…μας δίνουν την ευκαιρία και μας βοηθούν “να μπούμε στα παπούτσια των άλλων” και να βρούμε τρόπους επίλυσης των διαφορών, των εντάσεων και των συγκρούσεων που δημιουργούνται στην προσπάθειά μας να “ικανοποιήσουμε” τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας!
Διαβάσαμε την ιστορία του Μπλέ πιγκουΐνου της Σταυριάννας Θεοδοσίου (σε προβολή power point) που η διαφορετικότητά του “ενόχλησε” τα υπόλοιπα ζώα της Ανταρκτικής. Στην συνέχεια μια σειρά από γεγονότα τα βοήθησε να αντιληφθούν ότι η ιδιαιτερότητά του σε τίποτα δεν απειλούσε την αρμονική τους ζωή και ότι θα μπορούσαν να συνυπάρξουν χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, υποστηρίζοντας και βοηθώντας ο ένας τον άλλον! Συζητήσαμε το περιεχόμενο της ιστορίας και ζωγραφίσαμε…
“Το Γάντι” ένα παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι που μαθαίνει στα παιδιά την ανεκτικότητα και την αποδοχή του άλλου, του διαφορετικού όταν το μόνο που σου ζητά είναι προστασία και κατανόηση. Αν ήταν ελληνικό παραδοσιακό παραμύθι θα λεγόταν ίσως “΄Ολοι οι καλοί χωράνε”! Τα παιδιά παρακολούθησαν το παραμύθι σε προβολή power point.
Ακολούθησε φύλλο αξιολόγησης (ανάπτυξη λογικομαθηματικής αντίληψης)
“Ο Γλεντζοφλέβαρος” της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη…
μια ιστορία που βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν την συναισθηματική τους νοημοσύνη (να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους) και την ενσυναίσθηση (την ικανότητα να μπαίνουν στη θέση του άλλου). Ο Φλεβάρης αισθάνεται μειονεκτικά, επειδή έχει λιγότερες ημέρες, από όπου και το παρατσούκλι του (Κουτσοφλέβαρος) και αποφασίζει να φύγει θεωρώντας ότι δεν έχει να προσφέρει τίποτα στους ανθρώπους. Τα ”αδέλφια” του ,οι υπόλοιποι μήνες, θα τον αναζητήσουν και θα τον βοηθήσουν να καταλάβει ότι είναι ένας πολυτάλαντος μήνας που έχει να προσφέρει πολλά στους άλλους…αρκεί να πιστέψει στον εαυτό του!Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια και βιωματικές δράσεις που προτείνονται από την συγγραφέα του βιβλίου. Καλέσαμε αρχικά τα παιδιά ένα ένα να γίνουν “Φλεβάρης” και να συμπληρώσουν τη φράση: Είμαι ο Φλεβάρης και αισθάνομαι υπερήφανος που μπορώ να…(πχ. να ανθίζω την αμυγδαλιά, να φέρνω τις Απόκριες κλπ). Στην συνέχεια παρακινήσαμε τα παιδιά ,να κάνουν το ίδιο με τον εαυτό τους: Είμαι ο, η ……και αισθάνομαι υπερήφανος-η που μπορώ να…(ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης). Οι απόψεις τους “αποτυπώθηκαν” σε φύλλα εργασίας που “δέθηκαν” και δημιουργήθηκε ένα όμορφο βιβλίο γεμάτο “περηφάνεια” και “ταλέντα”!
Το βιβλίο μας…
…και οι ζωγραφιές μας!
Οι δραστηριότητες εντάσσονται στο σχέδιο δράσης που υλοποιεί το σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2023-24 με τον τίτλο: “Διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων με την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που προωθούν την φιλαναγνωσία“(εκπαίδευση για την ειρήνη).




















.







