Ένα “παγκάκι” για τη φιλία και μια μαγική λέξη για τη δύναμη του ακόμη!

Σε συνεργασία με τη κοινωνική λειτουργό διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε τα παρακάτω βιβλία.

“Γέτι, η δύναμη του ακόμη”, της Μαρίνας Γιώτη

IMG 20250306 130526 edit 183551029237617

Είναι τελικά οι δυνατότητες και οι ικανότητές μας κάτι σταθερό ή μεταβάλλονται με την προσπάθεια που καταβάλλουμε; Το Γέτι είναι ο φανταστικός φίλος του Αγοριού. Το ακολουθεί παντού, αλλά μπορεί να πει μονάχα μία λέξη… ακόμη. Το Αγόρι ανακαλύπτει ότι αυτή είναι μια μαγική λέξη που, όταν τη χρησιμοποιεί σωστά, το μυαλό του μεγαλώνει και μπορεί να καταφέρει τα πάντα, αρκεί να προσπαθήσει.

IMG 20250306 130606 edit 183691607534991

Ένα βιβλίο ψυχικής ενδυνάμωσης που βοηθά τα παιδιά να καταλάβουν ότι μπορούν να καταφέρουν οτιδήποτε θελήσουν όσο δύσκολο κι αν φαίνεται τώρα. Μέσα από συνεχή προσπάθεια και επιμονή κάθε “θέλω” τους μπορεί να γίνει πραγματικότητα!

Μετά την αφήγηση του βιβλίου συζητήσαμε όλα εκείνα τα μικρά ή μεγάλα που τα παιδιά έχουν ήδη  κατακτήσει μεγαλώνοντας και στη συνέχεια το κάθε παιδί σκέφτηκε τι είναι αυτό που ακόμη δεν έχει καταφέρει και επιθυμεί μια μέρα να το κατορθώσει. Οι στόχοι τους καταγράφηκαν σε ένα χαρτόνι που στο κέντρο του είχε τη λέξη “ακόμη”, για να μας θυμίζει ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, αρκεί να προσπαθήσουμε ξανά και ξανά, μέχρι να τα καταφέρουμε!

IMG 20250306 130830 edit 183707198646447

“Το παγκάκι της φιλίας” είναι ένα βιβλίο που μιλά για τα συναισθήματα των παιδιών όταν πηγαίνουν για πρώτη φορά σχολείο ή αλλάζουν σχολικό περιβάλλον και τον πρώτο καιρό δε γνωρίζουν κανένα. Μπορεί να νιώθουν μοναξιά, ντροπή, λύπη, να μην ξέρουν πώς να προσεγγίσουν τα άλλα παιδιά για να παίξουν ή πώς να τους μιλήσουν. Το παγκάκι της φιλίας υπάρχει στην αυλή πολλών σχολείων στην Ευρώπη και την Αμερική και βοηθά τα παιδιά να συνδεθούν, να κάνουν φίλους, να λύσουν τις διαφωνίες τους, να μοιραστούν τα συναισθήματά τους και να έρθουν κοντά. Σε ένα τέτοιο παγκάκι το κοριτσάκι της ιστορίας μας δημιουργεί μια καινούρια φιλία την πρώτη του μέρα στο σχολείο.

unnamed

Μετά την αφήγηση του βιβλίου, συζητήσαμε με τα παιδιά για όλα όσα μπορούμε να κάνουμε και να μοιραστούμε με τους φίλους μας, όπως επίσης και για το πώς μπορεί να νιώθουμε μαζί τους. Έτσι ανακαλύψαμε ότι δε νιώθουμε μόνο χαρά, ενθουσιασμό και αγάπη όταν βρισκόμαστε με τους φίλους μας, αλλά και λύπη, θυμό και ζήλια. Κι αυτό δε σημαίνει πως δεν τους αγαπάμε ή δε μας αγαπούν. Αρκεί να θυμόμαστε, ότι τα συναισθήματά μας αλλάζουν διαρκώς και είναι πολύ όμορφο να έχουμε δίπλα μας φίλους για να τα μοιραστούμε!

Τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους παγκάκι της φιλίας και τον αγαπημένο τους φίλο/ φίλους να κάθονται μαζί.

IMG 20250327 122259 edit 416045478619849

Οι δράσεις εντάσσονται στο σχέδιο δράσης που υλοποιεί το σχολείο μας ,το σχολικό έτος 2024-25 με τον τίτλο: Συναισθηματική και ψυχολογική ενδυνάμωση της ομάδας για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Κατηγορίες: Σχέδιο δράσης 2024-25 Πρόληψη σχολικής βίας και εκφοβισμού | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένα “παγκάκι” για τη φιλία και μια μαγική λέξη για τη δύναμη του ακόμη!

Η Ελληνική Επανάσταση (1821-1830)

Μαθαίνουμε την ιστορία μας , τιμάμε τους αγωνιστές, γνωρίζουμε τη λαϊκή μας παράδοση, δημιουργούμε, τραγουδάμε, γιορτάζουμε!

Ομαδικές αφίσες με θέμα τους ήρωες και τις ηρωίδες του 1821!

IMG 20250313 140038 edit 305460920664848

IMG 20250313 145408 edit 207045660874657

IMG 20250313 150418 edit 206994291162164 IMG 20250313 150425 edit 206964208278315

IMG 20250320 142859 IMG 20250320 143042 edit 304282983222319

Οι κατασκευές μας!

IMG 20250317 135026 edit 305353819423718 IMG 20250321 142741 edit 324136923821373

IMG 20250317 135031 edit 305375855854965 IMG 20250317 140207 edit 305401559606003

Παραδοσιακές φορεσιές και λαϊκή παράδοση!

IMG 20250321 132900 edit 324314268248429

IMG 20250321 140154 edit 324266038266145 1

IMG 20250321 125515 edit 324387238662481 IMG 20250321 130409 edit 324414167423414 IMG 20250321 130431 edit 324452992405700 IMG 20250321 130433 edit 324475601411426

Φύλλα εργασίας (ανάπτυξη λογικομαθηματικής αντίληψης)!

IMG 20250321 144029 edit 324791409933773 1

IMG 20250321 144420 edit 325183406312880 1

Τα πορτρέτα των αγωνιστών!

IMG 20250321 144701 edit 325094616394144 1

IMG 20250321 144951 edit 325131504719138 1

Κατηγορίες: Επέτειος 25ης Μαρτίου | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Ελληνική Επανάσταση (1821-1830)

6 Μαρτίου, Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού

Με την ευκαιρία της συγκεκριμένης ημέρας ,σε συνεργασία με τη κοινωνική λειτουργό διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το βιβλίο “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε”.

Τι μπορεί να κάνει ένα χέρι όταν είναι λυπημένο; Υπάρχουν πολύχρωμα χέρια; Και αν ναι πως αποκτούν τα χρώματά τους; Ένα παραμύθι με χέρια που… αγγίζουν το φαινόμενο της βίας… δίνουν απλόχερα την αγάπη τους και… ανοίγουν πολλά παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής.

IMG 20250306 123408 edit 183590327163131

Το βιβλίο μιλά για όσα μπορεί να αισθάνεται ένα παιδί που χτυπάει όπως λύπη, μοναξιά, θυμό, μέσα από το συμβολισμό του χεριού. Έχει ανάγκη να το προσέξουν, να το ακούσουν, να το αγκαλιάσουν. Ένα φίλο να του δείξει πως δεν είναι μόνο και πως μαζί, με οδηγό την αγάπη όλα μπορούν να αλλάξουν μαγικά και να γίνουν πιο όμορφα.

