Τα παιδιά, με αφορμή ένα βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=KwCtWfwYlkw, ξεκίνησαν να συζητούν για τα δικαιώματα των παιδιών. Συμμετείχαν σε πολλές δραστηριότητες, στο πλαίσιο του σχετικού “Εργαστηρίου Δεξιοτήτων” και της σχετικής “δράσης Ενεργού Πολίτη”.
Δημιούργησαν μια ομαδική αφίσα με τα δικαιώματα και αναρωτήθηκαν, ανακάλυψαν και συζήτησαν τι χρειάζεται ένα παιδί για να είναι ευτυχισμένο:
.
Συμμετείχαν σε συζήτηση σε σχέση με την παιδική εργασία, παρατηρώντας εικόνες όπου παιδιά εργάζονται σε αντίξοες συνθήκες. Ύστερα μετέτρεψαν (συνεργαζόμενα σε μικρές ομάδες) φωτοτυπίες από εικόνες παιδικής εκμετάλλευσης-εργασίας, σε εικόνες χαράς και παιχνιδιού για τα παιδιά.
Συμμετείχαν σε δραστηριότητα όπου μπήκαν στη θέση τυφλών και οδηγών των τυφλών, αφού μιλήσαμε για τα άτομα με αναπηρία και το δικαίωμα της προσβασιμότητας.
Με πρωτοβουλία του Ο.Η.Ε και της UNICEF η 11η Δεκεμβρίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού. Ο ετήσιος εορτασμός της ημέρας αυτής αντικατοπτρίζει τη σημασία που η Διεθνής Κοινότητα αποδίδει στα παιδιά όλου του κόσμου καθώς και την ανησυχία της για την κατάσταση τους. Σκοπός της είναι να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο και να υπενθυμίζει σε όλους να σέβονται τα παιδιά και να διασφαλίζουν ένα δίκαιο και ειρηνικό μέλλον γι’ αυτά. Με αφορμή την ημέρα αυτή, τα παιδιά δημιούργησαν ζωγραφιές με θέμα: “Είμαι παιδί…και ονειρεύομαι”:
Στο πλαίσιο της “Δράσης Ενεργού Πολίτη” επιλέξαμε να συμμετέχουμε στη συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τα παιδιά και τις οικογένειες που στηρίζει ο Εθελοντικός Οργανισμός “Το Χαμόγελο του Παιδιού”. Σας ευχαριστούμε όλους που ανταποκριθήκατε στην πρόσκληση και συγκεντρώθηκε ένας μεγάλος αριθμός ειδών, τα οποία παρέλαβε εξουσιοδοτημένος μεταφορέας του Κέντρου Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας Αμαρουσίου, στις 11-12-2025.
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα – Ευ ζην”, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε ένα πλούσιο και πολύπλευρο πρόγραμμα με θέμα την ισορροπημένη διατροφή. Με βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδι, βιβλία, κατασκευές και μαγειρική τα παιδιά γνώρισαν τον κόσμο των τροφών, καλλιέργησαν υγιεινές συνήθειες και ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης, συνεργασίας και δημιουργικότητας.
Ξεκινώντας από τις προσωπικές μας προτιμήσεις
Η αφετηρία μας ήταν το βιβλίο “ο Ωραίος Δαρείος” της Σοφίας Ζαραμπούκα, μέσα από το οποίο ανοίξαμε συζήτηση για τις προσωπικές προτιμήσεις των παιδιών.
Το κάθε παιδί ζωγράφισε το αγαπημένο του φαγητό και το παρουσίασε στην ομάδα εξηγώντας γιατί του αρέσει. Έτσι, ενισχύσαμε την αυτοέκφραση και καταλάβαμε ότι όλοι έχουμε διαφορετικές αλλά εξίσου σημαντικές επιλογές στη διατροφή μας.
