Το σχολείο μας και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτό την τρέχουσα σχολική χρονιά προγραμματίζουν ή συμμετέχουν στις παρακάτω δράσεις κατά την εβδομάδα κώδικα cw25:
i. Help the Little Robot Mouse fill his pantry for winter:
()
ii. Το φαντασματάκι θα βοηθήσω στο κάστρο του να γυρίσει:
()
Σε χάρτη πλέγματος τοποθετούμε σε 2 αντίθετα σημεία το φαντασματάκι και το κάστρο. Με την βοήθεια που θα μας παρέχουν χρωματιστά βελάκια που το κάθε ένα θα δείχνει συγκεκριμένη κατεύθυνση (π.χ. για να ανέβει ο ήρωάς μας προς τα πάνω χρησιμοποιούμε κόκκινο βελάκι, για να κατέβει προς τα κάτω … πράσινο βελάκι κ.ο.κ.) προσπαθούμε να οδηγήσουμε το φαντασματάκι στο κάστρο του. Η άσκηση μπορεί αν είναι ατομική η ομαδική και ολοκληρώνεται μόλις φτάσει ο ήρωάς μας στο κάστρο.
🎯 Γενικός στόχος
Ανάπτυξη της ικανότητας προσανατολισμού στο χώρο και χρήσης χωρικής γλώσσας για την κωδικοποίηση μιας διαδρομής.
🎯 Ειδικοί στόχοι
- Κατανόηση και χρήση χωρικών εννοιών: προχωρώ, οπισθοχωρώ, στρίβω δεξιά, στρίβω αριστερά
- Σχεδιασμός ακολουθίας ενεργειών για την επίτευξη ενός στόχου.
- Πρόβλεψη και επαλήθευση μιας κωδικοποιημένης μετακίνησης.
- Συνεργασία και επιχειρηματολογία με τους συνομηλίκους.
iii. Τρώω υγιεινά την υγεία μου να έχω:
()
Σε χάρτη πλέγματος οι μαθητές τοποθετούν 1) 5 εικόνες από ανθυγιεινές τροφές (κρουασάν σοκολάτας, πατατάκια, αναψυκτικό τύπου κόλα, χαμπουργκερ από αλυσίδα fast food, καραμέλες), 2) 5 εικόνες από υγιεινές τροφές (σαλάτα, μανταρίνι, αυγό βραστό, όσπρια, γάλα), την εικόνα ενός παιδιού στη μία άκρη του πλέγματος και 4) την εικόνα ενός υγειούς δοντιού στην άλλη λευρά του πλέγματος. Με την βοήθεια που θα μας παρέχουν χρωματιστά βελάκια που το κάθε ένα θα δείχνει συγκεκριμένη κατεύθυνση (π.χ. για να ανέβει ο ήρωάς μας προς τα πάνω χρησιμοποιούμε κόκκινο βελάκι, για να κατέβει προς τα κάτω … πράσινο βελάκι κ.ο.κ.) οι μαθητές πρέπει να οδηγήσουν τον ήρωά μας να μαζέψει όλες τις υγιεινές τροφές χωρίς να περάσει πάνω από τις ανθυγιεινές.
🎯 Στόχοι της Δραστηριότητας
Γνωστικοί στόχοι
- Να αναγνωρίζουν και να ταξινομούν τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές
- Να κατανοήσουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής για την υγεία των δοντιών και του σώματος.
- Να εξοικειωθούν με την έννοια του προγραμματισμού μέσω απλών αλγοριθμικών οδηγιών (π.χ. πάνω – κάτω – δεξιά – αριστερά).
- Να κατανοήσουν την έννοια της ακολουθίας βημάτων και της λογικής πορείας για την επίτευξη ενός στόχου.
Δεξιότητες
- Να χρησιμοποιούν σύμβολα και χρώματα (βελάκια) για να δώσουν οδηγίες
- Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, προτείνοντας λύσεις και αποφάσεις ομαδικά
- Να ασκηθούν στη χωρική αντίληψη (προσανατολισμός στο πλέγμα)
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος μέσα από πειραματισμό και αναστοχασμό.
Στάσεις και αξίες
- Να υιοθετούν θετική στάση απέναντι στη σωστή διατροφή
- Να αναπτύσσουν επιμονή και δημιουργική σκέψη κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας
- Να βιώνουν τη χαρά της μάθησης μέσα από τον κώδικα και το παιχνίδι.
iv. Με αριθμούς και χρώματα το μύνημά μου γράφω:
()
Χρωματίζοντας με αριθμούς γράφουμε το μύνημά μας.
Στόχοι:
- Αναγνώριση Χρωμάτων και Αριθμών: Τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν χρώματα και αριθμούς, συνδέοντας τα σωστά χρώματα με τους αντίστοιχους αριθμούς.
- Ενίσχυση της Προσοχής στη Λεπτομέρεια: Τα παιδιά πρέπει να εστιάσουν στις λεπτομέρειες της εικόνας και να ακολουθήσουν οδηγίες προσεκτικά.
- Ανάπτυξη Λεπτών Κινητικών Δεξιοτήτων: Χρωματίζοντας μέσα στις γραμμές, τα παιδιά αναπτύσσουν τον έλεγχο των χεριών τους και τη λεπτή κινητική τους δεξιότητα.
- Ανάπτυξη Υπομονής και Αυτοπειθαρχίας: Τα παιδιά πρέπει να αφιερώσουν χρόνο για να ολοκληρώσουν τη δραστηριότητα με προσοχή.
- Προώθηση Μαθηματικών Εννοιών: Η δραστηριότητα μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της λογικής σκέψης, βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν βασικές μαθηματικές έννοιες μέσω της αντιστοίχισης αριθμών με χρώματα.