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού στις 6/3, το βιβλίο αυτό γίνεται η αφορμή για να συζητήσουμε για άλλη μια φορά με τα παιδιά όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μοιραζόμαστε τα συναισθήματά μας με τους άλλους. Πόσο σημαντικό είναι να βάζουμε σε λέξεις αυτό που νιώθουμε, να ζητάμε βοήθεια όταν δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε μια κατάσταση ή ένα συναίσθημα, να σκεφτόμαστε τους άλλους. Ένα χτύπημα δε μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα. Προκαλεί πόνο και λύπη όχι μόνο σε αυτόν που χτυπάμε, αλλά και σε εμάς τους ίδιους. Το κάθε παιδί μοιράζεται με την υπόλοιπη ομάδα τι του αρέσει να κάνει με τα χέρια του και στη συνέχεια ζωγραφίζουν το δικό τους μοναδικό, πολύχρωμο χεράκι και το κολλάνε σε ένα χαρτόνι με κεντρικό μήνυμα “ τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε”!

IMG 20250306 123311 edit 183665901732911

IMG 20250306 130340 edit 183566961682927

Συζητήσαμε για τις ενέργειες που χρειάζεται να κάνουμε αν βρεθούμε αντιμέτωποι με περιστατικό σχολικής βίας και τις “αποτυπώσαμε” στο λουλούδι της φιλίας.

IMG 20250307 123024 edit 183742448963108

IMG 20250307 123017

IMG 20250307 125214

Η δράση εντάσσεται στο σχέδιο δράσης που υλοποιεί το σχολείο μας ,το σχολικό έτος 2024-25 με τον τίτλο: Συναισθηματική και ψυχολογική ενδυνάμωση της ομάδας για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

 

 

Κατηγορίες: Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, Σχέδιο δράσης 2024-25 Πρόληψη σχολικής βίας και εκφοβισμού | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 6 Μαρτίου, Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού

Επίσκεψη σε Πυροσβεστικό Σταθμό

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Δράσεις ενεργού πολίτη”, το Νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε τον  1ο  Πυροσβεστικό Σταθμό Αθηνών.

Αρχικά οι πυροσβέστες μας μίλησαν για τι έργο και τη δράση της πυροσβεστικής, αναφερόμενοι σε ποιες περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών βοηθούν. Μας παρουσίασαν τις στολές και τον εξοπλισμό τους, εξηγώντας σε ποια περίπτωση χρησιμοποιούν κάθε είδος ενώ παρότρυναν τα παιδιά να φορέσουν τη στολή τους.

1741976106664

Στη συνέχεια, παρουσίασαν τα διαφορετικά είδη οχημάτων και ανέλυσαν τον τρόπο που τα χρησιμοποιούν στις διάφορες έκτακτες ανάγκες. Αυτό που ενθουσίασε τα παιδιά είναι όταν χρησιμοποίησαν την μάνικα ρίχνοντας νερό.

1741976106658  1741976106647

1741976106653 

Στο τέλος τα παιδιά ανέβηκαν ανά δύο στο όχημα που ονομάζεται κλίμακα και έβγαλαν φωτογραφίες μαζί με τους πυροσβέστες.

1741976106642

 

 

 

 

Κατηγορίες: Δράσεις ενεργού πολίτη, Εκπαιδευτικές επισκέψεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επίσκεψη σε Πυροσβεστικό Σταθμό

Εργαστήρι Δεξιοτήτων: “Οι μικροί εξερευνητές”(…στα μονοπάτια της αρχαιολογίας)

Στο τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων που πραγματοποιήθηκε από την ενότητα “Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία”, τα παιδιά εξερεύνησαν διάφορες πτυχές της αρχαιότητας.

Αρχικά μιλήσαμε για την αρχαία Αθήνα και για τον μύθο της ελιάς που αναφέρεται στη διαμάχη της θεάς Αθηνάς και του θεού Ποσειδώνα προκειμένου να δώσουν το όνομά τους στην πόλη μας, τον οποίο τα παιδιά ζωγράφισαν και αναπαρέστησαν θεατρικά. Στη συνέχεια, μελετήσαμε διάφορα είδη αγγείων, ερυθρόμορφα και μελανόμορφα, οι αναπαραστάσεις των οποίων μας παρουσίαζαν διάφορες εικόνες από τη ζωή των αρχαίων Ελλήνων. Τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους αγγεία και πραγματοποίησαν μια μικρή έκθεση.

