Συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (EU Code Week) 2025, υλοποιώντας δραστηριότητες μέσα από τις οποίες γνωρίσαμε τις βασικές αρχές του προγραμματισμού. Μέσα από αυτές τις εμπειρίες κάναμε τα πρώτα μας βήματα στην ανάπτυξη λογικής και υπολογιστικής σκέψης, καλλιεργώντας παράλληλα την εξοικείωσή μας με τον κόσμο του coding.
Ακολουθούν ενδεικτικά στιγμιότυπα από τις δράσεις που υλοποιήσαμε:
- Οι γραμμές έγιναν αφορμή για παιχνίδι, δημιουργία και μάθηση στην τάξη μας! Με πλαστελίνη, χρώματα και κίνηση, τα παιδιά ανακάλυψαν τις γραμμές γύρω τους, τις σχεδιάσαν, τις περπάτησατησαν και τις ζωντάνεψαν μέσα από το παιχνίδι. Δημιουργήσαμε στην παρεούλα ένα πλέγμα δαπέδου, όπου τα παιδιά ανέλαβάν τον ρόλο των ρομπότ και χρησιμοποιώντας απλές εντολές και λογική προγραμματισμού, κινήθηκαν μέσα στην πίστα προσπαθώντας να φτάσουν στη γραμμή που έχουν επιλέξει. Στη συνέχεια με τη βοήθεια της μελισσούλας Bee-Bot, ολοκληρώσαμε τη δραστηριότητα: αυτή τη φορά η μελισσούλα κινήθηκε στη δική της πίστα, ακολουθώντας τις εντολές των παιδιών! Έτσι, γνώρισαμε βασικές έννοιες coding με τρόπο διασκεδαστικό, βιωματικό και δημιουργικό!
- Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, γνωρίσαμε την τέχνη του pixel art και ανακαλύψαμε πώς μπορούμε να «ζωγραφίσουμε» με τετραγωνάκια, όπως κάνουν οι υπολογιστές στις οθόνες τους! Τα παιδιά έγιναν μικροί προγραμματιστές: ακολουθώντας βήμα-βήμα εντολές, γέμιζαν τα τετραγωνάκια του πλέγματος με χρώμα, σπάσανε τον κώδικα και ανακάλυψαν τι είπαν οι Έλληνες στους Ιταλούς, δημιουργώντας τη λέξη ΟΧΙ. Μέσα από τη διαδικασία αυτή καλλιέργησαν λογική σκέψη, προσοχή στη λεπτομέρεια και συνεργασία, ενώ ανακάλυψαν πώς μια σειρά από απλές οδηγίες μπορεί να μετατραπεί σε ένα όμορφο εικαστικό αποτέλεσμα.
- Τα χρώματα αποτέλεσαν τη βάση για μια ακόμη δραστηριότητα, προκειμένου τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την έννοια του προγραμματισμού. Αρχικά, μέσα από τη βιωματική εμπειρία, περπάτησαν από στεφάνι σε στεφάνι, μέχρι να φτάσουν στο χρώμα που επέλεγαν κάθε φορά. Στη συνέχεια, προγραμμάτισαν τη μελισσούλα Bee-Bot να κινηθεί στη διαμορφωμένη πίστα, με σκοπό να φτάσει στο αντίστοιχο χρώμα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα, ειδικά επειδή κατάφερναν κάθε φορά να προγραμματίζουν σωστά τη μελισσούλα!