Γιατί χρειαζόμαστε φαγητό;
Διαβάσαμε το βιβλίο “Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε” της Ελένης Χαράτση- Γιωτάκη και ακολούθησε συζήτηση για τον λόγο που τρώμε. Τα παιδιά εξέφρασαν απορίες όπως “που πηγαίνει το φαγητό όταν τρώμε”; και αυτό μας οδήγησε να διαβάσουμε το βιβλίο “ο Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι”.
Μέσα από την ιστορία ανακαλύψαμε το ταξίδι της τροφής στο σώμα μας, γνωρίσαμε τα όργανα του πεπτικού συστήματος και μάθαμε πόσο σημαντικό είναι να τρεφόμαστε σωστά για να έχουμε δύναμη, ενέργεια και υγεία.
Υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές
Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με τη διάκριση τροφών σε υγιεινές και λιγότερο υγιεινές. Μέσα από φωτογραφικό υλικό, κάρτες και παιχνίδια ταξινόμησης, τα παιδιά εργάστηκαν τόσο ομαδικά όσο και ατομικά. Συζητήσαμε γιατί κάποιες τροφές είναι πιο ωφέλιμες και γιατί άλλες πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο.
Παίξαμε ψυχοκινητικό παιχνίδι ταξινόμησης τροφών
Με αφορμή τα φρούτα φτιάξαμε όλοι μαζί μια θρεπτική φρουτοσαλάτα. Τα παιδιά παρατήρησαν τα χρώματα, τις μυρωδιές και τις γεύσεις των φρούτων, ανέλαβαν ρόλους στην παρασκευή και έμαθαν πως μπορούμε να δημιουργούμε υγιεινά σνακ.
Ακόμα γνωρίσαμε τις έννοιες “μισό” – “ολόκληρο” μέσα από μαθηματικό πείραμα.
Κόψαμε πραγματικά φρούτα στη μέση και πραγματοποιήσαμε τυπώματα στο χαρτί, συνδυάζοντας μαθηματικά και τέχνη.
Γνωρίζοντας τις κατηγορίες τροφίμων
Εμβαθύναμε στις ομάδες τροφών και στον ρόλο κάθε μίας στον οργανισμό μας. Χρησιμοποιήσαμε την Τροφική πυραμίδα την οποία φτιάξαμε ομαδικά στην τάξη αλλά και ατομικά δημιουργώντας το δικό μας παζλ. Τα παιδιά αναγνώρισαν τρόφιμα ζωϊκής και φυτικής προέλευσης, γαλακτοκομικά, δημητριακά, λαχανικά, φρούτα και λιπαρά. Επιπλέον αξιοποιήσαμε και το διαδραστικό υλικό του φωτόδεντρου (https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3685) που επέτρεψε στα παιδιά να πειραματιστούν με την οργάνωση τροφών σε επίπεδα.
Το Αλφαβητάρι της Διατροφής
Δημιουργήσαμε το αλφαβητάρι της διατροφής, όπου κάθε γράμμα αλφαβήτου αντιστοιχούσε σε μία τροφή. Ιδιαίτερη θέση είχε το γράμμα Δ – Διατροφή, το οποίο εξασκήσαμε με φωνολογικό παιχνίδι, το διακοσμήσαμε και ζωγραφίσαμε εικόνες που ξεκινούν από Δ.
Τραγούδια και ρυθμός για υγιεινές συνήθειες
Συνοδεύσαμε τις δραστηριότητες μας με τραγούδια για τη διατροφή, τα οποία αγαπήθηκαν πολύ από τα παιδιά. Μέσα από το ρυθμό και την κίνηση, ενισχύσαμε την κατανόηση εννοιών όπως υγιεινές επιλογές, η αξία της ποικιλίας αλλά και η χαρά του να τρώμε νόστιμα και θρεπτικά φαγητά.
