Με αφορμή τρία (3) βιβλία ανοίγουμε συζήτηση για τον “εγωισμό” και τις εγωιστικές συμπεριφορές. Είναι θεμιτό να επιδιώκουμε πάντα την ικανοποίηση των δικών μας αναγκών και επιθυμιών ή μήπως χρειάζεται να “συναντάμε”, να αναγνωρίζουμε και να λαμβάνουμε υπόψη μας και τις ανάγκες και επιθυμίες των άλλων ανθρώπων που υπάρχουν γύρω μας;
Διαβάσαμε το βιβλίο της Κλερ Χέλεν Γουέλς και του Ολιβιέ Ταλλέκ “ΤΙ ΕΓΩΙΣΤΙΚΟ!”και στη συνέχεια τα παιδιά εξέφρασαν τις δικές τους απόψεις και ιδέες στο ερώτημα “τι είναι εγωιστικό;”
Σ: Εγωιστικό είναι όταν κάποιος θέλει το παιχνίδι κι ο άλλος δεν του το δίνει!
Φ: Εγωιστικό είναι να σκεφτόμαστε μόνο τον εαυτό μας και όχι τους άλλους γύρω μας!
Χ: Εγωιστικό είναι όταν κάποια παιδιά τσακώνονται για ένα παιχνίδι που θα παίξουν. Όταν παίζουμε μήλα και δεν βγαίνει έξω κάποιο παιδί που «κάηκε»!
Δ: Εγωιστικό είναι όταν δεν μοιραζόμαστε τα παιχνίδια μας!
Ε: Εγωιστικό είναι όταν κάποιος ζωγραφίζει κι ένα άλλο παιδάκι του σκίζει τη ζωγραφιά!
Φ: Εγωιστικό είναι όταν ένα παιδί ζωγραφίζει αφηρημένη τέχνη και ο άλλος που δεν το έχει καταλάβει ,του λέει: «Τι χάλια ζωγραφιά είναι αυτή»!
Ε: Εγωιστικό είναι όταν παίζεις με κάτι και ο αδελφός σου για να στο πάρει σε δαγκώνει μερικές φορές!
Δ: Εγωιστικό είναι να σπρώχνουμε για να πάρουμε τη θέση του άλλου!
Β: Εγωιστικό είναι ,όταν μερικοί κοιμούνται (στο ολοήμερο) και οι άλλοι μιλάνε και ενοχλούν!
Α: Εγωιστικό είναι ,όταν κάποιο παιδάκι φτιάχνει ένα κάστρο και ένα άλλο παιδάκι ,του το γκρεμίζει!
Ν: Εγωιστικό είναι όταν έχουμε κάποιο παιχνίδι και ο άλλος μας το παίρνει από το χέρι!
Σ: Εγωιστικό είναι όταν κάποιος λέει τα νέα του ,στο σχολείο και κάποιος τον διακόπτει και δεν τον σέβεται!
Χ: Εγωισμός είναι κάτι που στεναχωράει τους άλλους και λες ότι κάτι είναι μόνο δικό μου!
“Ο Εγωιστής Γίγαντας” του Όσκαρ Ουάιλντ .Η εγωιστική συμπεριφορά του γίγαντα απέναντι στα παιδιά “έφερε” για πολλά χρόνια τον χειμώνα στην καρδιά του και στον κήπο του. Η εμφάνιση ενός μικρού παιδιού θα μαλακώσει την καρδιά του, θα λιώσει το χιόνι και τον εγωισμό του και θα του “αποκαλύψει” τη χαρά να μοιράζεσαι και να προσφέρεις!
Διαβάσαμε το βιβλίο και συζητήσαμε για ότι θα μπορούσαμε να μοιραστούμε!
Φ: Μπορούμε να ζωγραφίσουμε μια ζωγραφιά μαζί!
Σ: Μπορούμε να μοιραστούμε τα παιχνίδια μας!
Β: Μπορούμε να μοιραστούμε τα τουβλάκια και να φτιάξουμε ένα πύργο όλοι μαζί!
Ε: Μπορούμε να μοιραστούμε την ευτυχία και την αγάπη!
Ε: Μπορούμε να μοιραστούμε το δωμάτιό μας με χαρά!
Σ: Μπορούμε να μοιραστούμε τους συναισθηματικούς λόγους δηλαδή να πούμε στο φίλο μας ότι θέλουμε να κάτσουμε λίγο μόνοι μας, με ωραίο τρόπο!
Ν: Μπορούμε να μοιραστούμε τη λύπη μας!
Ν: Μπορούμε να μοιραστούμε τους φόβους μας!
Α: Μπορούμε να μοιραστούμε το φαγητό μας!
Β: Μπορούμε να μοιραστούμε τους μαρκαδόρους!
Δ: Μπορούμε να κάτσουμε όλοι μαζί και να βλέπουμε τις εικόνες σ΄ένα βιβλίο!
Χ: Μπορούμε να μοιραστούμε τις ιδέες μας και τη φαντασία μας και να φτιάξουμε σε ομάδες μια αφίσα!
Και αυτό κάναμε! Δυο ομάδες…δυο αφίσες!
Ο Εγωιστής Γίγαντας!
Ο Γίγαντας που μοιράζεται!
“Ο Ρούντι και τα μικρούτσικα γατιά” του Ντέιβιντ Μέλινγκ μια όμορφη ιστορία με πρωταγωνιστές πέντε μικρούτσικα γατιά που με τον παιχνιδιάρικο αυθορμητισμό τους βοηθούν τον Ρούντι να ξεπεράσει την εγωιστική του στάση και ν΄ανακαλύψει την άλλη πλευρά της ζωής …
Και ενθουσιαστήκαμε “παίζοντας” την ιστορία!
Και ένα φύλλο εργασίας (ανάπτυξη λογικομαθηματικής αντίληψης).
Όταν “μοιράζεσαι” η ζωή γίνεται πιο ενδιαφέρουσα και πιο διασκεδαστική!
Οι παραπάνω δραστηριότητες εντάσσονται στο σχέδιο δράσης που υλοποιεί το σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2023-24 με τον τίτλο: “Διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων με την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που προωθούν την φιλαναγνωσία“(εκπαίδευση για την ειρήνη).






















