Πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων, θεματική ενότητα: «Φροντίζω το περιβάλλον»
Τίτλος προγράμματος: «Η φίλη μας η θάλασσα»
Στο εργαστήριο με τίτλο: «Οικοσυστήματα, Βιοποικιλότητα, υδάτινες ζώνες»
Στόχος του εργαστηρίου: να γνωρίσουν τα οικοσυστήματα που έχουν σχέση με τη θάλασσα,
να μάθουν γιατί είναι σημαντική η θαλάσσια βιοποικιλότητα και ότι ο κάθε θαλάσσιος οργανισμός έχει προσαρμοστεί σε συγκεκριμένες συνθήκες.
Η θαλάσσια βιοποικιλότητα
https://www.youtube.com/watch?v=Nd2qo9dubgE
Κάναμε ομαδικά κολλάζ με πληροφορίες για την θαλάσσια χελώνα και γνωρίσαμε τον υδροβιότοπο στο Δέλτα του Έβρου.
Εγώ, η θαλάσσια χελώνα Καρέτα-Καρέτα
https://www.youtube.com/watch?v=LbZNZY8Iano
Κουίζ
https://wordwall.net/play/15285/994/886
Παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο και κάναμε ομαδικές και ατομικές εργασίες με τις υδάτινες ζώνες.
https://www.youtube.com/watch?v=1ArwPfNgSKE
Στο εργαστήριο με τίτλο: «Φυσικές διεργασίες, Θαλάσσιες μεταφορές, Πρώτες ύλες»
Στόχος του εργαστηρίου: να κατανοήσουν τον υδρολογικό κύκλο, την χρησιμότητα των πλοίων στη μεταφορά αγαθών κι ότι οι θάλασσες μας προσφέρουν ενέργεια με πολλούς τρόπους.
Ο κύκλος του νερού. Πείραμα, επιτραπέζιο παιχνίδι, κατασκευή.
https://www.youtube.com/watch?v=V2cY_I1JAYg
Θαλάσσια ρεύματα.
https://www.youtube.com/watch?v=3g3lvMNAov8
Γνωρίσαμε τους διάφορους τύπους πλοίων, την ιστορία τους και τα μέρη του πλοίου.
https://e-nautilia.gr/katigories-kai-eidi-ploiwn/
Συζητήσαμε πάνω στη ναυτική ορολογία και παίξαμε ένα κρυπτόλεξο.
Είδαμε το πρώτο ηλιακό σκάφος να σαλπάρει για νέες περιπέτειες και ζωγραφίσαμε εμπορικά πλοία και πλοία του μέλλοντος.
https://www.youtube.com/watch?v=WLbXvjyEjCA
Στο εργαστήριο με τίτλο: «Τουρισμός, Αλιεία, Ρύπανση»
Στόχος του εργαστηρίου: να διαμορφώσουν σωστή τουριστική συνείδηση, να συνειδητοποιήσουν την αξία της βιώσιμης αλιείας και να γνωρίσουν τις πηγές ρύπανσης των θαλασσών.
Γνωρίσαμε τα διάφορα είδη τουρισμού.
Ετοιμάσαμε ένα φυλλάδιο με συμβουλές προς τους τουρίστες και το αναρτήσαμε.
Αφήνω το γόνο…. να γίνει γονιός. Ψαρέψαμε το σωστό μέγεθος ψαριών.
Υπεύθυνοι καταναλωτές.
https://www.wwf.gr/sustainable-economy/fishery/consumers
Γράψαμε ένα γράμμα στους γονείς για να τους μιλήσουμε για το πρόβλημα της υπεραλίευσης.
Επιπτώσεις από την θαλάσσια ρύπανση. Τα δικά μας μηνύματα για την προστασία των θαλασσών.
https://www.youtube.com/watch?v=reFuAx9pDCI
https://www.youtube.com/watch?v=70GZDgggETM
Στο εργαστήριο με τίτλο: «Απειλή από πλαστικά, Κλιματική αλλαγή, Ξενικά είδη»
Στόχος του εργαστηρίου: να κατανοήσουν πόσο κακό κάνει το πλαστικό στο θαλάσσιο περιβάλλον και να ελαττώσουν τα πλαστικά μιας χρήσης στην καθημερινότητά τους, να γνωρίσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο θαλάσσιο κόσμο και να γνωρίσουν τον όρο «ξενικά είδη».
Oμαδικές εργασίες και παιχνίδια για την ανακύκλωση.
Καθαρίσαμε το πάρκο της γειτονιάς μας.
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
https://www.youtube.com/watch?v=iH19tscHzbU
Πειράματα: πως ανεβαίνει η στάθμη της θάλασσας όταν λιώνουν οι πάγοι και πως γίνεται η διάβρωση των πάγων.
Γνωρίσαμε τα ξενικά είδη των ελληνικών θαλασσών.
https://isea.com.gr/alienandinvasivegr/
https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/2656531/i-epikindini-isvolis-sto-egeo
Στο εργαστήριο με τίτλο: «Ανακύκλωση, Ναυτιλία και ασφάλεια στη θάλασσα, Ατομική ευθύνη»
Στόχος του εργαστηρίου: να συνειδητοποιήσουν την αξία της ανακύκλωσης, να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να αποφεύγονται ναυτικά ατυχήματα και να κατανοήσουν το ρόλο τους ως παγκόσμιοι πολίτες απέναντι στις ανάγκες του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Παιχνίδι με την ανακύκλωση. Πείραμα: «Καθαρισμός της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα»
Ζωγραφίσαμε τρόπους με τους οποίους μολύνεται η θάλασσα. Η αλφαβήτα της θάλασσας.
Παιχνίδι «ψάρεμα σκουπιδιών».