Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, η σχέση μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών διαμορφώθηκε σε ένα πλαίσιο αμοιβαίου σεβασμού, εμπιστοσύνης και συνεργασίας. Από την αρχή της χρονιάς , τέθηκαν σαφείς κανόνες και προσδοκίες , οι οποίοι συμφωνήθηκαν και τηρήθηκαν απ’ όλες τις πλευρές , συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός δίκαιου και υποστηρικτικού περιβάλλοντος, οι οποίες επισφραγίσθηκαν με το συμβόλαιο της τάξης που συνυπέγραψαν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί.
Μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηρότητες και βιωματικές εργασίες , ενισχύθηκε η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στη σύσφιξη των μεταξύ τους σχέσεων. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών, κατά τη διάρκεια των δράσεων αυτών, ήταν υποστηρικτικός και συμβουλευτικός. Η συνέπεια, η ενσυναίσθηση και η αμοιβαία κατανόηση αποτέλεσαν βασικούς πυλώνες της καθημερινής σχολικής ζωής, οδηγώντας στη διαμόρφωση μιας σταθερής σχέσης εμπιστοσύνης και αλληλοβοήθειας. Η θετική αυτή δυναμική επηρέασε ουσιαστικά το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης, προάγοντας την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, την αυτορρύθμιση και την ενίσχυση του αισθήματος του “ανήκειν” στην ομάδα.
Φτιάξαμε το χαλάκι της φιλίας. Η εκπαιδευτικός υιοθετεί διαμεσολαβητικό ρόλο σε περιπτώσεις διαφωνιών και συγκρούσεων, ενθαρρύνοντας τους/τις μαθητές/τριες να επιλύσουν τις διαφορές τους μέσα από διαδικασία διαλόγου και διαπραγμάτευσης.
Συστάθηκε Περιβαλλοντική Επιτροπή για δεύτερη συνεχόμενη σχολική χρονιά για τη συνεργασία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στις δράσεις για το Οικολογικό Σχολείο.


