Δραστηριότητα για την ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό που έχει τοποθετηθεί στη σχολική μας μονάδα για το σχολικό έτος 2024-25. Η κ.Ευτυχία Λιάγκουρη διάβασε το βιβλίο της Φρόσως Φωτεινάκη “Να σε κάνω μια αγκαλιά;” και στη συνέχεια τα παιδιά παρακινήθηκαν να μιλήσουν για το πότε χρειάζονται μια αγκαλιά ,για τα συναισθήματα που τους προκαλούνται όταν τα αγκαλιάζουν αλλά και για τη δική τους επιθυμία και ανάγκη να αγκαλιάζουν τους άλλους. Στόχος της δράσης “Δωρεάν αγκαλιές” είναι η ενθάρρυνση του παιδιού να ζητάει βοήθεια-αγκαλιά-αποδοχή αλλά και η γνωριμία με τη λέξη “συναίνεση“. Οι δωρεάν αγκαλιές είναι φύλλα χαρτί που κολλάμε στον τοίχο και που το κάτω μέρος του κάθε φύλλου, το έχουμε χωρίσει με ψαλίδι σε λωρίδες .Οι λωρίδες έχουν ζωγραφισμένη από μια καρδιά. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά, όποια στιγμή μέσα στη μέρα νιώσουν την ανάγκη, να πλησιάσουν το χαρτί, να κόψουν μια λωρίδα και να την προσφέρουν σε κάποιον/-α κάνοντας την ερώτηση: “Θες να μου κάνεις μια αγκαλιά;”
Η συγκεκριμένη δράση είναι μια αφορμή να μιλήσουμε στα παιδιά, για τη σημασία της συναίνεσης, της δυνατότητας δηλαδή που έχει το κάθε άτομο να αρνηθεί κάτι που του προτείνουμε, όπως και να τονίσουμε ότι αυτό δεν είναι κακό. Ο σεβασμός στα “θέλω” του άλλου είναι εξίσου σημαντικός με το να ακούμε τα δικά μας “θέλω”. Σε αυτή τη περίπτωση, της άρνησης δηλαδή, είναι η δασκάλα που θα δώσει την επιθυμητή αγκαλιά. (Η δράση είναι από το βιβλίο του Μάριου Μάζαρη “Καλώς ήρθες στον κόσμο που μπορείς, 50+2 δραστηριότητες για την ψυχική ενδυνάμωση του παιδιού”).
Σε ποια αγκαλιά νιώθεις ευτυχισμένος-η και χαρούμενος-η;
Και μια …μεγάλη αγκαλιά!!
Η δράση εντάσσεται στο σχέδιο δράσης που υλοποιεί το σχολείο μας ,το σχολικό έτος 2024-25 με τον τίτλο: Συναισθηματική και ψυχολογική ενδυνάμωση της ομάδας για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.