Ελιά: Ο θησαυρός της γης μας
Ένα ξεχωριστό μέρος του προγράμματος ήταν αφιερωμένο στην ελιά και το λάδι, βασικά στοιχεία της ελληνικής παράδοσης και της μεσογειακής διατροφής. Διαβάσαμε τον μύθο “Αθήνα, η πόλη της Αθηνάς” και τον δραματοποιήσαμε, γνωρίζοντας παράλληλα τη σπουδαιότητα του ιερού δέντρου για τον πολιτισμό μας.
Μέσα από βιωματικές δράσεις αναπαραστήσαμε το μάζεμα της ελιάς, παρατηρήσαμε πώς συλλέγονται οι καρποί και συζητήσαμε για τα στάδια παραγωγής του λαδιού, από τον καρπό ως το μπουκάλι.
Φτιάξαμε κατασκευές με θέμα την ελιά
και γράψαμε τη λέξη “ελιά” με μαρκαδόρους, τουβλάκια και μαγνητάκια.
Η τάξη μας μύρισε ελιόψωμο…
Παρασκευάσαμε σπιτικό ελιόψωμο. Τα παιδιά ζύμωσαν και έπλασαν με μεγάλο ενθουσιασμό.
Τα παιδιά κατέγραψαν τη συνταγή τους ενισχύοντας τον γραμματισμό μέσα από την πράξη.
Τέλος, συνδέσαμε τη διατροφή και την ελιά με την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων. Μάθαμε για τον κότινο, το στεφάνι ελιάς που φορούσαν οι νικητές στην αρχαιότητα και τα παιδιά συμμετείχαν σε μικρά αθλητικά αγωνίσματα.
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας, είχαμε τη χαρά να μας επισκεφτεί μια ομάδα που οργάνωσε βιωματικό εργαστήρι με θέμα την ελιά. Η εμπειρία αυτή έκανε τη μάθηση πιο διασκεδαστική προσφέροντας στα παιδιά νέα ερεθίσματα.
Στο εργαστήριο με θέμα τη διατροφή τα παιδιά συνεργάστηκαν ομαδικά, συμμετείχαν σε βιωματικές και διερευνητικές δραστηριότητες και ανακάλυψαν με παιχνίδι, πειραματισμό και δημιουργία την αξία της υγιεινής διατροφής.
O Paul Klee, ήταν Γερμανό-Ελβετός ζωγράφος και παραμένει μία από τις πιο ενδιαφέρουσες φιγούρες στην τέχνη του 20ου αιώνα.
Παρακολουθήσαμε ένα video για τη ζωή του, είδαμε κάποια έργα του, αλλά σταθήκαμε περισσότερο στον πίνακα «Το κάστρο και ο ήλιος». Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τα διαφορετικά γεωμετρικά σχήματα και τις διάφορες αποχρώσεις των χρωμάτων.
Παρατηρήσαμε τον πίνακα, βρήκαμε τα σχήματα, τα χρώματα, προβληματιστήκαμε στο τί έφτιαξε ο ζωγράφος (πόλη ή κάστρο), αναρωτηθήκαμε αν υπάρχουν κάστρα σήμερα, δώσαμε διάφορους τίτλους στον πίνακα ……και στη συνέχεια πήραμε χρωματιστά χαρτιά, σχήματα, μολύβια τα σχεδιάσαμε, τα κόψαμε τα κολλήσαμε και φτιάξαμε το δικό μας πίνακα εμπνευσμένοι από τον Paul Klee.
Κατηγορίες:Εικαστικές δράσεις|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΚΑΙ Ο ΗΛΙΟΣ” του Paul Klee
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας “μεταφερθήκαμε” στο εργαστήρι του γνωστού Γερμανο-Ελβετού ζωγράφου όπου μας αποκάλυψε τα “μυστικά” της τέχνης του. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από γεωμετρικά σχήματα, παιχνιδιάρικες συνθέσεις και ζωηρά χρώματα. “Παίζω με τα χρώματα, όπως με τα πλήκτρα στο πιάνο. Με ρυθμό φτιάχνω τα έργα μου όπως στη μουσική“συνήθιζε, να λέει.
