Το  όραμά μας

Το όραμα του σχολείου μας είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου σχολείου προσανατολισμένο στον πολίτη του 21ου αιώνα, ενός σχολείου που θα μπορεί να εφοδιάσει τους μαθητές/τριές μας με γνώσεις, συναισθήματα, δεξιότητες και ικανότητες που θα συμβάλλουν σε έναν καλύτερο κόσμο για τους ίδιους, για όλους τους ανθρώπους και για τις επερχόμενες γενιές. Υιοθετώντας σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους, πρακτικές και τεχνικές όπως  ομαδοσυνεργατικές, ενεργητικές, διερευνητικές, δημιουργικές και καινοτόμες,  με επίκεντρο πάντα τους μαθητές μας, επιδιώκουμε να ανταποκριθούμε στις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες τους και στα διαφορετικά ενδιαφέροντά τους.

Επιδιώκουμε ένα σχολείο όπου τα παιδιά μας θα είναι χαρούμενα, θα μάθουν να φροντίζουν και να αναπτύσσουν τον εαυτό τους, θα μπορούν να επικοινωνούν, να καταλαβαίνουν, να συνεργάζονται, να αναπτύσσουν σχέσεις ισορροπημένες και αρμονικές μεταξύ τους, να σέβονται και να συναισθάνονται το ένα το άλλο.

Επιθυμούμεμε τα παιδιά μας να αποκτήσουν κριτική σκέψη, να εκφράζονται και να λαμβάνουν αποφάσεις ελεύθερα και δημοκρατικά, να παίρνουν πρωτοβουλίες, να ενδιαφέρονται να μάθουν, να αναπτύσσουν την δημιουργικότητα , την καινοτομία και  να δείξουν ουσιαστικό ενδιαφέρον για το περιβάλλον  γύρω τους υιοθετώντας  αξίες, στάσεις και καλές συμπεριφορές.

Φροντίζουμε για το καλό σχολικό κλίμα, την αρμονική συνεργασία με τους γονείς αλλά και την συνεργασία με όμορα σχολεία.

Τα πλεονεκτήματα που θα συμβάλλουν στην επιτυχή έκβαση του προγράμματός μας είναι: α) η επιστημονική μας κατάρτιση, β) η πρότερη εμπειρία μας σε προγράμματα στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων, γ) η επιμόρφωση στα εργαστήρια δεξιοτήτων του ΙΕΠ αλλά και η συνεχής επιμόρφωσή μας σε ότι σχετίζεται με παιδαγωγικά θέματα και προγράμματα, δ) η παρουσίαση των αποτελεσμάτων καινοτόμων δράσεων σε ημερίδες, ε) η ύπαρξη ιστολογίου για την άμεση διάχυση των αποτελεσμάτων των δράσεων  στ) η άριστη σχέση με τους γονείς, ζ) η συνεργασία μας με άλλες σχολικές μονάδες, η) η καλή διαχρονική φήμη του σχολείου μας,  και θ) η θέλησή μας για την επίτευξη του οράματος του σχολείου μας.

Στα μειονεκτήματα, μπορούμε να αναφέρουμε την συνθήκη της πανδημίας μέσα στην οποία ζούμε τα δύο τελευταία χρόνια και η οποία μπορεί να μας δημιουργήσει προβλήματα όσον αφορά την επίτευξη του προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ιδίως εάν σταματήσει η δια ζώσης διδασκαλία η οποία είναι σημαντική για την ομαλή εξέλιξη του όλου εγχειρήματος.

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες

Το σχολείο μας, μέσω της μαθησιακής διαδικασίας, των καθημερινών πρακτικών και των νέων δεξιοτήτων, έχει ως στόχο:

  • Να δώσει έμφαση όχι μόνο στην απόκτηση γνώσης αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μάθησης, αναπτύσσοντας παράλληλα την κριτική σκέψη των μαθητών, ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα και την προσωπική τους έκφραση καθώς και τη μεταξύ τους επικοινωνία και συνεργασία.
  • Να καλλιεργήσει δεξιότητες ζωής όπως η αυτομέριμνα, οι κοινωνικές δεξιότητες, η ενσυναίσθηση, η προσαρμοστικότητα, η ανθεκτικότητα, η υπευθυνότητα, παρέχοντας στους μαθητές τα εφόδια ώστε να χαίρονται το παρόν και να προετοιμαστούν κατάλληλαγια τομέλλον.
  • Να καλλιεργήσει δεξιότητες του νου, στρατηγική και πλάγια σκέψη, αναλυτική, διερευνητική, και πρωτότυπη ώστε οι μαθητές να ανταποκρίνονται στις απρόβλεπτες προκλήσεις της ζωής.
  • Να καλλιεργήσει δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης όπως επιστημονική/υπολογιστική σκέψη, μαθηματική σκέψη, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, πειράματα, εφαρμογές.
  • Να δώσει ευκαιρία για την βελτίωση των σχέσεων των μαθητών μεταξύ τους, την καλή συνεργασία αλλά και την ανάπτυξη κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
  • Να ενισχύσει τη συμμετοχή των γονέων στις σχολικές δραστηριότητες ενημερώνοντάς τους έγκαιρα , με ακρίβεια και με διάφορα μέσα (sms-email κλπ) για τις δράσεις του σχολείου.
  • Να ενισχύσει τη συνεργασία με όμορα σχολεία αλλά και την τοπική κοινότητα.
  • Να γίνει πιο εξωστρεφές τόσο στην τοπική όσο και στην ευρύτερη κοινωνία μέσα από τη διάχυση των δράσεων στο ιστολόγιο.

