ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΒΛΟ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ
ΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΤΟΥ ΛΑΓΟΥ ΜΕ ΓΛΥΚΙΣΜΑΤΑ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΡΤΟΥΛΕΣ
ΟΙ 12 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ
ΞΥΛΙΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΕ ΕΥΧΕΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ-ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ-ΕΝΩΣΕ ΤΟ ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΑΥΓΟ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ-ΒΡΕΣ ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ-ΤΑΪΣΕ ΤΑ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙΑ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ-ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕ ΤΟ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙ ΣΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΑΡΙΘΜΟ
ΧΡΩΜΑΤΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ ΜΕ ΑΥΓΑ
ΣΠΑΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΜΥΣΤΙΚΟΥΣ ΚΩΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΞΥΛΙΝΕΣ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΜΕ ΜΑΓΝΗΤΗ
ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΚΑΛΑΘΑΚΙΑ ΜΕ ΒΑΜΜΕΝΑ ΑΥΓΑ
ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΑ ΧΑΡΤΙΝΑ ΑΥΓΑ
2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Τα παιδιά υλοποίησαν ομαδικές εργασίες
Έσπασαν μυστικούς κώδικες
Συνέθεσαν λέξεις
Έγραψαν λέξεις
Βρήκαν τις κρυμμένες συλλαβές
Έγραψαν και ζωγράφισαν
Έμαθαν:
1.Για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
2.Τα μέρη ενός βιβλίου
3.Την έντυπη και ψηφιακή μορφή ενός βιβλίου
4.Τα είδη των βιβλίων επιστημονικά, σχολικά, περιοδικά, ψυχαγωγικά, λογοτεχνικά, παιδικά…..
Γράψαμε το δικό μας ψηφιακό βιβλίο και το εικονογραφήσαμε
Τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες
Το ψηφιακό βιβλίο υλοποιήθηκε με το Εκπαιδευτικό Λογισμικό – ΕΛΠεΙΔΑ
Τίτλος: Ψηφιακή αφήγηση – digital storytelling.
Περιγραφή: Άρθρωμα για τη δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων από τους μαθητές. Ο χρήστης συνθέτει τη δική του ψηφιακή ιστορία συνδυάζοντας εικόνες και ήχους που είναι αποθηκευμένα στη συσκευή του με κείμενο που μπορεί να γράψει ο ίδιος μέσω της εφαρμογής. Το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να το δει και να το ακούσει σε μορφή ψηφιακού βιβλίου και να το αποθηκεύσει ως έγγραφο στον υπολογιστή του.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
Α Θεματικό Πεδίο: Γλώσσα/ ΤΠΕ/ Τέχνες.
Ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν: Να εξοικειωθούν με τον αφηγηματικό λόγο και να βελτιωθούν στην παραγωγή αυτού. Να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη ψηφιακή ιστορία με τη χρήση του μαθησιακού αντικειμένου .
Σκάναρε το qr code και διάβασε το βιβλίο μας
25η Μαρτίου Εθνική Εορτή
τραγούδι Μπουμπουλίνα Λασκαρίνα…. https://www.youtube.com/watch?v=j6JTEcHj14k
τραγούδι ο χορός του Ζαλόγγου…https://www.youtube.com/watch?v=vApxQdoa5RY
ομαδικές εργασίες και ατομική ζωγραφική το κρυφό σχολειό (χαρακτική σε ειδικό χαρτί)
παραδοσιακή φορεσιά και τσαρούχια
Διαβάσαμε:
- Τη μάχη στα Δερβενάκια
- Τη ζωή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και η μάχη της Τριπολιτσάς
- Μπουμπουλίνα Λασκαρίνα
- Κλέφτες και αρματολοί
- Η Φιλική Εταιρεία
- Ο Ρήγας Φεραίος
- Ο χορός του Ζαλόγγου
Ολοκληρώσαμε με παρέλαση και χορό
Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Φροντίζω το Περιβάλλον
Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία
Ε69. «Σεισμός – Και τώρα τί κάνω;»
- ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ
2.Το εσωτερικό της γης-πλάκες
3.Δημιουργία λάβας από τη τριβή των πλακών και έκρηξη ηφαιστείου με υλικά από την κουζίνα μας…
4.Σεισμός στο ¨Σχολείο μας¨ scan me και άκου το τραγούδι του σεισμού
5.Άσκηση σεισμού
6.Βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών-Σακίδιο σεισμού
7.Σεισμογράφος
8.Βιβλία με τις φυσικές καταστροφές και τα φυσικά φαινόμενα
Η Κυρά Σαρακοστή!!!
