονήσει σχέδια δράσης που αφορούν τον 5ο και 6ο άξονα.

Άξονας 5

Σχέσεις σχολείου και οικογένειας

Στόχοι

Να αναδειχθεί η σημασία της κοινής δράσης σε όλα τα επίπεδα μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων με στόχο την προάσπιση και διεύρυνση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, ώστε τα δικαιώματα και οι ανάγκες των μαθητών να ικανοποιούνται χωρίς να γίνονται αντικείμενο κερδοσκοπίας, καθώς επίσης και την ανάπτυξη και προαγωγή της Παιδείας με απώτερο στόχο τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών και τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Να αναδειχθεί η αναγκαιότητα της συνεργασίας των γονέων με τους εκπαιδευτικούς για την ολοκλήρωση του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου, με την ενίσχυση στην απρόσκοπτη και αδέσμευτη άσκηση της εργασίας τους σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου το σχολείο γίνεται δέκτης των πολλαπλών κοινωνικών, οικονομικών και άλλων προβλημάτων που οξύνονται στο ευρύτερο κοινωνικό πεδίο.

Σχέδια Δράσης

Διερεύνηση των πεδίων κοινής δράσης στο σύνολο των πτυχών λειτουργίας των σχολείων, σε ζητήματα όπως η πλήρης κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό των σύγχρονων αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης (μόνιμο εκπαιδευτικό και άλλο αναγκαίο προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή, δωρεάν παροχή βιβλίων και συγγραμμάτων, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση των γονέων για τη λειτουργία του σχολείου). Βελτίωση των όρων φοίτησης και διαβίωσης των παιδιών σε διδακτήρια σύγχρονα, άνετα και υγιεινά, ιδιοκτησίας του κράτους, με όλη τη σύγχρονη υποδομή (αυλές, εργαστήρια, γυμναστήρια, βιβλιοθήκες, υποδομές σίτισης, ξεκούρασης, παιδικές χαρές κ.ά.) σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε ηλικίας. Μελέτη της θετικής εμπειρίας από κοινές δράσεις. Περιγραφή θεσμικών και νομοθετικών παρεμβάσεων που διασφαλίζουν τους εκπαιδευτικούς κατά την άσκηση του έργου τους.

Άξονας 6

Ηγεσία, οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Στόχοι

Το Δημόσιο Σχολείο και οι εφαρμοζόμενες εκπαιδευτικές πολιτικές. Με το σκεπτικό ότι η κεντρική εκπαιδευτική πολιτική επηρεάζει βαθύτατα κάθε πλευρά της εκπαιδευτικής πραγματικότητας (χαρακτήρα/λειτουργία σχολείου, σχέσεις εκπαιδευτικών, σχολική κοινότητα, εκπαιδευτική διαδικασία):

Να αναδειχθούν οι διαστάσεις των πολιτικών του Υπουργείου και πώς αυτές επηρεάζουν τη δομή του σχολείου και τις πολυσύνθετες σχέσεις μεταξύ των μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και Διευθυντή/ντριας-Προϊστάμενου/ης του Νηπιαγωγείου.

Να σκιαγραφηθούν όψεις και πλευρές διαμόρφωσης της ταυτότητας των εκπαιδευτικών και των παιδιών-μελλοντικών πολιτών μέσα από το κανονιστικό πλαίσιο εφαρμογής των νόμων/εγκυκλίων, των αξιολογικών διαδικασιών, κλπ.

Σχέδια Δράσης

Ανιχνεύουμε/αναλύουμε την εκπαιδευτική νομοθεσία.

Προτάσσουμε τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, την πρόσβαση όλων των παιδιών μας στο κοινωνικό αγαθό της γνώσης, τη συνεργατική δημοκρατική αντίληψη, το συλλογικό παιδαγωγικό πλαίσιο και την ολόπλευρη γνώση για όλα τα παιδιά, την παιδαγωγική μας υπόσταση και τη χειραφετημένη εργασία.

Αναδεικνύουμε τον ρόλο του Συλλόcγου Διδασκόντων στην εκπαιδευτική και διοικητική λειτουργία των σχολείων, τις αντιδραστικές αλλαγές – μέσω της αφαίρεσης αρμοδιοτήτων – πού έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια καθώς και την ιστορική πορεία του.

Διερευνούμε εκπαιδευτικά περιεχόμενα και πρακτικές που να ενθαρρύνουν/ενισχύουν παιδαγωγικές σχέσεις ισοτιμίας, ελευθερίας και αλληλεγγύης.

Αντιπαραβάλλουμε τις δημοκρατικές εργασιακές σχέσεις απέναντι στην εσωτερίκευση του ανταγωνισμού και της αποδοχής ιεραρχικών δομών.