1741891103978        1741891358352 1741891358357

Έπειτα, με αφορμή την επικείμενη επίσκεψή μας στο μουσείο της Ακρόπολης, συζητήσαμε για τον αρχαιολογικό χώρο, τα μνημεία και τους ναούς που βρίσκονται σε αυτόν ενώ έγινε και μια ομαδική κατασκευή του Παρθενώνα.

1742235034382

Στην υλοποίηση του προγράμματος ήταν πολύτιμη η συμβολή της μητέρας μιας μαθήτριας, η οποία είναι αρχαιολόγος και με χαρά την υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας προκειμένου να μας μιλήσει για τη δουλειά που κάνει ένας αρχαιολόγος. Μας παρουσίασε τα εργαλεία που χρησιμοποιεί κατά τη διάρκεια των ανασκαφών, περιέγραψε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιούνται αλλά και όλη τη διαδικασία από την εύρεση ενός αντικειμένου μέχρι την έκθεσή του σε μουσείο. Η επίσκεψή της ολοκληρώθηκε με βιωματικό τρόπο καθώς τα παιδιά πραγματοποίησαν μικρή “ανασκαφή” σε κουτιά που είχαμε γεμίσει με άμμο, όπου βρήκαν σπασμένα κομμάτια από κεραμικά σκεύη. Αφού τα συνέλλεξαν, καθάρισαν τα κομμάτια από την άμμο, τα ένωσαν και έφτιαξαν ένα μικρό δικό τους μουσείο με τα ευρήματα.

1741891103902 1741891103958 1741891103972 1741891103951 1741891103943 1741891583733 1741891583726 1741891103909

Τέλος, η θεματική ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο μουσείο της Ακρόπολης.

 

Κατηγορίες: Δράσεις, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρι Δεξιοτήτων: “Οι μικροί εξερευνητές”(…στα μονοπάτια της αρχαιολογίας)

Ας παίξουμε με…πλαστελίνη!(ολοήμερο πρόγραμμα)

Η πλαστελίνη αποτελεί ένα αγαπημένο παιχνίδι και προσφέρει απόλαυση και ψυχαγωγία στα παιδιά! Ενώ αγγίζουν, πιέζουν και πλάθουν την πλαστελίνη αποκομίζουν παράλληλα αρκετά οφέλη, όπως:

Ενισχύουν την λεπτή τους κινητικότητα (πλάθοντας, κόβοντας, πιέζοντας και δίνοντας σχήμα ,ενδυναμώνουν τους μύες των δακτύλων τους)

Καλλιεργούν την φαντασία και τη δημιουργικότητά τους

Ενισχύουν τον συντονισμό χεριού-ματιού (όταν για να φτιάξουν αυτό που έχουν φανταστεί χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία όπως  πλαστικά μαχαιράκια, κουπάτ, πλάστες κλπ)

Εκφράζουν τα συναισθήματά τους και  ανακουφίζονται από τυχόν εντάσεις και άγχος

Αναπτύσσουν τη λογικομαθηματική τους αντίληψη δημιουργώντας σχήματα και αριθμούς ,μετρώντας και συγκρίνοντας μεγέθη

Βελτιώνουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες ,συνεργαζόμενα με άλλα παιδιά

Αυξάνουν το εύρος της προσοχής και της συγκέντρωσης τους

Αριθμοί!

IMG 20250203 134147

IMG 20250204 153439 edit 917427028262094

IMG 20250203 141439 edit 897739779180203

Γράμματα!

IMG 20250204 133802

IMG 20250204 133756

IMG 20250204 142711 edit 915612791492580

Σχήματα!