Χωριστήκαμε σε ομάδες ,εμπνευστήκαμε από τα έργα και τα λόγια του καλλιτέχνη και δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα τέχνης! Πολλές μικρές κουκίδες“ταξίδεψαν” με τα χέρια μας και μεταμορφώθηκαν σε γραμμές και σχήματα δημιουργώντας ένα χρωματιστόσύννεφο!
Χρησιμοποιώντας χάρακα, σύραμε οριζόντιες και κάθετες ευθείες γραμμές και δημιουργήσαμε ένα όμορφο έργο τέχνης που ονομάσαμε “Οι οριζόντιες γραμμές, οικάθετες και τα ανθρωπάκια!”
Συνεχίσαμε την περιήγησή μας στον κόσμο της ζωγραφικής τέχνης και “σταθήκαμε” στον Ολλανδό ζωγράφο Πητ Μοντριάν (Piet Mondrian) γνωστό για τους πίνακές του με μαύρες γραμμές και παραλληλόγραμμα βασικών χρωμάτων.
Ο δημιουργικός μας οίστρος “αποτυπώθηκε” και σε ατομικά έργα!
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να φέρει κανείς κοντά μια ομάδα παιδιών, από το να τους ζητήσει να ολοκληρώσουν μαζί ένα έργο. Σε αυτή τη συνθήκη, θα πρέπει να ανταλλάξουν ιδέες ,απόψεις και να συνεργαστούν για ένα κοινό αποτέλεσμα. Μέσα από την τέχνη σιγά-σιγά θα μπορέσουν να σεβαστούν ο ένας τον άλλο και να καταλάβουν πόση δύναμη κρύβει μια ομάδα. Ζωγραφίζοντας τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τη ζωγραφική ως μέθοδο χαλάρωσης ή έκφρασης. Αυτό οδηγεί στην καλύτερη αντίληψη και διαχείριση των συναισθημάτων τους ,εξασφαλίζοντας και την ψυχική τους υγεία στο μέλλον!
Η δράση εντάσσεται στο σχέδιο δράσης που υλοποιεί το σχολείο μας ,το σχολικό έτος 2025-26 με τον τίτλο: Θετική εκπαίδευση για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Η 26η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από την ΟΥΝΕΣΚΟ ως παγκόσμια ημέρα της ελιάς με το στόχο να ενθαρρύνει την προστασία της και να αναδείξει την χρησιμότητα της. Με αφορμή την ημέρα αυτή ,οι μαθητές του τμήματος Β2,δημιούργησαν ζωγραφιές εμπνευσμένες από την μυθολογία(διαμάχη της θεάς Αθηνάς με τον Ποσειδώνα για την ονοματοδοσία της πόλης των Αθηνών) και από τη διαδικασία μαζέματος ελιών απότους ελαιώνες,τη μεταφορά τους σε ελαιοτριβείο και την παραγωγή ελαιόλαδου.
Κατηγορίες:Γενικά|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΙΑΣ
Με αφορμή την επέτειο της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου, γνωρίσαμε τα γεγονότα, τις έννοιες και τα μηνύματα της ημέρας μέσα από βιβλία, βιωματικές δράσεις, δραματοποίηση, μουσική και δημιουργία.
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο “Η κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου. Γνωρίσαμε με απλό και προσιτό τρόπο τις έννοιες δημοκρατία και δικτατορία και συζητήσαμε πως ζουν οι άνθρωποι καθώς και ποια δικαιώματα έχουν ή στερούνται. Ακολούθησε δραματοποίηση όπου οι μαθητές απέδωσαν τις δύο αντίθετες καταστάσεις με κίνηση και λόγο.
Στη συνέχεια, αποτύπωσαν με ζωγραφιές τις δύο έννοιες, παρουσιάζοντας πως φαντάζονται τη δημοκρατία και πως τη δικτατορία.
Διαβάσαμε επίσης την “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου, όπου οι κάτοικοι ενώνονται για να προασπίσουν την ελευθερία τους.