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

1) Ζω καλύτερα- Ευ ζην

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΦΙΛΟΙ…ΤΡΩΜΕ ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ»

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: ΟΚΤΩΒΡΗΣ-ΝΟΕΜΒΡΗΣ

Το παρόν πρόγραμμα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της Φιλίας, στοχεύοντας στην καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτομέριμνας και ψυχικής υγείας. Πιο συγκεκριμένα, στην αναγνώριση και επικοινωνία του συναισθήματος, στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών πάνω στα συναισθήματα που εκφράζουν και βιώνουν, στην ενδυνάμωση ανάπτυξης υγιών φιλικών σχέσεων που διέπονται από θετικά συναισθήματα, στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και της θετικής εικόνας του εαυτού, στην ανάπτυξη ενεργειών και μηχανισμών αντιμετώπισης καταστάσεων που μπορεί να επιβαρύνουν την ψυχική τους υγεία, η μοναξιά, ο φόβος ως αποτέλεσμα εκφοβιστικών ενεργειών… ».

Η καλλιέργεια των παραπάνω δεξιοτήτων θα βοηθήσει τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να εκτιμούν την παρέα με τους άλλους, να ακολουθούν κανόνες, να λύνουν τις διαφορές τους, να κατανοούν πότε υπόκεινται σε εκφοβιστικές ενέργειες και να είναι σε θέση να τις αντιμετωπίσουν, να ενδιαφέρονται για τους άλλους δείχνοντας αλληλεγγύη και ενσυναίσθηση, να σέβονται και να αποδέχονται το διαφορετικό, να λαμβάνουν ενεργή συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων τόσο σε ατομικό όσο και συλλογικό επίπεδο.

To συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι βασισμένο στο πρόγραμμα του ΙΕΠ «Σε μια ρώγα από σταφύλι» της Κυριακής Ζαχαροπούλου.

2)Φροντίζω το Περιβάλλον

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ

«ΚΑΙ ΤΑ ΖΩΑ ΕΧΟΥΝ ΦΩΝΗ»

Το παρόν πρόγραμμα επικεντρώνεται σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων, και πιο συγκεκριμένα στα ζώα που εκτρέφονται σε μονάδες παραγωγής. Βασικοί στόχοι του είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τη σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και τον άνθρωπο. Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με κείμενα, που αφορούν την προώθηση και προστασία των δικαιωμάτων των ζώων. Να ευαισθητοποιηθούν και να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

Η καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης, ενσυναίσθησης, ευαισθησίας, υπευθυνότητας,  οι δεξιότητες του νου (δημιουργική, παραγωγική και ολιστική σκέψη) και οι ψηφιακές δεξιότητες θα βοηθήσουν τους μαθητές/τριες  να υιοθετήσουν  θετικές στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στα ζώα.

To συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι βασισμένο στο πρόγραμμα του ΙΕΠ «Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων» της Ευφροσύνης Σπύρου-Βαγή.

3)Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

    «ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ»

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ-ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Το παρόν πρόγραμμα στοχεύει σε μια πρώτη επαφή και γνωριμία των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου, με το περιεχόμενο κειμένων που αφορούν στην προώθηση και προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων και ειδικότερα των παιδιών». Βασική επιδίωξη είναι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος  και ενός φιλικού κλίματος  μέσα στην τάξη που θα υποστηρίζει  τα δικαιώματα των παιδιών και θα τα βοηθήσει να καλλιεργήσουν δημοκρατικές αξίες και αρχές, ώστε να μπορούν να ζουν αρμονικά, υιοθετώντας έμπρακτα στάσεις και συμπεριφορές και δρώντας αμερόληπτα απέναντι σε όλους.

Η καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως η συνεργασία, η επικοινωνία, η υπευθυνότητα, ο αλληλοσεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η διαμεσολάβηση,  η ευαισθησία, η ενσυναίσθηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η συμπερίληψη, η ανθεκτικότητα θα βοηθήσουν στην ενδυνάμωση των παιδιών να χρησιμοποιούν, να απολαμβάνουν και να προασπίζονται  τα ανθρώπινα  δικαιώματα, τα δικά τους και των άλλων.

To συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι βασισμένο στο πρόγραμμα του ΙΕΠ «Τα δικαιώματα των παιδιών» της Ελπίδας Τοκμακίδου.

4) Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

«ΕΛΑ ΚΙ ΕΣΥ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ»

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ

Το παρόν πρόγραμμα επιδιώκει να βοηθήσει τους μαθητές/τριες     να γνωρίσουν το  ηλιακό μας σύστημα, να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα, να κατανοήσουν την αλληλοεξάρτηση  των πλανητών και τον συσχετισμό των ουράνιων σωμάτων (Ήλιος – Γη – Σελήνη) με την εναλλαγή Ημέρας/Νύχτας, τις εποχές  και τις εκλείψεις.

Μέσα από παιγνίδια, πειράματα, εφαρμογές,  δημιουργία μηχανικών  κατασκευών, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά και με βασικές αρχές προγραμματισμού, τα παιδιά, με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο, θα καλλιεργήσουν την κριτική, μαθηματική, στρατηγική και πλάγια  σκέψη, τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων, την επιστημονική/υπολογιστική τους σκέψη, καθώς καλούνται να κατανοήσουν υπολογιστικές έννοιες που υπάρχουν στην καθημερινότητά τους.

Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά  θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M, περνώντας όλα τα στάδια μιας επιστημονικής έρευνας. Θα μπορούν να διατυπώσουν μια ερώτηση, να αναπτύξουν μια υπόθεση,  να σχεδιάσουν πως να δοκιμάσουν  αυτή την υπόθεση, να πειραματιστούν, να συλλέξουν δεδομένα, να αναλύσουν τα αποτελέσματα και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές τους.

To συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι βασισμένο στο πρόγραμμα του ΙΕΠ «STEAM και η Γη γυρίζει…» της Παρασκευής Φώτη