Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας 2023-2024

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας 2023-2024

Σχέδιο Δράσης:
“Η Δυναμική των Σχέσεων μεταξύ Μαθητών και Εκπαιδευτικών στο Σχολικό Περιβάλλον”
Άξονας:
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Στόχος Βελτίωσης:
1. Οικοδόμηση ειλικρινούς επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών, διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και εμπιστοσύνης ώστε οι μαθητές να κατακτήσουν κανόνες υγιούς επικοινωνίας, να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη και να βρίσκουν λύση στο πρόβλημά τους, να καλλιεργήσουν την επιχειρηματολογία τους, να μάθουν να ονοματίζουν τα συναισθήματά τους, να αποδέχονται και να διαχειρίζονται το διαφορετικό, να πορεύονται με βάση κανόνες και ρουτίνες.
2. Οικοδόμηση και ενίσχυση ενός κλίματος αποδοχής, εμπιστοσύνης και συμπερίληψης τόσο για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες όσο και για εκείνους που προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικοπολιτισμικά περιβάλλοντα.
3. Εξασφάλιση των απαραίτητων προϋποθέσεων για την ενίσχυση της παιδαγωγικής σχέσης εκπαιδευτικού-μαθητή με τον Σύλλογο Διδασκόντων να αναλαμβάνει συλλογική και ενεργή δράση για ισότιμη ανάπτυξη και διατήρηση του κλίματος συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και εμπιστοσύνης.
Αναγκαιότητα – Στόχοι:

Μετά τις δυσκολίες που προκάλεσε ο covid-19, οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής που τοποθετήθηκαν στην σχολική μας μονάδα, διαπίστωσαν από τις πρώτες κιόλας μέρες λειτουργίας του σχολείου δυσκολίες τόσο στην προσαρμογή στην καθημερινότητα του σχολείου σχεδόν του συνόλου των νηπίων Α’ και Β’ ηλικίας και δυσκολίες στην διαχείριση του συναισθήματος τους όσο και ιδιαίτερες δυσκολίες που σχετίζονται με εκπαιδευτικά θέματα και κοινωνικές δεξιότητες (δυσκολία διαχείρισης διαπροσωπικών σχέσεων, συναισθηματική ανωριμότητα, έλλειψη ορίων/τήρησης κανόνων και επομένως μη αποφυγή συγκρούσεων, έλλειψη ομαδικού πνεύματος και συνεργασία/συντονισμός σε ομαδικές δραστηριότητες).

Η προαναφερθείσα συνθήκη επέβαλλε την δόμηση ουσιαστικής σχέσης αλληλεπίδρασης εκπαιδευτικών – μαθητών μέσα από:

  1. Ουσιαστική Συνεργασία με τους γονείς,

  2. Δυναμική ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία προκειμένου να διευκολυνθεί αλλά και να γίνει πιο αποτελεσματική και πιο ελκυστική η κατάκτηση της γνώσης,

  3. Καλλιέργεια δεξιοτήτων και ικανοτήτων για την εξασφάλιση συνεργατικών μορφών μάθησης και διδασκαλίας, ενίσχυση του κινήτρου για μάθηση, αύξηση της προσοχής των παιδιών, βελτίωση του ελέγχου της παρορμητικότητας, μείωση της υπερκινητικότητας,

  4. Προσαρμογή της παιδαγωγικής πρακτικής με βάση το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για την καλλιέργεια της συνεργατικότητας, της συναισθηματικής ενδυνάμωσης και την επίτευξη μαθησιακών στόχων,

  5. Εποικοδομητική και παραγωγική συνεργασία με την εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ 60.ΕΑΕ καθώς παρέχεται πλέον η δυνατότητα εξωτερίκευσης και ενδυνάμωσης των διαπροσωπικών σχέσεων, δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, υποστήριξης, ασφάλειας και φροντίδας μέσα από συμπεριληπτικές/ενταξιακές δράσεις τόσο για παιδιά που προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικοοικονομικοπολιτισμικά περιβάλλοντα όσο και για παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης που αντιμετωπίζουν μαθησιακές και όχι μόνο δυσκολίες,

  6. Ενεργό, ουσιαστικό, συνεργατικό και δυναμικό Σύλλογο Διδασκόντων.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου