Σε όλα τα μικρά παιδιά αρέσει να ασχολούνται με το όνομά τους, τη μικρή αυτή λέξη που είναι η ταυτότητά μας. Το όνομα αποτελεί κίνητρο για πολλές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο μέσα απ’ τις οποίες αναγνωρίζουν τόσο το δικό τους όσο και των συμμαθητών τους. Καθημερινές τέτοιες δραστηριότητες είναι το παρουσιολόγιο της τάξης μας ή όταν υπογράφουμε τις εργασίες μας κατά την ολοκλήρωσή τους.
Στην ολομέλεια του νηπιαγωγείου μας ασχοληθήκαμε με τα ονόματά μας μέσα από παιχίδια, κίνηση και δημιουργία. Πρώτα μάθαμε και είπαμε ρυθμικά τα ονόματά μας. Στη συνέχεια, ψαρέψαμε το αρχικό γράμμα του ονόματος μας. Τα παιδιά, ως καλοί ψαράδες, κατάφεραν με το καλάμι τους να πιάσουν το γράμμα που ξεκινά το όνομά τους.
Βρήκαμε ποια ονόματα αρχίζουν από το ίδιο γράμμα
Στη συνέχεια, τα παιδιά προσπάθησαν να ανακαλύψουν πόσες συλλαβές έχει το όνομά τους. Φτιάξαμε στο πάτωμα μια αριθμημένη σκάλα από χαρτοταινία και κάθε παιδί πηδούσε πάνω της τόσες φορές όσες και οι συλλαβές του ονόματός του. Έτσι μάθαμε να χωρίζουμε τα ονόματά μας σε “φωνούλες”.
Έπειτα, κάθε παιδί έβαλε τόσα τουβλάκια όσα και τα γράμματα του ονόματός του. Με αυτό τον τρόπο παρατηρήσαμε ποια ονόματα είναι “μεγάλα” και ποια “μικρά” και εξασκηθήκαμε στη μέτρηση και στην παρατηρητικότητα.
Τέλος, τα παιδιά στόλισαν το αρχικό γράμμα του ονόματός του και το σχημάτισαν με πλαστελίνη.
Μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες διασκέδασαν πολύ, ανακάλυψαν τη μοναδικότητα του ονόματός τους και εξάσκησαν τη φωνολογική επίγνωση, τη μέτρηση και την παρατηρητικότητα.




