Πολιτιστικό πρόγραμμα: Η δημιουργία ενός βιβλίου (ενδεικτικές δραστηριότητες)

   Στα πλαίσια του Πολιτιστικού προγράμματος που έχουμε αναλάβει, μαθαίνουμε για τη δημιουργία των βιβλίων. Πώς δημιουργείται μια ιστορία; Από τι αποτελείται; Ποιος γράφει την ιστορία και ποιος δημιουργεί τις εικόνες; Όσα ερωτήματα μας απασχολούν, τα επεξεργαζόμαστε και μέσα από τη βιωματική μάθηση προσεγγίζουμε τον υπέροχο κόσμο του βιβλίου…όχι μόνο ως αναγνώστες, αλλά και ως δημιουργοί! Παραθέτουμε 3 ενδεικτικές δραστηριότητες σχετικές με το πρόγραμμα:

 1 . Με αφορμή το υπέροχο βιβλίο ” Συλλέκτης λέξεων”, του Πήτερ Ρέινολντς, τα παιδιά είπαν δικές τους λέξεις, τις οποίες καταγράψαμε σε χαρτάκια, όπως και ο ήρωας του βιβλίου. Στη συνέχεια, τα παιδιά έγιναν τα ίδια συγγραφείς και δημιούργησαν μια ιστορία με αυτές. Έπειτα, σε ομάδες, έγιναν οι εικονογράφοι της ιστορίας αυτής, και δημιούργησαν ένα βιβλίο! Παρουσιάσαμε τα βιβλία μας στη διπλανή τάξη, αφού κάναμε ψηφοφορία για τίτλους που προτάθηκαν, και δημιουργήσαμε το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο!

Βιβλίο 1:

IMG 2816IMG 2815IMG 2848IMG 2870 IMG 2871

Βιβλίο 2:

viber image 2024 02 15 09 13 15 500 viber image 2024 02 15 09 13 15 637 viber image 2024 02 15 09 13 58 313 viber image 2024 02 15 09 14 23 423 viber image 2024 02 15 09 15 07 632

2. Τα παιδιά δημιούργησαν ακόμη ένα βιβλίο, με αφορμή κάρτες με πίνακες ζωγραφικής! Αφού παρατήρησαν πολλές κάρτες, επέλεξαν εκείνες που προτιμούσαν για να “χτίσουν” την ιστορία τους: Επέλεξαν έναν ήρωα, έναν αντιήρωα, έναν τόπο, ένα πρόβλημα, ένα βοηθό που έδωσε τη λύση στο πρόβλημα και ένα τέλος για την ιστορία. Με την ίδια διαδικασία της προηγούμενης δραστηριότητας, δημιούργησαν μια ιστορία με τις εικόνες αυτές, και αφού την καταγράψαμε, την εικονογράφησαν σε ομάδες και επέλεξαν τίτλο. Με την αναδιήγηση της ιστορίας εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και εξασκήθηκαν στον προφορικό λόγο, ενώ παράλληλα συνεργάστηκαν, αξιοποίησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους και εμπλούτισαν τις γνώσεις τους σχετικά με τους καλλιτέχνες-δημιουργούς των πινάκων αυτών που χρησιμοποιήσαμε. Εργάστηκαν σε ομάδες για την εικονογράφηση, και κάθε ομάδα παρουσίασε στις υπόλοιπες τα έργα της!

IMG 2876 IMG 2884 IMG 2886

3. Τα παιδιά έμαθαν και συζήτησαν για τα επαγγέλματα που εμπλέκονται στη δημιουργία ενός βιβλίου (συγγραφέας, εικονογράφος, μεταφραστής, εκδότης, βιβλιοπώλης, βιβλιοθηκάριος) και εργάστηκαν σε ομάδες για την αποτύπωσή τους με λαδοπαστέλ! Παρουσίασαν τις ομαδικές ζωγραφιές τους στη διπλανή τάξη και παρατήρησαν καταλόγους βιβλίων, συζητώντας για τις προτιμήσεις τους!

viber image 2024 02 19 09 36 06 812 viber image 2024 02 19 11 07 32 906

 

Κατηγορίες: Πολιτιστικές δράσεις. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.