IMG 20250205 144722

IMG 20250205 144733 edit 930781969326723

Ιστορίες…από πλαστελίνη! (ελεύθερη δημιουργία)

IMG 20250206 142102 edit 950779231543464 1

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ας παίξουμε με…πλαστελίνη!(ολοήμερο πρόγραμμα)

Μαθαίνοντας …την ενσυναίσθηση και την καλοσύνη!

Σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου μας “εκπαιδευόμαστε” να μπαίνουμε στα παπούτσια των άλλων και να δείχνουμε καλοσύνη στους γύρω μας!

Τρώγεται η ενσυναίσθηση;” της Φρόσως Φωτεινάκη

IMG 20250206 123015 IMG 20250130 122714

Πώς νιώθει το παιδί που δεν πρόλαβε να μαζέψει ούτε ένα γλυκό από τη σπασμένη πινιάτα; Πώς αισθάνεται το μόνο παιδί που δεν κάλεσε ο συμμαθητής του στο πάρτι; Πώς χτυπάει η καρδιά σου όταν γελούν μαζί σου, και πώς όταν παίρνουν τα παιχνίδια σου; Ένα βιβλίο για την ενσυναίσθηση, τη δεξιότητα που είναι η απάντηση σε κάθε μορφή βίας, που είναι ο πλοηγός μας προς τον κόσμο που μας αξίζει. Ένα βιβλίο που καλλιεργεί τη συναισθηματική νοημοσύνη στην πρώτη παιδική ηλικία, μαθαίνοντάς μας να δημιουργούμε ασφαλείς και υγιείς σχέσεις. Το βιβλίο είναι η αφορμή για να μιλήσουμε στα παιδιά μέσα από παραδείγματα για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να δείξουμε ενσυναίσθηση στους άλλους, να σκεφτούμε δηλαδή πώς νιώθουν οι άλλοι και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς κάθε φορά για να τους βοηθήσουμε να αισθανθούν καλύτερα, να αισθανθούν ότι κάποιος τους νοιάζεται. Στη συνέχεια δημιουργούμε μαζί με τα παιδιά την αφίσα της ενσυναίσθησης και στην επόμενη συνάντησή μας τους παρουσιάζουμε υποθετικές ιστορίες προκειμένου να σκεφτούν πώς αισθάνεται κάθε φορά ο ήρωας της ιστορίας και τι θα μπορούσε να κάνει καθένας από εμάς για να δείξει ενσυναίσθηση και να βοηθήσει τον ήρωα.

IMG 20250130 122640 edit 900668184406318

IMG 20250207 133308 edit 966819153037370

1000013079

“10 ιδέες για να αλλάξουμε τον κόσμο με καλοσύνη”  της Eleonora Fornasari

IMG 20250220 121214

Το βιβλίο προτείνει στα παιδιά απλές, καθημερινές πράξεις καλοσύνης και τα βοηθά να αντιληφθούν πώς μέσα από τον τρόπο που φέρονται και σκέφτονται, μπορούν δείξουν νοιάξιμο και καλοσύνη στους άλλους. Ιδέες για να μάθουν πόσο εύκολα μπορούμε με τη συμπεριφορά μας να δείξουμε ενδιαφέρον, ευγένεια και αγάπη στους άλλους. Πόσο εύκολο είναι:

-να χρησιμοποιείς τις «μαγικές λέξεις»;

-να βοηθάς τους γύρω σου;

– να μοιράζεσαι;

-να κάνεις δημιουργικά δωράκια σε όσους αγαπάς;

-να φέρεσαι στους γύρω σου όπως θα ήθελες να σου φερθούν;

Κάθε ιδέα κατά την αφήγηση του βιβλίου, είναι αφορμή για συζήτηση με τα παιδιά, έκφραση αποριών, συναισθημάτων και προσωπικών εμπειριών για τους τρόπους με τους οποίους τα ίδια έχουν δείξει καλοσύνη, στην καθημερινότητά τους. Τέλος, τα παιδιά αποτυπώνουν μέσα από τις ζωγραφιές τους με ποιον τρόπο έχουν δείξει κάποια στιγμή καλοσύνη σε κάποιον.

