Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

📌 Συλλογικός Προγραμματισμός και Αξιολόγηση του Έργου της Σχολικής Μονάδας: Για ένα Σχολείο με Όραμα και Συμμετοχή

Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός σχεδιασμός δεν μπορεί παρά να βασίζεται σε συλλογικές διαδικασίες, στοχαστική πρακτική και διάθεση για συνεχή βελτίωση. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο Συλλογικός Προγραμματισμός και η Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας (εσωτερική και εξωτερική) αποτελούν βασικούς άξονες για την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

🔎 Γιατί είναι αναγκαίοι;

Η αναγκαιότητα αυτών των διαδικασιών προκύπτει από:

  • την ανάγκη παιδαγωγικής συνοχής και κοινού οράματος στον σχολικό προγραμματισμό,

  • τη δυνατότητα εντοπισμού δυνατών σημείων αλλά και πεδίων βελτίωσης του σχολείου,

  • την ενεργό συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας στη λήψη αποφάσεων,

  • την ενίσχυση της λογοδοσίας και της διαφάνειας στη δημόσια εκπαίδευση,

  • την καλλιέργεια κουλτούρας συνεργασίας, αυτοαξιολόγησης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.

🎯 Ποιοι είναι οι στόχοι;

Ο Συλλογικός Προγραμματισμός και η Αξιολόγηση στοχεύουν:

  • στην καλύτερη οργάνωση του εκπαιδευτικού έργου με βάση τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών,

  • στη συστηματική παρακολούθηση και αποτίμηση των δράσεων της σχολικής μονάδας,

  • στην προώθηση καινοτομιών και καλών πρακτικών,

  • στη δημιουργία ενός σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία και προσανατολισμένου στη δια βίου μάθηση.

📘 Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο;

Οι διαδικασίες αυτές καθορίζονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο:

  • Ν. 4823/2021 – Ορίζει το πλαίσιο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των σχολικών μονάδων.

  • Υ.Α. 108906/ΓΔ4/2021 – Καθορίζει τους τομείς και τους δείκτες αποτίμησης του έργου.

  • Εγκύκλιοι του Ι.Ε.Π. και του Υ.ΠΑΙ.Θ. – Παρέχουν οδηγίες για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αποτίμηση των δράσεων.

  • Πλατφόρμα Αξιολόγησης του Ι.Ε.Π. – Μέσω αυτής καταγράφονται ο Συλλογικός Προγραμματισμός και η Αποτίμηση.

🤝 Μια υπόθεση κοινής ευθύνης

Η εσωτερική αξιολόγηση αποτελεί έναν τρόπο ενδοσκόπησης και αυτοβελτίωσης της σχολικής μονάδας, ενώ η εξωτερική αξιολόγηση λειτουργεί συμπληρωματικά και υποστηρικτικά. Και στις δύο περιπτώσεις, κεντρικός στόχος είναι η ποιότητα της εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών/τριών.

Η ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας εργάζεται συστηματικά με στόχο τη δημιουργία ενός σχολείου συμμετοχικού, δημιουργικού και ανοιχτού στις προκλήσεις του αύριο. Ο Συλλογικός Προγραμματισμός και η Αξιολόγηση δεν είναι απλώς διαδικασίες τυπικές – είναι εργαλεία εξέλιξης και έκφραση παιδαγωγικής ευθύνης.