Κατασκευάσαμε φιγούρες των πρωταγωνιστών, κάναμε δραματοποίηση της ιστορίας και δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία.
Μέσα από κατάλληλα βίντεο, εικόνες και τραγούδια γνωρίσαμε τα πραγματικά γεγονότα του Πολυτεχνείου και τα συνδέσαμε με τα βιβλία που είχαμε διαβάσει. Χρησιμοποιώντας οικοδομικό υλικό, οι μαθητές κατασκεύασαν το κτίριο του Πολυτεχνείου, εμπλούτισαν τη βιωματική προσέγγιση των γεγονότων, δίνοντάς τους την ευκαιρία να τα αναπαραστήσουν.
Επίσης, έγραψαν το σύνθημα “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία” φέρνοντας στην τάξη τα μηνύματα του Πολυτεχνείου.
Τέλος, δημιουργήσαμε το σήμα της ειρήνης, ως σύμβολο ενότητας, σεβασμού και ελπίδας για ένα κόσμο χωρίς βία και αδικία.
Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, διαβάσαμε με τα παιδιά την Ειρήνη του Αριστοφάνη. Μέσα από την ιστορία του, μιλήσαμε για την αξία της ειρήνης και τις δυσκολίες του πολέμου. Μιλήσαμε για το πως οι άνθρωποι μπορούν να ζουν με αγάπη, συνεργασία και σεβασμό χωρίς βία και αδικία.
Τα παιδιά αποτύπωσαν τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους σε ένα μεγάλο χαρτί του μέτρου. Δημιούργησαν εικόνες με ήλιους, λουλούδια , περιστέρια και η “ειρήνη” πήρε μορφή μέσα από τα μάτια τους.
Στη συνέχεια, φτιάξαμε τα περιστέρια της ειρήνης σύμβολο αγνότητας, ενότητας και ελπίδας.
Έπειτα γνωρίσαμε τις σημαίες των κρατών. Παρατηρήσαμε τα χρώματά τους, τα σύμβολά τους και τις ομοιότητες ανάμεσα στους λαούς. Συζητήσαμε πως, παρόλο που οι σημαίες είναι διαφορετικές , όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο έχουν τις ίδιες ανάγκες: ειρήνη, φιλία, αγάπη – έννοιες που ενώνουν τους ανθρώπους.
Ο Σεφέρης λίγο μετά τη βράβευσή του με το Νόμπελ Λογοτεχνίας μεταξύ των άλλων σημαντικών που ανέφερε είπε :
” Σ’ αυτό τον κόσμο, που ολοένα στενεύει, ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους. Πρέπει ν’ αναζητήσουμε τον άνθρωπο, όπου και να βρίσκεται. Όταν στο δρόμο της Θήβας, ο Οιδίπους συνάντησε την σφίγγα κι αυτή του έθεσε το αίνιγμά της, η απόκρισή του ήταν : ο άνθρωπος. Τούτη η απλή λέξη χάλασε το τέρας”.
Κατηγορίες:Γενικά, Επέτειος 28ης Οκτωβρίου|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 28η Οκτωβρίου…Χρόνια Πολλά και Ειρηνικά!!!
Την Τετάρτη, 22-10-25, επισκέφτηκε το σχολείο μας η θεατρική ομάδα “Τόπι”, και μας παρουσίασε την θεατρική παράσταση “Γκριμ και Γκριμ”, με τα γνωστά και αγαπημένα παραμύθια των αδερφών Γκριμ: Ρουμπελστίνσκιν, Ο ψαράς και Η πριγκίπισσα και ο βάτραχος. Τα παιδιά παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την παράσταση και συμμετείχαν όπου οι ηθοποιοί τα προέτρεπαν. Στη συνέχεια ζωγράφισαν ό,τι τα εντυπωσίασε περισσότερο και μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους με τους συμμαθητές τους.
Κατηγορίες:Γενικά|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θέατρο στο σχολείο μας!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή