Ένας ΜΠΛΕ πιγκουΐνος, ένας μήνας “με αναπηρία” και ένα χαμένο ΓΑΝΤΙ…

 

…μας δίνουν την ευκαιρία και μας βοηθούν “να μπούμε στα παπούτσια των άλλωνκαι να βρούμε τρόπους επίλυσης των διαφορών, των εντάσεων και των συγκρούσεων που δημιουργούνται στην προσπάθειά μας να “ικανοποιήσουμε” τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας!

Διαβάσαμε την ιστορία του Μπλέ πιγκουΐνου της Σταυριάννας Θεοδοσίου (σε προβολή power point) που η διαφορετικότητά του “ενόχλησε” τα υπόλοιπα ζώα της Ανταρκτικής. Στην συνέχεια μια σειρά από γεγονότα τα βοήθησε να αντιληφθούν ότι η ιδιαιτερότητά του σε τίποτα δεν απειλούσε την αρμονική τους ζωή και ότι θα μπορούσαν να συνυπάρξουν χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, υποστηρίζοντας και βοηθώντας ο ένας τον άλλον! Συζητήσαμε το περιεχόμενο της ιστορίας και ζωγραφίσαμε…

IMG 20240130 143354 edit 383215723438400

IMG 20240130 143453 edit 383233802869127

IMG 20240130 143501 edit 383249701854541

“Το Γάντι” ένα παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι που μαθαίνει στα παιδιά την ανεκτικότητα και την αποδοχή του άλλου, του διαφορετικού όταν το μόνο που σου ζητά είναι προστασία και κατανόηση. Αν ήταν ελληνικό παραδοσιακό παραμύθι θα λεγόταν ίσως “΄Ολοι οι καλοί χωράνε”! Τα παιδιά παρακολούθησαν το παραμύθι σε προβολή power point.

Μετά την ανάγνωση της ιστορίας έγινε δραματοποίηση! Τα παιδιά μεταμορφώθηκαν στα αντίστοιχα ζωάκια Ποντικίνα, Βάτραχος, Λαγός, Αλεπού, Λύκος,  Αγριογούρουνο, Αρκούδα και  “στριμώχτηκαν” μέσα στο γάντι για να αποφύγουν το τσουχτερό κρύο. Με καλή θέληση,  ενσυναίσθηση και συνεργασία κατάφεραν να χωρέσουν όλοι…κι ακόμα περισσότεροι αργότερα …χωρίς συγκρούσεις! Για να δούμε πως! 

IMG 20240131 131016 edit 538379678132953

IMG 20240131 131108 edit 538403224207429

IMG 20240131 131216 edit 538493265659499

IMG 20240131 131255 edit 538532070734493

IMG 20240131 131414 edit 538558062886572

IMG 20240131 131504 edit 538588040649588

IMG 20240131 131641

IMG 20240131 131724 edit 538620080856875

IMG 20240131 131835 edit 538652321207912

IMG 20240131 131907 edit 538686156881344

 Και όλοι μαζί!

IMG 20240131 132740 edit 538722605961026 Αντιγραφή

IMG 20240131 132749 edit 538785908915183

IMG 20240131 132753 edit 538810034991221

IMG 20240131 132803 edit 538846002552674

IMG 20240131 132837 edit 538885294862043

Ακολούθησε φύλλο αξιολόγησης (ανάπτυξη λογικομαθηματικής αντίληψης)

IMG 20240202 135256 edit 385089122748531

IMG 20240202 135249 edit 385051915198537

“Ο Γλεντζοφλέβαρος” της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη…

IMG 20240207 141356 1.

μια ιστορία που βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν την συναισθηματική  τους νοημοσύνη (να αναγνωρίζουν και  να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους) και την ενσυναίσθηση (την ικανότητα να μπαίνουν στη θέση του άλλου).   Ο Φλεβάρης αισθάνεται μειονεκτικά, επειδή έχει λιγότερες ημέρες, από όπου και το παρατσούκλι του (Κουτσοφλέβαρος) και αποφασίζει να φύγει θεωρώντας ότι δεν έχει να προσφέρει τίποτα στους ανθρώπους. Τα ”αδέλφια” του ,οι υπόλοιποι μήνες, θα τον αναζητήσουν και θα τον βοηθήσουν να καταλάβει ότι είναι ένας πολυτάλαντος μήνας που έχει να προσφέρει πολλά στους άλλους…αρκεί να πιστέψει στον εαυτό του!Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια και βιωματικές δράσεις που προτείνονται από την συγγραφέα του βιβλίου. Καλέσαμε αρχικά τα παιδιά ένα ένα να γίνουν “Φλεβάρης” και να συμπληρώσουν τη φράση: Είμαι  ο Φλεβάρης και αισθάνομαι υπερήφανος που μπορώ να…(πχ. να ανθίζω την αμυγδαλιά, να φέρνω τις Απόκριες κλπ). Στην συνέχεια παρακινήσαμε τα παιδιά ,να κάνουν το ίδιο με τον εαυτό τους: Είμαι ο, η ……και αισθάνομαι υπερήφανος-η που μπορώ να…(ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης). Οι απόψεις τους “αποτυπώθηκαν” σε φύλλα εργασίας που “δέθηκαν” και δημιουργήθηκε ένα όμορφο βιβλίο γεμάτο “περηφάνεια” και “ταλέντα”!

IMG 20240208 135340 edit 546386317627565

IMG 20240207 141847

.IMG 20240207 141704

IMG 20240207 141611

Το βιβλίο μας…

IMG 20240208 160427

…και οι ζωγραφιές μας!

IMG 20240208 134921 edit 546534948597334

IMG 20240208 134952 edit 546512102542650

IMG 20240208 135032 edit 546418987287456

IMG 20240208 140011 edit 546360758793194

Οι δραστηριότητες εντάσσονται  στο σχέδιο δράσης που υλοποιεί το σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2023-24 με τον τίτλο: “Διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων με την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που προωθούν την φιλαναγνωσία“(εκπαίδευση για την ειρήνη).

Κατηγορίες: Σχέδιο δράσης 2023-24-Διαχείριση συγκρούσεων μέσα από δράσεις φιλαναγνωσίας. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.