Η Κυρά Σαρακοστή!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Fvkw7oyAnnM
Η Κυρά Σαρακοστή είναι ένα παλιό ελληνικό έθιμο, που πλέον έχει εκλείψει στις μέρες μας. Αποτελεί ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο, φτιαγμένο άλλοτε από ζυμάρι και άλλοτε από χαρτί, που χρησιμοποιούσαν οι παλιότεροι για να μετρούν τις εβδομάδες, από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα. Τα επτά πόδια της Κυράς Σαρακοστής σηματοδοτούν τις επτά εβδομάδες, ένα πόδι για κάθε εβδομάδα. Κάθε Σάββατο κόβουμε κι ένα πόδι. Το τελευταίο πόδι το αφαιρούμε το Μεγάλο Σάββατο, το βάζουμε μέσα σ’ένα ξερό σύκο ή καρύδι κι όποιος το βρει του φέρνει γούρι! Η Κυρά Σαρακοστή έχει σταυρωμένα χέρια, επειδή προσεύχεται, δεν έχει στόμα γιατί νηστεύει, δεν έχει αυτιά για να μην ακούει. Όλα αυτά επειδή η περίοδος μέχρι το Πάσχα σημαίνει στροφή προς τον εσωτερικό μας κόσμο, προκειμένου να έρθει η κάθαρση μέσω της νηστείας, όχι μόνο από τις τροφές αλλά και από τις κακές μας συνήθειες. Δε βλέπουμε, δεν ακούμε και δε σχολιάζουμε τους άλλους, αλλά επικεντρωνόμαστε στην αυτοβελτίωσή μας.
Την κυρά Σαρακοστή
που ‘ναι έθιμο παλιό,
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό,
μα το στόμα της ξεχνούσαν,
γιατί νήστευε καιρό.
Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά,
κόβαν’ ένα τη βδομάδα
μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά.
6 Μαρτίου Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας
Αποσαφηνίσαμε την έννοια της βίας -ταξινομήσαμε εικόνες που ταιριάζουν στη βία(σωματική-λεκτική-ψυχολογική)
Μιλήσαμε για τον θήτη- το θύμα-τους θεατές
δραματοποιήσαμε τους ρόλους σε τέτοιες προβληματικές καταστάσεις και ενεργήσαμε άμεσα ενημερώνοντας κάποιον ενήλικα στον οποίο έχουμε εμπιστοσύνη: γονείς- παππούδες – εκπαιδευτικούς…
Παρακολουθήσαμε το βίντεο:
<<Η εχθρόπιτα>>
https://www.youtube.com/watch?v=myrz2ajbDV8
Πριν την παρακολούθηση τα παιδιά έκαναν υποθέσεις σχετικά με το τι υλικά θα περιέχει μια πίτα για έναν <<εχθρό>>….
Εφόσον ολοκληρώθηκε η παρακολούθηση του βίντεο, σβήσαμε τα υλικά που πιστεύαμε ότι είχε μέσα και γράψαμε καινούργια….
Τέλος, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες 2-3 παιδιών και ζωγράφισαν σε Α3 την <<Εικόνα της φιλίας>>
Διαβάσαμε το βιβλίο:<<Εγώ ήρθα πρώτος>>
Ένας για όλους και όλοι για έναν…