Στο πλαίσιο των δράσεων για την ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας, ασχοληθήκαμε με την ενημέρωση και την προετοιμασία τόσο των ίδιων των μαθητών/τριων όσο και της ευρύτερης κοινότητας για τις περιπτώσεις φυσικών καταστροφών. Αφόρμηση για τη δράση αποτέλεσε η έντονη σεισμική δραστηριότητα στο Αιγαίο κατά τον μήνα Μάρτιο. Τα παιδιά σχολίασαν τα φαινόμενα και εξέφρασαν τις απορίες τους σχετικά με τους τρόπους προστασίας σε τέτοιες περιπτώσεις. Καταλήξαμε στην αναγκαιότητα ύπαρξης ενός κουτιού πρώτων βοηθειών τόσο στο σχολείο όσο και σε κάθε σπίτι.
Στα αρχικά στάδια της υλοποίησης της δράσης, συζητάμε για τα φυσικά φαινόμενα του σεισμού και της πυρκαγιάς. Επεξεργαζόμαστε σχετικά βιβλία, φυλλάδια καθώς και ιστοσελίδες φορέων όπως της Πολιτικής Προστασίας, απ’ όπου αντλούμε πληροφορίες για τα μέτρα προστασίας μας και για το περιεχόμενο του κουτιού έκτακτης ανάγκης.
Παράλληλα, δρομολογείται και γίνεται προετοιμασία για την επίσκεψή μας σε Πυροσβεστικό σταθμό, όπου θα ενημερωθούμε από τους αρμόδιους για το σεισμό, την πυρκαγιά καθώς και τους τρόπους προστασίας μας σε έκτακτες ανάγκες.
Στη συνέχεια, με βάση τις υποδείξεις της Πυροσβεστικής αλλά και τις οδηγίες που έχουμε συλλέξει από διάφορες πηγές κατά τη διερεύνηση του θέματος, τα παιδιά οργανώνουν σε βήματα τις δράσεις ατομικής προστασίας και δημιουργούν ομαδοσυνεργατικά μια ενημερωτική αφίσα την οποία αναρτούν στο προαύλιο του σχολείου.
Σειρά έχει η δημιουργία του κουτιού έκτακτης ανάγκης. Τα παιδιά δημιουργούν λίστα με τα αντικείμενα που πρέπει να υπάρχουν στο κουτί. Αφού συλλέξουν τα αντικείμενα και τα τοποθετήσουν στο κουτί, δημιουργούν βαλιτσάκια-φυλλάδια, τα οποία μοιράζουν στις οικογένειές τους αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον τους, προκειμένου να υπάρξει παρότρυνση για τη δημιουργία αντίστοιχου κουτιού σε κάθε σπίτι.
Κατά την ολοκλήρωση της δράσης, τα παιδιά εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σε ζωγραφιές ενώ λαμβάνουν ως αναμνηστικό της δράσης «Δίπλωμα πυροσβέστη».





































































