IMG 20250221 142054 edit 1180469350503207

IMG 20250221 142000 edit 1180418973312590

Οι δράσεις εντάσσονται στο σχέδιο δράσης που υλοποιεί το σχολείο μας ,το σχολικό έτος 2024-25 με τον τίτλο: Συναισθηματική και ψυχολογική ενδυνάμωση της ομάδας για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

 

 

 

 

Κατηγορίες: Σχέδιο δράσης 2024-25 Πρόληψη σχολικής βίας και εκφοβισμού | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθαίνοντας …την ενσυναίσθηση και την καλοσύνη!

Απόκριες…2025!

Μαθαίνουμε για τις Απόκριες, για το νόημα αυτής της γιορτής που τόσο πολύ αγαπούν τα παιδιά. Γιατί μεταμφιεζόμαστε και φοράμε μάσκες, ποια είναι τα πιο γνωστά έθιμα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας ,ποιος ήταν ο Αρλεκίνος, που γίνονται τα μεγαλύτερα καρναβάλια; Φτιάχνουμε γιρλάντες και στολίζουμε τη τάξη μας, φτιάχνουμε μάσκες, κλόουν, χαρταετούς ,παίζουμε, τραγουδάμε, χορεύουμε και …ξεφαντώνουμε!

IMG 20250219 130543 edit 1281055532585255

IMG 20250219 130538 edit 1281029077581613

IMG 20250225 153620 edit 1244602458911130

IMG 20250225 133649 IMG 20250225 133728

IMG 20250225 133738 edit 1280940681651418

IMG 20250225 143608 edit 1280340942094739

IMG 20250225 143622 edit 1280377884891087

IMG 20250220 145216 edit 1168758830557598

IMG 20250220 145502 edit 1281117931825870

IMG 20250227 131001 IMG 20250227 131010

IMG 20250227 131036 edit 1280851569614974

IMG 20250227 134531 edit 1280801305278002

IMG 20250227 134539 edit 1280770212933736

IMG 20250227 134544 edit 1280680868713437

IMG 20250227 141358 edit 1280559886211372

IMG 20250227 141408 edit 1280633482199382

IMG 20250227 141414 edit 1280600765000428

Καλή Σαρακοστή!

Κατηγορίες: Απόκριες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απόκριες…2025!

   ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ  2025-26

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στη παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου-προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία

«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο τουΥ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωσή του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).

Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του προνηπίου-νηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

 

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο    ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ  2025-26

Εργαστήρι Δεξιοτήτων: “Οι μικροί εξερευνητές” (επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης)

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Οι μικροί εξερευνητές”, επισκεφθήκαμε το Μουσείο της Ακρόπολης όπου παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Φυτά και ζώα γύρω τριγύρω”. Οι μαθητές καθοδηγούμενοι από αρχαιολόγο παρατηρούσαν φυτά και ζώα τα οποία υπήρχαν είτε ως αγάλματα στον εκθεσιακό χώρο είτε ως θεματική διακόσμηση σε κεραμικά αγγεία και άλλα γλυπτά. Παράλληλα, η αρχαιολόγος αφηγούνταν ιστορικά στοιχεία και μύθους που αφορούσαν το εκάστοτε φυτό ή ζώο και παρουσίαζε τη σχέση των ανθρώπων με το φυσικό περιβάλλον της αρχαιότητας.

Ένας από τους κύριους στόχους του προγράμματος, ήταν μέσα από αυτή την παρουσίαση του φυσικού περιβάλλοντος στην αρχαιότητα και τη σύγκρισή του με το σήμερα, να ενισχυθεί το αίσθημα σεβασμού για την προστασία του περιβάλλοντος.

1740159796599   1740159796604

1740159796608

 

 

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρι Δεξιοτήτων: “Οι μικροί εξερευνητές” (επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης)