Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας 2022-2023

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας 2022-2023

Σχέδιο Δράσης:
Σχέση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών: Μια δυναμική σχέση για την ενίσχυση του παιδαγωγικού πλαισίου με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.
Άξονας:
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Στόχος Βελτίωσης:
1. Οικοδόμηση ειλικρινούς επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών με κλίμα συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και εμπιστοσύνης.
2. Εξασφάλιση των απαραίτητων προϋποθέσεων για την ενίσχυση της παιδαγωγικής σχέσης εκπαιδευτικού-μαθητή με τον Σύλλογο Διδασκόντων να αναλαμβάνει συλλογική και ενεργή δράση για την ανάπτυξη και διατήρηση του κλίματος συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και εμπιστοσύνης.
Αναγκαιότητα – Στόχοι:
Μετά τις δυσκολίες των προηγούμενων ετών λόγω της εσωστρέφειας που προκάλεσε ο covid-19 με το κλείσιμο των σχολείων και τα μέτρα για την αποφυγή της διάδοσης του, αλλά και το γεγονός ότι στην σχολική μας μονάδα δεν υπήρξε συνέχεια λόγω μη μόνιμης κάλυψης θέσεων, οι εκπαιδευτικοί που ανέλαβαν φέτος, διαπίστωσαν από τις πρώτες κιόλας μέρες λειτουργίας του σχολείου δυσκολίες τόσο στην προσαρμογή στην καθημερινότητα του σχολείου των νηπίων Α’/Β’ ηλικίας καθώς και την μη ύπαρξη διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των παιδιών (άσχετα αν κάποια νήπια ήταν και πέρυσι στο ίδιο σχολείο και ίσως και στο ίδιο τμήμα) όσο και ιδιαίτερες δυσκολίες στην προσαρμογή των γονέων στα νέα σχολικά δεδομένα της μετά covid εποχής.

Παρότι τα νήπια ξεκάθαρα έδειξαν την επιθυμία τους να γνωριστούν μεταξύ τους και να αλληλοδράσουν, εντούτοις παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες δυσκολίες που σχετίζονται με εκπαιδευτικά θέματα και κοινωνικές δεξιότητες όπως είναι: δυσκολία διαχείρισης διαπροσωπικών σχέσεων, συναισθηματική ανωριμότητα, έλλειψη ορίων/τήρησης κανόνων και επομένως μη αποφυγή συγκρούσεων, έλλειψη ομαδικού πνεύματος και συνεργασία/συντονισμός σε ομαδικές δραστηριότητες. Η προαναφερθείσα συνθήκη επιτάσσει την δόμηση ουσιαστικής σχέσης αλληλεπίδρασης εκπαιδευτικών – μαθητών μέσα από:

  1. Καλλιέργεια δεξιοτήτων και ικανοτήτων για την εξασφάλιση συνεργατικών μορφών μάθησης και διδασκαλίας
  2. Προσαρμογή της παιδαγωγικής πρακτικής με βάση πάντα ΔΕΠΠΣ/ΑΠΣ για την καλλιέργεια της συνεργατικότητας και της συναισθηματικής ενδυνάμωσης
  3. Εποικοδομητική και παραγωγική συνεργασία με την εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων καθώς μας παρέχεται η δυνατότητα εξωτερίκευσης και ενδυνάμωσης των διαπροσωπικών σχέσεων (Εκπαιδευτικοί, μαθητές, οικογένεια) για την δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, υποστήριξης, ασφάλειας, και φροντίδας
  4. Ενεργό, ουσιαστικό, συνεργατικό και δυναμικό Σύλλογο Διδασκόντων.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου